abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (76%)
     (5%)
     (10%)
     (9%)
    Celkem 333 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Qt 4.5 pod LGPL

    Nokia oznámila, že Qt 4.5, ktorej vydanie je naplánované na marec 2009, bude možné používať aj pod Lesser GPL 2.1. Komentáre k udalosti je možné nájsť napr. na dot.kde.org a arstechnica.com.

    14.1.2009 10:00 | andree | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    andree avatar 14.1.2009 09:21 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    In your face, Gtk! :-)) no.. ale som zvedavy, co s tym bude robit najblizsie roky Gnome...

    14.1.2009 10:06 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Kdyz jsem si dnes tuhle vec precetl na webu Nokie tak jsem skoro dostal infarkt :-D Bomba, prave jsem si chtel poridit jednu komercni licenci na Qt.

    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    14.1.2009 10:34 mikro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Hej, je to celkom fajn tah, ja by som si strasne prial, aby raz uvolnili aj Qt Visual Studio Integration ako samostatny produkt, aj ked je mi jasne, ze to by si Nokia asi podrezala konar, pretoze potom by si uz Qt Commercial asi malokto kupil za tych 2999 Eur ;-)

     

    Na druhu stranu, ak ma clovek spravene qmake projekty a neboji sa trochu programovania, tak tu VS integraciu az tak nepotrebuje.

    14.1.2009 10:30 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Opravdu by autora zabilo, kdyby jednou větou napsal, co to prakticky znamená? Takovéhle zprávičky jsou naprd, to aby člověk 5min následně klikal

    14.1.2009 10:35 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Co jsi se tedy dozvěděl, že to znamená?

    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    14.1.2009 10:36 xzavrel | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Můžu se zeptat, co to tedy znamená? Je tedy možné používat nyní Qt pro komerční projekty bez nutnosti dát všanc zdrojové kódy a nemusím mít commercional licenci? Zrovna jsme uvažovali, že nějakou koupíme.

    andree avatar 14.1.2009 10:38 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    ano, pokial neupravis Qt a budes s nim linkovat svoj sw dynamicky (=Qt bude distribuovane v podobe .dll/.so suborov)

    14.1.2009 10:44 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

     Pokud upravíš Qt, tak musíš distribuovat jen změny, které jsi provedl v Qt, ne?

    14.1.2009 10:48 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Otázka je, jaký je v tom rozdíl :-)
    14.1.2009 11:21 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

     V čem? Pokud by bylo Qt jen pod GPL, tak bys nemohl udělat produkt s uzavřeným zdrojovým kódem (když odmyslím komerční licenci, která stojí $$$), který by byl na Qt založený. S LGPL takový produkt udělat (a distribuovat) můžeš (aniž bys kupoval komerční licenci). Jen změny Qt musíš distribuovat taky.

    14.1.2009 11:24 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    To vím:-D

    Reagoval jsem na to, jestli po změně Qt distribuovat celé Qt včetně změn nebo jen ty změny (patch).

    Podle mě do Qt stejně nikdo rýpat nebude
    14.1.2009 11:31 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    To nevím, na co jsi reagoval, protože o distribuci Qt jsem nic nepsal. Psal jsem o nějakém uzavřeném programu, který je založený na knihovně Qt. A třeba autoři toho uzavřeného programu Qt nějakým způsobem upraví, vylepší, aby ten jejich program s Qt fungoval – pak budou muset v duchu LGPL tyto změny Qt distribuovat společně se svým programem. S komerční licencí si ty změny mohou nechat pro sebe a ke své aplikaci přibalit jen binárky svého upraveného Qt.

    Asi jsem se nevyjádřil jasně, nevím.

    14.1.2009 10:43 mikro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    No to znamena, ze doteraz ak chcel sirit tvoju aplikaciu do sveta a bola postavena na Qt, tak si musel dodat aj jej zdrojaky, co bolo pre komercnu sferu dost nepouzitelne. Takze jedina cesta bola licencia za cca 100 000 SK za full Qt Commercial.

    Teraz mozes zobrat Qt, zlinkovat s Qt a nikto ta nenuti zdrojaky releasnut.

    14.1.2009 11:49 stick | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Znamena to este jednu obrovsku vyhodu. Je mozne linkovat kod, ktory je napr. pod MPL, EPL a inym OSS licenciami s Qtckami. Mozno sa dockame Qt UI pre Eclipse, Qt Firefoxu atd.

    0118 999 881 999 119 725 3
    14.1.2009 14:30 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Firefox už byl portován pro Qt dávno, a to dokonce hned (minimálně) dvakrát!
    http://dot.kde.org/1094924433/ - KDE Akademy 2004
    http://arstechnica.com/news.ars/post/20080818-nokia-helps-port-firefox-to-qt.html (2008)

    Vývojáři Firefoxu se nadále budou držet Gtk (GDK přesněji), mají v tom spoustu know-how zato málo důvodů přejít. Ono je sporné jestli Firefox je vůbec Gtk/Gnome aplikace, používá nějaké nízkoúrovňové Gdk rutiny pro vykreslování, jak pro canvas tak pro UI, proto bylo FF tak relativně jednoduché portovat. Tuším že se to povedlo dokonce za jeden den.

    V licenci není a nebyl hlavní problém, nejsou lidi co by port udržovali a rozvíjeli.

    S Eclipse se to má tak, že KDE SWT binding byl plánován dávno, licence opět nebyla problém (určitě ne pro IBM která za rozvojem SWT primárně stojí) nejsou lidi, rozpočet, dobrovolníci, vůle. Portovat SWT je nepoměrně komplexnější záležitost než portovat FF.

    14.1.2009 14:55 Bambus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Konecne nekdo NORMALNI.To to neslo takhle napsat rovnou ? :o)

    14.1.2009 10:41 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Věštím věštím, GNOME přejde do pěti let na QT knohovnu do deseti let zanikne, nebot si uvědomí proč vlastně Gnome vzniklo a že už není žádný objektivní důvod vyvíjet ho dále, Gimp, inkscape přejde do 5ti let též na QT a  GTK zhyne bídnou smrtí.... :-))))

    14.1.2009 10:47 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Ty toolkity už tady jdou příliš dlouho, nezanikne asi ani jeden. Nové projekty se možná začnou psát v Qt, ale staré projekty zůstanou. Přechod GNOME na Qt by navíc byla ostuda :-D

    Kdyby tak Trolltech tento správný krok udělal dřív... :)
    14.1.2009 10:49 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

     

     

    ...Kdyby tak Trolltech tento správný krok udělal dřív... :)....
    tak to máš samožřejmě pravdu. ale víš jak. Boží mlýny melou pomalu  ale jistě. Já si od tohoto kroku konkrétně slibuji že KDE bude více preferovanej desktop než GNOME u komerčních firem.
    andree avatar 14.1.2009 10:55 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    to dufam aj ja - ze ubuntu zacne viac riesit KDE napr. :-)

    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.1.2009 17:32 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    to dufam aj ja - ze ubuntu zacne viac riesit KDE napr. :-)

    Pak ale nechapes, proc Ubuntu preferuje GNOME. S licenci to nema moc poslecneho, jde o filosofii desktopoveho prostredi, kterou GNOME razi.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    andree avatar 14.1.2009 19:01 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    to je fakt, no.. na druhej strane, KDE zase take zlozite na ovladanie nie je - myslim ze nejaky KDE4.8 by mohol byt celkom vaznym kandidatom na UI aj pre BFUs... on je imo aj teraz - aj ked je pravda, ze miestami dokaze zmiast aj mna :o)) na druhej strane malokedy ma nastve tak, ako ked sa mi objavi napr. gnome print dialog :-))) No, ale to uz je iny flame :)

    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.1.2009 20:44 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    a druhej strane, KDE zase take zlozite na ovladanie nie je - myslim ze nejaky KDE4.8 by mohol byt celkom vaznym kandidatom na UI aj pre BFUs...
    Dalsi hloupy predpoklad :-) ...bohuzel neprijemne casty. Mas pocit, ze kdyz je GNOME minimalisticke, ze to znamena, ze je urceno pro BFU. Nikoliv, je urceno pro lidi, kteri maji jine naroky na nastavovani sveho pracovniho prostredi. To same plati o Mac OS X, kterym se GNOME celkem nepokryte inspiruje. OS X pouziva nemale procento vyvojaru (vcetne tech vyvijejicich primo pro OS X) -- takovi lide maji prece k BFU daleko a presto jim ta jednoduchost vyhovuje.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    andree avatar 14.1.2009 23:05 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    ee, tiez mam rad minimalizmus, ale nie za kazdu cenu (a idealne je mat moznost nastavit aj detaily, ked uz clovek chce) - ja mam pocit, ze k takemu niecomu KDE4 smeruje, uvidime casom..

    ad OS X - o tom by sa tiez dalo diskutovat - ja som mal miestami chut rozbit klavesnicu o tu mini kocku na stole, ked som to nedavno skusal :)) asi 5 minut mi trvalo najst system settings, safari mi tiez moc nesadlo, k itunes som sa nastastie nedostal :)) naproti tomu ked som videl KDE, tusim v2, prvykrat, vedel som celkom intuitivne, kde co je.. holt.. ale ako pises, to je asi o ludoch :o)

    15.1.2009 17:07 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    naproti tomu ked som videl KDE, tusim v2, prvykrat, vedel som celkom intuitivne, kde co je
    to ale mohlo být kvůli podobnosti s windows.
    frEon avatar 15.1.2009 17:47 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    jj, je to o idividualni. Ja kdyz jsem cca rok (2003-2004) pracoval s osx tak mi taky neustale tekly nervy.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    16.1.2009 00:14 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

     Eh, 5 minut hledat systémové nastavení, když je „hned“ v tom „hlavním menu“, případně můžeš použít Spotlight? To asi nebude chyba v systému… Na Safari nesedlo co? Ovládá se jako jakýkoli jiný standardní webový prohlížeč (a na rozdíl od Opery se v něm třeba dá i prohlížet Web). Napadá mě snad jen „nemožnost“ maximalizovat okno, což vytáčelo i mě, ale nakonec je to v podstatě fuk. iTunes jsem ze začátku neměl vůbec rád, nicméně nakonec jsem si rozhraní celkem oblíbil (hlavně nový cover view ve verzi 8). Nejvíc mi chybí nativní podpora Vorbis a FLAC, méně pak nějaká fronta (dočasný playlist) a asi i možnost poslechnout si hudební soubory bez jejich přidávání do knihovny (když zkouším něco nového a nevím, jestli to hned nepůjde do koše).

    Když to shrnu kolem a kolem – ať používám Windows, Mac OS X nebo Linux s KDE nebo s Gnome – všude najdu věci, které se mi líbí, a věci, které mi chybí nebo mě vytáčejí.

    16.1.2009 11:29 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    a na rozdíl od Opery se v něm třeba dá i prohlížet Web
    tak to teda rozveď. v opeře se nedá prohlížet web? jsme vadní, my co nám to jde?
    14.1.2009 22:08 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Myslím si, že Gnome je pro začátečníka mnohem lepší než KDE. KDE má poměrně obsáhlé menu, kde se lehce mohu stratit.
    14.1.2009 22:58 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Bullshit

     

     

    To že niektorí ľudia preferujú Gnome pred KDE sa dá pochopiť, ale tie uvádzané dôvody sú proste smiešne. Imho väčšina ľudí ho používa lebo sú na neho proste zvyknutí, pre nič iné...

    multi avatar 14.1.2009 23:17 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    ubuntu pouziva gnome, protoze ma stejne dlouhy vyvojovy cyklus
    14.1.2009 11:23 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    To by KDE ale muselo trochu zmenit pristup ... :/

    14.1.2009 15:14 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    já si od tohoto kroku konkrétně slibuji že KDE bude více preferovanej desktop než GNOME u komerčních firem.
    Copak je nějakej důvod pro to, aby tomu nebylo už teď?
    Quando omni flunkus moritati
    14.1.2009 15:23 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Co do verze 3.5 - chybi podpora do budoucnosti, bez vyvoje

    Co do verze 4.X - stale jeste prekotny vyvoj, nestabilita, chybi programy (nutnost mit i KDE3 knihovny), trochu jine zamereni vyvojaru (prvnich pet polozek v oznameni noveho vydani je vzdy seznam novych efektu) ...

    14.1.2009 15:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Co do verze 3.5 - chybi podpora do budoucnosti, bez vyvoje
    Stabilní, ozkoušené a odladěné prostředí, udržovat se ještě nějakou dobu bude - pro firmy docela ideální.
    Quando omni flunkus moritati
    14.1.2009 15:42 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Udrzovat se nebude - mozna tak budou opravovat kriticke bugfixy, ale to je tak vsechno ...

    Firmy jsou sice vetsinou konzervativni, ale ne v tom smyslu, ze chteji pouzivat 10 stejnou verzi ... (bude se pro KDE3 backportovat podpora treba pro nove formaty souboru, protokoly apod?). Firmy maji nejradsi to, co se deje s Gnome - pomaly, nenasilny vyvoj, vzdy zpetne kompatibilni bez revoluci.

    16.1.2009 14:02 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Gnome2 přerušilo zpětnou kompatabilitu stejným způsobem jako u KDE 3 na 4. Aplikace se museli přepisovat, a trvalo to dost dlouho.

    Mám to ještě v živé paměti, byl jsem early adopter, zkompiloval jsem si Gnome 2.0.0 hned jak vyšlo (2002 tuším). Zlákala mě hlavně podpora AA fontů. Jaké bylo moje zklamání když po spuštění byla Gnome 2 aplikace leda tak gedit. Všechno ostatní co jsem používal - Gnome Commander, xmms, gmplayer - zůstali gnome1/gtk+ ještě dlouho, někdy i roky poté. Dokonce i Gimp (asi dva roky tuším).

    Naproti tomu mě mile překvapila rychlost adopce KDE4 - Digikam, Amarok, Krusader, Kopete, Konqueror, Gvenview, Kdenlive. Skoro všechno už má verzi pro nové prostředí nebo je těsně před dokončením (RC a použitelné betaverze), pravda, kvalita je kolísavá. Chybí mi snad jen Kaffeine. Vezmeme li v úvahu, že až KDE 4.2, které ještě nevyšlo, je označeno tvůrci KDE jako skutešné KDE4, určené pro širší nasazení, je rychlost adopce přímo raketová.

    Oba desktopy mají stabilní API po dlouhou dobu, tady nevidím problém. O úspěchu v komerční sféře rozhoduje kvalita verze pro Windows, případně OS X, protože top jsou jediné platformy kde kouká pro desktopou aplikaci nějaký zisk ;)

    16.1.2009 14:04 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Aplikace se musely ..už to vidím a opravit to po odeslání nelze, grrr

    16.1.2009 16:21 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Přesně. Hlavně ta doba, než asi 307x odkládané gnome 2 bylo opravdu vydáno...

    Navíc to G2.0 byla snad ještě větší zoufalost než K4.0

    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    14.1.2009 10:59 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Problém je, že pro knihovnu Qt existuje strašně málo bindingů do jiných jazyků.

    14.1.2009 11:00 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    A jaké jazyky vám konkrétně chybí ?
    14.1.2009 11:05 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Například OCaml, Erlang, Haskell...

    14.1.2009 11:09 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    No, ehm, dobře :-)) Ale s těmito jazyky začínat výtku na adresu Qt slovy problém je, to je dost odvážné :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    14.1.2009 11:14 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    No dobře, pro mnoho lidí to asi problém nebude.

    Na druhou stranu je dost těžké udělat slušný binding pro jazyky bez objektů pro tak velkou knihovnu jako je Qt. Zde má Gtk navrch.

    14.1.2009 11:44 martyone | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    A že zrovna Haskell je jeden z těch co Qt bindings mají[1] ;-)

    [1] http://www.haskell.org/haskellwiki/Applications_and_libraries/GUI_libraries#qtHaskell

    14.1.2009 12:55 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Podívejte se do dokumentace, já bych v tomhle programovat nechtěl :-(

    Podívejte se třeba na qthaskell.berlios.de/doc/apiguide/Qtc-Gui-QWidget.html a na qthaskell.berlios.de/doc/apiguide/Qtc-Gui-QPushButton.html. Jsou tam funkce qWidget_setVisible a qPushButton_setVisible. Ačkoliv by bylo jistě vhodnější mít jenom jednu fci jak pro QWidget tak pro QPushButton. Podobných příkladů najdete spousty.

    Gtk2Hs ač není perfektní, je momentálně mnohem příjemnější na používání.

     

    thingie avatar 14.1.2009 18:36 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Říkat dokumentace prostému výpisu funkcí s haddockem, no, já nevim.

    Růžové lži.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.1.2009 11:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    To jsou strašně moc používané jazyky :-D
    14.1.2009 12:01 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    V akademickem prostredi ano.

    14.1.2009 12:31 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Tam zase nepotřebují GUI :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.1.2009 13:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Jakoby na tom záleželo ;-) Zatím jsem nenarazil na jediný OSS program dělaný v těchhle obskurnostech a nevím ani o firmě, kde by to používali.
    stativ avatar 14.1.2009 13:20 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Erlang je použitej ve Wings3d.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    14.1.2009 13:25 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    No, zrovna Erlang je občas vidět. Jak se různě rojí takové ty škálovatelné databáze pro web, všechno je to v Erlangu (třeba CouchDB nebo Scalaris, spekuluje se o tom, že Amazon SimpleDB taky). Ty Wings3D, zmíněné vedle, když jsem prvně viděl, tak jsem skoro nevěřil vlastním očím :-) Ale pokud vím, je to spíš výjimka.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    14.1.2009 15:05 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Mozna se jen nepohybujes v tech spravnych kruzich ...

    (Kam nedohlednu, to neexistuje?)

    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.1.2009 15:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Neříkám, že to neexistuje, jen je to v "softwarovém ekosystému" zcela nevýznamné.
    14.1.2009 16:31 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Až na to, že mainstreamové jazyky čerpají nápady z těchto okrajových jazyků.

    14.1.2009 16:50 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    No, tak já bych řekl, že Erlang je přibližně stejně nevýznamný, jako Ericsson. Haskell zase docela podporují v Microsoftu jako zdroj novinek pro C# (a vypadá to, že F# se poslední dobou taky rozmáhá).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    14.1.2009 15:40 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    ejabberd
    14.1.2009 16:38 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    V Erlangu myslím běží třeba celý Chat (IM) na Facebooku. To při milionech lidí kteří Facebook využívají není zrovna málo ;-) Postaven je na něm i nejlepší/nejpoužívanější/nejoblíbenější Jebber server ejabberd. Ono se není co divit, na takovéto distribuované serverové aplikace je Erlang nepřekonatelný.

    Nicméně to nic nemění na to, že na psaní GUI by to rozhodně nebyl vhodný nástroj, takže bindingy na Qt by byly IMHO nesmysl.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    14.1.2009 15:17 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Qt taky nemá bindingy pro Brainfuck, Whitespace, Intercal... Ono je vlastně úplně nepoužitelné...
    Quando omni flunkus moritati
    14.1.2009 15:24 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Srovnavat Haskell s Whitespace ... (aneb nemamli argumenty, jednoduse zabehnu do extremu ...)

    14.1.2009 15:41 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Tím jsem chtěl poukázat na to, že četnost využití těchto jazyků je přibližně stejná, tedy zanedbatelná oproti C#, C++, Javě,...

    (Ano, je mi naprosto jasné, že tyto jazyky jsou oproti Haskellu, Erlangu a podobným naprosto podřadné a jenom neschopnost programátorů přejít na tyto dokonalé jazyky brání jejich rozšíření.)
    Quando omni flunkus moritati
    14.1.2009 15:45 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    jenom neschopnost programátorů přejít na tyto dokonalé jazyky brání jejich rozšíření

    To netvrdim, sam je moc nepouzivam, ale IMHO sve misto a vyuziti maji ...

    14.1.2009 16:42 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Jistě, mají, Erlang je na některé (serverové) aplikace nepřekonatelný a také se na ně zhusta používá (v produkčním prostředí). Nicméně GUI mezi tyto věci nepatří, bindingy na Qt by tedy byly IMHO zbytečností.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    andree avatar 14.1.2009 11:01 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    hmm, c++, c#, python, perl, java, javascript, ruby.. co konkretne ti este chyba?

    andree avatar 14.1.2009 11:05 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    a pozeram ze su aj pre haskell, php

    14.1.2009 11:09 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Například zmiňovaný binding pro Haskell je neelegantní a prakticky nepoužitelný.

    Srovnejte si to například s bindingem Gtk2Hs -- to je úplně něco jiného.

    14.1.2009 13:28 changeit | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    mozete mi prosim postkytnut nejaky link na bindings pre C# ?  pretoze ja som povacsinou narazil na mrtve projekty...

    andree avatar 14.1.2009 13:53 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    qyoto... aktualne je to su c# bindings na rovnakej urovni ako pre ostatne jazyky (odkedy to 'riesia' cez libsmoke) - vid websvn.kde.org/trunk/KDE/kdebindings/csharp/ ... napr. v ubuntu su na to priamo baliky, kazdopadne skompilovat to zo zdrojakov to tiez nie je (az taky) problem... uz ina vec je, ako to funguje v mrkvosoftackom .NET, to mozno bude vacsi problem rozbehat (na win32)... v Mono mi to ale fungovalo celkom spolahlivo, kym som to skusal...

    14.1.2009 11:01 Tapan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Blázne. Spíš vznikne další knihovna, které si bude klást za cíl vzít si to nejlepší z QT a GTK, pak další dvě odštěpené knihovny, které budou mít stejné cíle, ale půjdou si svou cestou z licenčních či ideologických důvodů, a alespoň jedna další odštěpená knihovna vedená někým, kdo se někde s někým pohádal a odmítl dál s původním týmem spolupracovat :-D
    14.1.2009 11:23 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    :-))))

    stativ avatar 14.1.2009 11:04 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    U Gimpu je to nepravděpodobné, vždyť ho sami vymysleli. Proč si myslíte, že se to jmenuje GTK? :-D
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    14.1.2009 11:23 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    tohleto dávno vim. :-))

    14.1.2009 11:26 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Já jsem myslel, že to G znamená GOD :-D
    stativ avatar 14.1.2009 11:49 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Ja vim, on vi ty pico. ;-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    14.1.2009 11:57 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    :-)))

    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.1.2009 17:42 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Zrovna u Inkscape by byl port na Qt uzasnou zpravou, jelikoz by pak bylo mnohem jednodussi udelat "nativni" verzi pro Mac OS X. U GIMPu bych spis byl radsi, kdyby od nej utekli vyvojari k Seashore ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    andree avatar 14.1.2009 18:51 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    alebo ku krita-e...

    14.1.2009 23:26 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

     V čem je problém? Nativní port Gtk+ pro Mac OS X existuje (ačkoli je mnohem mladší, než port Qt pro OS X).

    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.1.2009 23:38 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Teda ty mas hodne volny vyklad pojmu "nativni" :-) Krome vzhledu jsou to v prvni rade klavesove zkratky, kde ocekavam, ze se bude aplikace chovat v zakladnich ukonech tak, jako kazda OS X aplikace. Nemluve o tom, ze "nativni" GTK pro OS X stale nepouziva menubar, pokud vim. Plus je samo o sobe porad experimentalni veci, ne? Proste je tu jedno ale vedle druheho...

    Na prikladu Skype nebo Last.fm playeru je videt, ze se da Qt hodne hezky vytunit pro OS X, takze by to prospelo i Inkscape.

    Po ocku sleduju VectorDesigner, jak se vyviji. Ten je Inkscapu asi nejblize, pokud jde o nativni OS X apps.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.1.2009 11:13 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

     Říkám, že je mnohem mladší ten port.  Na ty klávesové zkratky by měl být patch a Gimp s nativním (ne-X11) GTK+ používá menubar…

    VectorDesigner mám, ale nemůžu říct, že by mi vyhovovalo jeho ovládáni, Inkscape mi přišel intuitivnější.

    multi avatar 14.1.2009 23:18 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    to by uz debian davno presel na rpm balicky

    a ruznorodos u open source vzdycky bude
    14.1.2009 10:44 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    tímto krokem totálně padá poslední vítka GTK vývojářů, na adresu svobody licencování. Takaže tedka zůstává pouze jejich ego že by se musel iučit něco lepšího a oni prostě umí jenom GTK. :-)))

    14.1.2009 11:04 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    IMHO je ideologicky boj C vs C++ mnohem hlubsi nez byl LGPL vs GPL.

    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    andree avatar 14.1.2009 11:13 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    a to je dost divne, pouzivat pure-C kniznicu, ked jednym z najbeznejsich prikladov pre vyuku "objektoveho programovania" su UI objekty... :o)) ale tak ked sa niekomu chce pisat <code>gtk_do_this_with_that(a, b, c)</code> miesto <code>object->do_this(c)</code>, preco nie... ale ak potom clovek pouziva napr. Gtk++, to uz potom vobec nechapem, naco je to dobre :o)

    jedina nevyhoda toho Qt mozno moze byt build system a qt preprocessor - aj ked mne to nepride byt az taky zly obchod za featury, ktore cloveku z toho plynu...

    14.1.2009 12:10 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Jestli si to dobre pamatuju, tak sice prime pouziti v neobjektovem jazyce moc elegantni neni, ale v pripade bingingu do jinych jazyku je delat konverzi z jednoho systemu objektu do jineho (na urovni knihovny) mnohem slozitejsi nez prevadet pseuobjekty v neobjektovem jazyce na prave objekty.
    14.1.2009 17:45 Jury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Přesně tak. Nějakou dobu jsem se rozmýšlel, jestli používat Gtk+ nebo Qt. Nakonec zvýtězilo Gtk, jelikož má mnohem použitelnější binding do jiných jazyků. Já konkrétně programoval v Ruby a nyní C# (mono), a v těch je ten rozdíl hodně velký. A to ani nemluvím o (mizerné či neexistující) dokumentaci.

    14.1.2009 11:32 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Když mi to přišlo mailem, tak jsem si myslel, že se jedná o phishing :-)

    Neznamená to, že by se pro eclipse mohlo použít na gui qt?
    Only Sith deals in absolutes.
    Nikola Ciprich avatar 14.1.2009 12:58 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    jiste... hned jak to nekdo naprogramuje ;)
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    frEon avatar 14.1.2009 11:44 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    WOW. Tak to jsem vazne necekal. A radost mi to udelalo.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    14.1.2009 12:15 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    takze necht je dan vektor objektu v Qt, - jak je definovan ?

    do toho vektoru se zapisi pres new vytvorene objekty, Buttony, Labely apod.

    Jak vypada prikaz, kdy kreslim nejaky objekt na souradnici x,y  , objekt[i]->set_X()  nemohu pouzit, nebot C++ rve, abych pouzil cast.

    14.1.2009 15:34 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    takze necht je dan vektor objektu v Qt, - jak je definovan ?
    std::vector<QWidget *> objekt;
    do toho vektoru se zapisi pres new vytvorene objekty, Buttony, Labely apod.
    objekt.push_back (new QLabel(QString::fromUtf8("Kecy v kleci"), this));
    objekt.push_back (new QPushButton(QString::fromUtf8("Tlačítko"), this));
    Jak vypada prikaz, kdy kreslim nejaky objekt na souradnici x,y , objekt[i]->set_X() nemohu pouzit, nebot C++ rve, abych pouzil cast.
    objekt[0]->move(500,340);
    objekt[1]->move(500,300);
    Jenom jedno z možných řešení, další variantou je třeba QList<QWidget *>

    Je smutné, že dnešní neschopná mladá generace lidí, kteří ani neumí programovat, musí radit té tvojí moudré a mnohem schopnější generaci, jak udělat něco tak jednoduchého, jako bylo tohle.
    Quando omni flunkus moritati
    14.1.2009 12:22 diskie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    nuz, toto sa dalo cakat ! super! dufam, ze to nie je 1. april :-)

    14.1.2009 12:25 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    na netu se pise, ze nebude zadna vyjimka pro staticke linkovani, to je u LGPL tak trochu nesikovne, ze se musi nabizet i ty objekty a navody pro linkovani. Ale porad lepsi, nez zdrojaky....

    14.1.2009 12:34 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Spolu s již dříve uvedeným QGtkStyle (viz zprávičky 1, 2) je útok na GTK dokonán, muhahaha [ďábelský smích].

    Prorokuji GTK pomalý ústup (pomalý proto, že přecijen GTK programů je hromada a stále je tu GNOME... i když první vlaštovky přechodu na Qt tu již byly - třeba VLC nebo Avidemux), GTK nemá již naprosto žádné výhody, jen nevýhody (někdo by mohl namítnout C vs. C++, ale v případě GUI toolkitu je C oproti C++ velkou nevýhodou, ať se to zarytým Cčkařům líbí nebo ne).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Jan Drábek avatar 14.1.2009 12:56 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    A mě zrovna začalo líbit :-(
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    14.1.2009 13:04 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    No, vlc bylo předtím pod wxwidgets, ne přímo gtk a avidemux má teď jenom qt navíc a gtk opřád zůstává, ne?
    Ilfirin avatar 14.1.2009 15:18 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Jj, ale kdo chce svět vidět jedním způsobem, uvidí ho jedním způsobem ;-).
    14.1.2009 16:53 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Ano, to ale nic nemění na faktu, že aplikace, které měly pod Linuxem pouze GUI založené na GTK (wxWidgets používá pod Linuxem jako backend GTK), nyní buď přešly na Qt nebo alespoň nabízejí Qt jako alternativu.

    A to je rozhodně viditelný posun dopředu. Víš snad o nějaké alespoň trošku známější aplikaci, kde by to bylo naopak (přešla z Qt nebo wxWidgets na čisté GTK)? Já tedy nikoliv.

    Používat obezličky jako wxWidgets nebo gtkmm (protože čisté GTK je neobjektové a těžkopádné) ztrácí smysl, když je tu komplexní a multiplatformní Qt, které má vše co je potřeba (ba dokonce mnohem více ;-)).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    15.1.2009 01:19 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    i když první vlaštovky přechodu na Qt tu již byly - třeba VLC nebo Avidemux
    Avidemux nikdy na Qt nepřešel (ani o to nikdy neusiloval). Jenom to přidal jako další možnost.
    15.1.2009 01:21 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Joj, měl jsem si před svojí reakcí přečíst těch pár příspěvků výš. :-)
    David Watzke avatar 14.1.2009 13:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Úžasný. Nikdo nechápal, když jsem si to ve škole přečetl na mobilu a začal najednou jásat :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.1.2009 13:25 pepik | skóre: 16 | blog: nevim | Chlumec nad Cidlinou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    +1 Stejná reakce ve stejném prostředí :D
    14.1.2009 13:25 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Qt 4.5 will also be available under commercial licensing terms, while licensing for previous versions of Qt remains unchanged. In addition, service offerings for Qt will be expanded to ensure that all Qt development projects can have access to the same levels of support, independent of the selected license.

    ...tim padem dusledkum asi moc nerozumim. Co se jako meni?
    14.1.2009 14:18 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Snáď sa potom nájde niekto, kto Qt opraví tak, aby to bolo použiteľné aj bez hardvérového urýchľovania vykresľovania aspoň tak, ako staré verzie (a možno sa prestanú objavovať príspevky, že za všetko môže Nvidia). ;)

    Alebo je to pomalé vykresľovanie spôsobuje KDE4 (KDE 4) a nie Qt?
    14.1.2009 14:45 paskma | skóre: 13 | blog: Paskmův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Výborná zpráva. Konečně bude Qt v mých očích konkurenceschopná. Opravdová konkurence pro Gtk.

    14.1.2009 14:56 stick | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše video od Qt vyvojarov
    0118 999 881 999 119 725 3
    14.1.2009 16:05 decumanus | skóre: 12 | blog: Clusium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    To musí mít radost lidi, co si před týdnem koupili licence... Nic ve zlém.

    14.1.2009 17:41 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    inu, takový drivery pro Oracle, DB2, atd. a hromada dalších widgetů bude stejně v placený verzi...
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    14.1.2009 16:23 borgcube | blog: nexus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    no este je tu jedna nevyhoda pre Qt. 90 % robim v C++ a Qt mierne modifikuje tento jazyk kvoli singalom a inym veciam. kdezto GTKmm si vystaci zo standardnym C++, bez modifikacii.

    14.1.2009 17:01 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Qt programy jdou prelozit primo C++ prekladacem a tedy si take vystaci se standardnim C++.
    14.1.2009 17:28 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Zkuste si porovnat přístup libsigc++ a Qt. V přístupu Qt vidím hodně výhod. Od introspekce až po podporu skriptování a vytváření signálů dynamickou cestou např. z XML. Další věc je ta, že použitím libsigc++ vám pro každý signál/slot roste velikost instance trídy.
    14.1.2009 18:08 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Další věc je ta, že použitím libsigc++ vám pro každý signál/slot roste velikost instance trídy.
    Opravdu? Tak to je asi dost dobry duvod[*], proc to Qt potom nikdy takhle delat nebude. Zrusit si zpetnou kompatibilitu kazdym signalem/slotem by dopadlo hodne spatne.

    [*] Krom tech vsech ostatnich duvodu, samozrejme.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.1.2009 18:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    V čem má spočívat ta nevýhoda? Navíc se nemodifikuje jazyk - je tam pár maker a program moc, který generuje obalující kód pro sloty.
    14.1.2009 18:06 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Někteří prostě mají (z mně neznámého důvodu) značnou apriorní nedůvěru v ten preprocesor (moc). No, objev generování kódu takové lidi nejspíš ještě čeká :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    14.1.2009 18:16 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Terminologicka: Moc neni preprocesor, je to generator kodu. Preprocesor je neco, cim se musi prohnat data (=zdrojak) predtim, nez se to da dale pouzit (proto se to jmenuje pre-procesor). Zdrojovy kod Qt/C++ se preklada primo C++ prekladacem (kde se na nej pred vlastnim prekladem pouzije C++ preprocesor, ale na to si snad nikdo stezovat nechce :) ?).
    14.1.2009 19:39 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    jj, moc je spis generator kodu. Prepocosor je CPP na kterym je zalozany GTK. Zneuzivani maker preprocesoru je zlo, ktery snizuje citelnost kodu a ladeni. Kdyz pouzivate preprocesor tak mate problem v tom, ze kod ktery vidite na monitoru neodpovida tomu co zpracovava kompilator a k cemu existuji debug symboly. Pokud pouzivate Moc, tak mate pristup z mezivysledku(c++ zdrojaku) a muzete porovnat tenhle zdrojak s tim vidite v gdb.

    14.1.2009 20:25 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    On každý preprocesor je v podstatě generátor kódu :-), a i cpp vám dá (mezi)výsledek, když chcete. Já vidím rozdíl mezi mocem a cpp jediný: fungování cpp je popsané přímo v definici jazyka, zatímco moc je jakási neznámá síla zvenčí (OK, máme zdrojáky, ale stejně). Jak moc, tak cpp operují nad lehce okořeněným normálním Céčkovým/C++kovým zdrojákem, proto bych je označil za preprocesory; generátor kódu obecně může blejt C++ třeba z XMLka.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    14.1.2009 20:33 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Jenze ne kazdy generator kodu je preprocesor :).

    15.1.2009 08:59 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    No hlavní rozdíl mezi cpp a moc je v tom, že bez prvého se není možné obejít, protože samotný jazyk nic takového jako #include a #define prostě nenabízí. Kdežto bez moc se obejít lze, ale je otravné ten kód, který generuje, psát ručně. Takže bych jej přirovnal k idl, což je generátor kódu jak vyšitý a nikdo mu, pokud vím, neříká preprocesor.

    Takže cpp == nutnost, moc == pohodlnost.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    15.1.2009 09:17 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Jak to, že bez cpp se nedá obejít? Dá se psát úplně bez něj, #include vyřeším duplikací kódu, #define "konstantní" proměnnou, podmíněný překlad rozsekáním do samostatných souborů… Nebo můžu použít úplně jiný makroprocesor nebo šablonový systém. Jako správný zvrhlík si dokážu představit namísto cpp používat třeba Velocity :-)

    Jinak mezi kompilátory různých IDL a mocem žádnou velkou paralelu nevidím. Ostatně je mezi nimi taky ten rozdíl, který jsem zmiňoval výše: IDL je zcela samostatný jazyk, který má tu smůlu, že se kompiluje do jiného vysokoúrovňového jazyka, zato moc (i cpp) bere trochu ošperkovaný C++ kód a generuje zase C++ kód.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    15.1.2009 09:23 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Na druhou stranu, je fakt, že moc AFAIK musí rozumět syntaxi C++, což cpp (skoro) nemusí. Asi jste mě překecali :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    15.1.2009 09:34 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Ten rozdíl je v tom, že když už věci jako #define použiju, tak cpp pak musím použít (nebo tedy třeba úplně jiný makroprocesor nebo šablonový systém, když si chceme hrát na pedanty). Jenže Qt zdroják s Q_OBJECT, connect() atd. půjde použít, i když se na moc ani nesáhne (jen se člověk bude muset dost nudit, aby si ten kód navíc tedy napsal ručně). To je ten rozdíl, proč Qt je pořád normální C++ (minimálně stejně jako Gtk je C).
    15.1.2009 10:48 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    #define "konstantní" proměnnou
    Nemyslím, že je #define sémanticky shodné s konstatní proměnnou ;-).
    Nebo můžu použít úplně jiný makroprocesor nebo šablonový systém. Jako správný zvrhlík si dokážu představit namísto cpp používat třeba Velocity :-)
    To samozřejmě můžeš, ale to nemění nic na tom, že při použití jakéhokoli takového systému přidáváš do C/C++ něco, co ten jazyk sám o sobě neumí. Kdežto moc generuje C++ kód, který je prostě jenom pohodlnější generovat automaticky.
    Jinak mezi kompilátory různých IDL a mocem žádnou velkou paralelu nevidím. Ostatně je mezi nimi taky ten rozdíl, který jsem zmiňoval výše: IDL je zcela samostatný jazyk, který má tu smůlu, že se kompiluje do jiného vysokoúrovňového jazyka, zato moc (i cpp) bere trochu ošperkovaný C++ kód a generuje zase C++ kód.
    Představ si, že autoři zvolili pro IDL trochu ošperkovaný C++ jako výchozí jazyk a paralela je snad evidentní ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    stativ avatar 15.1.2009 11:07 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    #define "konstantní" proměnnou
    Nemyslím, že je #define sémanticky shodné s konstatní proměnnou ;-).
    Přesně. Tohle mi připomíná velice vtipný kód vigry, se kterým se teď babrám, protože ho inteláckej kompilátor zřejmě prostě nezkompiluje tak, jak má:
    #define VIGRA_SPECIALIZED_CAST(type) \
        template <> \
        struct RequiresExplicitCast<type> { \
            static type cast(float v) \
                { return NumericTraits<type>::fromRealPromote(v); } \
            static type cast(double v) \
                { return NumericTraits<type>::fromRealPromote(v); } \
            static type cast(type v) \
                { return v; } \
            template <class U> \
            static type cast(U v) \
                { return static_cast<type>(v); } \
     \
        };
    
    VIGRA_SPECIALIZED_CAST(signed char)
    VIGRA_SPECIALIZED_CAST(unsigned char)
    VIGRA_SPECIALIZED_CAST(short)
    VIGRA_SPECIALIZED_CAST(unsigned short)
    VIGRA_SPECIALIZED_CAST(int)
    …
    
    Tohle přepisovat bez použití #define by byla spousta zbytečné práce a konstantní proměnná by se na to použít opravdu nedala.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    15.1.2009 12:08 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    To samozřejmě můžeš, ale to nemění nic na tom, že při použití jakéhokoli takového systému přidáváš do C/C++ něco, co ten jazyk sám o sobě neumí. Kdežto moc generuje C++ kód, který je prostě jenom pohodlnější generovat automaticky.
    Oba programy generují C/C++, tudíž se lze obejít bez nich. A kde je hranice? :-) Pokud vezmu to porozumění syntaxi "hostitelského" jazyka, jak jsem psal výše, tak souhlasím, že moc je generátor kódu a ne preprocesor.
    Představ si, že autoři zvolili pro IDL trochu ošperkovaný C++ jako výchozí jazyk a paralela je snad evidentní ;-)
    Tohle nežeru, IDL není programovací jazyk a nepotřebuje být turingovsky úplný :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    14.1.2009 16:53 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Wow super zpráva. Ikdyž jsem to trochu čekal (no spíš doufal jsem v to), když Nokia otevírá i Symbian.

    14.1.2009 17:24 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL
    Symbian bude open? To mi nějak uniklo. Ale radost z toho mám, i když na druhou stranu si nejsem jistý, že si Symbian vytvoří dost velkou vývojovou komunitu, aby se to nějak výrazněji projevilo (teď momentálně je pro mě Symbian nechutný nestabilní paskvil, jehož cílem je být chytřejší, než uživatel).
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    14.1.2009 20:45 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Ano Nokia koupila všechny akcie a chystá se ho otevřít. Píše se, že by to mělo být do roku 2012, ale kdo ví. Byla tu i zprávička.

    Grunt avatar 15.1.2009 13:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Když to tak čtu, tak mě napadá otázka: A co je na GTK tak hnusného, že by měl zemřít strašlivou, pomalou a bolestivou smrtí a na GNOME tak strašného či zeleného, že už by radši měl shnít v kompost na místním poli? Samozřejmě teda z uživatelského pohledu(, ale když už nebude žádný uživatelský pohled, tak si vystačím i s nějakým jiným). I kdyby KDE nahradilo výchozí prostředí ve většině distribucí a ještě mi za něj zaplatili, tak bych si to stejně přeinstaloval mnohem radši na GNOME, protože mi přijde téměř dokonalé(tím samozřejmě neříkám, že je KDE špatné. A to říkám po dvou letech používání KDE 3.5 a každou novou betu KDE4 zkouším také). To jsem opravdu jediná osoba s poruchou pracovního prostředí na světě?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.1.2009 15:15 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    kde3.5 je paradni prostredi, ale po prechodu na kde4 jsem rychle presel na gnome. Nelibi se me kam kde4 smeruje. Gnome je takovy maly windows.

    emorjino avatar 16.1.2009 01:00 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Mám too podobně. Taky jsem přešel na Gnome (částečně, jenom na netbooku)... Ale přitom se mi líbí, kam KDE 4 směřuje... a vážně se těším na KDE 4.4 nebo KDE 4.5

    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    Marián Kyral avatar 18.1.2009 09:23 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Já se taky těším na KDE 4.4, ale to neznamená, že nemůžu čekat na KDE 4.2. :-)

    m1c4a1 avatar 16.1.2009 01:55 m1c4a1 | skóre: 2 | Kobylnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 4.5 pod LGPL

    Holt potřeby uživatele se mění. Je to čistě jen o zvyku a Qt aplikace jsou pro většinu lidí přívětivější. Podobné to bylo, když GTK začalo vytlačovat aplikace postavené na Motifu, Atheně a podobných dnes jich historických toolkitech. Já v tom nevidím zas takový problém.

    V čem problém vidím a co by mi vadilo, je ztráta možnosti volby. Pokud bude všude jen Qt a KDE, tak nám Linux zwindowsovatí, co se grafické stránky týče. Nejen co se vzhledu týče, ale i s obrovským rozšířením stejné platformy vzroste i šance rozšíření virů.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.