abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 15:33 | IT novinky

Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny, klesla pod 30 000 dolarů. V dubnu byla hodnota Bitcoinu téměř 65 000 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
dnes 15:22 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 14 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 10:11 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že na začátku června Mozilla spustila novou platformu Ideas.Mozilla.Org pro sběr zpětné vazby, ale také návrhů na nové funkce a obecně komunikaci s uživateli. Nejkomentovanější návrhy se týkají kompaktního rozhraní, vzhledu s vyšším kontrastem a barevného vzhledu podle systému.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
včera 17:11 | Nová verze Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
včera 10:33 | Nová verze

Mozilla.cz informuje o aktualizovaném českém slovníku pro kontrolu pravopisu pro Firefox, Thunderbird i SeaMonkey. K dispozici je na na serverech s doplňky (Firefox, Thunderbird, SeaMonkey).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 10:11 | Nová verze

Byla vydána verze 0.52.1 open source počítačové hry Unvanquished (Wikipedie). Nově lze instalovat také z Flathubu. Unvanquished je fork počítačové hry Tremulous.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:11 | Zajímavý projekt

Watchy jsou open source hodinky postaveny na ESP32-PICO-D4 s e-papírovým displejem s rozlišením 200x200 pixelů, s Wi-Fi a Bluetooth LE. Předobjednat je lze na Crowd Supply za 59 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
20.6. 22:11 | Nová verze

OASIS oznamuje zveřejnění nejnovějšího standardu OASIS, který byl schválen členy 27. dubna 2021: Open Document Format for Office Applications (OpenDocument) Version 1.3. Formát OpenDocument je volně dostupný otevřený formát souborů dokumentů založený na XML pro kancelářské aplikace, který se používá pro dokumenty obsahující text, tabulky, grafy a grafické prvky. OpenDocument Format v1.3 je aktualizací mezinárodní normy verze 1.2

… více »
Zdeněk Crhonek | Komentářů: 4
19.6. 20:11 | Nová verze

Byl vydán Debian 10.10, tj. desátá opravná verze Debianu 10 s kódovým názvem Buster. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 10 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 35
19.6. 16:33 | Nová verze

Tým pro zajištění kvality LibreOffice (QA) oznamuje, že LibreOffice 7.2 Beta1 je k dispozici k testování! LibreOffice 7.2 bude vydán jako finální verze v polovině srpna 2021, přičemž LibreOffice 7.2 Beta1 je druhou předběžnou verzí od zahájení vývoje verze 7.2 na konci listopadu 2020. Od předchozí verze LibreOffice 7.2 Alpha1 bylo do úložiště kódu odesláno 1163 revizí a opraveno 221 problémů. Podívejte se do poznámek k vydání, kde najdete nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice.

Zdeněk Crhonek | Komentářů: 0
Používáte kalkulačku?
 (10%)
 (32%)
 (62%)
 (27%)
 (12%)
Celkem 256 hlasů
 Komentářů: 26, poslední dnes 16:41
Rozcestník
Štítky: není přiřazen žádný štítek

M-Audio Audiophile 24/96

19.9.2006 02:56 | Mplayer | poslední úprava: 19.2.2007 01:24

Karta predana        

Hodnocení: 0 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

David Watzke avatar 19.9.2006 05:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Nechápu proč jsi ji vůbec koupil...
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
19.9.2006 05:36 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Lebo som chcel nieco lepsie ako to co je na zakladnej doske a tato bola doporucovana ako bezproblemova v Linuxe, tak preto.
*** Jabber (XMPP): fogo@jabber.cz ***
David Watzke avatar 19.9.2006 05:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Bezproblémová je, ale když víš, co potřebuješ (HW mix) a pak se na to při koupi vyprdneš... :-/
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Heron avatar 19.9.2006 08:43 Heron | skóre: 52 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Njn. HW mix jako posvátná kráva ;-). Kde jsou ty časy General Midi, který hrály stejně jako (dnešní) profesionální klávesy. Kde je ta euforie z devadesátých let, kdy jednotlivý komponenty PC měli dělat nějakou specializovanou akci (síťovka se starat o síť, zvukovka zvučit a grafika řešit kompletní grafiku). Dnes se o zvuk stará CPU, zvukovka to jen nějak přehraje, tedy ne že by to bylo k poslechu... (ale hlavně že "má" HW mix). O grafiku se stará CPU kompletně, GPU pouze transformuje trojuhelníky, přidá na to pár instrukcí shaderů a vykreslí to.
David Watzke avatar 19.9.2006 09:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
No jo, ale když jeden ví, že chce HW mix a koupí si kartu bez něj?
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
19.9.2006 10:31 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
> Kde je ta euforie z devadesátých let, kdy jednotlivý komponenty PC měli dělat nějakou specializovanou akci (síťovka se starat o síť, zvukovka zvučit a grafika řešit kompletní grafiku).

Zajimalo by me, o cem mluvis. AFAIK prevazna vetsina grafickych karet do PC, ktera se pouzivala zacatkem 90. let, byla pouzivana jen k zobrazovani framebufferu na monitor. Obdobne pro zvukove karty.
Heron avatar 19.9.2006 12:49 Heron | skóre: 52 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Mno mluvím v podstatě o tom, co existuje i dnes (ale ne v oblasti PC). Tedy o spec. HW, který něco umí (tedy ne jen přijmout data od CPU a dodat je na výstup, tedy dnešní stav). S prvními gr. akcelerátory pro PC se mluvilo o tom, že tyto grafiky budou zpracovávat kompletní scénu. Co se za těch 10 let změnilo? Dnešní PC grafika přijme trojúhelníky od CPU a pouze je vykreslí (s texturou a nějakým tím shader efektem). Nic víc. Vzpomínám si, jak se mluvilo o přehrávání DVD stylem - DVD mechanika -> GK, tedy bez podpory ze strany CPU. Takové DVD by pak mělo jít přehrát i na procesorech 80486. Opět nic.

Zkrátka PC šlo cestou, vše řeší CPU, místo cestou spec. hw na různé oblasti. Nakonec to dopadá tak, že 50% CPU se spotřebuje jen na obsluhu interuptů z 1Gb síťovky, že místo HW Raidů se nakonec používá raději SW raid atd. "Důvod" je ten, že daná síťovka pak stojí 150kč a tak člověk "ušetří" tím, že věnuje výkon CPU. O HW raidech, co se integrujou na desky raději ani nemluvím.
19.9.2006 13:53 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Zkrátka PC šlo cestou, vše řeší CPU, místo cestou spec. hw na různé oblasti.
Specializace je dobra vec, ale jsou situace, kdy pomuze a kdy ne. Zejmena by bylo nevhodne zamenit 'specializaci' a 'vyhrazeni' - tedy pripad, kdy je vec urcena na konkretni vec, ale neni k ni zvlast prizpusobena.

Uvedu to na prikladu grafiky. Vykreslovani grafiky se sklada z hromady algoritmu, nektere jsou charakteru, ze ti na ne specializovany hardware moc nepomuze a potrebujes na ne rychly general-purpose procesor, jine jsou takoveho charakteru, ze se skaladaji z mnoha nezavislych jednoduchych kroku a je mozne na ne nasadit masivni paralelizaci (a specializovane obvody).

Pokud bys chtel, aby graficka karta zpracovavala kompletni grafickou scenu, pak by na ni krome specializovanych obvodu pro paralelizovatelne cinnosti musel byt jeste vykonny general-purpose procesor pro obecne algoritmy. Ten by vsak nebyl prilis specializovan , byl by jen vyhrazen a jedine zlepseni proti alternative (dat ho jako druhy procesor na mainboard) by byla rychlejsi komunikace s grafickou pameti a specializovanymi cipy.

Dalsi nedostatek prilisne specializace trochu souvisi s jednim kredem Linuxoveho kernelu - 'mechanism, not policy' - pokud by hardware prevzal zodpovednost za celou oblast vykreslovani sceny, pak by danou oblast svazal svou koncepci. Pokud nabidne jen obecne pouzitelne mechanismy (skalovani, vykreslovani polygonu, shader language), tak koncepci muzou zvolit vyvojari software.

Vyvoj v oblasti PC sel smerem, ktery je logicky - specializace na cinnosti, kde specializace prinese vyznamny pokrok proti obecnemu reseni (a ten pokrok jsou ochodni lidi zaplatit :-) ). Mezi takove cinnosti na graficke karte patri napriklad interpolace krivek (napriklad pro vypocet souradnic jednotlivych polygonu), kresleni polygonu pomoci z-bufferu a jejich stinovani. Pokud by tyto cinnosti delal CPU sam (a kreslil by vse do framebufferu), tak by potreboval (tipuji) minimalne 10x vetsi vykon, nez jaky ma ted - neni tedy smysluplne rikat, ze grafiku dela CPU. CPU to ridi a manualni praci nechava na grafice.

Podobna situace je na zvukovkach. SB Live a novejsi ma DSP cip, ktery umoznuje implementovat paralelizovatelne vypocty (frekvencni a jine filtry a podobne). To je prave ta specializace - specializace na neco, co je mozne optimalizovat. Je pravda, ze vetsina zvukovek nema kodeky na komprimovane audio (coz je specializovatelna cinnost), na druhou stranu je otazka, zda to ma smysl, nebot kompresni formaty se objevuji stale nove a nove (mp3, vorbis, flac, speex, ruzna G.xxx, iLBC, ...).
S prvními gr. akcelerátory pro PC se mluvilo o tom, že tyto grafiky budou zpracovávat kompletní scénu.
Je otazka, zda to mluvili lidi, kteri dane oblasti opravdu rozumeji, nebo jen redaktori pocitacovych casopisu.
Heron avatar 19.9.2006 17:07 Heron | skóre: 52 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Tohle je věc názoru. Dokázal bych si představit GK, která by uchovávala celou scénu a CPU by jen posílal změny mezi jednotlivýmy framy. Tím by odpadla šílená komunikace mezi kartou a cpu/ram. Hlavní CPU by pak nemusel řešit jednotlivá primitiva, ale poslal by příkaz do GK (kde by klidně mohl být general purpose cpu, proč ne), která by zbytek provedla místo hlavního CPU.

K tomu SoundBlasteru. Někde jsem četl (takže to může být výmysl nějakého redaktora ;-) ), že SB Live!, tedy EMU10k1, mel výkon jako Pentium 90. To je výkon jako hrom věnovaný pouze zvukovce. Jenže on nejde použít. Je to DSP procesor, který má "zadrátovaných" pár efektů, a přes všechen výkon nelze použít třeba na dekódování mp3-streamu.
19.9.2006 17:41 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Tohle je věc názoru. Dokázal bych si představit GK, která by uchovávala celou scénu a CPU by jen posílal změny mezi jednotlivýmy framy. Tím by odpadla šílená komunikace mezi kartou a cpu/ram. Hlavní CPU by pak nemusel řešit jednotlivá primitiva, ale poslal by příkaz do GK (kde by klidně mohl být general purpose cpu, proč ne), která by zbytek provedla místo hlavního CPU.
Pokud by byl ten general purpose cpu na graficke karte programovatelny, tak bys z toho dostal v podstate dvouprocesorovy NUMA system (s procesorama propojenyma pres PCI/AGP). Je otazka, zda by tohle reseni melo nejake podstatne vyhody proti beznemu dvouprocesorovemu systemu s oddelenou grafickou kartou.

A ohledne silene komunikace - i dnes je mozne napriklad ulozit do graficke karty pole souradnic jednotlivych trojuhelniku a pak to jednim prikazem cele vykreslit, neni nutne rvat je tam porad dokola.
K tomu SoundBlasteru. Někde jsem četl (takže to může být výmysl nějakého redaktora ;-) ), že SB Live!, tedy EMU10k1, mel výkon jako Pentium 90. To je výkon jako hrom věnovaný pouze zvukovce. Jenže on nejde použít. Je to DSP procesor, který má "zadrátovaných" pár efektů, a přes všechen výkon nelze použít třeba na dekódování mp3-streamu.
AFAIK se jedna o bezny programovatelny DSP procesor (v Linuxu je pro nej dostupny assembler, viz http://emu10k1.sourceforge.net/as10k1-manual/index.html), nicmene je pravda, ze DSP procesory jsou specializovane a neni na nich mozne snadno implementovat to, co jde snadno na general-purpose procesorech (a naopak).
19.9.2006 14:41 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Dnešní PC grafika přijme trojúhelníky od CPU a pouze je vykreslí (s texturou a nějakým tím shader efektem). Nic víc.
Obávám se, že nemáš tak úlpně pravdu. Grafika se například stará o to, kterou část scény vidíš a kterou ne (je schovaná za něčím).
O HW raidech, co se integrujou na desky raději ani nemluvím.
Jak tady už kdysi padlo, HW raid integrovaný na desce je většinou SW raid, jenom místo OS se sestavuje v BIOSu.

A důvodem, proč použít SW raid místo HW raidu může být například to, že když ti chcípne řadič, tak můsíš často sehnat ten samý, abys z těch disků dostal data
Quando omni flunkus moritati
19.9.2006 15:35 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Dnešní PC grafika přijme trojúhelníky od CPU a pouze je vykreslí (s texturou a nějakým tím shader efektem). Nic víc.
Obávám se, že nemáš tak úlpně pravdu. Grafika se například stará o to, kterou část scény vidíš a kterou ne (je schovaná za něčím).
Jenom castecne, graficka karta ma z-buffer, ktery umoznuje rozhodnout pri prekryvani dvou trojuhelniku, ktery pixel z ktereho se ma zobrazit, nicmene pouziva se spousta algoritmu, ktere na zaklade znalosti sceny urcuji, ktere polygony do graficke karty vubec pujdou a ktere nikoliv.
19.9.2006 16:54 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
> Vzpomínám si, jak se mluvilo o přehrávání DVD stylem - DVD mechanika -> GK, tedy bez podpory ze strany CPU. Takové DVD by pak mělo jít přehrát i na procesorech 80486. Opět nic.

Jeste k tomuto - nevim, jak moc bez podpory ze strany CPU si to predstavujes, ja si dovedu predstavit, ze program na CPU naprogramuje radic IDE, aby data nahraval do RAM a pak naprogramoval grafickou kartu, aby si cetla z RAM ty casti, ktere se tykaji obrazu, a provadela na nich dekodovani. Nicmene ani tato varianta neni zcela bez obsluhy CPU - CPU napriklad musi opakovane programovat jednotlive DMA transfery. Nic mene zatezujiciho uz asi nema smysl.

Moje graficka karta (VIA VT8623 z cipsetu CLE266) ma advanced podporu prehravani MPEG2 (v X pres rozhrani XvMc). Nevim, jak velkou cast dekodovani provadi primo graficka karta (cetl jsem, ze provadi IDCT a nasledne kroky). Pri prehravani cca 4Mbit MPEG2 streamu pri pouziti teto moznosti poklesla zatez CPU cca 3x oproti variante s Xv (kde se pouziva jen scaling v graficke karte), a na mem PC s vykonem cca na urovni Pentium 3/450 Mhz to generovalo minimalni zatez, takze je mozne, ze by to s touto kartou slo prehravat i s procesorem na urovni 486/ranych Pentii.
Heron avatar 19.9.2006 17:10 Heron | skóre: 52 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96

Jeste k tomuto - nevim, jak moc bez podpory ze strany CPU si to predstavujes

Například typu přehrávání Audio CD v CD-ROM mechanice.

19.9.2006 17:44 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96

Jeste k tomuto - nevim, jak moc bez podpory ze strany CPU si to predstavujes

Například typu přehrávání Audio CD v CD-ROM mechanice.

Takove reseni je IMHO prespecializovane - nedalo by se vyuzit na prehravani MPEG2 streamu na disku ci MPEG2 streamu prichazejicho ze site. Lepsi je mit genericky MPEG2 dekoder na graficke karte, jehoz cinnost je rizena CPU.
Heron avatar 19.9.2006 17:51 Heron | skóre: 52 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96

Takove reseni je IMHO prespecializovane

Pravda, taky mi to připomíná řešení: uprostřed nějaký mikrokontrolér (jako bývalé CPU), které by ovládalo tuhle SGI grafický server (bývalá grafika), támhle nahrávací studio (zvukovka), stříhací putl (tuner / střižna) atd :-D.

Ne, nebudu to hnát ad absurdum. On je problém především v tom, že PC se zaměřuje HLAVNĚ na minimální cenu (no jako všechno, co má být masově rozšířené), nikoliv na kvalitu, výkon atd. No co, asi to chce změnit architekturu.

19.9.2006 18:08 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Tenhle příklad není moc šťastný, protože přehrávání Audio CD v mechanice zajišťuje mechanika sama a výstup odesílá analogově jak do jacku (pokud je), tak do zvukové karty.

Mám takový pocit, že majitel externí zvukové karty za 50kKč nebyl příliš nadšen, že zvuk přehrávaný z CD je převáděn DA převodníkem za pár šupů.
Quando omni flunkus moritati
Heron avatar 19.9.2006 18:13 Heron | skóre: 52 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Majitel zvukové karty za 50kkč bude mít jistě k disposici cd přehrávač s optickým výstupem.
19.9.2006 15:32 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Kde jsou ty časy General Midi, který hrály stejně jako (dnešní) profesionální klávesy.
To byl doufám pokus o nějaký bizarní humor, který jsem zřejmě nepochopil.
David Watzke avatar 19.9.2006 15:34 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
To víš, Heron je samej žertík :-D
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Heron avatar 19.9.2006 17:11 Heron | skóre: 52 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
To je sice pravda ;-), ale zrovna tohle jsem myslel vážně.
19.9.2006 17:58 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Kde jsou ty časy General Midi, který hrály stejně jako (dnešní) profesionální klávesy.

To je sice pravda ;-), ale zrovna tohle jsem myslel vážně.
Hmm, nicmene me neni jasne, co tim myslis. General MIDI je AFAIK jen standard, ktery rika, ktere cislo nastroje v posloupnosti MIDI prikazu odpovida kteremu skutecnemu nastroji. Standard sam o sobe nehraje :-). Pokud mas na mysli karty s wavetable syntezou, tak ty samozrejme hraji srovnatelne s profesionalnima klavesama (ktere take obvykle delaji wavetable syntezu). Myslim ze rozdily jsou zejmena v kvalite vzorku, se kteryma wavetable synteza pracuje. Soucasna SB-Live ma AFAIK hardwarovou wavetable syntezu.
Heron avatar 19.9.2006 18:11 Heron | skóre: 52 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
SBLive! sice má syntézu, ovšem zase nemá paměť (cache) na vzorky. K SBLive se dodávají soundfonty, největší má tuším 16M. A protože karta nemá vlastní paměť, umístí je driver kam? Ano správně, do RAM (a to ještě v tom lepším případě). A jak jistě tušíte, do 16M se toho moc nevleze - jeden klávesista mi kdysi ukazoval asi 8 DVD jen se vzorky. Což se pochopitelně na zv. kartu taky nevleze, ale pro jeden nástroj se místo najde. Bohužel si nevzpomenu na tu zvukárnu, (jen tuším M-Audio, ale možná si to pletu) a cena něco přes 30tis.

SBLive je karta hlavně pro pařany - vůbec celé PC je hlavně pro pařany, gk plné efektů, zvk plné eax, ale třeba pořádná architektura pro multiprocesoring nikde. I když AMD má něco jako NUMA, tak snad nebude tak zle.
19.9.2006 18:29 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
jeden klávesista mi kdysi ukazoval asi 8 DVD jen se vzorky. Což se pochopitelně na zv. kartu taky nevleze, ale pro jeden nástroj se místo najde. Bohužel si nevzpomenu na tu zvukárnu, (jen tuším M-Audio, ale možná si to pletu) a cena něco přes 30tis.
Zase špatně. Nikde se žádné místo nenajde, protože se s tím pracuje výhradně na straně CPU a RAM a zvuková karta slouží pouze jako DAC.
Heron avatar 19.9.2006 18:37 Heron | skóre: 52 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Jenže celý den se tu bavíme o tom, jestli to tak má být. Nikoliv o tom, že to tak (někde) je. Ano jsou zvukovky, které slouží jako DAC ADC, a to ještě možná ;-). A jsou zvukovky, které taky něco dělají (a narozdíl od těch prvních mají DAC a zesilovače, které si své jméno zaslouží).
19.9.2006 19:13 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Jenže celý den se tu bavíme o tom, jestli to tak má být.
IMHO je těžké rozhodnout, co je nejlepší. Například wavetable syntéza, pro jednoduchost jsou soundfonty v RAM. Je výhodnější, když všechny zvuky natáhne procesor, smíchá je dohromady a hotové to odešle na zvukárnu k přehrání, nebo když se všechny zvuky přenesou po pomalejší sběrnici do zvukárny a tam se teprve vytvoří výsledný zvuk?

Takhle obecně to nejde rozhodnout, protože záleží i na celkové zátěži procesoru (dělá ještě něco, nebo jenom míchá ?), sběrnice (netahá se něco ze sítě nebo z SCSI či raid řadiče?) atd.
Quando omni flunkus moritati
19.9.2006 19:18 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Aby nedoslo ke zmateni, u SB Live! jsou vzorky v systemove RAM, ale micha je dohromady zvukova karta (ktera k nim pristupuje, tipuji, pres busmastering).
19.9.2006 20:07 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Nevím, k jakému zmatení by mělo dojít, protože já jsem nepsal o žádné konkrétní kartě. Uváděl jsem to jako příklad, stejně tak jsem mohl psát o kompresi videa grafickou kartou.
Quando omni flunkus moritati
19.9.2006 19:06 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
SBLive! sice má syntézu, ovšem zase nemá paměť (cache) na vzorky. K SBLive se dodávají soundfonty, největší má tuším 16M. A protože karta nemá vlastní paměť, umístí je driver kam? Ano správně, do RAM (a to ještě v tom lepším případě).
Se SB Live! je mozne pouzivat i vetsi soundfonty. Nicmene mas pravdu, ze se pouzivaji ze systemove RAM
19.9.2006 18:12 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Pokud mas na mysli karty s wavetable syntezou, tak ty samozrejme hraji srovnatelne s profesionalnima klavesama (ktere take obvykle delaji wavetable syntezu). Myslim ze rozdily jsou zejmena v kvalite vzorku, se kteryma wavetable synteza pracuje.
Tak příště nemyslete a jděte si nastudovat něco o technologii běžně používáných syntezátorů za posledních řekněme 10-15 let. A pak si jděte někam poslechnout pár kousků, klidně i historických, syntíků. Například něco od Kurzweil, JV/XP řadu od Rolanda, starší Kawai... Pak teprve něco pište.
19.9.2006 19:15 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Hmm, behem editace prispevku jsem tam mel vetu, ze synteze vubec nerozumim, ale zrejme me vypadla.

Mas nekde nejake URL o technologii pouzivanych syntetizatoru?

Nicmene uznavam, ze 'Pokud mas na mysli karty s wavetable syntezou, tak ty samozrejme hraji srovnatelne s profesionalnima klavesama (ktere take obvykle delaji wavetable syntezu)' jsem placl bez rozmyslu a je to blabol.
19.9.2006 17:58 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
A co jsi si předtím šlehnul?
Heron avatar 19.9.2006 18:11 Heron | skóre: 52 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Kafe. ;-)
19.9.2006 18:24 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Do žíly?

No ale vážně, s tím General Midi srovnatelným s profi klávesami jsi opravdu trochu přestřelil.
Quando omni flunkus moritati
Heron avatar 19.9.2006 18:34 Heron | skóre: 52 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Možná jsem přestřelil s General. Profesionální hudbu neprovozuju (jen poslouchám ;-) ), ale měl jsem možnost navšťívit profi studio a poslechnout si profi zvukovky (kámoš je zvukař / hudebník). Údajně to mělo být General Midi. Což pokud je norma tak to klidně tak mohlo být. Tím jsem proboha nechtěl srovnávat MIDI běžných PC zvukovek a kláves. Ale vlastně o tom tahle diskuse taky je. Po někoho je běžná zvukovka za 50kkč, jiný pod tím stejným označením chápe šumítko integrovaný na desce.
wake avatar 19.9.2006 08:25 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Mnojo. Takže lenost přečíst si HOWTO te bude stat Kc 1000,--. To musíš bejt dost zazobnutej, hele.
Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
19.9.2006 14:44 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Problém je v tom, že DMIX nefunguje, pokud program používá jako výstup OSS (emulovaný), protože ALSU neumí.
Quando omni flunkus moritati
David Watzke avatar 19.9.2006 14:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Takže lenost přečíst si blogpost pořádně před zavádějící reakcí ... ;-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
wake avatar 19.9.2006 21:12 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
ale vono to xodí. blesk-zásun 7 do mozarely neALSÁ, esd do gnómónu donedávna taky neALSAl. cotřeba vykuklit "dmix OSS HOWTO"?
Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
19.9.2006 16:59 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
O probleme Soft mixovania a OSS som bohuzial pri kupe nevedel. Aj ked som sa o to zaujimal, dostal som info typu v linuxe chodi super, ale na hry ju asi malo kto pouziva.

DMIX samozrejme som presiel neboj nastuoval som o tejto karte tony textu, ale aj samotnym autorom doporucovany .asoundrc vobec nechodi ako ma, ovela lepsi som nasiel na fore gentoo Konkretne tam vobec neslo spustit dva zvuky v jeden cas
*** Jabber (XMPP): fogo@jabber.cz ***
23.10.2006 21:49 Petr Turičík
Rozbalit Rozbalit vše Re: M-Audio Audiophile 24/96
Dobrý večer , je Vámi nabízený M-AUDIO SUPER DAC 2496 ještě na prodej ? Mám zájem. V případě že ano , ozvěte se prosím na email: petr.cs@atlas.cz Děkuji za odpověď , hezký večer Petr T.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.