abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:00 | Komunita

    Vývojáři Debianu zhruba v polovině vývojového cyklu Debianu 14 s kódovým názvem Forky rozhodli, že Debian musí dodávat reprodukovatelné balíčky, tj. kdokoli si může nezávisle ověřit, že daný binární balíček vznikl překladem a sestavením z konkrétních zdrojových kódů. Aktuálně je reprodukovatelných 98,29 % balíčků.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | Bezpečnostní upozornění

    Německý e-shop Škoda Auto byl hacknut. Útočníci získali přístup k uživatelským údajům (jméno, adresa, e-mail, heslo, telefon, …).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 11:22 | Pozvánky

    Na webu konference Den IPv6 2026, která se uskuteční 4. června v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích, je nyní k dispozici kompletní program této tradiční akce věnované tématům spojeným s protokolem IPv6. Na celodenní pásmo přednášek je třeba se přihlásit a zaplatit účastnický poplatek 242 korun. Registrační formulář najdou zájemci opět na webu akce. Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    včera 23:33 | Zajímavý software

    Byl představen emulátor terminálu Ratty (GitHub) s podporu 3D grafiky přímo v terminálu. Inspirací byl operační systém TempleOS od Terryho Davise. Ratty je napsán v jazyce Rust. Využívá knihovnu Ratatui pro tvorbu rozhraní a herní engine Bevy pro 3D vykreslování.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:55 | IT novinky

    Evropské instituce i některé americké státy dál zpřísňují pravidla pro ověřování věku na internetu. Cílem je zabránit dětem v přístupu k obsahu pro dospělé. Úřady ale narážejí na zásadní problém – stále více lidí používá VPN, tedy služby umožňující skrýt identitu i skutečnou polohu na internetu. Právě VPN nyní Evropská parlamentní výzkumná služba (EPRS) označila za „mezeru v legislativě, kterou je potřeba uzavřít“ [Novinky.cz].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 17:22 | Nová verze

    Multiplatformní open source aplikace pro psaní poznámek Joplin (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 3.6. Nově lze mít v poznámkách embedovaný externí obsah, např. YouTube videa.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Komunita

    Open Hardware Summit 2026 organizovaný OSHWA (Open Source Hardware Association) proběhne o víkendu 23. a 24. května v Berlíně na Technické univerzitě Berlín.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze

    Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap byla vydána v nové verzi 2026.05.06. Přibyla možnost aktualizovat mapy v aplikaci CoMaps, aniž by bylo nutné aktualizovat i verzi aplikace. CoMaps je komunitní fork aplikace Organic Maps.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.5. 05:11 | Nová verze

    OCCT3D (Open CASCADE Technology) Open Source 8.0 bylo vydáno. OCCT3D (Wikipedie, GitHub) je objektově orientovaná knihovna pro 3D CAD, CAM nebo CAE. Používá se například v softwarech FreeCAD a KiCad.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    10.5. 02:22 | Bezpečnostní upozornění

    Ve FreeBSD byla nalezena a již opravena 21letá zranitelnost CVE-2026-42511 v dhclient. Jedná se o vzdálené spuštění kódu (RCE). Útočník mající pod správou DHCP server může získat plnou kontrolu nad systémem FreeBSD pouze jeho připojením k místní síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (9%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 1588 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    DRSR - elektronicke podavanie dane

    13.12.2011 13:33 | Štátna moc | Výběrový blog | poslední úprava: 13.12.2011 13:34

    Dnes som si zalozil konto na drsr.sk koli povinnosti od 1.1.2012 podavat DPH a dan elektronicky. No skoncil som na poziadavkach, moj system tu nie je (kUbuntu). Tak som volal na tech. podporu pan povedal, ze nevie pomoct, ze mam napisat mail a uvidia.

    Sa mi nechce verit zeby som bol jediny, kto pracuje na linuxe a odovzdava dane. Bud mi kupia windows alebo to poriesia aj pre linux, koli drsr ho kupovat urcite nebudem. A co taky Mac? V USA by museli podporovat aj aspon iOS.

    Som zvedavy co odpisu, potom updatnem.

    Na stiahnutie ponukaju 2 subory pre 32 a 64bit (su viditelne az po zaregistrovani). Su to klasicke .reg pre windows.

    http://imageshack.us/photo/my-images/705/drsrtechpoziadavky.png/

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.12.2011 13:38 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    ActiveX? V 21. století? I don't want to live on this planet anymore!
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    13.12.2011 21:05 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    No nepomozes si, ak o nejakej externej aplikacii rozhoduje debil, tak to tak dopadne. U nas zaviedli na defect-tracking HPQC. Vsetkym sa nam z toho obracia zaludok. Zo vsetkych zlych toolov, ktore sme mali, tento utoci na spicu hitparady.
    13.12.2011 14:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Bud mi kupia windows alebo to poriesia aj pre linux, koli drsr ho kupovat urcite nebudem.
    a ty jsi kdo?

    Ivan z Bratislavy?

    Ivan, Ivan ... Gašparovič?

    hm, asi ne

    tak to si piš, že si ty Wokna koupíš, a nakonec ještě rád :-(
    13.12.2011 18:47 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    na 100% nekupim, ak sa bude dat budem to podavat ako doteraz na papieri.
    13.12.2011 21:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    na 100% nekupim, ak sa bude dat budem to podavat ako doteraz na papieri.
    čtu dobře v blogu "koli povinnosti od 1.1.2012 podavat DPH a dan elektronicky"?
    gtz avatar 13.12.2011 22:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Taky to tam vidím
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.12.2011 07:04 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Kokos, chlapi, neblbnite. Normalne som sa zlakol. Nic take sa nastastie nekona. Priznanie DPH aj DZP sa moze podavat aj elektronicky. V tomto pripade - nastastie.

    14.12.2011 07:10 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Beriem spat, prave som narazil na dokument, kde sa o tom pise.. Zaujimave, nikde sa o tom nic nehovori...
    14.12.2011 07:56 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    No, ako som sa docital - posunuli platnost povinnosti podavat priznanie DPH elektronicky na 1.4.2012.

    A co pise danovy poriadok (563/2009 Zz)

    §13:
    (5) Podanie urobené elektronickými prostriedkami
    sa podáva prostredníctvom elektronickej podateľne
    podľa § 33 ods. 2 alebo prostredníctvom elektronickej
    podateľne ústredného portálu verejnej správy a musí
    byť podpísané zaručeným elektronickým podpisom
    osoby, ktorá ho podáva.
    (6) Podanie urobené elektronickými prostriedkami,
    ak nebolo podané spôsobom podľa odseku 5, alebo podanie
    urobené telefaxom je potrebné doručiť aj v listinnej forme,
    a to do piatich pracovných dní od odoslania podania urobeného 
    elektronickými prostriedkami alebo telefaxom, 
    inak sa považuje za nedoručené.
    §33:
    (2) Elektronická podateľňa, ktorú prevádzkuje daňové riaditeľstvo, 
    je spoločná pre všetky daňové orgány a elektronická podateľňa, 
    ktorú prevádzkuje colné riaditeľstvo, je spoločná pre všetky colné orgány.
    Elektronickú adresu elektronickej podateľne zverejňuje daňové riaditeľstvo
    a colné riaditeľstvo na svojej internetovej stránke, ako aj na internetovej 
    stránke ústredného portálu verejnej správy.
    
    Z vyssieho mi vyplyva, ze pokial nepodas elektronicke priznanie v presne stanovenej forme, podas ho aj v papierovej. Staci len, ze nemas zaruceny elektronicky podpis. Kedze ale nemam ucet na DRSR a neviem, ako funguje ta elektronicka podatelna - ci tam niekde submitnes PDFko, alebo vyplnis udaje, mozem len hypotetizovat. Ak mas zalozeny ucet, skus nejak blizsie popisat, ako to funguje. Kto ma chut - moze vyuzit aj sekciu staznosti na drsr.sk
    14.12.2011 08:28 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    ano kona akurat sa to posuva od 1.4.2012
    14.12.2011 13:46 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Popravde by si to zaslúžilo hlbšiu analýzu. Raz za čas ma zavolá naša účtárka, aby som je pomohol s poslaním dokumentov na DRSR. Neuveriteľná štrapácia. ActiveX ktorý vyžaduje nainštalovanie čertviečoho do windowsoch aj potom funguje len s jediným service packom ... Dokonca mám dojem, že to funguje tak, že DRSR klientovi poskytne šifrovací/podpisovací kľúč, ktorým sa odosielaný dokument šifruje/podpisuje. To znamená, že nie že si to klient podpíše vlastným ZEP alebo niečím podobným. Každý klient použije ten istý kľúč stiahnutý zo stránok DRSR (ktovie či chránených aspoň cez https). Samotné vypĺňanie je tiež lahoda. Sú použité tuším PDF forms, ktore (zdá sa, ziaden PDF viewer okrem Acrobatu nezvláda na dostatočnej úrovni).

    Aj by som sa do tej analýzy pustil, ale ťažko experimentovať na stroji účtárky, ktorá má jediná prístup na stránky DRSR a má obavu o to, či dokáže podať daňové priznanie načas.
    14.12.2011 18:14 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Mas na mysli tu "edane" blbost alebo tu elektronicku podatelnu? Z toho co maju na webe som nadobudol dojem, ze su to dve rozdielne veci.
    13.12.2011 14:05 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Ano, takto vyzera slovenska realita :( Na tieto SRACKY idu miliony EUR z nasich dani.

    Kedysi som sa pokusal vyplnit formular danoveho priznania elektronicky. Bola to Adobe sracka, ktora fungovala len v konkretnej verzii konkretnej jazykovej mutacie Adobe Readeru (inak nesla diakritika). Takze nakoniec to bolo najjednoduchsie napisat rukou... Na toto "riesenie" sa nepochybne minuli miliony. Keby dali 1000 EUR studentovi, tak to za mesiac zbucha v PHP. A horsie to nebude, horsie to totiz uz nemoze byt.
    13.12.2011 14:12 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    BTW. Skus to poslat do novin alebo televizie, aj s nejakymi linkami.
    13.12.2011 18:15 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    na to mas "nepriestelny argument", ze viac nez 90% pouzivatelov ma aj tak windows. Jedine ze by si zacal robit hanbu priamo vendorovi (ak by aj ten nemal dlasie nepriestrelne argumenty v podobe zleho navrhu aplikacie, ktory samzrejme klient, tj. statni uradnici, odsuhlasili).
    13.12.2011 17:56 Martin Habovštiak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Presne, je to dosť smutné. Moja mama robí ekonómku a vraj to furt blbne a je to hrozné - a to robí vo win. A zaujímavé je, že niektorí týmto musia niekedy porušiť zákon - buď nezaplatia dane alebo budú používať systém, s ktorého EULA nesúhlasia - a čo teraz?
    Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...
    14.12.2011 02:23 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Pokud jeden zákon nařizuje porušit jiný zákon, tak je minimálně ten novější z nich chybný a sr*t na něj :-D.

    Ad blog: Tak si někde stěžovat, že tě diskriminujou.
    13.12.2011 18:05 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Ani sa nad tym nepozastavuj. Ak to chces mat po svojom, zasponzoruj politicke strany, ktore budu zostaavovat vladu, dohodni si s uradnikmi proviziu za to ze vyhras tender na novy system a mozes sa realizovat.
    13.12.2011 14:21 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    jak by ste si predstavovali elektronicke podani dani?
    Dreit avatar 13.12.2011 14:52 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane

    Stylem "všichni si jsou rovni" ;-)

    Nope
    13.12.2011 18:09 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    to je ako? :-o
    13.12.2011 18:08 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    tak ako internetbanking - ten je platformovo nezavisly a funguje a netreba k tomu ziadne client-side-shittingy
    13.12.2011 18:35 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Tento "problem" uz u nas Tatra Banka vyriesila. Jej novy internet banking je vo flashi... Este dobre, ze som tam nemal ucet, isiel by som ho okamzite zrusit.

    Pri danovom priznani je "problem" asi v tom, ze ho treba podpisat. Nechapem, preco to nestaci podpisat nejakou standardnou cestou. A v pripade potreby urobit na to klikaci program pre Windows.
    13.12.2011 19:09 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Podpisovat nemusis nic, to je len zase vymysel nejakeho sponzora. Na internetbanking tiez nepotrebujes elektronicky podpis. Staci ti gridkarta eventuelne nejaky generator tych klucov. A pouzivas to bezpecne a casto. Rovnakym sposobom by sa dali vyriesit aj elektronicke volby. To by ale musel niekto chciet.
    13.12.2011 20:33 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Obavam sa, ze podla nejakeho zakona musis. Banka si povedala, ze grid karta alebo elektronicky generator je pre nich ekvivalentny podpisu (do urcitej financnej hodnoty) - vsak v internet bankingu SLSP sa to aj vola "podpisanie".

    Elektronicke volby su iny problem - tam je nutne zarucit tajnost volby a zaroven nemoznost hlasovat dvakrat, co su protichodne poziadavky.
    13.12.2011 21:01 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Vidis, a presne takym sposobom si moze tvoju identitu overit aj danovy urad. A v konecnom dosledku, cela komunikacia s verejnymi ci statnymi instituciami moze byt verifikovana takymto sposobom. Mame platobne karty, ktore funguju uz dlhe roky a predstavuju dostatocne dobry sposob overenia identity. Mame obcianske preukazy s cipom, ale nemame z nich dokopy ziadny uzitok. Na urade si z neho udaje rucne odpisuju.

    To, ze vyvojari nazvali potvrdenie operacie "podpisanim" (btw, aj v unicredite sa to tak vola), je nepodstatne.

    S tymi volbami mas pravdu, tam to zalezi na dobrej voli poskytovatela aplikacie, ze nebude zaznamenavat, ako volic hlasoval.
    14.12.2011 11:05 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Elektronicke volby su iny problem - tam je nutne zarucit tajnost volby a zaroven nemoznost hlasovat dvakrat, co su protichodne poziadavky.
    To není pravda. Lze zaručit tajné volby, ve kterých se nedá hlasovat dvakrát – nedá se jenom zaručit, že budou anonymní.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    14.12.2011 19:58 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Nejaké detaily o tom novom internet bankingu od TB by neboli? Mne stále funguje starý multiplatformný internet banking bez flashu.
    15.12.2011 09:05 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Prechod na Flash verziu sa má udiať do pol roka - povedala TatraBanka pred 1-2 mesiacmi.
    15.12.2011 09:14 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    super aspon uz konecne skoncim s nimi ich super bankovnictvo
    15.12.2011 19:03 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Škoda, že to s tým povinným prechodom na flash hovorila TB na jar a teraz je už zima. A popritom mala ten priekak s iOS bankovníctvom ktorý zobrazoval údaje z iných účtov.

    Takže, nemáš nejaké čerstvejšie informácie? Mne dostupný zhluk informácií hovorí len o tom, že ten projekt vyšumel do zabudnutia. Ale, kopni si do nich. Je to také moderné.
    15.12.2011 21:39 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Kolega na to nadaval, tak myslim, ze to nejaku dobu fungoval. Alebo to bol nejaky test?
    15.12.2011 22:27 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Áno, pochopiteĺne. Niečo určite nejakú dobu fungovalo. Ale, čo si chcel tou vetou prosím Ťa povedať?
    15.12.2011 22:49 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Takže, nemáš nejaké čerstvejšie informácie? Mne dostupný zhluk informácií hovorí len o tom, že ten projekt vyšumel do zabudnutia. Ale, kopni si do nich. Je to také moderné.
    Hmph. Kopni? To hovoríš mne? Chceš povedať, že nemám dôvod TB niečo vytýkať? Že TB nerobí jednu kravinu za druhou? Že prechod na Flash implementáciu internetbankingu je nepodložená fáma?
    15.12.2011 22:58 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Áno, písal som to Tebe. Kopol si si do nich a nedoložil si Tvoje slová. Ja som si ten Flash v ich IB zatiaĺ nevšimol. Preto som sa pýtal, ći nemáš čerstvejśie informácie. U Tvojich predchádzajúcich príspevkov totižto nesedelo ročné obdobie a to nevyzerá moc čerstvo.
    15.12.2011 23:34 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Ja to snáď budem musieť spísať na nejakú webstránku, aby som to nabudúce vybavil jednou linkou. Nazvem to "Ako kašlať na klienta".

    Takže stručne:
    • Investičný fond MADF zlúčili do investičného fondu HRF, ktorý má vyššie poplatky. Zistil som to, keď som raz kurz MADF nenašiel v kurzovom lístku. To ma ako investora "potešilo".
    • Na webovej stránke tam.sk mali po prechode na euro nefunkčnú sekciu Investičný navigátor niekoľko mesiacov. Upozorňoval som ich na to a tvrdili, že ju spojazdnia. Až ju jedného dňa potichu zrušili celkom.
    • Pobočku v centre mesta (ktorá je 30 minút peši od hocikiaľ v meste) v sobotu doobeda zatvorili a povedali, že mám ísť autom za mesto do nejakého obchodného centra.
    • Klientom nanútili balík TatraPersonal s podstatne vyšším poplatkom 5€/mesiac
    • Písal som im mail, že prečo by som im mal platiť 5€, keď služby, ktoré ten balík pridáva oproti pôvodnému systému nevyužijem. Odpoveď bola: "no ale pozrite koľko nových služieb v tom balíku dostanete". Ja viem. Ja som ich v tom prvom maile vymenoval a vysvetlil, že sú mi zbytočné.
    • Pri výplate investície do 1 roku od vloženia si začali účtovať poplatok 5% sumy
    • Zaviedli kartu a čítačku, čo znamená, že ak ma kdekoľvek napadne, že potrebujem prístup do banky, tak sa tam bez nejakej krabičky nedostanem.
    • Ten Flash v internetbankingu bude. (Leda že by Flash dovtedy stihol zabiť sám Adobe.) Je na titulnej stránke www.tatrabanka.sk hneď vedľa linky na starý internetbanking a je propagovaný na pravej strane titulnej stránky internetbankingu.
    • Pred nejakou dobou začali klientom robiť "snímku finančného zdravia" - vyplnenie a vyhodnotenie nejakého formuláru. Keď to zhrniem tak to znamená: Banka: aký máte mesačný príjem? Klient: X. Banka: koľko mesačne miniete?. Klient: Y. Banka (s fanfárami): Ste na tom dobre, lebo X>Y! To je služba ako hrom.
    • Dosiaľ posledný exces: Nedávno mi telefonovali - vraj majú pre mňa nejakú ponuku. Ale nemôžu mi ju povedať do telefónu ani poslať mailom. Vraj dôverné informácie. Išlo o ponuku na protiinflačný termínovaný vklad. Zmluvu mi neboli ochotní dať na preštudovanie, pretože ide o dôverné informácie. Buď zoberiem hneď tam v pobočke alebo ponuka končí. Tú ponuku som odmietol a doma zistil, že ten produkt majú vycapený na titulke a ponúkajú ho ešte takmer týždeň.
    Používal som rôzne služby TB. Niektoré sa dajú odtiaľ odniesť, niektoré len ťažko. Ale TB zjavne tvrdo pracuje na tom, aby som prekážky prekonal a odišiel inde.
    15.12.2011 23:43 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Bavili sme sa o Flashi. Ten oznam o ktorom teraz píšeš tam visí už dlhšie ako rok. Takže podĺa tvojich informácií to už dávno funguje aj ke´ ty sám tvrdíś opak. Presne na to som poukazoval.

    A pokiaĺ sa s nimi nedokážeš dohodnúť na cene za poplatky, tak im nariaď aby tvoje aktíva a pasíva previedli na účet vo finančnej inštitúcii ktorý im oznámiš.

    Daj si studenú sprchu a utri sa froté uterákmi.
    vencour avatar 14.12.2011 00:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane

    Přidal jsem do digestu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.12.2011 08:00 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Medzi recou - si platcom DPH dobrovolne alebo uz mas povinnost?
    14.12.2011 08:26 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Ano, vcera som sa dozvedel, ze to posunuli na 1.4.2012, bude nas cakat pekny prvo aprilovy zart.
    GeoRW avatar 14.12.2011 11:28 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    cez Wine a nejaku cracknutu verziu Windowsu sa to rozbehat neda? Nie, ze by som teraz nabadal na trestny cin :-)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    14.12.2011 12:08 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    Ked uz mas cracknuty windows, tak nepotrebujes wine.
    GeoRW avatar 14.12.2011 20:58 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    njn, mas pravdu. Napisal som blbost :-) Myslel som cez Wine alebo Windows vo virtualnej masine.
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    14.12.2011 13:23 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    No, pytal som sa na to nasej uctovnicky. Ona to riesi takto:

    1) Zaregistrujes sa na drsr.sk 2) Pojdes na danovy urad vybavit si nejake ID pre elektronicku komunikaciu.

    2.1) Bud si vybvais el. podpis, co vraj ale robia len velke firmy alebo to podas cez tu podatelnu.

    3) Danove priznanie submitovala uz davnejsie elektronicky a to tak, ze uctovnicky program jej vygeneroval subor, ktory submitla v tej podatelni. Blizsie info k formatu toho suboru mi nevedela povedat. Predpokaldam, ze pojde o nejake xml.

    Sudiac podla toho, co mi povedala, je dost pravdepodobne, ze ak mas nejaky linuxovy uctovnicky porgram, bude vediet spravit to iste, co ten jej windowsovy. Tym by mal byt cely problem vyrieseny a stresovali sme sa tu zbytocne.

    Vyvstava otazka - ak si platca DPH - uvazoval si nad tym, ci sa ti to vlastne oplati? Resp, ci sa ti neoplati zverit uctovnictvo nejakej firme a nezatazovat sa tym, ako ho podaju oni.
    14.12.2011 20:24 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    ale v bode 2 sa zaseknes polial nemas windows a activeX teda IE, jednoducho to nepodas.
    15.12.2011 13:05 iljap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DRSR - elektronicke podavanie dane
    No to je to, ze neviem, ako ta podatelna funguje. Mal som dojem, ze elektronicka podatelna je nieco ine, nez tieto eDane.

    Tie eDane su, ak tomu dobre rozumiem, len nejaka aplikacia, pomocou ktorej vyplnis tlacivo danoveho priznania a vysledok vylejes do XML.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.