abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (16%)
     (13%)
    Celkem 108 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník

    Debian Lenny - co nás čeká

    5. 1. 2009 | Jan Hrach | Recenze | 8587×

    Mnoho dat proteklo ethernetovými kabely od poslední recenze Debianu tady na AbcLinuxu.cz. Protože už by měl každou chvíli vyjít Debian Lenny, rozhodl jsem se shrnout, co se ve vývoji Debianu poslední dobou odehrálo.

    Abstrakt

    Debian je známá distribuce, která je pomyslným rodičem mnoha jiným distribucím, jako je například poslední dobou velmi populární Ubuntu nebo Knoppix.

    Stabilní verze vychází jednou za 2-3 roky a vždy ji provází značné zpoždění. Na druhou stranu, když se u Debianu řekne "stable", tak se myslí opravdu rock-stable.

    Po Debianu 4.0 Etch následuje Debian Lenny, který má již jako číslo verze pětku. Vývojáři asi nechtějí zůstat pozadu za ostatními distribucemi, které již jsou u vyšších čísel.

    Lenny byl zmrazen v srpnu a měl původně vyjít v září minulého roku. Ukázalo se ovšem, že tento předpoklad byl poměrně optimistický, a nyní se datum vydání odhaduje na jaro nebo začátek léta 2009 (my pesimisté to odhadujeme na podzim, a proto používáme unstable).

    Libo-li instalaci na sto způsobů...

    Debian podporuje velké množství architektur a ještě více možností instalace. Instalační program je totiž docela obyčejné linuxové jadérko (v současnosti má 1,4 MB) a trochu větší initramdisk (4,9 MB). Pro architekturu x86 je určitě najdete na svém oblíbeném mirroru v adresáři dists/lenny/main/installer-i386/current/images/hd-media.

    Toto jádro stačí libovolným způsobem spustit. Kreativitě se meze nekladou, a tak můžete zkusit pxelinux, stávající disk s GRUBem, kexec nebo flashdisk s libovolným zavaděčem. Pro uživatele, kteří mají rádi klasiku, jsou dostupné obrazy CD a DVD, a nově dokonce i Blu-Ray. Toto všechno můžete získat přes P2P síť, HTTP/FTP nebo Jigdo. Jen obrazy instalačních disket potichu vyšuměly...

    Nic vám také nebrání instalovat systém pomocí Debootstrapu například z live CD nebo jej prostě zkopírovat z jiného funkčního počítače (moje oblíbená metoda).

    Nejpoužívanější a v mnoha případech asi nejjednodušší je použít instalační CD. Hlavní výhodu oproti výše uvedeným způsobům vidím v tom, že na CD již jsou balíčky pro instalaci základního systému, a proto pokud se vám nepodaří rozjet síť hned při instalaci, můžete se o to pokusit v již nainstalovaném systému.

    Pokud se vám nechce stahovat CD/DVD s balíky, které nepoužijete, můžete zkusit značně minimalistické netinst nebo businesscard. Pro více informací vás odkážu do příslušné dokumentace.

    Stáhl jsem tedy přes torrent netinst obraz a nabootoval. Jako první mě překvapila úvodní obrazovka. Instalátor Debianu jsem poslední dobou vždy zaváděl nějak jinak, a tak jsem nové menu isolinuxu ještě neviděl.

    debian lenny splash isolinux

    Pod volbou Install se překvapivě skrývá instalace (v textovém módu) a Graphical install umožňuje instalaci pomocí GTK+ instalátoru.

    V menu Advanced se skrývá položka Rescue. Ta umožní spustit shell a případně se chrootnout do rozbitého systému.

    debian lenny instalace gtk debian lenny gtk delitko

    No, já zatím zůstanu u "klasiky".

    Nástroj na dělení disku umí takové věci, jako je LVM, RAID a LVM nad RAIDem :-).


    debian lenny lvm1 debian lenny lvm2

    debian lenny raiditko1 debian lenny raiditko2

    Nás paranoiky jistě potěší, že šifrování oddílu umí už i grafický instalátor...

    debian lenny gtk sifrovani debian lenny gtk krypt sifra

    ...méně již však, že neumí šifrovací módy aes-xts-plain a ani aes-lrw-benbi používané v jádrech 2.6.24+ a 2.6.20+. Kryptografie opravdu není můj obor, a tak musím jen doufat, že cbc-essiv mód ještě třípísmenkové tajné organizace neprolomily...

    Po tradičním dokončení instalace a restartu se případní přihlížející jistě zeptají, proč používáme v roce 2009 DOS. To hned napravíme instalací balíků usplash a usplash-theme-debian, a pak už se jen kocháme splešskrýnem a doinstalujeme KDE, Gnome, Xfce nebo něco dalšího, podle osobních preferencí. Pokud při standardní instalaci zaškrtnete "Pracovní prostředí", automaticky se nainstaluje celé Gnome. Pokud máte na toto prostředí alergii, tak si dejte pozor.

    debian lenny boot debian lenny usplash

    ...nebo radši upgrade?

    Upgradoval jsem jenom jeden server, a to z Etche. Už od léta totiž nasazuji Lennyho na produkční stroje a ještě se nic vážného nepřihodilo. Upgrade toho serveru proběhl hladce: přepsal jsem v sources.list etch na lenny, apt-get update; apt-get dist-upgrade a bylo to. Jenom jsem musel zkoumat asi 5 konfiguračních souborů, které se změnily.

    A teď teda ty novinky

    Nejdříve verze některých programů:

    • Kernel 2.6.26
    • X.org 7.3
    • KDE 3.5.9
    • GNOME 2.22.2
    • XFCE 4.4.2
    • OpenOffice 2.4.1
    • GIMP 2.4.7
    • Iceweasel (Firefox) 3.0.4
    • Icedove (Thunderbird) 2.0.0.17
    • VLC 0.8.6h
    • MPlayer 1.0rc2
    • WINE 1.0.1 NE
    • Apache 2.2.9
    • PHP 5.2.6
    • MySQL 5.0r12

    Je vidět, že Debian byl aktuální v srpnu, v době zmražení. Zejména zamrzí verze jádra a GNOME, no snad se objeví v backports.org. Naopak chválím vývojáře, že se snaží ze všech sil udržet KDE 3.5.

    Z Release goals jsem vybral nejzajímavější věci, o které se vývojáři snaží.

    • Podpora pro IPv6 ve všech aplikacích.
    • Zrušení debmake/debstd, bude nahrazeno debhelperem.
    • Přepsání balíčků, které používají debconf, aby používaly gettext nebo obdobný systém.
    • Podpora pro velké soubory ve všech aplikacích.
    • Podpora pro NFS4.
    • Automatická aktualizace přeložených popisů balíčků.
    • Používání přeložených popisů balíčků ve frontendech pro apt a dpkg.
    • Podpora pro UTF8 v souborech změn [changelogs].
    • Ještě masivnější nasazení Dashe místo Bashe.
    • Příprava skriptů v /etc/init.d na použití paralelního initu.
    • Průběžně zkoušet sestavit balíčky s nadcházející verzí GCC a žádat vývojáře, aby opravili případné chyby.
    • Podpora Pythonu verze 2.5.
    • Přeložit balíčky gfortranem místo g77.

    A praktické zkušenosti

    Debian Lenny běžel u mě, ale tam jsem upgradoval na mix unstable/experimental, protože prostě adrenalinové sporty rulezzz. Dále ho mám nasazeného již půl roku na serveru a jednom desktopu. Na tom desktopu (Gnome) se bohužel dost projevuje konzervativnost, chtělo by to Gnome 2.24. Dále jsem jej nasadil na internetový stánek ve škole, ale hned jsem zjistil, že Iceweasel na 128 MB RAM není to nejlepší. KDE s Operou funguje přijatelně.

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.1.2009 00:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Ještě masivnější nasazení Dashe místo Bashe.
    Má to nějaký užitečný důvod?

    Co mi v release goals chybí je zapracování na tom, aby nic nezáviselo na ifconfigu. V současnosti na něm závisí ifupdown - automatická konfigurace síťových rozhraní při startu podle zadané konfigurace.
    Quando omni flunkus moritati
    5.1.2009 08:13 Jezz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    rychlost + opravdu shellove skripty

    5.1.2009 09:28 rich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    opravdu shellove skripty

    muzes mi to nejak objasnit?

    kouzer avatar 5.1.2009 09:41 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    Zbavení bashismů?

    Linux user #448944.
    10.1.2009 22:40 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    bashismy, to zní nebezpečně podobně jako bushismy :D

    kouzer avatar 11.1.2009 07:48 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    :-D

    Linux user #448944.
    5.1.2009 16:21 vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Někteří lidé si myslí, že shell = bash, což je ovšem hrubá matematická chyba. Ti lidé potom ve své nevědomosti píšou bash skripty a nestydí se je vydávat za #!/bin/sh skripty. Když pak tomuto bludu věříš, dočkáš se zajímavých překvapení, pokusíš-li se skripty spustit v jiném shellu (kdybys dejme tomu rád přešel na nějaký rychlejší, třeba dash). Když se potom ještě rozhodneš udělat druhou pitomost v řadě a násilně přesměrovat link /bin/sh s bashe na dash, nezbyde Ti než se kopat do zadku, (v podstatě právem) nazvat své vlastní konstrukce bashismem a ještě si tím přiděláš spoustu veselé a zbytečné práce navíc.
    5.1.2009 16:47 Palo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    Ja svoje skripty vydavam za /bin/bash. Stale ale nechapem v com je problem. Svoje skripty vacsinou nikdy nikomu nedistribuujem pretoze vdaka roznym zavislostiam by na inych strojoch nez linuxoch aj tak nebezali (GNU switche roznych command line utilit vs. HPUX a AIX). V com je teda ten dash taky vyhodny? Ze ma nuti pisat skripty SH standardom - dakujem neprosim.

    Jendа avatar 5.1.2009 17:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Rychleji startuje. Když se spouští hromada inítků, je to poznat.
    5.1.2009 19:51 Palo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    :-) tak som to pre istotu zmeral lebo ja som to zatial nepoznal takze:

    tp3-debian:~$ cat a.sh
    #!/bin/bash
    tp3-debian:~$ time ./a.sh
    
    real    0m0.002s
    user    0m0.000s
    sys    0m0.000s
    

    Zda sa ze ani moj system to nepoznal. Upozornujem ze nic som koli tomuto testu nemodifikoval. Toto je standardny bash na debiane s asi 5 aliasami navyse v lokalnom .bashrc. Fakt netusim com s tym dashom riesite.

    Jendа avatar 5.1.2009 20:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Ale jo, dash je 2x rychlejší :-) To s tou rychlostí v initu nemám podloženo svým měřením, četl jsem to někde na wiki nebo v listu, už nevím. Asi opravdu dělají z komára ještě většího komára :-). Spíš by to chtělo testovat nějaký opravdový skript, ne jen spouštění, když je v řádech ms.
    jenda@paranoid:~/tmp$ time ./dash.sh
    
    real    0m0.003s
    user    0m0.000s
    sys     0m0.004s
    jenda@paranoid:~/tmp$ time ./bash.sh
    
    real    0m0.005s
    user    0m0.004s
    sys     0m0.000s
    jenda@paranoid:~/tmp$ time ./dash.sh
    
    real    0m0.003s
    user    0m0.004s
    sys     0m0.000s
    jenda@paranoid:~/tmp$ time ./bash.sh
    
    real    0m0.006s
    user    0m0.000s
    sys     0m0.004s
    
    
    unknown_ avatar 5.1.2009 17:17 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Priznam se, ze za to bych se stydel. Ja je vzdycky vydavam za /usr/bin/env bash...
    18.1.2009 19:49 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    tak tak ... +10 ;-)
    5.1.2009 21:09 rtfm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    Odpovida to o trochu vice POSIX norme? ;-) IMHO jim o nic jinyho nejde a naprosto s nima souhlasim! Jinak, ze "GNU is *indeed* Not UNIX" uz asi vime stejne vsichni, nebo snad ne? ;-)

    5.1.2009 08:32 Chinook
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    Ty vyšumělé obrazy instalačních disket by se mi ještě pořád docela hodily.
    Mám starý noťas bez CD-ROM, USB má ale nejde z něj bootovat, PCMCIA síťovka, disketovka a windousy.
    Napadá někoho jak spustit jádro a initramdisk ve windousech ?

    Hodilo by se mi něco jako je tohle

    http://goodbye-microsoft.com/pub/debian.exe

    ale to je pro stable (Etch).
    Nebo jak bych měl postupovat (nejsem zrovna zkušený "instalovač") ?

    5.1.2009 08:50 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    USB má ale nejde z něj bootovat
    Smart boot manager na disketě a odtamtud nabootovat z USB? Ale nevim jistě, zda-li USB umí. Naposled jsem takhle bootoval z CD-ROMky na starém PC.
    Pak je tu další varianta a podle mně víc sexy - nabootovat z diskety jinou live distribuci a použít debootstrap.
    5.1.2009 11:26 vojtam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Ahoj, měl jsem kdysi stejny problem, resil jsme to tam ze jsem nabotoval z prvnich 3 disket (myslim ze na verzi nezalezelo, a pak jsem do pripojene mechaniky USB-DVD vložil debiani CD a v klidu dobootoval uz z toho). Tak to zkus treba takhle :) Nemas taky nahodou FS Lifebook 2175 :) (ale asi ne, ten mel normalni sitovku)
    5.1.2009 20:10 bluesman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Mozes skusit taky programek: unetbootin (stryko google da blizsie info) - je tam moznost ist cez iso image.
    Přemek Vyhnal avatar 6.1.2009 18:20 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Příloha:

    zkusil jsem to pod wine a vypadá to takhle: (priloha)

    NO RAPTORS!
    7.1.2009 09:40 Chinook
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    No jo - je to tak. Zkousel jsem to pred par lety - bud tam tenkrat ta moznost nebyla nebo jsem to nejak zazdil. Kazdopadne jsem to mel zkusit znovu nez jsem napsal ten dotaz. Diky

    5.1.2009 09:47 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Co se tyce Gnome 2.24, spravci pracuji na spouste veci, vcetne treba toho, jak se zbavit regrese ohledne gnome session. Viz http://np237.livejournal.com/22014.html

    Co se tyce Lennyho jako takoveho, pred Vanoci jsem svuj posledni Debian desktop (prece jen rodice jsou po letech zvykli na nej) upgradoval. Skoncilo to nepouzitelnym madwifi ovladacem (za coz ale muze upstream, takze navrat k 0.9.4 branch), neschopnosti vypalovat (zatim me stalo hromadu medii zjistit duvod, kde soudruzi udelali ve wodimu chybu...), padajicim k3b (ktere jedine umi preferovat cdrecord v GUI, takze ted smazim zpet v terminalu...). Tak nevim, zatim me Lenny moc nenadchnul, snad jen Kino se posunulo o kus vpred oproti verzi z Etche a pidgin OTR konecne funguje (oproti Etchi).

    Co se tyce serveru, uz se vylozene tesim na "kvalitu" Bindu 9.5.0-P2, ktery byl venku v dobe zmrazeni.

    Cpani Lennyho na produkcni server radsi nekomentuji ;-)
    5.1.2009 11:36 still
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    Naco je dobre mat na desktope serverovy Debian som zatial nepochopil. Ved existuje kopec desktopovych "debian  based" distribucii ktore su na desktop vhodnejsie, stabilne a obsahuju novsie verzie kernelu a programov ktore desktopovy user urcite uvita OO3, VLC 0.94, Gnome 2.24.1 (Evolution), atd...

    5.1.2009 12:07 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    A čo tak odporučiť nejakú? Len nie Ubuntu, ktoré sa snaží za mňa myslieť.

    A k tým programom: OO3 by som uvítal, na Gnome som alergický (a zďaleka nie len ja), s VLC mám bohužial oveľa lepšie skúsenosti s radou 0.8.x (používam ho na prijímanie muticastu)

    Have you tried turning it off and on again?
    6.1.2009 05:22 still
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Je pravda ze som myslel hlavne na Ubuntu, ale na distrowatch by sa nasli urcite aj ine distra.

    Ak vam vadi snaha o uzivatelsky "komfort" dovolim si doporucit Ubuntu Server Edition. V zaklade sa instaluje bez X servera a mate uplnu kontrolu nad tym co si tam potom date. Verzie balickov su pritom rovnake ako pri desktopovom Ubuntu ale mate to bez vselijakych "vychytavok" ktore ani ja nemam rad. Co sa tyka Gnome, som jeho velky fanusik takze v tomto sa nezhodneme. Verzia 2.24.1 je velmi podarena a oproti 2.22 ma kopec novych vychytavok ktore mi sprijemnuju pracu denne.(Network Manager s podporou 3G, VPN, 802.1x, funkcny spravca monitorov s podporou dualscreenu cez xrandr 1.2 atd...)
    6.1.2009 09:18 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    Mne na Gnome vadí jeho koncept "čím menej volieb, tým lepšie". Už sa mi párkrát stalo, že som v Gnome programe nenašiel to, na čo som bol z KDE zvyknutý (mohlo by to miasť používateľov). Bojím sa, že ak to pôjde takto ďalej, vo verzii 3.0 si nebudem môct vybrať, na ktorej tlačiarni si chcem dokument vytlačiť ;-) Ja viem, že niekomu Gnome vyhovuje, ale ja to nie som.

    Have you tried turning it off and on again?
    6.1.2009 11:16 still
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Mohol by si napisat nieco konkretne? Mne tam totiz zatial nic nechybalo, ak som chcel nieco konfigurovat co nebolo pristupne priamo staci spustit gconf-editor.....
    6.1.2009 12:32 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    Výborne a sme ako vo Windows s ich Registrami. Dúfam, že ten bordel je aj podobne dobre dokumentovaný :-(

    Have you tried turning it off and on again?
    6.1.2009 13:06 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Ten "bordel" ale není, na rozdíl od registrů widlí, binární.
    6.1.2009 13:50 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    A že Gnome je user-friendly :-( Pokiaľ chcem nastavovať niečo pokročilejšie, aby som to hľadal metódou pokus-omyl. Alebo sú tie voľby niekde dokumentované?

    P.S. XML vs. binár: Ja nehovorím o forme, ale o princípe a ten je dosť podobný, nanešťastie

    Have you tried turning it off and on again?
    6.1.2009 18:49 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

     Princip je skvělý a navíc nastavení v GConfu by měla být opatřena vysvětlivkami.

    5.1.2009 13:03 ByCzech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    OOo 3 jsem si do Lennyho natáhl lehce z experimental větve. Gnome ani VLC mi netřeba, vše co nabízí Lenny + Debian-Multimedia stačí na produkční práci nejen doma, ale i ve firmách (KDE, Kaffeine...)

    5.1.2009 13:11 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    A k cemu jsou uzivateli ty nove uzasne veci? Vsimnete si, ze treba v mem pripade moc neprospely. Navic ten pocitac uzivaji primarne rodice, pro ktere je uz velice neprijemne jen to, kdyz se mirne zmeni rozhrani (v duchodu si uz spatne zvykaji na nove veci).

    Debian desktop jsem pouzival jako svou primarni nekde od roku 2000 do roku 2007 a Ubuntu mi neprijde o nic vice pratelske (spise pro me naopak).
    6.1.2009 05:45 still
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    "Debian desktop jsem pouzival jako svou primarni nekde od roku 2000 do roku 2007 a Ubuntu mi neprijde o nic vice pratelske (spise pro me naopak)" - Ake distro pouzivate momentalne? A preco uz nie Debian?
    6.1.2009 09:35 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Asi Vam to nepomuze, ale opustil jsem Linux jako takovy, protoze dnes znam duverneji jiny system (Solaris) a je tedy pro me radove pohodlnejsi. Tedy, presneji, stale se podilim na udrzbe nejakeho toho Debianu, ale to jen proto, ze tam nemam pravo to zmenit.
    6.1.2009 11:52 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Chachacha, vidím to přesně opačně - používám Solaris (z donucení) a Debian dobrovolně.
    5.1.2009 16:22 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    Já jsem např. nyní instaloval na Asus Eee Xubuntu a velmi rychle jsem to nahradil Debianem/XFCE. V podstatě se mi tím s prodlevou 10 let zopakovala situace s RedHat 5.0 a notebookem TwinHead s 8MB RAM. Jinak řečeno, Debian není výlučně serverový OS (kde jste na to přišel), Debian poskytuje uživateli stále ještě perfektní kontrolu nad tím co s počítačem dělá a co počítač dělá pro něj. A kdo s Debianem umí, ten už si tam potřebné serepatičky posledních verzí dotáhnou vcelku bez problémů umí. Kdybyste naspal, že existují distra, která jsou jednodušší a vhdnější pro použítí na desktopu BFU, tak ani nemrknu, ale těžko to obhájíte tady na abclinuxu.cz.

    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    6.1.2009 05:40 still
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Samozrejme som to nemyslel tak ze Debian je vylucne serverovy OS, len je (aspon podla mojich skusenosti) menej vhodny ako moderny desktop (v zmysle profitovania z poslednych verzii aplikacii a prostredia). Mixovat do stable verzie testing/unstable/experimental baliky mu rozhodne na stabilite neprida a clovek nikdy nevie ci ho po update necakaju problemy. Ale to nevadi, rozhodujuca je stable verzia.
    8.1.2009 10:54 pakanek | skóre: 28 | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    No někdo má rád stabilní systém i na desktopu.
    Všechno dobré je pro něco zlé.
    8.1.2009 16:26 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Zvlast v pripadech kdy je ten system pouzivanej nekym jinym nez tim kdo to instaloval, je o to pak min starosti s tim nez s nakym rolling update systemem.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    9.1.2009 13:22 skupko | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    +1
    5.1.2009 19:51 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    Naco je dobre mat na desktope serverovy Debian som zatial nepochopil. Ved existuje kopec desktopovych "debian  based" distribucii ktore su na desktop vhodnejsie, stabilne a obsahuju novsie verzie kernelu a programov ktore desktopovy user urcite uvita OO3, VLC 0.94, Gnome 2.24.1 (Evolution), atd...

    Debian non stable (testing/unstable/experimental) rozhodně není jen na servery. Jo, Evolution a jiné části Gnome, co nejsou ve verzi 2.24.2 trochu chybí, někdo by možná raději KDE v testing celé ve verzi 3.5.10 (místo 3.5.9, chybí třeba Konqueror). OO3 je v Debianu už od prosince, v Ubuntu není doteď. Jinak já na Debian nedám dopustit, rozhodně se mi dobře používá i na desktopu. O moc líp než Ubuntu, ale je to věc názoru, zvyku, atd. Ubuntu zas nestíhá s vývojářskými nástroji (i programátor používá GUI)...
    5.1.2009 12:51 cedrik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Woodim a k3b mi v lennym na notasu FSC u9200 funguje, palím sice jen jednotky kusů měsíčně, ale nenarazil jsem na problém. Buď to bude specifická vlastnost HW nebo je něco chybně nastaveno, to ti nikdo neřekne. Nezměnilo se něco v nastavení. Jen vím že moje velmi letité skripty pro pálení také nefungovaly, ale oni stejnak stály za ... to je vyhodit.
    5.1.2009 13:14 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Jojo, je to otazka nejake nevhodne kombinace vypalovacky, nove verze kernelu a wodimu. cdrecord zustal fungovat i v novem jadre, zda se. Navic to mrvi jen nektere typy vypalovani. Cela moje poznamka byla spise na tema "Hmmm, hrozi nova verze, tak opatrne, muze prinest problemy" :-)
    5.1.2009 12:57 ByCzech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    Co se tyka pokažených médii, tipuji, že jste neprozřetelně nainstaloval balíček cdrskin. K ostatním věcem (převážně nesmyslům - viz. např. tvrzení o K3B, které prý neumí použít jiný púrogram než cdrecord) není třeba se vyjadřovat, na velkém množství desktopů pod mojí správou se nevystkytují ;-).

    5.1.2009 13:21 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Nene, cdrskin jsem nenainstaloval.

    Nesmyslum? Treba k tomu K3b jste asi spatne cetl, co jsem napsal ;-) K3b prave umi cdrecord preferovat oproti wodimu, ale bohuzel mi pada. A jako Gnomar jsem musel odepsat Gnomebaker, Nautilus apod. Asi to vyresim symlinky na cdrecord a budu doufat, ze interface zatim moc nedivergoval.
    5.1.2009 15:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Volně přeloženo jsi upgradoval na ještě ani ne beta verzi a divíš se, že ti něco nefunguje...
    Cpani Lennyho na produkcni server radsi nekomentuji
    Ok, já zase nebudu komentovat to, že hodnotíš novou verzi distra podle vývojového snapshotu.
    Quando omni flunkus moritati
    5.1.2009 16:23 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Ach jo, jen jsem varoval pred nadsenym upgrade a zklamanim :-) Predchudce toho stroje zazil upgrade na frozen uz u Woodyho (a pak Sarge i Etch), takze me to neprekvapilo (ac treba u madwifi je to krize, jak sleduju stav balicku). Tedy krome me silne averze vuci wodimu, ta narostla.

    Mimochodem, neni tenhle clanek o hodnoceni nove verze distra a podle vyvojoveho snapshotu? Budu si pamatovat, ze je cas na abclinuxu uz jen nadsene tleskat hlavnimu aktualnimu nazoru.
    5.1.2009 16:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Budu si pamatovat, ze je cas na abclinuxu uz jen nadsene tleskat hlavnimu aktualnimu nazoru.
    Hlavně je čas na jakoukoliv kritiku reagovat nějakou variací na to, že odpůrci jsou stádo, že?
    Mimochodem, neni tenhle clanek o hodnoceni nove verze distra a podle vyvojoveho snapshotu?
    Vidíš tam nějaké hodnocení distra jako celku? Já vidím shrnutí novinek. Autor se narozdíl od tebe nedopouští žádného výroku typu "rozhodně ano/ne na produkční server"
    Quando omni flunkus moritati
    5.1.2009 17:16 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Hlavně je čas na jakoukoliv kritiku reagovat nějakou variací na to, že odpůrci jsou stádo, že?
    Ne. Zjevne jsem v danou chvili decentne vypenil :-)
    Vidíš tam nějaké hodnocení distra jako celku? Já vidím shrnutí novinek. Autor se narozdíl od tebe nedopouští žádného výroku typu "rozhodně ano/ne na produkční server"
    Ah, tak pak asi cteme jine clanky, nebo jsi nektere casti vynechal, ci je chapu jinak.

    Ano, nerika "huraaaa do toho". Rika sve zkusenosti. Ja rekl sve a doplnil to o svuj klasicky nazor na "testing na produkcnim stroji", ktery lze snadno najit vcetne duvodu.

    Jinak koukam, ze jsem tady nekomu slapl na kuri oko :-)

    5.1.2009 18:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Jinak koukam, ze jsem tady nekomu slapl na kuri oko
    Druhý výrok, který se tady objevuje poměrně často...
    Ja rekl sve a doplnil to o svuj klasicky nazor na "testing na produkcnim stroji", ktery lze snadno najit vcetne duvodu.
    Aha. Tak to je něco jiného - mě z té formulace vyplynulo, že lenny je označení stable vydání (tj. až bude)
    Quando omni flunkus moritati
    6.1.2009 00:43 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Jsem rad, ze se to vyjasnilo, mea culpa. Ano, Lennyho nasadim na produkcni stroje, ale az po vydani jako stable.
    Jendа avatar 5.1.2009 16:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Cpani Lennyho na produkcni server radsi nekomentuji ;-)
    Některé servery mají hardware, který funguje až od 2.6.26 a vyžaduje novou verzi hotplugu a několika dalších věcí (konkrétně se jedná o zlobivou DVB-T TV kartu, používanou na stream). A nejsem zrovna příznivce dokompilovávání systémových věcí do stabilní distribuce.
    5.1.2009 16:27 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    backports.org

    Dokonce kvuli upgrade jadra vysel "Etch a pul" (ac jadro 2.6.24 by vam nestacilo).

    Podle logiky "nejsem priznivce dokompilovani systemovych veci do stabilni distribuce" tak radsi vezmu alfa verzi celeho systemu se ja neridim. Zustavam veren tomu, co jsem kdysi napsal jako dvouclanek na root.cz .
    5.1.2009 19:54 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Cpani Lennyho na produkcni server radsi nekomentuji ;-)
    V čem je testing tak nebezpečný na serveru? Já s tím tedy nemám problem (a už vůbec ne s Lennym, kt. je de-facto stable) :-).
    5.1.2009 19:59 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Nevím čím zrovna Lenny, ale vím čím je na serveru nebezpečný debian... :-)
    5.1.2009 20:17 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Povídej a přeháněj ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    5.1.2009 20:21 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Když řeknu openSSL bude ti to stačit? :-)
    5.1.2009 21:42 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    I mistr tesař se jednou utne :-).
    5.1.2009 22:26 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    O to smutnejsi je, kdyz je to vyvojar OpenSSL :)

    oroborus avatar 5.1.2009 22:34 oroborus | skóre: 20 | blog: Bulanci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    imho, praveze nie, chyba nebola u vyvojarov OpenSSL, to by bola chyba vo vsetkych distribuciach, ale u "balicov", ktory kod opatchovali vlastnym patchom

    oroborus avatar 5.1.2009 22:38 oroborus | skóre: 20 | blog: Bulanci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    ktory -> ktori

    6.1.2009 03:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Omyl. Baliči kód opatchovali, ale až poté, co jim vývojaři OpenSSL řekli, že ten patch je v pořádku.
    Quando omni flunkus moritati
    6.1.2009 09:30 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Omyl, nikdo zodpovedny jim to nekomentoval, bo se zeptal prislusny clovek na spatnem mailinglistu a ti, kteri kodu rozumi, ten e-mail prehledli/nevideli.
    6.1.2009 15:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    OpenSSL-dev je špatný mailing list? Podle popisu "Diskuze o vývoji knihovny OpenSSL" mi to přijde jako ten nejlepší možný, obzvlášť v porovnání s "vývoj aplikací, používání, problémy při instalaci" a "Zprávy CVS"
    Quando omni flunkus moritati
    6.1.2009 16:15 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    No, v podstate ano, kdyz lide, kteri to meli komentovat, tak to prehledli :-) Diky za opravu, kdyz jsem se na to tehdy dival, nejak jsem nevnimal, ktery mailing list to byl a prislo mi jen podezrele, ze komentar snad byl jen jeden.

    Mate pravdu v tom, ze vhodnejsi mailing list asi neni. Maslo na hlave mely obe strany (treba OpenSSL uz tim, ze podobny bugreport jim visel uz cca 3 roky a nezabyval se jim nikdo).

    Stale ale trvam na tom, ze to nebyl patch posveceny ze strany OpenSSL (uz napriklad jen tim, ze nikdy nesmeroval do upstreamu).
    6.1.2009 17:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    uz napriklad jen tim, ze nikdy nesmeroval do upstreamu
    Tady je možné, že s tou konverzací vývojáři z Debianu předpokládali, že vývojáři v OpenSSL si to opraví sami. Těžko říct - pravda je ta, že chyba byla na obou stranách.
    Quando omni flunkus moritati
    6.1.2009 19:22 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    S tim, ze "nebyl posveceny" bych byl trochu opatrnejsi - kdyz nekdo "@openssl.org" rekne, ze je pro, clovek by jim skoro veril...

    6.1.2009 19:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Takže když uklízečka co má e-mail @microsoft.com řekne, že Microsoft je vlastně BSD v jiném kabátku, tak je to pravda, protože pracuje v MS a tak o tom systému musí všechno vědět a její názor je fundovaný názor odborníka na Windows?
    6.1.2009 19:28 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    No myslím na systém Windows, ne na windows jako taková na které by taková uklízečka mohla býti odborníkem... :-)
    6.1.2009 19:50 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Koukám, že za OpenSSL stojí fajn parta lidí, jestli tam každý kecá do věcí, kterým nerozumí, myslím, že bychom se honem měli poohlédnout po jiném řešení :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    5.1.2009 20:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    V čem je testing tak nebezpečný na serveru?
    No nedávno, když se přišlo na tu velkou chybu v ssh serveru, tak ve stable byla oprava hned, v unstable skoro hned a v testing za několik dní.
    Quando omni flunkus moritati
    5.1.2009 21:44 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Konkrétní link by nebyl? Testing má přece taky security updates, jako stable. A opravy kritických chyb nečekají povinných 10 dní...
    6.1.2009 00:47 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    http://www.debian.org/security/faq#testing

    Ano, mate pravdu, opravy kritickych chyb nemusi cekat X dni a muzou byt umistene na s.d.o

    Muzou. A neni jasne v jakem casovem horizontu. Krome toho aktualni stav balicku v testingu muze zpomalovat doruceni opravy jeste vice.
    6.1.2009 03:32 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Jednalo se o tu chybu v OpenSSL (nikoliv v SSH), o které se píše výše (spletl jsem si to, protože SSH bylo jediné, co jsem kvůli tomu musel aktualizovat)

    Konkrétní link by nebyl, prostě mám testing na desktopu a na routeru stable. Router se aktualizoval automaticky, u desktopu jsem musel několik dní čekat (přitom podle packages.debian.org přitom nová verze balíku byla v unstable dostupná těsně poté, co byla dostupná i ve stable)

    Ano, testing má security updates (měl jsem je vypnuté, protože se změnila adresa pro sources.list a kvůli desktopu se mi nechtělo hledat novou), nicméně nevidím důvod, proč tam balík dát a přechod z unstable do testing zdržovat karanténou, která může napáchat víc škody než užitku.
    Quando omni flunkus moritati
    Jakub Lucký avatar 5.1.2009 23:05 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Jo, Lenny na server nepatří... My jedeme na Sidovi...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Michal Fecko avatar 5.1.2009 13:31 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Nech debian nikdy neprejde na KDE4 alebo nech drzi separatne KDE3 nafurt... :-(
    5.1.2009 13:57 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    KDE4 pujde do unstablu hned po vydani Lennyho a KDE3 v Lennym je posledni, ktere kdy v Debianu bude.

    dayvee avatar 5.1.2009 18:14 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    a co tedy bude v nasledujicim testing ?
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    5.1.2009 18:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Mělo by tam být to, co bude v unstable, jenom o něco později.
    Quando omni flunkus moritati
    unknown_ avatar 5.1.2009 19:02 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Ja sem mel pocit, ze unstable bude vzdycky unstable...
    Jendа avatar 5.1.2009 19:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Ano, bude. To si neodporuje.

    Z unstable propadávají balíčky do testingu. Testing se jednou za čas zmrazí a vydá jako stable a založí se nový testing.

    http://www.debian.org/doc/FAQ/ch-ftparchives#s-testing
    unknown_ avatar 5.1.2009 19:27 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Aha, spatne sem si to precetl, sem cetl, ze "unstable se pak stane testingem".
    dayvee avatar 7.1.2009 15:29 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    ano, ale muj dotaz byl minen na verzi KDE v nasledujicim testing ;-)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    7.1.2009 18:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    A přesně na to jsem odpověděl. Takže ještě jednou a polopaticky:

    V Testing bude to, co v unstable, jenom o něco později. Něco později je několik (deset, tuším) dní poté, co s balíčky v unstable nejsou vážnější problémy.

    To znamená: v testing bude KDE4 hned poté, co se v unstablu stabilizuje natolik, aby se nechalo do testing přesunout.
    Quando omni flunkus moritati
    hankey avatar 6.1.2009 23:21 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    Ať nikdy žádná distribuce nepřejde na KDE4! Ale já mám jasno. Díky tomu (kde4) je můj příští osobní počítač už jedině Mac...
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    5.1.2009 17:01 Palo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    Co sa tyka GNOME 2.24 tak tu si mozes pozriet status. Uz je to dobre. Tak 2 tyzdne dozadu to bolo viac cervene ako zelene. Dufam ze do 1-2 tyzdnov to pojde do unstablu.

    http://www.0d.be/debian/debian-gnome-2.24-status.html

    Este jedna poznamka. Ja na pracovnom stroji a to som faaaakt lenivy pouzivam etch. Updatujem vzdy iba vo stvrtok alebo piatok. Oni totiz cez vikend tam narobia zmatok a potom to obvykle do konca tyzdna opravia. Nepouzivam experimental a zatial som mal za asi 6 rokov iba jeden problem z FS na raiserovi ale odisli iba programy nie data. Na desktop odporucam ETCH (samozrejme nie mojej mame tam by som asi siahol po uplne inom distre).

    juraj-bit avatar 5.1.2009 19:05 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    Odkedy som presiel na "konzervativny" Debian z distier typu *buntu, SUSE atd..., tak si lebedim. Gnome je sice o jednu minor verziu nizsie ako ostatne "revolucne" desktopove distribucie a KDE je v stabilnej odladenej verzii 3.5.9/10, zato tu mozem mat s prehladom rozrobene veci, ktore tu budem mat aj o pol ci dva roky. Updatujem kazdy den a zatial sa mi iba 2x stalo, myslim ze sa jednalo o MySQL, ze updaty z unstable neboli kompletne, do 2 dni to vsak spravili.

    5.1.2009 19:56 Palo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    Ja som asi nafetovany. Chcel som napisat SID, nie etch, ten bol untable ked som na Debiane zacinal asi preto. Takze este raz SID.

    15.1.2009 12:44 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    etch snad nebyl nikdy unstable:) unstable byl vždycky sid. opravte mne, jestli se mýlím.
    6.1.2009 02:12 mates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    Jede nekomu v Lennym XEN?

    alblaho avatar 6.1.2009 06:58 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Vývojový cyklus

    Já ten styl vývoje moc nechápu. Vychází to jednou za uherský rok, ale když už to vyjde, tak obsažený soft je docela aktuální. Kvalita testingu je až do zamrazení pořád stejná, ne? Takže moc nechápu, proč to nezmrazí každý rok, půl roku fixují a pak vydají?

    6.1.2009 09:31 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojový cyklus
    Kvalita testingu se neustale meni a to i ve znacnem rozpeti. Kazdy release ma navic seznam cilu, ktere by mel splnit.
    6.1.2009 14:18 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojový cyklus
    Ne kazdy chce instalovat/upgradovat novou verzi kazdeho pul roku - od toho jsou tu jine distribuce.
    8.1.2009 20:40 jahor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojový cyklus
    zalezi v jakem modelu jsou releasy a nasledna podpora. nektera distra dokazi (maji na to zdroje ci jinak zajisteno ze to zvladnou) relativne pravidelne vydavat releasy i s tim ze jim zaruci urcitou dobu podpory. to predstavuje ale nekolik stable releasu ktere jsou v jednu dobu udrzovane. toto debian nema a dost mi prijde neprijemne, ze u debianu clovek nikdy nevi kdy. to ze vyjde az bude hotov se da skousnout, vlastne je to dobre pokud nebudou zbytecne prutahy. to ze ale nikdy neni jasne jak dlouho pobezi podpora distribuce je horsi (podpora je +1 rok od vydani nasledujiciho release).

    jsem hodne zklamany z toho ze se neprosadil componentized debian/progeny, protoze to byl model ktery mohl zajistit dostatecne aktualni desktop na vhodne stabilnim jadre pokud by se napriklad jednotlive komponenty tak uplne neshodovali s datumama releasu.

    ad nekde zde zmineny xen... jestli si dobre pamatuji tak xen v lennym byl v urcite dobe dosti s otazniky v jakem bude stavu. obecne jsem pochytil jisty trend distribuci xen opoustet a jit cestou jine technoligie. k tomu smeruje i rhel ktery xen dosti tlacil. u debianu tak ale vznika problem v tom, ze pokud je nasazeno nekde v produkcnim serverovem prostredi, tak po vydani lennyho+1 rok na debianu konci pro etch podpora a muze vyvstat vazny problem. tzn absolutne zde neexistuje varianta "nyni nainstaluji a dalsich X let nemusim zasadne zasahovat do systemu"
    8.1.2009 15:01 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše dotaz-upgrade

    V Etch v.6 jsem přepsal v sources.list etch na lenny, apt-get update; apt-get dist-upgrade,

    proběhl upgrade mnoha balíků,ale taky mi napsal,že 258 neaktualizováno.

    Proč?Jak na to,aby aktualizoval všechny?

    Dík,zdraví Petr

     

    9.1.2009 00:41 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dotaz-upgrade
    Tipuju, že ty neaktualizované pravděpodobně znamenají nějaké tak významné změny, že to pro jistotu nechce dělat automaticky. Zkus to ručně pomocí apt-get install
    Quando omni flunkus moritati
    9.1.2009 07:27 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dotaz-upgrade

    Díky,zkusím.

    Petr

    14.1.2009 13:36 Bořek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dotaz-upgrade
    Měl by se provádět nejdříve upgrade a poté dist-upgrade. Vyzkoušejte přes aptitude shlédnout, jestli balíky nemají porušené závislosti a pokud nemají, označte balíky a následně aktualizujte.
    15.1.2009 12:50 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dotaz-upgrade
    btw doporučuje se aptitude místo apt-get, prý má lepší výpočty řešení závislostí.
    15.1.2009 19:51 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: dotaz-upgrade
    Jo, to jsem taky někde slyšel. Moje pozorování je, že v jednoduchých případech je to fuk a ve složitějších oba vymyslí stejně velkou kravinu.
    Quando omni flunkus moritati
    9.1.2009 16:55 K0VAL3K
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    Pujde mi Lenny bez problemu nainstalovat na PC (maly server), kde mam 2 SATA300 disky a 1 SATA DVD-RW LG? Bohuzel v jadre se "hrabat" neumim, tak jsem odkazanej na to, co umi oficialni jadro. Diky

    9.1.2009 17:22 K0VAL3K
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká

    otazku jsem polozil v poradne, prosim o pripadne odpovedi tam:-)  http://www.abclinuxu.cz/poradna/linux/show/251169

    12.1.2009 23:13 Jakub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - dodatečné nastavení LVM

    Potřebuji nastavit dva záložní zdroje v LVM v Debian Lenny a nevím jak dál.

     

    Fluttershy, yay! avatar 13.1.2009 17:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - dodatečné nastavení LVM
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.6.2023 13:12 Adilkhatri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    검증된 파워볼사이트 를 찾으신다면 eos파워볼사이트 가 있는 파워볼사이트추천 에서 파워볼 을 즐기시길 바랍니다. 5년 이상 운영된 메이저업체 이며 지금까지 많은분들께 사랑받은 안전한파워볼사이트 입니다. 안전한파워볼사이트
    29.6.2023 09:55 Adilkhatri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian Lenny - co nás čeká
    I expounded on a comparable issue, I give you the connection to my site. 먹튀검증커뮤니티

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.