abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 497 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    24.4.2010 15:05 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    To je HW problém.
    24.4.2010 15:13 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    HW problem? a aky, ak sa smiem spytat?

    9.10 ide relativne OK (okrem zvukovky, tam ale viem, kde je problem), ostatne distribucie tiez viac-menej OK, windows 95 az windows 7 OK, bez akychkolvek problemov.

    bod 1 by som pochopil, ani by mi to nevadilo, zvysok ano.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    24.4.2010 17:57 blabla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    taky jsem mel hardware problém, který se projevoval pouze v Linuxu a Widle 7. V XP se neprojevoval.
    24.4.2010 18:26 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    w7 ok.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    24.4.2010 15:39 kuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Tak toto mam najradsej 9.04 mi ide celkom fajn 9.10 to je nepouzitelne u mna a 10.04 si racej pockam na final.

    A XP ide dobre.

    Ano je to HW ale nie moj problem ale problem OS ze to nezvlada.
    24.4.2010 15:54 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Pochopil jsem, že ti jde asi o Xubuntu. Žádný z problémů, o kterých píšeš, se mi na mém hardware v Xubuntu neprojevil. Zkoušena Alfa i poslední RC verze.

    24.4.2010 16:02 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    rovnako nainstalovana 9.10 funguje OK.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    juraj-bit avatar 24.4.2010 16:33 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše O.T.
    Po 8. rokoch som sa odhodlal nainštalovať distribúciu od Redmontu pod označením XP kvôli jednej aplikácii. Prúser jak hrom :( Komplet celá nová inštalačka v akomsi textovom režime, kde som nemohol zmeniť rozlíšenie, miesto qwerty klávesnice qwertz, takže o preklepy nebola núdza, systém sa odmietal nainštalovať na inú partíciu ako na prvú prvého disku, žiadna nápoveda, žiadne príkazy. Musel som najskôr zrušiť jednu partíciu so súborovým systémom ext3 ale predtým som musel zrušiť inštaláciu windows a nabootovať do linuxu. Skopírovať dáta atp.

    Neuveríte, ale samotná inštalácia s 3 pokusmi mi trvala takmer 6 hodím čistého času aby som konečne nabootoval do windows. Najviac ma však dostali ovladače od nvidie, po ktorých mi sčernal komplet celý systém, nepomáhal ani reštart, nepomáhalo nič. Ani len prompt sa neukázal. Vyriešila to 4. inštalácia windows a inštalovanie starších driverov od nvidie... uff
    24.4.2010 16:41 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O.T.
    prve neciselne udaje v instalacii Windows XP sa zadavaju az po vybere locales a klavesnice - takze minimalne preklepom neverim :-)
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    24.4.2010 23:44 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O.T.
    Přece jen by to chtělo trochu soudnosti, když Windows XP jsou systém z roku 2001 a již 4 roky se prodávají dvě novější vydání Windows. V té době také ještě neměla většina linuxových distribucí grafický instalátor jak ho známe dnes.
    juraj-bit avatar 25.4.2010 00:11 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O.T.
    No neviem... Bola to nejaká distribúcia Windows XP SP3 Professional, takže z roku 2001 určite nebola....
    25.4.2010 03:13 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O.T.
    Ale základ toho servicepacku z roku 2008 vychází z roku 2001. To je podobné jako by bylo zapomínat, že Red Hat Enterprise Linuxu 4.8 vydaný v květnu 2009 vychází ze základu čtvrté řady vydané v únoru 2005 nebo RHEL 3 update 9 z června 2007 vychází z třetí řady uvedené v říjnu 2003. Já jen chtěl upozornit na nedostatek soudnosti v tom porovnávání, má se srovnávat srovnatelné.
    24.4.2010 16:49 Xhc111
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Zajímavé! Mohu potvrdit pouze to, že tuším od A2 je rozbalování a instalace balíčků snad 10x pomalejší než před a2 a u jiných dister.
    24.4.2010 17:02 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Myslím, že jestli to půjde takhle dál. tak se linux sám od sebe rozpadne.

    Já se pokouším už několik měsíců rozchodit Wi-Fi s WPA/WPA2 a pořád nic. A to si nemyslím, že je problém mezi klávesnicí a židlí. Jenom nemám čas sedět týden v kuse u kompu a pořád něco ladit. Nechápu, proč takováhle věc nemůže fungovat okamžitě po nainstalování byť jen minimálního systému. Zajímyvý je, že mi to včechno fungovalo do doby než jsem upgradnul najakousi tehdy nejnovější stable verzi kernelu. Teď když zkusím nainstalit starou verzi kernelu, tak už to nefunguje ani s ní.

    Linux jde kupředu, ale aby bezproblémů fingovalo připojení WI-Fi s WPA ochranou, o tom si můžu nechat asi jenom zdát ...
    vlastikroot avatar 24.4.2010 17:25 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Když to někdo neumí, tak ať na to nešahá ...
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    24.4.2010 17:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Nikolivěk... Když to někdo neumí, tak ať se to naučí ;-)
    24.4.2010 17:35 Bill
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    linux!=ubuntu
    24.4.2010 17:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Zkus místo ochrany WPA použít ochranu Pepino ;-)

    Ne, teď vážně, ono to WPA/WPA2 může být (hlavně třeba na Ubuntu) tak trochu tricky, ale pokud není bug přímo v kernel ovladači wifi (což nevypadá, že by byl tvůj případ), pak to určitě nějak rozchodit jde. A nemělo by to být tak na dlouho. Problém je spíš ten, že v Ubuntu to je všechno kdesi zakopáno a každej problém se znásobí obfuskační architekturou této distribuce...

    Mně na notebooku funguje wi-fi (broadcom) s WPA2, ba dokonce i s příhlašováním přes certifikát a méno+heslo (nevím, jak se tomu říká) napříč všemi kernely od nějakýho 2.6.2x až po nejnovější, takže imho to nemůže být tak hrozný, co máš za wifinu? Zkoušels zdejší poradnu?
    thingie avatar 24.4.2010 18:07 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Já bych třeba potřeboval aby fungovala wifi s WPA2 na tátově notebooku (kdovíjak starém) s Windows XP… Na Linuxu se člověk může těšit, že to jednou půjde (kdysi ovladač nebyl, maximálně šašení s ndiswrapper, dneska to jde samo, i k tomu dávaj otevřenej firmware), tady už se nedá těšit na nic, protože už to nepůjde nikdy.
    Růžové lži.
    24.4.2010 19:05 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Fungovalo to, pak jsem upgradnul na nový jádro jako předtím už několikrát a najednou to nejede (ArchLinux a upgrade 2.6.31 -> 2.6.32). Pročetl jsem všechny možný fóra a zkusil všechno možný (včetně výměny Wi-Fi karty s jiným čipem).

    Čip tam je Ralink -> modul rt61pci + firmware.

    Zkoušel jsem jsem to připojit ručně krok po kroku a skončím na tom, že po spárování karty s AP se mi nepodaří pomocí dhcpcd získat IP adresu.

    Když jsem si pokusně nainstalil OpenSUSE, tak se mi podařilo pomocí Network Manageru připojit, ale připojení bylo strašně nestabilní - pořád se to snad každou minutu odpojovalo a než se znovu navázalo spojení, tak trvalo cca 5-10 vteřin :-/
    vlastikroot avatar 24.4.2010 19:17 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Takhle se mě to chovalo ve spolupráci s MSI access pointem. Nijak jsem to nevyřešil, takže jsem nakonec nastavil WEP (i kvuli problémům s win xp ostatních lidí). Ten AP místo toho, aby přehodil klíče, tak zrestartuje celé spojení. Pak jsem se setkal třeba s tím, že ovladač nenačetl správně MAC z karty a potom to neprošlo MAC filtrem. Nebo třeba nekompatibilním firmwarem s novým jádrem, kdy se to chová jakože to jde, ale nejde.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    24.4.2010 19:37 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    To s tou MAC adresou mě nenapdalo - to bych mohl zkontrolovat.

    Ale je divný, že v OpenSUSE se to připojilo - sice divně ale připojilo :-/

    Jinak ta nekompatibilita firmwaru s novým jádrem se mi během používání Archu stala už několikrát, ale vždycky stačilo znovu přeložit firmware s novým jádrem a zase to najelo ...
    25.4.2010 21:07 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Tak jsem zkusil všechno stejným postupem jako předtím už několikrát a Wi-Fi funguje ... Nevím, kdo aktualizoval jakej balíček, ale funguje to ... A to je přesně to, o čem jsem mluvil výše - někdo chce něco zlepšit, ale přitom skazí něco co funguje. A protože se termín uvolnění verze neposune, tak se to vydá nedodělaný (polofunkční) a pak se to kdovíjak dlouho opravuje ...

    Teď už vím, že příště budu Arch upgradovat jen na vlastní nebezpečí a jen když budu nutně potřebovat.
    25.4.2010 21:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Veškeré balíky jsou v cachi (/var/cache/pacman/pkg), při nějakém závažnějším upgradu (kernel, xorg, ovladače,...) je dobré si vyzálohovat výpis aktualizovaných balíků, takže to pak klidně můžeš z cache vrátit na starou verzi...
    25.4.2010 21:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    *) Veškeré balíky neplatí pro AUR. Afaik.
    26.4.2010 08:27 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    To je pravda, ale když není dostatek místa, tak první co udělám je, že vyčistím cache ...

    Jediný co mě napadá je, že před každým upgradem si zazálohuju obsah cache na jiný disk a pokud se něco nepovede nebo přestane fungovat, tak to obnovit z ní ...

    Je sice fakt, že existují nesynchronizované mirrory a jakýsi druh TimeMachine na jednom serveru, ale myslím si, že můj vlástní repozitář bude pro tyhle věci lepší ...
    27.4.2010 08:16 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Tak drobná oprava - ručně to funguje, ale Wicd blbne :-/ Nakonec se připojí, ale je to spíš otázkou náhody :-/
    24.4.2010 21:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    S dhcpcd nemám všeobecně dobrý zkušenosti. Na druhým počítači se mi nechtěl k routeru připojit ani po drátě.
    Zkoušel jsi dhclient? Případně networkmanager-dhclient balík v AURu. To používám a nemám problém...
    stativ avatar 24.4.2010 17:40 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    <flame> Linux se nezhoršuje, to se jen rozšiřuje Ubuntu</flame>
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    24.4.2010 18:21 huh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    +1
    24.4.2010 18:07 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    A zkousel si nainstalit metabalik xubuntu-desktop a nebo si volil jen ruco baliky??
    24.4.2010 18:27 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    balik xfce
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    24.4.2010 19:21 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    tak zkus jeste cele ten metabalik
    24.4.2010 23:48 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    No tak pokud chce někdo Xfce a neumí si z toho textového instalátoru zakšrtnout instalaci Xubuntu tak se pak nemá ani co divit, že to špatně najíždělo atd. To je problém mezi klávesnicí a židlí. A těch 5 dní do vydání mohl klidně vydržet a instalovat z oficiálně doporučovaného instalačního LiveCD a podle toho soudit celou distribuci a ne si vybrat obskurtní alternativní způsob instalace, když to neumí.
    25.4.2010 00:12 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    ehm.. a este nejake vysvetlenie, preco to po reboote (alebo ako to nazvat, ked som musel natvrdo po zamrznuti pocitac vypnut) uz XFCE nabehlo OK? nejaka zazracna zmena? :-)
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    25.4.2010 03:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Tak se mohlo něco nakonfigurovat nebo aktualizovat a dotahat ještě nějaké závislosti. Nějaký důvod to mít muselo. Stejně jako to, že jiným lidem to jde dobře - když se to nahrává tak, jak má.
    25.4.2010 09:57 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    nic sa nedotahalo, lebo o tom by som vedel.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Jendа avatar 24.4.2010 18:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    2. GDM naštartuje s "pozadím" skripleného plymouthu (ak bude záujem, odfotím), bez kurzoru myši, teda login a zmeny parametrov idú len klávesnicou - fakt user-friendly). GDM témy som samozrejme nainštaloval, nepoužilo to ani jednu.
    Ubuntu nyní používám (za účelem napsání recenze) a GDM mi funguje normálně. Máš to rozbitý.
    24.4.2010 18:29 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    hmm.. rozbite? aptitude install gdm - na tom sa hadam neda nic pokazit. a kurzor nikde.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Jendа avatar 24.4.2010 18:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Příloha:
    Ano, prostě rozbité.
    24.4.2010 23:49 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Protože si neumí nainstalovat Xubuntu a ale blábolit nesmysly ano.
    Jardík avatar 25.4.2010 11:01 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Co je to za blbý keci. Xubuntu = Ubuntu + jiný balíky - další jiný balíky. Pokud do Ubuntu přiinstaluje XFCE, musí fungovat i bez instalace xubuntu-desktop (třeba i s jiným výchozím nastavením, pokud to balík xubuntu-desktop mění).
    Věřím v jednoho Boha.
    Jiří Němec avatar 24.4.2010 19:10 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše radeon

    Nemáte náhodou grafiku od ATI? Mám v starém ntb ati xpress 200m a s každou verzí se to zhoršuje. Alpha ještě docela fungovala a vytuhlo to až při probouzení ze suspendu, od bety2 mi to tuhne i při normální práci.

    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    24.4.2010 19:13 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon
    nvidia fx5500
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    tomboytom-deviant avatar 24.4.2010 19:11 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Za komunitu dodám, že děkujeme, že jste nahlásil všechny chyby, se kterými jste se setkal a jsme rádi, že se najdou ochotní lidé, kteří testují vývojová vydání Ubuntu a ne pouze hloupě nadávají. Více takových jako jste Vy !
    24.4.2010 19:14 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    nie je za co.

    ak viem, ze je to chyba OS/SW, tak samozrejme hlasim.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Jiří Němec avatar 24.4.2010 19:42 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    A má to smysl? Dál jak do Ubuntu se to stejně nedostane. U takového Gentoo/Fedora/Debian má smysl hlásit chyby, u Ubuntu ani moc ne. Jak mi ukážete patche, které se dostaly do upstreamu, tak to možná přehodnotím.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    24.4.2010 20:34 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    no ved kedze pre pracu pouzivam mandrivu, hlasim u nich.

    toto ubuntu/debian dejstvo bolo len z nudy.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    24.4.2010 22:04 beerman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Zkoušel jste to zapnout a vypnout? :-) Mám taky Nvidi FX 5500, a jede mi to bezproblémově, a to můžu říct, že můj PC již dávno ztratil lesk zánovního stroje... Já zase například nerozjedu live DVD Knoppix 6.2.1, a to jsem zkusil kde co, hned po vložení DVD a stisknutí Enteru pro nastartování zčerná obrazovka, a klávesnice je zamrzlá.
    24.4.2010 23:55 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Já testuji a chyby hlásím jak pro vývojové Ubuntu tak pro vývojovou Fedoru a zodpovědně prohlašuji, že tento blog je naprostý výblitek napsaný s cílem shodit distribuci pár hodin poté, co si jí někdo neuměl nainstalovat.
    24.4.2010 22:28 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Anketa nedává smysl: proč mám hodnotit vývoj jako "mě to funguje?". Chtěl bych odpovědět "jde to mílovými kroky k lepšímu!".

    A k tématu: když NECHCI testovat, nestahuji si BETU. A když chci testovat, používám bugzillu a ne blog.

    Proto celý zápisek jsou nářky hňupa, co si stáhne testovací verzi (na kterou evidentně nemá) a rozčiluje se, jak je ten svět hroznej a jeho chudáka tejrá.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    24.4.2010 22:52 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    5 dni pred finalnym vydanim (a dva dni po RC) je to BETA? hmmm...

    takze 29.4. to bude gama? :-D

    ako vravim, par chybiciek by bolo adekvatnych k tomu, ako daleko je vyvoj. toto nie.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    24.4.2010 23:53 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Problém je v tom, že nejsi schopen uznat svou chybu, a tu, že si to nedovedeš ani nainstalovat. Počkej si pár dní a nainstaluj finální verzi Xubuntu s Xfce z Desktop Install CD a pak rozdávej rozumy. Schválně si na to počkám. Já jsem instaloval Ubuntu 10.04 během vývojového cyklu několikrát na různé notebooky jak z Desktop CD tak z toho síťového instalátoru a nikdy jsem na tebou prezentované problémy nenerazil, protože instaluju kompletní systém a sadu balíků a nestavím si lego jako ty, když to neumíš.
    25.4.2010 00:16 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    rovnakym sposobom (povedal by som, ze az identicky) nainstalovane ubuntu 9.10 ide OK. 10.04 nie - co mam teda uznat?

    nechcem instalovat z livecd, lebo nechcem mat nainstalovanych kopec blbosti, o ktore nemam zaujem. z netinstallu som instaloval pokusne distribucie X-krat a podarilo sa. len ubuntu 10.04 nie - okrem toho, instalacka (ISO) bolo OK, instalacia sa predsa podarila. a aktualizaciou som system dostal do stavu, v akom +- bude na instalacnych mediach - alebo za tych ani nie 5 dni do oficialneho vydania (ISO subory predpokladam nebudu robit 5 minut pred vydanim) sa zmeni polovica desktopu?

    keby niekto uviedol argumenty, ze som nieco robil objektivne zle - OK. zial, nie som si vedomy svojej chyby. vlastne som, nemal som taky bordel vobec stahovat - skoda casu. nabuduce budem mudrejsi.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    25.4.2010 03:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Nemohu uvést konkrétní argumenty, když nejsi schopný popsat podrobnosti. A tvrdit, že bude změněna půlka desktopu je čirá demagogie a hloupost. Klidně může být opravena jen nějaká jedna chyba v konfiguračním souboru nebo balíku, aby se to již nestávalo. Ale to moc dobře víš a nehodí se ti to do krámu. Stejně jako uvést, co ti nevyhovuje v základní instalaci Xubuntu, vždyť to má na disku asi jenom 1,5 GB, co za služby nebo aplikace ti brzdí boot nebo práci, že bys je případně nemohl snadno na pár kliknutí vypnout či odebrat? Vybral sis zbytečně složitější variantu instalace a dobře ti tak.
    25.4.2010 10:03 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    zlozitejsiu? doteraz na ktorejkolvek variante debianu (ratam tam aj ubuntu) bezproblemovo fungovala. netinstall => zaklad => instalacia xorg + prostredie (akekolvek - baliky xfce, gnome-core, kde-minimal) => instalacia blbosti okolo (temy, aplikacie + to, co nebolo v zakladnych balikoch prostredi a potrebujem to).

    netinstall CD ma par MB a stiahnem len tolko, kolko balikov naozaj potrebujem + budu hned aktualne.

    ak stiahnem full CD, tak budem tahat 700 MB, dlho odinstalovavat zbytocnosti, priinstalovavat baliky, ktore potrebujem, aktualizovat (lebo aj den stare CD je casto neaktualne).

    tak naozaj neviem, co je ta zlozitejsia varianta?
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    25.4.2010 10:08 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    ospravedlnujem sa, nie 700, ale "len" 673 MB (9.10)
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Jardík avatar 25.4.2010 11:06 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Ještě jednou: i pokud má nainstalováno pár balíků (řekněme akorát tak na funkční konzolu), tak když snad instaluju balík třeba Firefox, tak má mít ubuntu normální balíčkovací systém, který nainstaluje i další balíky potřebné ke spuštění (např. GTK, xorg server, atd.). To samé platí o XFCE, pokud ho nainstaluji, mají se nainstalovat i závislosti. Pokud se tak neděje (jako třeba jednou v Mandrivě chyběla závislost a pak se XFCE spouštělo 20 minut, kvůli chybějícímu jáužnevímčemu, nahlásil jsem BUG a závislost do druhého dne přidali, bohužel v Ubuntu bych musel čekat rok, takže to ani nemá smysl hlásit), je to chyba distribuce, nebo spíše balíčkovatele.
    Věřím v jednoho Boha.
    vain avatar 26.4.2010 07:22 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Balíčkovače asi spíš ne, když má balíček špatné požadavky na závislosti (nekompletní), balíčkovač si je z prstu nevycucá.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Jardík avatar 26.4.2010 19:52 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Balíčkovačem myslím toho, kdo balíček vytváří, ten je má do balíčku "napsat".
    Věřím v jednoho Boha.
    vain avatar 26.4.2010 19:54 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Heh, aha =) Příště se vyjádři jasně, jo? ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Jendа avatar 26.4.2010 20:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    To je balič ;-).
    Jardík avatar 27.4.2010 00:11 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Ok, tak příště
    Věřím v jednoho Boha.
    25.4.2010 10:01 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Vcera jsem instaloval 10.04 RC a nemam nejmensi namitky, vse funguje dobre, pro zajimavost instalace probihala klasickym zpusobem cca 5 minut a boot trva necele _2 sekundy_.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    25.4.2010 10:05 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    nejake video bootu? dakujem.

    po tom nasilnom vypnuti uz aj mne islo XFCE OK - nejaky zazrak, asi tak budem musiet vypinat linux castejsie, mozno budem mat menej problemov.

    P.S.: ohanat sa dlzkou instalcie je demagogia, lebo co stroj, to iny udaj. lepsie je porovnanie stara X nova verzia na rovnakom stroji.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Jardík avatar 25.4.2010 10:58 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Kdyby se místo nového (hnusnějšího) vzhledu zabývali otázkou šetření energie na noteboocích (s Windows 7 mi vydrží o 30minut déle při vypnutém škálování frekvence CPU a o 45 déle se zapnutou (samozřejmě na obou systémech)). Nebo třeba podpory externích zařízení, pořád se mi ještě vypíná externí displej, když zavřu víko notebooku, kde byl displej vypnutý a pořád to nikde nejde nastavit, jakoby to bylo hardcodovaný v intel ovladačích. Pořád mi ještě nefunguje zvuk přes HDMI, když mám připojen napájecí adaptér, nutno podotknout, že obraz přes HDMI už v Ubuntu správně funguje (po roce od vyřešení bugu!). Podpora DVD-RAM stále nic moc, pořád mi ho to připojuje read-only a musím ručně přemountovat rw.
    Věřím v jednoho Boha.
    26.4.2010 16:01 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    ubuntu <> linux .. ale jen jedno d... distro
    USE="-gnome -kde";turris
    27.4.2010 19:20 LuciusMare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 = UNSTABLE
    Miluju ankety kde není možnost druhého názoru :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.