abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Navštivte Abc obchůdek se samolepkami a přívěsky!
Rozšířené hledání
×
včera 06:11 | Komerce
Rozrůstající se softwarová společnost v Plzni zabývající se telematikou hledá schopné vývojáře a nadšence se zájmem o OS Linux. Uplatnění zde najdou především vývojáři C++ se znalostí OS Linuxu, dále programátoři v jazyku Java nebo vývojáři se zkušenostmi s Oracle DB a Oracle ADF. Více informací o společnosti. … více »
Reklama | Komentářů: 0
24.5. 22:45 | IT novinky
NASA, která společně s Rackspace stála u zrodu projektu OpenStack, se již nadále nebude podílet na dalším vývoji této "infrastructure-as-a-service" platformy. V NASA totiž došli k závěru, že vzhledem k podpoře OpenStacku ze strany společností jako Red Hat, AT&T a HP lze jejich práci považovat za dokončenou. Posléze se NASA plánuje stáhnout i z vývoje další platformy pro cloud computing jménem Nebula.
Migilenik | Komentářů: 0
24.5. 22:45 | Upozornění
Blíží se svátek IPv6 a s ním i konference IPv6 Day. Na návštěvníky této akce čeká nejen bohatý program, ale také jedna speciální nabídka – v průběhu setkání bude možné získat se slevou 66 procent třetí vydání knihy IPv6 vysokoškolského pedagoga a publicisty Pavla Satrapy, tedy za 105 korun. … více »
Vilem Sladek | Komentářů: 6
24.5. 16:14 | Pozvánky

Přijďte si zasprintovat na Djangu, jiném Python open-source projektu, nebo jen potkat ostatní vývojáře!

… více »
Whit | Komentářů: 0
24.5. 10:20 | Nová verze
Na zrcadlech a torrentech jsou již k dispozici ISO obrazy distribuce Mageia 2. Poznámky k vydání čtěte zde.
Liborek | Komentářů: 15
23.5. 13:47 | Pozvánky

Letos v říjnu se v Praze uskuteční hned několik konferencí. Odehraje se zde nově vzniklá konference LinuxDays. K ní se přidá čtvrtý ročník openSUSE Conference, dvanáctý ročník SUSE Labs conference a aby to nebylo málo, přidá se i první ročník Gentoo miniconf. A to vše ve stejné dny a na stejném místě.

… více »
Miška | Komentářů: 7
23.5. 13:27 | Zajímavý projekt
Printerd je název nového projektu tiskového démona, který bude využívat PolicyKit a D-Bus. Projekt je zatím na úplném začátku, takže nejde o nic vhodného k produkčnímu nasazení. Mimo jiné aktuálně akceptuje jako vstup jen PDF dokumenty.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 67
23.5. 13:25 | Zajímavý software
Tři vývojáři ze společnosti Engine Yard přecházejí po dohodě mezi firmami do Red Hatu. Jde o vývojáře zabývající se rozvojem projektu JRuby. To ukazuje, že Red Hat má zájem o podporu alternativních jazyků nad OpenJDK.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 1
23.5. 13:20 | Zajímavý software
Fedora přejde na knihovnu libusbx, což je fork původní knihovny libusb. Důvodem pro fork byl zjevný nedostatek času nebo zájmu ze strany správce projektu. libusbx už teď nabízí užitečné funkce navrch.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 5
23.5. 10:29 | Nová verze
Vyšlo LLVM 3.1. Vylepšení se dotýkají podpory C++ 11 nebo architektur ARM a MIPS. Dále se můžete těšit z Python bindings nebo nástroje AddressSanitizer pro detekci chyb při práci s pamětí.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
 (9%)
 (32%)
 (1%)
 (58%)
Celkem 291 hlasů
 Komentářů: 34, poslední včera 17:22
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

    V Austrálii půjde před soud případ AFACT (Australian Federation Against Copyright Theft) versus iiNet (ISP z Perthu, Západní Austrálie). AFACT tvrdí, že když iiNet nabízí tarify s neomezenými přenosy dat, pomáhá tím zákazníkům sdílet data chráněná copyrightem, a proto požaduje, aby iiNet poskytl osobní údaje těchto zákazníků.

    9.2.2009 09:21 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vain avatar 9.2.2009 09:27 vain | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    Tak to už je hooodně hustý. Taky mám tarif s neomezeným přenosem, doufám, že na to nedoplatím =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    9.2.2009 09:32 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    To mi připomíná ten vtip s bačou, černou pálenicí a sousedkou... Nic neudělali, ale nástroj mají :-(
    slush avatar 11.2.2009 03:53 slush | skóre: 8 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

    Jenže předmětem žaloby není fakt, že mají připojení bez limitu ale podezření, že přes bittorent sdíleli data. A jak zprávička celkem trefně tvrdí, připojení bez limitu opravdu pomáhá lidem sdílet nelegální data :-).

    Trochu to rozhořčení některých místních přispěvatelů nechápu.

    Marek Stopka avatar 11.2.2009 07:51 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    Ano a samotné připojení k internetu pomáhá lidem nelegálně sdílet data... Samotná možnost vlastnění počítače ulehčuje lidem možnost nelegálně sdílet data,...

    BTW Co to jsou nelegální data? ;-)
    slush avatar 11.2.2009 09:25 slush | skóre: 8 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

    Samozrejme. Vsak prave toho principu vyuziva nas autorsky poplatek :-). Autorskemu poplatku se da vyhnout jedine v pripade, kdy pocitac nema zadne datove medium nebo kdy si ho vyrobite sami.

    Definice: Nelegalni data jsou takova data, ktera schovas, kdyz zaklepe BSA.

    Marek Stopka avatar 11.2.2009 09:29 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    No já shovám všechny data ať už zaklepe PČR, nějaká jiná státní instituce, nebo BSA... Po mých datech jim totiž nic není a proto šifruju.
    slush avatar 11.2.2009 09:50 slush | skóre: 8 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

    To, že ty data nenajdou ale neznamená, že nejsi pirát a zločinec z okraje společnosti :-).

    Já s vymáháním autorských práv dvakrát nesympatizuju. Na druhou stranu je potřeba si nalít čistého vína a říct - ano, přiznávám, kradu, a vadí mi, že po tom někdo pátrá :-).

    Marek Stopka avatar 11.2.2009 09:52 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    Jenže já nekradu, rozhodně ne to tzv. intelektuální vlastnictví.
    slush avatar 11.2.2009 09:54 slush | skóre: 8 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

    Ani jeden film stažený přes bittorent? V tom případě čest výjimkám! :-)

    Marek Stopka avatar 11.2.2009 09:58 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    Ale jinak mám samozřejmě na disku všechna dětská porna zašifrovaná vermanovou šifrou s příhodným klíčem ;-)
    Heron avatar 12.2.2009 08:34 Heron | skóre: 47 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

    Pardon? Internetové připojení je tu od toho, aby po něm proudila data. Osobně za připojení k internetu považuji takovou linku, kde se nemusím bát posílat či přijímat jakákoliv data a v jakémkoliv množství (s ohledem na rychlost přípojky). Cokoliv jiného (limit na data, filtraci i jen logování se kterým počítačem můj počítač komunikoval) nepovažuji za připojení na internet. Bohužel, stále vice lidí přijímá filtry a sledování a (co považuji za ještě horší) stále némě lidí požaduje například veřejnou IP. Mám neblahý pocit, že internet, tak jak jsme jej znali, je beznadějně pryč. Přišla doba filtrace a dokonce už i ISP musí bonzovat své zákazníky.

    Takže, ISP vůbec nemá co strkat nos do dat, které jeho zákazníci přenášejí. Pokud je šíření nějakých dat ilegální (např. se tím porušuje autorské právo) policie má zasáhnout u distributora těchto dat (pokud na něj dosáhne) nebo pokud je i samotné stahování těchto dat ilegální, tak u příjemce. I když mi není jasné, jak mohu dopředu vědět zda stahuji autorské dílo takto chráněné - dokud to nestáhnu, tak nevím co daný soubor obsahuje.

    slush avatar 12.2.2009 14:08 slush | skóre: 8 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

     

    Pardon?

    Za co? :-) Ja s tebou ve vsem souhlasim. Ale to tvrzeni, na ktere reagujes (neomezena konektivita pomaha sdileni) neni nepravda.

     

     

    Drom avatar 12.2.2009 20:16 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    Smim vedet, kdo je Vasim ISP?
    Delej si co chces, ale hlavne me s tim neotravuj. Ja na SW patenty neverim!
    Ravensun avatar 9.2.2009 09:47 Ravensun | skóre: 4 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

    Jo asi někde na někoho M$ a BSA (nebo jak je ta zkratka) zatlačili .....

    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    vain avatar 9.2.2009 10:22 vain | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    Podle mě spíš než MS nebo BSA tak ti "umělci", kteří si myslí, že ostatní nemají nic jiného na práci, než si ty jejích hrůzy, které se odvažují nazvat písničkama, stahovat.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    9.2.2009 11:53 uiii
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

    ani ne tak umelci jako distributori

    10.2.2009 10:26 al
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

    Přesně. Uživatné jsou s autory v podstatě na jedné lodi. Distributoři, agentury a podobní nás okrádají všechny. Snad by mohlo stačit, že "autorské poplatky" jsou zahrnuty v ceně každého média (CD, DVD, flash i hard disky, dokonce i papíry do kopírky) a v ceně každého zařízení schopného dělat kopie a to bez ohledu na to, k čemu se použije. Televize a rádia platí do stejných fondů spoustu peněz. Všichni si užívání *předplácíme* a potom můžeme jít k soudu za to, že jsme si něco z toho, co jsme už přímo nebo zprostředkovaně zaplatilli stáhli z internetu.

    bazil avatar 9.2.2009 11:00 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    a to jsem chtěl jet do austrálie na praxi ... tak zase nic
    9.2.2009 20:07 Drew | skóre: 14 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    Proč?
    9.2.2009 11:52 tomasgn | skóre: 22 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    soudruhum jebe cim dal vic. tento zpusob omezovani zbytku spolecnosti a odvadeni vypalneho ve forme ruznych poplatku za media a pod. ve prospech par sasku, kteri nam pak okazale predvadeji nahrabane miliony, me uz hodne s*re. zrejme je cas poslat vsechny ty "umelce" z jejich umele vytvorenych VIP pozic tam, kam patri a kde jeste nedavno byli - na okraj spolecnosti.
    Nicky726 avatar 9.2.2009 12:03 Nicky726 | skóre: 55 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    To víš, peníze musí proudit ;-)
    "Don't it always seem to go / That you don't know what you've got / Till it's gone." (Joni Mitchell)
    Grunt avatar 9.2.2009 12:22 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

    BTW:

    The lawsuit was co-filed by a 34 film and affiliated companies including Village Roadshow, Universal Pictures, Warner Bros. and 20th Century Fox as well the Seven Network, an Australian television broadcaster
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.2.2009 20:17 Non_E | skóre: 24 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    Kdyby to slehalo, ještě můžou zkusit žalovat poskytovatele neomezeného připojení k elektrické síti.
    Only Sith deals in absolutes.
    9.2.2009 21:17 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    BWPOW avatar 9.2.2009 23:47 BWPOW | skóre: 21 | Kosice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    Taky asi neexistuje. Zatial po mne vzdy chceli peniaze podla poctu prenesenych elektronov.
    Prisiel som, videl som, hmm ... bwpow.eu
    michich avatar 10.2.2009 09:08 michich | skóre: 49 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    Tak jim ty elektrony zase vracej. Třeba padesátkrát za sekundu jako to dělám já.
    10.2.2009 07:44 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    Kapacita linky je obmedzena, aj cas v ramci nejake obdobia (napr. 1 mesiac), takze staci zmenit "neobmedzene" na "1000TB" a problem je vyrieseny, aspon zatial.
    slush avatar 10.2.2009 08:21 slush | skóre: 8 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

     

    AFACT tvrdí, že když iiNet nabízí tarify s neomezenými přenosy dat, pomáhá tím zákazníkům sdílet data chráněná copyrightem

     

    Mohu se zeptat, kde toto AFACT tvrdí? Na odkazované wiki se nic takového nepíše. Jediné, co se mi povedlo vygooglit je:

     

    iiNet is being sued by seven Hollywood movie studios for failing to disconnect users who allegedly swapped pirated movies via BitTorrent (zdroj)

    Což je, dle mého, obrovský rozdíl. Respektive to na zprávičku vrhá trochu jiné světlo (pomiňme to "allegedly", majitelé autorských práv mají určitě nárok naprošetření podezření).

    Ptám se především proto, že tuto kauzu chci zmínit v diplomce. Nerad bych naběhnul, protože na netu nemůžu najít žádný spolehlivý zdroj informací o kauze :-(.

     

    11.2.2009 00:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    Mohu se zeptat, kde toto AFACT tvrdí?
    Přímo v odkazovaném článku stojí:

    AFACT contends that by allowing its customers to use the web without download limits, iiNet is helping its customers exchange copyrighted files and it should identify those offenders to AFACT.
    slush avatar 11.2.2009 03:51 slush | skóre: 8 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

    Ano, omlouvám se, opravdu to tam takhle stojí. Každopádně bych rád zdůraznil, že to není předmětem samotné žaloby, jak možná ze zprávičky (mylně) vyplynulo.

    A když už jsme u toho tvrzení - myslíte si, že není pravdivé? :-)

     

    Marek Stopka avatar 11.2.2009 07:53 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    A když už jsme u toho tvrzení - myslíte si, že není pravdivé? :-)
    Pravdivé pravděpodobně je, ale stejně pravdivé tvrzení je "Existence živých lidí na této planetě ulehčuje možnost nelegálně sdílet data". Jedná se snad o argument k tomu začít všechny lidi na planetě sledovat, nebo eliminovat? :-)
    slush avatar 11.2.2009 09:32 slush | skóre: 8 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

    Ovšemže ano! Nebo tady snad někdo pochybuje o nutnosti legislativy typu ACTA? :-)

    Na zprávičce mi vadí to, že je zavádějící. Spojuje tvrzení, které není předmětem žaloby (ale je "šokující", byť fakticky pravdivé) se žalobou samotnou, čímž bez dalšího čtenářova studia vytváří dojem, že neomezená kapacita připojení je právě tím, co filmová studia považují za nelegální.

    Rád bych tedy zopakoval, že žaloba se zaobírá tím, proč iinet neodpojil uživatele, kteří "údajně" sdíleli data chráněná copyrigtem.  S tím postupem můžete nesouhlasit, ale myslím, že na prošetření mají vlastníci autorských práv nárok.

    Ještě pár takových zpráviček a navrhu přejmenování abclinuxu na abcbulváru :-).

    Marek Stopka avatar 11.2.2009 09:34 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    Ne nemají, proč elektrárny tytéž lidi neodpojí?
    slush avatar 11.2.2009 09:45 slush | skóre: 8 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

    Dle legislativy i obecně platné morálky mají. Když budeš mít podložené podezření, že ti soused na zahradě zakopal manželku, taky to půjde PČR prověřit.

    Nevím, co s tím mají společného elektrárny. Když mi soused zabije manželku, určitě mu "za to" nepůjdu krumpáčem rozbít elektrorozvaděč.

    11.2.2009 12:22 xm | skóre: 34 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?
    Zapomínáte na podstatnou věc - žijeme v právní společnosti a tedy aby vám šel někdo kopat na zahradu nebo aby vás mohl odpojit od Internetu, musí mít k tomu povolení od soudu. Né že si nějaký kretén z MPAA, RIAA či obdobných organizací myslí, že je pán světa a může omukoliv nařídit ať někoho jiného odpojí od Internetu jen na základě jeho "podezření".

    Bohužel třeba ve Francii si odhlasovali možnost odpojování lidí od Internetu bez soudu a Sarkozy se to snaží prosadit do celé EU. Doufejme, že takovéto ohrožení právního státu, práva na soukromí, osobních svobod a vlastně i demokracie mu jen tak neprojde. Více viz zprávičky (1, 2, 3, 4).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Českou pirátskou stranu!
    slush avatar 11.2.2009 13:36 slush | skóre: 8 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tarify s neomezenými přenosy dat nezákonné?

     

    Zapomínáte na podstatnou věc - žijeme v právní společnosti a tedy aby vám šel někdo kopat na zahradu nebo aby vás mohl odpojit od Internetu, musí mít k tomu povolení od soudu. Né že si nějaký kretén z MPAA, RIAA či obdobných organizací myslí, že je pán světa a může omukoliv nařídit ať někoho jiného odpojí od Internetu jen na základě jeho "podezření".

    Ale to samozřejmě není tento případ iiNetu, kde probíhá regulérní soudní proces.

    Bohužel třeba ve Francii si odhlasovali možnost odpojování lidí od Internetu bez soudu a Sarkozy se to snaží prosadit do celé EU. Doufejme, že takovéto ohrožení právního státu, práva na soukromí, osobních svobod a vlastně i demokracie mu jen tak neprojde. Více viz zprávičky (1, 2, 3, 4).

    Souhlasím. To je však jiný případ. Tady se bavíme o regulérním soudním procesu v Austrálii. Nahrávací společnosti nejdříve mimosoudně požádaly o odstřižení od Internetu těch lidí , kteří porušují platnou legislativu země. Ve chvíli, kdy jim iiNet z nějakého důvodu totou mimosoudní cestou nevyhověl, mají právo zkusit to soudní cestou. Nerozumím tomu, proč v tomto případě vyvolal soud takovou vlnu emocí.

    Vy vlastně píšete, že právo krást je Vaše osobní právo a pokud se Vás někdo snaží potrestat, ohrožuje funkci právního státu a je to zloduch nebo satan sám :-D.

    Explicitně píšu, že se bavím o iiNetu, nikoliv o dlouhodobých tendencích v EU, potažmo v Austrálii (která je také jedna ze zemí ACTA).

     

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2012 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.