abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:22 | Komunita Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 23:22 | Komunita

    Ubuntu plánuje v budoucích verzích nahradit tradiční nástroje pro synchronizaci času (chrony, linuxptp a gpsd) novým, v Rustu napsaným ntpd-rs, který nabídne vyšší bezpečnost a stabilitu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.6 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Správce hesel KeePassXC byl nahrazen správcem hesel GNOME Secrets. Bitcoinová peněženka Electrum byla povýšena na verzi 4.7.0. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.8. Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | Zajímavý článek

    Chris Down v obsáhlém článku „vyvrací mýty o zswap a zram“, vysvětluje, co vlastně dělají a jaké jsou mezi nimi rozdíly. Doporučuje vyhýbat se zram na serveru a bez OOM.

    |🇵🇸 | Komentářů: 1
    včera 11:22 | IT novinky

    Porota v Los Angeles shledala firmy Google a Meta odpovědnými v přelomovém soudním sporu, který se týká závislosti na sociálních sítích; firmy musí zaplatit odškodné tři miliony dolarů (63,4 milionu Kč). Společnosti, které s verdiktem nesouhlasí, čelily obvinění, že své sociální sítě a platformy záměrně navrhly tak, aby si na nich děti vypěstovaly závislost. Porota došla k závěru, že technologické společnosti při navrhování a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    25.3. 19:11 | Komunita

    Jelikož vývojáři editorů Vim a Neovim začali při vývoji využívat LLM, Drew DeVault se rozhodl forknout Vim a vytvořil projekt Vim Classic. Vychází z Vimu 8.2.0148, tj. těsně před zavedením Vim9 skriptování.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    25.3. 16:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.56 open source počítačové hry Unvanquished (Wikipedie), forku počítačové hry Tremulous. Instalovat ji lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.3. 14:11 | Nová verze

    FreeCAD (Wikipedie), tj. svobodný multiplatformní parametrický 3D CAD, byl vydán ve verzi 1.1 (YouTube). Po roce a čtyřech měsících od předchozí verze 1.0. Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    25.3. 13:11 | IT novinky

    Společnost OpenAI oznámila [𝕏], že ukončí aplikaci Sora pro generování krátkých videí pomocí umělé inteligence. Podrobné informace a harmonogram pro aplikaci a API budou brzy zveřejněny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    25.3. 12:22 | IT novinky

    Evropská směrnice NIS2 přináší nové požadavky v oblasti kybernetické bezpečnosti, které se promítají také do správy doménových jmen. Do českého právního řádu je směrnice implementována prostřednictvím nového zákona o kybernetické bezpečnosti. Jedním z praktických důsledků této legislativní změny je posílení požadavků na dostupnost a správnost kontaktních údajů držitelů domén. Správce registru domény .cz, sdružení CZ.NIC, je v

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1162 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Marián Kyral avatar 11.8.2016 23:26 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Nejsi první, koho to napadlo ;-)

    laptop+battery+external+charger
    Bedňa avatar 14.8.2016 00:13 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    ▲ ▲ ▲ Označit jako řešení ▲ ▲ ▲
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 11.8.2016 23:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Bývá tam komplikovaná elektronika, zkoušel jsem to u nějakého Fujitsu a samotné přivedení napájení nestačilo. Možná něco vykoukáš když ji rozebereš, ale je možné, že tam bude třeba nějaké I2C, přes které tam budeš muset něco poslat.

    Taky můžeš nabíjet přímo články. S trochou štěstí to rozbije jenom ukazatel zbývající kapacity (což lze stejně odhadnout z napětí).
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.8.2016 13:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Napadlo mě použít jinej nefunkční ntb (stejný hodnoty baterky) jako dárce orgánů pro nabíječku.
    |🇵🇸 avatar 11.8.2016 23:47 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Třeba dock pro můj thinkpad X200 tohle (externě nabíjet baterie) umí, takže to ani nemusím bastlit.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Josef Kufner avatar 11.8.2016 23:55 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    A co si natáhnout prodlužku a baterky neřešit?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.8.2016 13:50 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    To by holky zakopávaly s pívem :-D
    12.8.2016 11:10 Rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Jako napad dobry ... ale obavam se, ze beze znalosti problematiky to bude problem. Tyto baterie totiz nejsou jako ty stupidni dobijeci monoclanky, co bezne dostat v trafice. Je potreba velice bedlive sledovat prubeh nabijeni a komunikovat s 'inteligentnim radicem' samotne baterky. Pokud se neco nepovede (coz se stane velice lehounce) hrozi i exploze.

    Ale za pokus to stoji - jsem zvedav na reseni :)
    12.8.2016 15:54 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Na to stačí modelářská nabíječka, ta běžně řeší nabíjení a balancování 2S - 6S baterií, třeba s touhle za 25 EUR mam dlouhodobě hodně dobré zkušenosti (nabíjení 4S LiPol baterií pro quadkopteru):

    Turnigy Accucell-6 50W 6A Balancer/Charger LiHV Capable

    Umí samozřejmě inteligentně nabíjet nejen LiPol, ale i LiIon, LiFePo4, LiHV, NiMH, NiCd a olověné akumulátory (takže poslouží i jako nabíječka autobaterie).

    Ale jak by se elektronika notebookové baterky vypořádala s tím, když by jí člověk nabil články pod rukama (aniž by o tom "věděla"), to netuším :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    13.8.2016 22:01 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Teoreticky je to pekne ale napeti 10.8V nevychazi na lithiove clanky, ted jsem zjistil ze ve starem notasu (~8let) to mam taky. Chtelo by to rozebrat a podivat se co to je zac, jake clanky a jak zapojene. Mohlo by to byt 9x NiMH, to nevim jestli by se tam vubec vlezlo a navic se u nich nikdy nedelal balancing. Mozna to do notebooku pridavali ale neni k tomu duvod.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    13.8.2016 22:41 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    10,8 V = 3 × 3,6 V, což některé lithiové články jsou. Například do některých ThinkPadů se prodávají 3/6/9článkové akumulátory, což odpovídá i tomu napětí.
    13.8.2016 23:07 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    To je pro me novinka, ma to logiku vzhledem ke stari stroje ale clanky s nominalni hodnotou 3.6V jsem fakt jeste nevidel. Zitra to asi kuchnu, stejne je ta baterka skoro mrtva. Nicmene se tim resi problem s nabijenim, proste zapojit balancing podle specifikace nabijece a jeden z tech kontaktu bude mozna teplotni cidlo, jinak na tom neni nic sloziteho, co je co se overi voltmetrem.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    29.9.2016 20:40 this0ne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Jsou to bezne 18650 clanky, po trech v serii.
    13.8.2016 22:49 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Ale ano, v ThinkPadu 701C jsem skutečně měl 9× NiMH :-)
    12.8.2016 19:52 ow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Kup druhej ten samej NTB, jeden nabíjí, druhej pracuje :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.8.2016 13:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Jo, nemusel by to bejt ani stejnej noťas.
    14.8.2016 15:24 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    A co se vykašlat na nabíječku na baterku a místo toho si pořídit powerbanku, která umí dávat i vyšší napětí pro notebook (nejen kalsických 5 V pro USB)? Takové jsou na tru také a bylo by to IMHO mnohem pohodlnější řešení...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    14.8.2016 15:28 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Dokonce existují i takové powerbanky, které se dají použít i na nastartování auta ;-) Ta LiPol baterka tedy asi musí pěkně trpět, ale skutečně se to vyrábí...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    xkucf03 avatar 14.8.2016 22:41 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Wikipedia:
    V roce 2010 nabídla společnost Porsche pro své automobily startovací akumulátor na bázi Li-ion akumulátoru. Tato baterie váží 6 kg (je o 10 kg lehčí než olověná), ale stojí v přepočtu 65 000 korun.
    Dneska je dost lithiových článků, které by dostatečný proud dávat měly, takže když to nebude Porsche, mělo by to být výrazně levnější.

    Pak se ještě dělají baterie kondenzátorů (někdo to prý používá do motorky a klasickou baterii tam vůbec nemá). V té powerbance asi taky budou i kondenzátory, aby to vykrylo požadavky na vyšší proud.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 14.8.2016 23:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Na YouTube se dají najít videa jak lidi startují takovou tou lipolkou do quadcoptery z hobbykingu. Tohle má povolený špičkový proud 480 A, což je jako běžná autobaterka.
    xkucf03 avatar 14.8.2016 23:30 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    To jsem chtěl vždycky vyzkoušet a taky tím napájet měnič na 220 V :-) Ale nechtělo se mi to dělat s baterkou, se kterou pak budu lítat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.8.2016 11:35 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Jasně že velká modelářská LiPol baterka to zvládne, některé jsou dneska schopné dávat skoro až 10 kW (třeba Turnigy nano-tech 5000mah 8S 65~130C Lipo Pack, konstantně 325A při 29.6V, tedy nějakých 9.6 kW... špičkově až 650 A, tedy skoro 20 kW).

    Nicméně powerbanka co jsem viděl prodávat na nějakém čínském webu (Banggood, DX, už nevím) a co by údajně měla umět nastartovat auto rozhodně nevypadala, jako že by v ní měla být velká modelářská LiPol baterka schopná dávat velké proudy. Vypadala jako skoro běžná malá USB powerbanka, v které je obvykle jen několik 18650 článků :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    xkucf03 avatar 15.8.2016 23:36 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Jasně, modelářské věci jsou jedny z nejlepších – ale tomu odpovídá i cena – místo téhle baterky můžeš mít nějaký levný notebook nebo tablet :-)

    Oproti tomu ty 18650 můžeš někde zrecyklovat, takže cena nulová, nebo koupit nové a i tak to stojí pár korun.

    Záleží na použití – jestli chceš vysoký výkon, spolehlivost nebo naopak nízkou cenu a spokojíš se s nějakým bastlem. Ale i tak mají 18650 stále alespoň jednu výhodu: když ti odejde jeden článek, vyměníš jen ten a ne celou baterii.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.8.2016 09:08 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Za 22 EUR (cca 600,-) můžu mít notebook? ;-)

    Jinak jsou lidi, co opravují i ty modelářské LiPol články (respektive když odejde jeden článek třeba na 4S baterce, udělají z toho 3S baterku), ale pravda to už je vyšší dívčí a vzhledem k vlastnostem LiPol článků to chce pevné nervy :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    xkucf03 avatar 14.8.2016 22:29 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Checkboxy!!! (chtěl jsem hlasovat nejmíň pro tři možnosti)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Chytrex avatar 19.8.2016 10:23 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB

    +1

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    xkucf03 avatar 14.8.2016 22:33 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Taky je možnost poskládat si z článků 18650 cca 19 V (nebo kolik dává adaptér daného notebooku), koupit konektor (eBay – tam jsem sehnal pro ThinkPad) a udělat si takovou powerbanku pro notebook. Články 18650 pak nabiješ v nabíječce nebo jich budeš prostě nosit po kapsách dost, aby ti to vystačilo.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bedňa avatar 14.8.2016 22:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    To znie rozumne.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    15.8.2016 09:46 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    To mi přijde mnohem praktičtější (lehčí, jednodušší, nejspíš i lépe balancovatelná, určitě s větší kapacitou a rychleji nabíjitelná) koupit si modelářskou 5S (18.5V) nebo 6S (22.2V) LiPol baterku, než skládat baterku z 18650 LiIon článků. A když zrovna nebude potřeba dobít notebook, může s ní člověk lítat s quadkoptérou :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    15.8.2016 10:04 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    I když možná se pletu, ty modelářské LiPol baterky jsou dimenzované na velký odběr, takže možná ve výsledku budou těžší (tlusté dráty, hodně cínu). Nejsem si jistý, zda baterka poskládaná z 18650 článků by nemohla být lehčí.

    Pokud vezmu průměrnou váhu 18650 článku 45g a kapacitu dejme tomu 2600 mAh, tak 5S baterka z nich by vážila min. 225g. Nejlehčí 5S baterka co jsem našel v HobbyKingu je ZIPPY Compact 2700mAh 5S 25C Lipo Pack a ta váží 332g. Ale zas může bez problémů dávat konstantně skoro 70 A proudu! ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    15.8.2016 09:21 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Dnes se vsude vali USB powerbanky a nabijecky na telefony co davaji 5V/2A. Bylo by mozne mit s sebou konvertor, ktery by tech 5V prevedl na rekneme 19V (thinkpady), davalo by to dostatecny proud na to, aby se aspon pomalu baterie notebooku nabijela?

    Nove macbooky na sobe maji usb c pres ktere se dokazi nabijet, i z power banky - jako zaloha dobry (teda, nevim, jak je to s realnou vyuzitelnosti).

    Bylo by super mit to jako zalohu - tady v Cine s sebou powerbanku nosi skoro kazdy.

    http://superuser.com/questions/1022100/charge-my-laptop-external-laptop-power-bank-from-usb-output-only-power-banks

    I am Jack's wasted life.
    15.8.2016 11:26 LLLL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    v cine zerou psy, sukaji deti, vrazdi nemocne a neumi psat - cina neni zadne meritko
    15.8.2016 22:21 andrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    16.8.2016 00:27 Kotyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Externí nabíječka baterie NTB
    Já jsem si z dealextreme koupil samodobíjecí baterku a nabíječku nepotřebuju. Doporučuju. Naopak teď z notebooku dobíjím co můžu a šetřím elektřinou.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.