Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.
Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Z minulého dílu víme, že Héctor Martín Cantero, vítěz soutěže pořádané společností Adafruit Industries o 3000 USD, zveřejnil požadované zdrojové kódy a důkazní video pouhé tři hodiny po otevření krabice s právě zakoupeným Kinectem. To samozřejmě neznamená, že se na Kinect nemohl připravit předem. Zaměstnanci Adafruit Industries se Kinectu také věnovali. Získané informace sdíleli spolu s ostatními zájemci na svém blogu.
Soutěž byla vyhlášena 4. listopadu 2010. Hned druhý den dorazil jeden Kinect také do Adafruit Industries. Tam jej hned připojili na přístroje.
Několik dnů se nic pořádného nezjistilo, nebo to alespoň nebylo publikováno. Zvrat nastal 9. listopadu ve 13:28 (EST).
Osoba jménem l45256 oznámila, že pomocí analyzátoru Beagle USB 480 odchytila data mezi Kinectem a konzolí Xbox 360. Reverzním inženýrstvím získala formát přenášených dat a zveřejnila kód pro zobrazení videa z Kinectu využívající knihovny beagle.so/beagle.dll (knihovna dodávaná s analyzátorem Beagle). Podmínkou soutěže ale bylo, že výsledný kód musí být postaven nad svobodnými knihovnami. Osobě l45256 bylo sděleno, že je blízko k vítězství, stačí jen místo knihovny beagle využít knihovny libusb. Od té doby se ale osoba l45256 neozvala.
Zaměstnanci Adafruit Industries se také rozhodli Beagle USB 480 použít. Bez pořádného hardwarového USB analyzátoru by pravděpodobně nebylo možné komunikaci mezi Kinectem a herní konzolí Xbox 360 rozlousknout.
9. listopadu 22:58
Adafruit Industries zveřejňuje na GitHubu přes 600 MB odchycených dat. Kdokoli si mohl (a pořád může) soubory s příponou .tdc stáhnout a začít je zkoumat. Zájemcům byl doporučen software společnosti Total Phase. Ta se svými analyzátory dodává Data Center. Software si lze volně stáhnout. Samozřejmě také pro Linux.
Héctor Martín Cantero zveřejňuje svůj kód a soutěž vyhrává.
Společnost Adafruit Industries se poté, co podpořila vývoj svobodného software pro Kinect, rozhodla 12. listopadu 2010 podpořit i prodej kontroverzní knihy Hacking Xboxu, úvod do reverzního inženýrství (Hacking the Xbox, An Introduction to Reverse Engineering) od Andrew „bunnie“ Huanga. Od 21. července 2011 si lze knihu zakoupit dokonce ve speciální, autorem podepsáné edici.
Vydavatelství John Wiley & Sons odmítlo domluvenou knihu po odevzdání poslední kapitoly vydat, protože se bálo případných soudních sporů souvisejících s DMCA (Digital Millennium Copyright Act). Autor se následně rozhodl vydat knihu ve vlastním nákladu. Založil vydavatelství Xenatera Press. Později se distribuce ujalo nakladatelství No Starch Press.
V květnu 2011 zveřejnila Limor „Ladyada“ Fried článek DIY Kinect Hacking. V článku zpětně popisuje kroky, pomocí kterých se jim v Adafruit Industries povedlo Kinect rozblikat a rozpohybovat. Článek lze doporučit jako úvod do reverzního inženýrství.
Limor Fried, známá pod přezdívkou Ladyada, je zakladatelkou a majitelkou společnosti Adafruit Industries. Ona osobně tedy stojí za svobodným softwarem pro Kinect. Časopis Fast Company ji představuje jako jednu z nejvlivnějších žen v oblasti technologií za letošní rok. V dubnu 2011 se objevila na obálce časopisu Wired.
Zpátky ke Kinectu. Kinect nelze k počítači připojit přímo. Přímo jej lze připojit pouze k novější konzoli Xbox 360 S. Ta je vybavena AUX portem. Jedná se o proprietární USB port. Abychom mohli Kinect připojit k počítači, nebo i k originální konzole Xbox 360, potřebujeme speciální napájecí kabel jež slouží také jako AUX / USB převodník. Kinect je nabízen v různých baleních. Pokud jste si koupili Xbox 360 v balení spolu s Kinectem, pravděpodobně napájecí kabel nemáte. Pokud jste si koupili Kinect v balení s některou hrou, je možné, že kabel také nevlastníte. Jistotu máte, pokud jste si zakoupili Kinect samostatně.
Pokud napájecí kabel nevlastníte, lze jej samozřejmě dokoupit. Nebo podomácku vyrobit.
Příště už Kinect konečně k počítači s nainstalovaným Linuxem připojíme.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej: