abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | IT novinky

    Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:11 | Nová verze

    Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 291 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    Podle Wall Street Journal hodlá IBM převzít společnost Sun Microsystems za 6,5 miliardy dolarů, což by byla největší akvizice v dějinách firmy.

    18.3.2009 16:54 | Michal Vyskočil | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    mirefek avatar 18.3.2009 17:04 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Nejednoznačné

    Kdo hodlá převzít koho?

    18.3.2009 17:09 Wire64
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné

    IBM talks to buy Sun Microsystems.... bla bla bla...

    mirefek avatar 18.3.2009 17:37 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné

    Ano, ja chtel jen poukazat na nejednoznacnost ceske zpravicky.

    18.3.2009 18:57 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    Přesně tak. Takhle dvojsmyslně napsaná zprávička je jak z Blesku..
    18.3.2009 19:04 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    Tiše jsem předpokládal, že na IT portálu nikdo nebude uvažovat nad možností, že by Sun chtěl kupovat IBM. Příště se to pokusím formulovat bez dvojznačností ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    18.3.2009 19:09 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    Stacilo by pockat presne dva tyzdne a spravicku zaradit do kategorie "Humor". :-D
    18.3.2009 19:04 ToM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné

    Nejednoznačné to není. Dle českého jazyka to má správnou pouze jednu interpretaci. Je ale pravda, že řada lidí podobné formulace používá špatně a to dokonce i novináři.

    18.3.2009 19:07 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    Docent na prednaskach umelej inteligencie nam vysvetloval, preco strojove porozumenie prirodzenej reci je stale problem: "Videl som Grand Canyon pocas letu do New Yorku. Kto letel do New Yorku: ja, ci Grand Canyon?" :-D
    mkoubik avatar 18.3.2009 23:30 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    To je důvod, proč by měly být v jazyce závorky:

    (Videl som (Grand Canyon)) pocas (letu do New Yorku).

    Dobrý je příklad z knihy vzpoura genů:

    "funkce rezistoru a zesilovače v radiotechnice" má celkem 4 různé významy.
    19.3.2009 01:29 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    To je hloupost, proč činit jazyk zbytečně složitým, když nám v 99% případů poslouží, a na zbytek se doptáme. To, že existují nějaké hraniční případy, kdy si něčím nejsme jisti, ještě neznamená, že je náš jazyk špatný.
    19.3.2009 12:05 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    V tom je opravdu nas jazyk spatny (uz z principu, viz Gödelovy věty o neúplnosti). Z toho duvodu se napr. pravni slmlouvy a zakony pislou tou silenou "pravnictinou" a proto je vyvoj AI, co by opravdu porozumely danemu textu, tak silene slozity.
    19.3.2009 21:12 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    Podle vet o neuplnosti ale takovou vetou trpi kazdy jazyk, ktery ma nejakou rozumnou vyjadrovaci schopnost. Ale nevim, proc by nas to melo trapit nebo jsme meli nas jazyk povazovat za spatny.
    18.3.2009 19:13 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    Dle českého jazyka to má správnou pouze jednu interpretaci.
    Tak o tom bych rád slyšel víc. Vycházíte z aktuálního větného členění (IBM je tématická informace, zatímco "hodlá převzít Sun" rématická)?
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    18.3.2009 22:49 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    Obě interpretace jsou správné, protože se IBM ani Sun Microsystems neskloňují, a tak nevíme, které je předmět a které podmět. Ale ze znalosti světa a zahraničních serverů je možná jenom jedna interpretace:-).
    18.3.2009 22:55 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    To je mi samozřejmě jasné, ale můj předřečník tvrdil, že samotný český jazyk připouští pouze jednu interpretaci. Mne napadá jen odůvodnění aktuálním větným členěním, které má smysl, ale zajímalo by mne vysvětlení autora tohoto tvrzení. To je celé.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    19.3.2009 04:22 ToM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné

    Já osobně nejsem jazykovědec, ale přesně na toto téma se objevují jednou za čas rozhovory na ČR2. A právě v jednom, co jsem poslouhal, zmiňovali několik typů takových případů. Kromě tohoto typu padl i třeba jiný "Hraběnka ... chce vrátit majetek....." (titulek z novin). Opět je správná pouze jedna interpretace. Nikoli, že se domáhá navrácení, ale že ho vlastí a chce ho odevzdat. atd.

    19.3.2009 08:10 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    To je ale úplně něco jiného. V tomto případě by druhá varianta do páru byla "Hraběnku chce vrátit majetek", a to se od první věty liší. Titulek článku je nejednoznačný tím, že není jasné, který název je podmět a který předmět. "Normálně" se to pozná podle pádu (podmět je v 1. pádě a předmět ve 4.), ale zrovna podstatné jméno rodu středního (AbcLinuxu.cz) i podstatné jméno rodu mužského neživotného (root.cz) mají tvary 1. a 4. pádu j. č. shodné.
    19.3.2009 08:42 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    Jen bych doplnil, že předmět zdaleka nemusí být jen ve čtvrtém pádě, ale může být ve všech kromě prvního a pátého.
    19.3.2009 13:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    Myslel jsem konkrétně sloveso "převzít". Jinak předmět nemusí být v žádném pádě, může to být třeba sloveso nebo vedlejší věta :-)
    19.3.2009 19:56 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    Vidíš, to máš pravdu:)
    19.3.2009 05:31 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejednoznačné
    V tomhle kontextu je to IMHO jasne :-D
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    David Watzke avatar 18.3.2009 17:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    No, jak se říká: pane jo.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Grunt avatar 18.3.2009 17:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    To je dobře nebo špatně?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.3.2009 17:12 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    A to se dá nějak určit, jo?

    Grunt avatar 18.3.2009 17:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    Já nevím. A dá?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.3.2009 19:34 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    Dá. Subjektivně.

    David Watzke avatar 18.3.2009 17:13 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    To je otázka. Nokia koupila Trolltech a je to fajn. Apple koupil CUPS a i ten je v pohodě. Jenže tohle je trochu masivnější nákup. Ale co asi tak můžou podělat, Javu? Těžko.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.3.2009 17:18 qk | skóre: 15 | blog: qk_develop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    No spise jde o to, ze ibm pomerne dost podporuje linux, coz ve chvili kdy by melo svuj solaris by se nejspise omezilo.
    18.3.2009 17:20 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    Nebo by taky mohli omezit Solaris. :-)

    18.3.2009 18:03 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Taky si myslím. Sun dělá spoustu jiných věcí, které mohou být pro IBM zajímavé - ze softwaru namátkou Javu, MySQL a StarOffice. Určitě si brousí zuby na hardware síťové prvky, servery a nebo vůbec celá datacentra BlackBox.
    18.3.2009 17:21 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Alebo Solaris skončí ako OS/2 :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    18.3.2009 17:48 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    A OpenOffice ako Lotus SmartSuite.
    18.3.2009 17:52 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Myslím, že IBM už zaradilo nejakú upravenú verziu OpenOffice do svojho kancelárskeho balíka (ale nespomínam si na to zrovna presne).
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 18.3.2009 18:06 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    IBM Lotus Symphony je zalozen na starsi verzi OOo.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    19.3.2009 07:48 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    IBM má vlastní AIX....
    Grunt avatar 18.3.2009 17:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Nokia koupila Trolltech a je to fajn.

    Ne všichni jsou toho názoru.

    Ale co asi tak můžou podělat, Javu? Těžko.

    No podělat nemusí nic. Stačí, že Sun držel(nebo spíš ještě stále drží - spekulace fakt nemám rád) dost zajímavé patentové portfolio. Pokud nevím co kutí, tak to nikdy není moc dobré. A když se konkurence požírá, tak také ne. Na druhou stranu víc hlav víc ví.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.3.2009 19:04 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Bola raz firma Digital, ktora sice nebola prave na vyslni, ale vyrabala procesory Alpha, ktore boli v tej dobe o niekolko generacii pred konkurenciou, ked uz nie pre ine, tak pre vtedy nevidanu moznost skutocne paralelneho spracovania instrukcii v procesore. Konkurencii, ktora tento technologicky naskok nemohla rozumne dohnat, sa to prirodzene nepacilo, tak sa buchla po vrecku, firmu Digital kupila a vyvoj procesora Alpha v tichosti zastavila.
    s/Digital/Sun/g
    s/Alpha/Niagara/g
    s/paralelne spracovanie instrukcii v procesor/fork-join v Jave 7/g
    
    Netvrdim, ze je to presne tak. Ale ten scenar sa mi vidi minimalne povedomy. I tak ma ta sprava zaskocila, ked som si ju precital na The Wall Street Journal-e.
    19.3.2009 09:20 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    Jestli zrusi IBM JDK a IBM AIX, budu rad, kod bezici spolehlive na Sun JDK pod Linuxem i Windows nam pada na AIX s IBM JDK.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    19.3.2009 09:22 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    To ma celkom zaujíma: našli ste aj nejaký konkrétny dôvod tohto rozdielu?
    19.3.2009 16:37 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    Jak kdy. Neco byl bug v JVM (kdyz jsme na radek pridali mezeru, prestala z nej vylitavat IndexOutOfBoundsExceptiona, ktera tam spravne vylitnout ani nemohla). U testu je to o tom, jak se ta masina vyspi, zda test dobehne nebo se kousne na timeout. Ale zadny div, kdyz rozbaleni blbeho zipu tam trvalo minuty ..

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    19.3.2009 09:24 grigg | skóre: 12 | blog: grigg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Treba vyvoj dalsi architektury ve prospech PowerPC a AIXu.
    Nemuzu se ubranit dojmu umirajicich UNIXovych platforem ala Alpha, HP-RISC, aby nam nezbylo jenom Suni Pecko a OpenSolaris,... :-/
    Daniel Kvasnička ml. avatar 18.3.2009 18:03 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Pro trh s IDE pro Javu rozhodne spatne. Da se ocekavat, ze IBM by hnana rodicovskymi city k Eclipse zadusila NetBeans... Ja jsem sice na strane Eclipse, ale NetBeans nejsou spatne a konkurence je potreba.

    Na druhou stranu IBM ma zdroje na to, aby vice investovala do rozvoje Javy (ostatne, maji i vlastni JVM, pokud vim), coz by se mohlo hodit.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    18.3.2009 19:07 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Hlavně nebudou muset vydávat hotfixy svého JVM, když zjistí, že nejsou kompatibilní se Sun Javou ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    19.3.2009 08:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Ono má vůbec IBM víc věcí okolo Javy, které mají konkurovat "originálu" od Sunu, dokonce měly být lepší, ale nějak se to nepodařilo. O IBM JVM se před lety říkalo, že je rychlejší, než Sunovská -- jenže teď vychází nové verze (5, 6) s výrazným zpožděním oproti Sunu, verze 6 pro Windows snad ani není; SWT také mělo nahradit AWT a Swing, také se zdálo, že je to lepší koncept, ale dnes už je vidět, že to takový zázrak není a nejspíš je to jenom dlouhá slepé vývojová větev. Eclipse mělo nad NetBeansy také dlouho navrch, ale to už se také srovnalo, a vzhledem k tomu, že se věci z NetBeans postupně dostávají přímo do JRE, bude mít Eclipse asi čím dál těžší pozici. Ono to vlastně dlouho vypadalo, že IBM se o Javu stará mnohem víc, než Sun -- ale poslední dobou se Sun pochlapil, a spojení IBM a Sunu by pro Javu asi moc dobré nebylo. Spousta konkurenčních technologií by asi zanikla, a ten zmatek předtím, kdy by se nevědělo, co zanikna a co přežije...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 19.3.2009 08:58 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Asi mate pravdu, ovsem SWT jeste tak docela neumrelo. Napr. port pro OS X se ted kompletne prepisuje z Carbonu do cisteho Kakaa... I kdyz je fakt, ze kdyby nebylo Eclipse, nejspis by se IBM tomu SWT asi moc nevenovala.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    19.3.2009 09:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Ano, nebožka ještě trochu žije :-) Ne, nemyslím si, že by SWT umřelo nebo bylo nepoužitelné, podle mne ještě nějakou dobu budou i vznikat nové projekty na SWT. Ale nejlepší léta už má SWT za sebou a teď už bude jenom hůř. Pokud tedy Sun splní slibovaný návrat k vývoji Swingu, jako že zatím je kolem toho hodně slibů a málo výsledků.
    Jardík avatar 18.3.2009 17:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Super, by mohly třeba zrychlit GUI javy, které je tak strašně pomalé. Solarisu by pak Cell procík taky mohl slušet :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    18.3.2009 19:14 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    To akoze so SPARCmi si Solaris nerozumie dobre?
    18.3.2009 21:11 ^([0-9a-fA-F]{2}([:-]?|$)){6}$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Neni Cell nahodou PowerPC?
    Jardík avatar 20.3.2009 17:14 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Je to Power architektura, ale PowerPC je jinej procesor (alespoň to tvrdí wiki, ale třeba si vymejšlej.
    Věřím v jednoho Boha.
    20.3.2009 19:31 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Power architektuře je v Linuxových kruzích standardně přezdíváno PowerPC nebo PPC, i když je to striktně vzato špatně. Navíc Cell je stejně Power jenom zčásti, SPE, která tvoří většinu jeho výkonu, jsou ještě něco úplně extra.
    make menuconfig, not war!
    kouzer avatar 18.3.2009 17:22 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    Nějak mě teď nenapadá co by tím IBM získalo. Spousta tenchnologií Sun a IBM se dost kryje.

    IBM Java vs. Sun Java

    Eclipse vs. Netbeans

    Aix vs. Solaris

    Sparc vs. Povwerpc

    ...

    Ale jim jde asi hlavne o podíl na trhu..

    Linux user #448944.
    18.3.2009 17:32 linuxnew
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    a neni to zrovna ten duvod :-), co myslite...

     

    18.3.2009 23:03 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Odpověděl jste si sám :) už v druhé větě.
    18.3.2009 17:58 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    přemýšlel už někdo o tom, že by to celé mohla být prostě jen kachna? Kdyby IBM toužilo po Sunu, mohli je sežrat i s chlupama dávno. Komu to prospěje? Co má Sun, co IBM nemá? Obávám se, že toho moc hodnotného není. Sun nikdy svoje produkty neuměl dobře prodat, zavčas nenaskočil do x86 boomu, zavčas nevyskočil z dot com bubliny..prostě dělá všechno pozdě. Že si všichni zadarmo stahujou MySQL/VirtualBox/Opensolaris/OpenOffice? Cool. to jim ale bohužel moc zisků nepřináší. IBM má svoji Javu taky, stejně jako svůj Unix, IDE, aplikační server, databázi, procesor, servery..

    18.3.2009 18:04 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    No, já zase někde četl, že to není tak, že by byl Sun přemlouván, aby se nechal koupit, ale že si naopak sám sháněl kupce. Ale beru to jen jako neověřenou informaci.

    Grunt avatar 18.3.2009 18:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    přemýšlel už někdo o tom, že by to celé mohla být prostě jen kachna?

    V to doufám. S těmi zprávičkami by něco mělo udělat.

    Že si všichni zadarmo stahujou MySQL/VirtualBox/Opensolaris/OpenOffice?

    A toho se bojí nejvíc. I když ani jedno nepoužívám.

    IBM má svoji Javu taky, stejně jako svůj Unix, IDE, aplikační server, databázi, procesor, servery..

    No právě.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.3.2009 19:11 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    V to doufám. S těmi zprávičkami by něco mělo udělat.
    A co tedy navrhuješ? Prohlásit Wall Street Journal, na který se všichni v této souvislosti odkazují, za příliš sexy zdroj informací pro ábíčko? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Grunt avatar 18.3.2009 19:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    Nemyslím přímo tuto zprávičku. Poslední dobou se to začíná množit. Ale nějaké pravidlo o ověřených a pravdivých zprávičkách…ostatní označíme příznakem tained. Sám jsem chtěl psat zprávičku. America's Army 3 má být pro Linux. Když jsem ale hledal kdo to vůbec řekl, abych mohl dát odkaz přímo ke zdroji, tak jsem po pár hodinách googlení zjistil, že to neřekl vůbec nikdo a všechno jsou to jen spekulace a párkrát upravená poplašná zpráva.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.3.2009 20:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Poslední dobou se to začíná množit.
    To se stávalo vždycky..
    18.3.2009 20:47 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    To se stávalo vždycky..
    To ale v žiadnom prípade nemôže byť brané ako ospravedlenie toho, že k tomu dochádza.
    19.3.2009 09:22 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    Dobra, beru te do redakce, budes mit na starosti proverovani zpravicek. Muzes nastoupit za hodinu?

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    19.3.2009 09:33 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Môžem. Koľko dáš za hodinu, resp. za správičku? Mimochodom, pokiaľ som si všimol, spravičky už sú moderované, t.j. aspoň nejakým spôsobom preverované.
    18.3.2009 18:51 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Wall Street Journal obvykle kachny nesiri.
    Saljack avatar 18.3.2009 18:40 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Kdyby to vedlo ke zrychlení GUI javy tak by to bylo jenom dobře. Jaká je IBM java je lepší než Sun.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    vencour avatar 18.3.2009 20:13 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    Jsem zvědavej, co se bude dít. Mam povědomí o IBM, že je inovativní, výkonná a schopná. Tak uvidim.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    18.3.2009 20:14 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    Zamer je jasny,nedovolit nikomu vydirat IBM ohledne dalsiho osudu Javy (protoze IBM ma na Jave/Eclipse zalozenych spoustu veci). Nakup SUNu se podle me rovna nakupu Javy. Servery, procesory ani Solaris asi nejsou neco co by IBM omracilo a spise si myslim ze by je IBM u zakazniku nahradil produkty z vlasniho portfolia (Power 6, Linux). Netbeans a Eclipse by se urcite sloucili protoze Eclipse jeste porad v mnoha ohledech zaostava.

     

    Zdenek.Z avatar 18.3.2009 21:37 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    Jak by je měli vydírat ohledně osudu Javy? I pokud by se Sun rozhodl Javu stopnout, nebo jí směřovat někam, kam by se to IBM nelíbilo, tak pořád má svoji Javu, navíc je Java open source, ne?

    18.3.2009 22:33 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    Sun vlastni spoustu patentu kolem Javy a take samotne jmeno "Java". Kdyby se k tomu dostal takovy Microsoft, dokazal by napachat spoustu skod.

    19.3.2009 08:11 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Jak by je měli vydírat ohledně osudu Javy? I pokud by se Sun rozhodl Javu stopnout, nebo jí směřovat někam, kam by se to IBM nelíbilo, tak pořád má svoji Javu, navíc je Java open source, ne?
    Skutečnost je trošku jiná. Ano, IBM má svojí JVM, i když myslím, že hlavně pro to, aby mohli podporovat architektury ppc a s390.

    Kdyby se Sun rozhodl směřovat Javu jinam, muselo by jít IBM s ním, protože JVM nekompatibilní s tou od Sunu (+- bugy) je nepoužitelná a IBM na kompatibilitu se Sunem dbá.

    Co se týká OpenJDK - IBM nemá ke GPL zrovna vřelý vztah a navíc tam bude asi moc patentů na to, aby to pro ně bylo jakkoli zajímavé. Pokud koupí Sun, budou mít to samé včetně copyrightu a patentů.

    BTW: jednoduchý grep na zdrojácích OpenJDK:
    $ find . -type 'f' | xargs grep 'Copyright.*IBM' 2>/dev/null | wc -l
    946
    
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    19.3.2009 09:05 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    Co se týká OpenJDK - IBM nemá ke GPL zrovna vřelý vztah
    Prčovní je, že IBM stála v první řadě a vůbec byla slyšet asi nejvíc, když všichni volali, ať Sun opensourcuje Javu :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Grunt avatar 18.3.2009 22:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    6,5 miliardy dolarů
    Jen? Asi krize.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 19.3.2009 09:25 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    No je to temer dvojnasobek trzni hodnoty pred tim, nez ta zprava vybublala na povrch... Ted sly akcie nahoru, tak se to mozna jeste zmeni.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    19.3.2009 11:02 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    Bingo! Konecne nekdo narazil na onu vcelku jasnou hypotezu, ze tu kachnu rozsiril sam Sun, protoze se dalo ocekavat, ze po takovem ohlaseni pujdou akcie Sunu nahoru.

    Saljack avatar 19.3.2009 15:19 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    A k čemu bude chvilkové zvednutí akcií, když po zjištění, že by to byla kachna půjdu velmi strmě dolu a odhaduji, že i pod cenu před zprávou.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    19.3.2009 15:30 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    K jejich prodeji :)

    19.3.2009 08:15 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    Jak tak pročítám jiné zprávy, je to spíše naopak. Sun se poohlížel po kupci a IBM nezbylo nic jiného, než kývnout. Zkuste si představit to zděšení v IBM, kdyby byl Sun koupen někým jiným. A nebo to (nepravděpodobně) může být jen marketingový tah ke zvýšení ceny akcií Sunu.

    19.3.2009 09:11 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    No, nechajme sa prekvapiť ako to dopadne. Zatiaľ sa poďme učiť: optimisti anglicky, pesimisti čínsky a realistti strieľať. :-D
    Nicky726 avatar 19.3.2009 19:36 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems
    :-D
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    19.3.2009 09:29 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM hodlá převzít Sun Microsystems

    rekl bych ze dnes, nejpozdeji zitra se ukaze jak to je doopravdy (dalsi otazkou bude, jestli by ta akvizice prosla pres antimonopolni urad):

    www.theregister.co.uk/2009/03/19/ibm_sun_deal_comment/

    As of the market close on Wednesday, no deal had been announced. But we hadn't seen a firm denial from Sun or IBM either. That, plus reports confirming the original report in the Wall Street Journal coming out of the Associated Press, Reuters, and the Financial Times, would seem to indicate that Sun and IBM are indeed talking about some sort of takeover deal. If a deal is in the works, the companies should make an announcement before the market opens on Thursday, and if the rumor is not true, then someone should go to jail for pumping up Sun's stock by 79 per cent to $8.89 per share.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.