abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem s umělou inteligencí (AI) ChatGPT, získala od investorů 122 miliard USD (2,6 bilionu Kč). Hodnota společnosti tak dosáhla 852 miliard dolarů (více než 18 bilionů Kč). Nejnovější kolo investování se stalo největší, jaké zatím firma uskutečnila, a peníze mají posílit ambiciózní plány rozšíření výpočetní kapacity, datových center a nábor talentů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | IT novinky

    Nástroj k identifikaci občanů v on-line komunikaci s úřady byl dnes dopoledne zhruba dvě hodiny částečně nedostupný. Problém se objevil kolem 09:00 a podařilo se ho vyřešit kolem 11:00. Částečně nedostupná byla služba Národní identitní autority (NIA), problémy podle DIA (Digitální a informační agentura) ovlivňovaly přihlašování například i přes bankovní identitu. „Dostupnost NIA byla plně obnovena, přihlášení k digitálním službám

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | IT novinky

    Eben Upton oznámil další zdražení počítačů Raspberry Pi kvůli růstu cen pamětí a představil Raspberry Pi 4 s 3 GB RAM za 83,75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Humor

    Anthropic patrně omylem zveřejnil celý zdrojový kód svého CLI nástroje Claude Code prostřednictvím přiloženého sourcemap souboru v npm balíčku. Únik odhalil doposud nijak nezveřejněné funkce jako je například režim v utajení, autonomní agent 'KAIROS', orchestrace multi‑agentů, režim snění nebo dokonce virtuální mazlíček Buddy. Zajímavostí je detekce naštvání uživatele pomocí obyčejného regexpu. Anthropic rychle odstranil sourcemap a vydal opravu, nicméně kopie kódu se již stihly na GitHubu rozšířit mezi prostým lidem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 14:33 | Humor

    Copilot automaticky vkládal do pull requestů 'propagační tipy', reklamní text se na GitHubu objevil ve více než jedenácti tisících pull requestech. Po vlně kritiky byla tato funkce zablokována a produktový manažer Tim Rogers připustil, že umožnit Copilotovi upravovat cizí pull requesty bez vědomí autorů byla chyba.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 12:55 | Upozornění

    Je 31. března a tedy Světový den zálohování (World Backup Day). Co by se stalo, kdyby Vám právě teď odešel počítač, tablet nebo telefon, který používáte?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:44 | Upozornění

    Digitální a informační agentura (DIA) přistupuje ke změně formátu důvěryhodného seznamu České republiky z verze TLv5 na verzi TLv6, která nastane 29. dubna 2026 v 00:00 (CET). Ke změně formátu důvěryhodných seznamů členských států (tzv. Trusted Lists) dochází na základě změn příslušné unijní legislativy. Důvěryhodné seznamy se používají v rámci informačních systémů a aplikací zejména pro účely ověřování platnosti elektronických

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:00 | Nová verze

    Rspamd (Wikipedie), tj. open source systému pro filtrování nevyžádané pošty, byl vydán v nové major verzi 4.0.0. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    30.3. 23:11 | Nová verze

    SolveSpace (Wikipedie), tj. multiplatformní open source parametrický 2D/3D CAD, byl vydán v nové verzi 3.2. Přehled novinek v Changelogu na GitHubu. Vyzkoušet lze novou oficiální webovou verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    30.3. 18:22 | Pozvánky

    Organizátoři Dne IPv6, tradiční akce věnované tématům spojeným s tímto protokolem, vyhlásili Call for Abstracts. Na webu konference mohou zájemci přihlašovat příspěvky o délce 20 nebo 40 minut či 10minutové lighting talky a to až do 30. dubna. Tvůrci programu uvítají návrhy přednášek z akademického i komerčního sektoru, které mohou být technického i netechnického zaměření. Den IPv6 se letos uskuteční 4. června a místem konání bude i

    … více »
    VSladek | Komentářů: 12
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1201 hlasů
     Komentářů: 29, poslední včera 11:17
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    16.12.2005 21:32 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    prece jenom v "kklikacich" distribucich jako je SUSE a Mandriva se toho moc nenaucim...

    Tohle je zase blábol..., kdes na to přišel?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    16.12.2005 21:33 ALiEN211 | blog: ALiENuv | zakupy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Ani nevim...proste to ze me tak nejak vylitlo v navalu euforie
    16.12.2005 22:13 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Základní pravidlo propagandy: když se něco dostatečně často a dostatečně hlasitě opakuje pořád dokola, lidi to začnou brát jako fakt. Jestli je to pravda, to je naprosto podružné…
    17.12.2005 17:17 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Adolf Hitler
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    19.12.2005 13:57 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Adolf Hitler
    Nebyl to spis Goebbels? Ale i tak se mi spis zda, ze puvod citatu je v tomhle:

    "Die Menschen glauben viel leichter eine Lüge, die sie schon hundertmal gehört haben, als eine Wahrheit, die ihnen völlig neu ist."

    "Lido veri mnohem snaze lzi, kterou uz slyseli stokrat, nez pravde, ktera je pro ne uplne nova."

    Autorem je ale pravdepodobne nekdo jiny (Alfred Polgar, rakousky spisovatel a kritik, ale moc jsem to nezkoumal.) Hitler asi tech citatu moc nevyplodil, on zas podle vseho nebyl takovy intelektual...
    David Watzke avatar 16.12.2005 21:34 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Gentoooo ... :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.12.2005 21:35 ALiEN211 | blog: ALiENuv | zakupy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    heh..tak zas tak hardcore to bejt nemusi..;-)
    17.12.2005 00:41 cubic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    nenech se zmylit povestmi o harcore gentoo nebo klikacich distribucich, ja ho pouzivam a subjektivne se necitim zase na slacka...coz ale vubec neni podstatne

    gentoo ma na instalaci navod pro cviceny opice(neoficialne i cesky) a na pouzivani je pohodlnejsi(ber odeme subjektivne) nez mandrake/mandriva(dva roky jsem pouzival)

    a naucit se muzes na vsem jen u suse/mandriva tomu brani pohodlnost a moznost neucit se :)
    David Watzke avatar 17.12.2005 12:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Souhlasím, že to tak strašný nebude... Kdyby Gentoo bylo tak hardcore, musel by ho ovládat geek. No, to už mluví za svý... Když už ten systém máš nastavenej, zálohuješ si /etc, tak je to pohoda. :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.12.2005 12:44 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    gentoo je o dost mene hardcore nez slack....
    USE="-gnome -kde";turris
    Yin avatar 16.12.2005 21:40 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Skúsil si už niekedy aj niečo iné, ako Gentoo? OK, OK! Aj ja používam Gentoo a hackujem ho, čo sa do neho vojde, ale existuje predsa toľko možností a toľko slobody, ktorú nevyužívaš... čo tak FreeBSD, alebo LinuxFromScratch, alebo GNU/HURD (ja som nerozchodil)...
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    David Watzke avatar 16.12.2005 21:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    No.. vlastně ne. Ale určitě zkusím. Časem třeba FreeBSD.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.12.2005 21:58 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Existuje i projekt GNU/Hurd Gentoo to víš?
    David Watzke avatar 16.12.2005 22:03 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    A taky Gentoo/FreeBSD.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Yin avatar 16.12.2005 22:37 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Viem... ale to nie je také... romantické ako ručná inštalácia :D
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    17.12.2005 10:12 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Hmmm, HURD je tazky hard-core, hehe. A bohuzial to zatial ani z daleka nepripomina produkcny system. Ako priklad za vsetko: kto by chcel system, kde nie je podporovany zvuk?
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Yin avatar 16.12.2005 21:35 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???

    Prosím ťa, ja viem, že je to tvoj blog, ale nemohol by si pridať nejakú anketu? Ale rozumnú, napr. Čo si myslíte o Slacku (odpovede: najlepšie distro, Používal som, chcem to skúsiť, ...).

    Je dobré pri takých krátkych zápiskoch ponúknuť čitateľom trocha viac než len informáciu "o tom, ako som sa dnes potkol na schode". Dal som ti 2 body v hodnotení a mal by si si ich odomňa aj zaslúžiť :D

    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    Yin avatar 16.12.2005 21:37 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Ano... Slack je na rýchle učenie sa najlepší... ale mal by si sa snažiť hacknúť aj tie klikacie distrá... hlavne sa z Linuxom hraj :)
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    16.12.2005 22:58 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Koukam, ze rad pouzivas slovo hacknut : )

    Jinak s autorem moc nesouhlasim, i klikaci distra jdou ovladat neklikanim a naucit se v nich da... ; )
    16.12.2005 23:17 ALiEN211 | blog: ALiENuv | zakupy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    mozna sem to prehnal..ale ja sem typ cloveka, kterej vsechno radsi resi tou lehci cestou..takze..kdyz si nainstaluju slackware, tak i ta lehci cesta bude obnaset trochu ty ibjetavosti, ke ktery sem se u suse nedokopal...
    17.12.2005 02:43 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    SUSE si nech (aspon se naucis zmensovat oddil disku) a dej si Slacka vedle. Uvidis, v cem se budes lip citit. Je to individualni jako se zenskejma... ty distra ale nastesti nejsou zivy, takze ti nevyskrabou oci, ani kdyz si chvili nechas obe :P
    17.12.2005 02:45 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    O Slacku se ne neprávem říká, že pokud se ho naučíš, budeš znát Linux a u RedHatu, SUSE, Debianu nebo Mandrivy budeš schopen ovládat jen to které distro. Filozofií Slackware je v maximální míře vyhýbat se zavádění vlastních specialitek v koncepcích konfigurace systému a administrativních nástrojů, zbytečně nepřiohýbat vlastními patchy a jinými úpravami distribuovaný sw, co nejméně překážet administrátorovi v přístupu k systému, vše řešit co možná nejjednodušší cestou.

    Všechny výše uvedené systémy jsem měl možnost nějaký čas používat, ale právě na Slacku jsem se naučil nejvíc. Gentoo je ok, ale pokud se budeš chtít učit na aktualizované verzi, kompilace upgradů může být docela opruz.

    In the garden sleeps a messenger ·
    Ondrej avatar 17.12.2005 09:16 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Slack je jednoznacne super moc super distro. Bylo to moje prvni (tehdy jeste 9.0), pak jsem zkousel madrake, fedoru a jeste par ale natrvalo sem zustal u slacka. Nevim proc ale proste sem se do nej zamiloval
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    17.12.2005 10:14 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Ano, aj moje panenske. A o verziu skor (8.1 - vtedy este bez standardne zapnuteho hotplugu, ach, co som sa ja natrapil so zvukovkou)...
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    17.12.2005 12:46 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Vyzkoušel jsem Mandrake, Debiana, Suse, Archlinux, Red Hat, Fedoru, Aurox, a nakonec mám na disku Slackware a BSD. Teď NetBSD. A zatím bych Slackware nevyměnil. Možná se objeví ještě distro, které mě potěší jako Slackware, jenže momentálně není.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    17.12.2005 14:36 ALiEN211 | blog: ALiENuv | zakupy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    ¨Tak...a je hotovo...slack je nainstalovanej..dokonce se mi povedlo napoprvi rozvhodit zacarovanej modem SAGEM FAST 800/840 ted jeste zvuk a grafiku a sem v tom ;-)
    slackman avatar 17.12.2005 14:50 slackman | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Gratuluji. Vítej mezi příznivci Slackware :-)
    mood = (machine != slackware) ? depressed : euphoria;
    17.12.2005 15:03 ALiEN211 | blog: ALiENuv | zakupy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    ;-)
    17.12.2005 17:30 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Slackware je jedno z mála dister které tě nenutí k zavedenostem, ale pro práci si ho budeš muset nastavit. Naučíš se v něm ledacos. Nic proti Gentoo ale mapsat emerge *** a tvářit se jak jsem dobrej, ...?

    Na www.linuks.wz.cz najdeš návody jak ho počeštit, jak dělat vlastí balíčky, hezkej lilo_boot_screen a pár konfiguraci který se občas hoděj.

    Vzopeňtě si na Jetyho. Byl tak fajn ale nezvládl to tady.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    David Watzke avatar 17.12.2005 17:47 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Nic proti Gentoo ale mapsat emerge *** a tvářit se jak jsem dobrej, ...?
    Nikdo tě nenutí tam cpát Portage...
    Vzopeňtě si na Jetyho. Byl tak fajn ale nezvládl to tady.
    Seš zlej. :-(
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.12.2005 18:01 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Nechytej mě za srdíčko, nebo budu plakat. Raději si říkej, že Jety anší tety byl naprosto skvělej a v úplně pohodě. A pak si taky říkej, že odešel jen kvůji JXP a jeho názorům. Slušná kombinace, co. Není na tom něco divnýho?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    David Watzke avatar 17.12.2005 20:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Yeti nebyl, ale je pořád frajer. Nemyslím, že odešel jen kvůli tobě. Ale z části určitě. Viz jeho posledí příspěvky.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.12.2005 20:55 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze by Slack???
    Jety naší tety byl a je určítě dobrej (v něčem určitě), o tom nepochybuju. Je to asi jedinej člověk kterej tady nekecal, ale i něco tvořil (Gwyddion). Jen nechápu jeho poslední pomatený reakce. Vypadalo to jako by mu hráblo. Proč by to tak nemohlo dopadnout? Škoda, byl jedinej co něco udělal a odešel. Kdopak to tu zůstal?

    ABCLinuxu je dobrej web, ale připomíná mi to tu pavlač pro náctiletý. Když se podíváte kolik seriálu je na Linuxsoftu. A tady se řeší jestli Gnome, nebo KDE, Windows že je špatnej a jiný blbosti. Něco udělat podpořit, něco užitečnýho, ..., nic. (třeba Commander pod GTK+)
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.