abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 497 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník

    Ubuntu 10.04 final = STABLE?

    5.5.2010 13:31 | Přečteno: 1569× | Operacne systemy

    Skúška s finálnym Ubuntu 10.04. Takže, stiahlo sa alternate CD ubuntu 10.04 pre i386.

    Inštalácia: bezproblémová, ale dlhá - neuveriteľných 95 minút od bootu po vyžiadanie reštartu. Pre porovnanie - Windows7 (2.5 GB DVD) za 37 minút, Fedora 12 GNOME z Live CD za 18, vrátane bootu, Fedora 12 netinstall s vybraným default GNOME prostredím za hodinku vrátanie sťahovania dát. Staršie Ubuntu (8.10 - 9.10) za zhruba 40 minút. Inštaláciu z Live CD som neskúšal, to sa uvidí potom, pri veľkom teste.

    Boot: zázrak sa nekoná. Boot plne aktualizovaného Ubuntu 10.04 je pár sekúnd cez minútu. Je to menej, ako konkurenčné linuxové distribúcie (väčšinou zhodne zhruba 1:20), no viac ako Windows7 (0:50). Ale dobre, sekunda hore-dole, dá sa to zniesť - kiež by to bol najväčší problém.

    Prostredie: Pri prvom boote sa hneď zdrbali applety na paneli v počte kusov 4. Našťastie sa to už neopakovalo, ale prvý dojem to u mňa nevylepšilo, to teda nie. Pri zmene témy som si všimol, že na náhľadoch sú všetky témy prezentované s tlačidlami na pravej strane, aj keď to nie je pravda.

    Odozva: slabá. Nie je to brutálne nepoužiteľné, ale videl som už aj živšie GNOME, ba povedal by som, že aj živšie KDE 4. Ja viem, ja viem, testujem na starom PC, no aj tak v priamom porovnaní je víťazom Win XP, potom zhodne Vista so 7, potom dlhšie nič a až potom sa dostaneme k rýchlejším (u mňa) distribučným GNOME (Fedora, openSUSE). Ubuntu bohužiaľ stavia na tom, že bude inštalované na nové rýchle stroje, kde sa taký rozdiel stratí (porovnať rýchle a ešte rýchlejšie je väčší problém ako porovnať pomalé a priemerné).

    Záver: môj krátky pokus s Ubuntu 10.04 dopadol tak nijako. Nie je to tak zlé ako pri poslednom teste 5 dní pred finálnym vydaním, ale nie je to ani žiadna bomba. Keď vyjdú konkurenti (Fedora, Mandriva, openSUSE), tak urobím veľké porovnanie. Zatiaľ u mňa známka - taká horšia trojka.        

    Hodnocení: 45 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.5.2010 13:45 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    Prestoze tvrdim, ze Ubuntu je vzdycky jenom testing/unstable vetev debianu, zkus prihodit seznam baliku, ktery jsi nainstaloval v tom Ubuntu a co jsi mel nainstalovane v tech Win7. Napr. v Ubuntu to urcite nahodilo ruzny dalsi office balicky, Win7 instalovaly taky podobny office balicky?

    Tak nabootovani. Napis, jaky vsechny sluzby se ti nastartovaly pri startu Ubuntu a jaky pri startu Windows 7. Taky bys mel porovnat, za jak dlouho se pak da na takhle nastartovanym systemu plynule pracovat, obvykle totiz z my zkusenosti Windows nahodi krasny login okno, ale mezitim se jeste startujou dalsi sluzby na pozadi, takze win nejsou jeste dalsich par minut minimalne pres sit pristupne.

    Ja napr. instaluju Debian Stable za uzasnych 10 Minut, start (klasickej init) mi trva asi 15 sekund (pocitam od Grubu, vcetne nahozeni linku na sitovych adapterech a ziskani DHCP adresy, coz trva nejdyl; HP servery predtim trvaji asi tak 2 Minuty a jeden Adaptec HW RAID startoval sam i 1,5 minuty). Pokud to napisu takhle, tak je to dost blby, co? Instaluju totiz jenom zakladni minimum+ssh a loguju se do textovy konzole. Zkus prihodit nejaky detaily, at to ma nejakou vypovidaci hodnotu.
    5.5.2010 14:01 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    ja to všetko beriem, ale:

    Win7 - z 2.5 GB média inštalácia 37 minút

    Fedora 12 - z 0.7 GB Live média inštalácia do 20 minút - zahrnutý systém + bežné (mierne iné ako v Ubuntu) aplikácie

    Ubuntu 9.10 - z 0.7 GB média inštalácia 40 minút - zahrnutý systém + bežné aplikácie

    Ubuntu 10.04 - z 0.7 GB média inštalácia 95 minút - zahrnutý systém + bežné aplikácie

    takže dobre, možno Win7 inštalačka nie je tak komprimovaná, no porovnanie s priamou a rovnako "veľkou" konkurenciou, ba dokonca aj so samým sebou dopadne katastrofálne.

    Doba štartu nie je taká kritická, aj som to spomínal - len proste nie je to u mňa žiaden zázrak. K Windows - samozrejme hodnotím čas, kedy sa dá normálne v systéme robiť, teda väčšinou pár sekúnd po nabehnutí plochy, keď už disk nepracuje.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.5.2010 14:05 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    a zabudol som:

    samozrejme, aj v Linuxe, aj vo Windows je braný defaultný stav, nič nezmenené, len plne aktualizovaný a nakŕmený ovládačmi - proste čerstvá inštalácia, pripravená na prácu. Teda to, čo systém uznal za vhodné, to beží, žiadne vylaďovanie.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Ondrej avatar 5.5.2010 17:01 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    A to je prave to - v ubuntu (a i ostatnich distribucich) mas defaultne vybrany kancelarsky baliky, graficky aplikace, spoustu her, internetovy kecalky, mailovej program. Co z toho mas v defaultni vychozi instalaci Winu? Spravne by se nemel merit cas instalace z disku, ale cas instalace od vlozeni CD/DVD do stejny (typove) softwarovy konfigurace. Ale to by winy byly nekde u puldne :)
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    5.5.2010 17:52 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    OK, mam k 37 minutam priratat instalaciu office, IM a podobne? stale to bude menej nez 95 minut :-D
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    tomboytom-deviant avatar 5.5.2010 14:20 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    Ta dlouhá instalace z alternate CD je známej bug a je to v Release Notes, které jste zajisté četl (kdo si troufne dnes něco instalovat jen tak na slepo...), tudíž jste to alternate stáhl schválně abyste mohl nadávat.

    David Ježek avatar 5.5.2010 14:45 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    souhlas. já instaloval běžné desktop cd a bylo to rychlé jako vždy (brzdou byla pouze nekvalitní stará dvd mechna). ono ale i bez ohledu na to by bylo dobré uvést hw konfiguraci stroje, na který se to ládovalo.
    5.5.2010 14:46 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    pokiaľ robím porovnanie, tak je predsa jedno, aká je konfigurácia - je rovnaká pre linux aj windows.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.5.2010 18:36 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    A to má být omluva? Canonical/Ubuntu je jeden velkem bulvární cirkus. Nestalo by se vubec nic vydat to treba za mesic, az to bude na vydani pripraveno. Tak se i normalni distribuce chovaji. Oni ne, pulrocni cyklus je pulrocni cyklus a tak to vydame posledniho dubna, jen aby to bylo 10.04. Sam uprimne nechapu, co je na tehle bugovite zumpe popularni.
    Bedňa avatar 6.5.2010 07:56 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    A máme tu prvý krát nablito :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    5.5.2010 14:45 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    prečítal a nevidím to tam
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.5.2010 14:59 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    ano
    5.5.2010 15:03 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    to mi je jasné. ale predsa ja ako užívateľ distribúcie "pre každého" nemôžem vedieť perfektne anglicky. ja odklikám to, čo mi navrhne systém a idem.

    okrem toho, prečo vypustili do sveta taký paškvil, ktorý sa inštaluje týždeň?

    keby to urobil MS s Windows, to by bolo kriku, ako je to nanič, ako MS vydal ďalší shit a podobne - a nepomohlo by, ani keby bolo oznámenie o chybe na titulnej stránke MS vo všetkých známych jazykoch.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.5.2010 15:25 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    Jenomže takhle myslet u linuxových distribucí nemůžete. To jste to ještě nepochopil?
    5.5.2010 16:03 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    to mi je jasné. ale predsa ja ako užívateľ distribúcie "pre každého" nemôžem vedieť perfektne anglicky. ja odklikám to, čo mi navrhne systém a idem.

    A číst umíš? To by přece distribuce "pro každého" také neměla vyžadovat!

    5.5.2010 16:17 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    áno. prečítal som si poznámky k vydaniu, čítal som aj to, čo mi systém pri inštalácii píše. nikde nebolo nič o pomalom inštalovaní.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.5.2010 16:23 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    Ne, nepřečetl sis poznámky k vydání, protože v nich to bylo. Hlavně si ale myslím, že jsi debil a potřeboval sis kopnout do Ubuntu.
    5.5.2010 16:36 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    ale áno, prečítal som si poznámky k vydaniu a v nich to nebolo (české - prečo by som čítal anglické, keď sú lokalizované - to mám hľadať, či niečo nezabudli v preklade?).

    takže upozorním na chybu (chyby, lebo nie len tá jedna tam bola) a som debil. pekne.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.5.2010 18:01 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    ale áno, prečítal som si poznámky k vydaniu a v nich to nebolo (české - prečo by som čítal anglické, keď sú lokalizované - to mám hľadať, či niečo nezabudli v preklade?).

    Přečetl sis _překlad_ poznámek k vydání.

    takže upozorním na chybu (chyby, lebo nie len tá jedna tam bola) a som debil. pekne.

    Bug s instalací z alternate CD je známý, zjevně jsi ho ani nehledal. Nahlásils bugy týkající se toho ostatního? Sorry, ale vsadím se, že ne. Takže jsem toho názoru, že jsi debil a potřebuješ si kopnout do Ubuntu.

    5.5.2010 18:11 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    áno, preklad. ale načo potom je preklad, keď neobsahuje podstatné veci? nie je to 50 stránkový dokument, ktorý by bol problém preložiť.

    bugy som nenahlásil, lebo ich neviem reprodukovať.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.5.2010 19:52 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    áno, preklad. ale načo potom je preklad, keď neobsahuje podstatné veci? nie je to 50 stránkový dokument, ktorý by bol problém preložiť.

    Stěžuj si jinde. Třeba u české komunity Ubuntu. Ano, je to chyba, měli to přeložit. Jenže soudím, že z pohledu uživatele je lepší jít přímo ke zdroji. Protože těch věcí k překladu je příliš mnoho a je dost složité je udržovat.

    bugy som nenahlásil, lebo ich neviem reprodukovať.

    Pokusil ses?

    6.5.2010 12:11 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    ano, pokusil.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.5.2010 18:37 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    A nejsou nahodou debilove v Blbuntu, že bug znaji, strči to do releasenotes a v klidu to vypusti ven?
    5.5.2010 16:06 Topper
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    Jako distribuce pro kazdeho si kazdy stahne prvni variantu instalacky a o zadnem alternate vubec nevi. Chcete porovnat zaklad Ubuntu a Windows 7? stahnete normalni desktop cd a uvidite. Takze mate trochu vykonstruovanou kritiku. Pak se divite ze vsechny diskuze postradaji smysl, kdyz clovek musi vubec reagovat na prvni nesmyslny krok..

    5.5.2010 16:18 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    keďže som si prečítal, že alternate CD je vhodné pre počítače s menšou RAM, tak som stiahol to. takže čítam a vyberám si podľa toho.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.5.2010 18:42 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    To tezko. Maji snad W7 live-system instalátor? Jen tak mimochodem, konfigurovatelnost live-CD instalace nedosahuje ani konfigurovatelnosti instalátoru W7, a to už je skutečně slušná parodie.
    5.5.2010 14:52 JJku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    A jaký je rozdíl mezi alternate a tou normální? A má tato verze nějaké výhody oproti té normální?
    5.5.2010 14:59 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    ani neviem, vždy som sa snažil inštalovať z alternate.

    aha, už viem, po skúsenostiach s network managerom som preferoval zvolenie pevnej IP už pri inštalácii.

    a aj som ušetril nejaký čas - inštalácia zbehla o pár minút rýchlejšie ako z live - ale samozrejme, dnešnou inštaláciou som úspešne zmazal ušetrený čas za niekoľko rokov dozadu :-D
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.5.2010 15:27 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    V případě Ubuntu se jedná o možnost nastavení LVM, šifrování disku nebo Home, možná ještě něco navíc.
    otasomil avatar 5.5.2010 15:21 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?

    Na 5 let starym notebooku instalace cca 20 minut.

    Beh tak nejak normalni. Zvykl jsem si rucne prepinat takt procesoru. Pokud u notebooku sedim a neco delam tak nastavim na 1.8 GHz aby to "slapalo" a pokud jdu pryc ci spat tak shodim na 800 MHz. Ventilator se vubec nezapina, nerusi ve spanku a notebook prakticky vubec nehreje.

    Vyuzivat automaticky mod zmeny taktu podle zateze se mi neosvedcilo.

    10.04 slape dosti dobre, stezovat si nemohu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    5.5.2010 15:59 JJku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    Také už mě napadlo, že bych si zjistil jak NB trochu zpomalit. Hlavně kvůli tomu, když jedu na baterii, abych nějak prodloužil dobu do vyčerpání energie i za cenu snížení výkonu.

    Mohl bych se tedy zeptat jak to lze omezit (a pak opět povolit) na NB, aby jel třeba jen na jedno jádro a snížit frekvenci? Nemám s tím žádné zkušenosti, tak bych na začátek potřeboval nějak nasměrovat....
    5.5.2010 16:16 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    powernowd, ale správci napájení to obvykle umějí... ačkoliv musí být podpora hardware.
    otasomil avatar 5.5.2010 17:07 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?

    Pridate applet "sledovani vykonu CPU a tam si uz jen prepinate.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    5.5.2010 18:02 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    Pokud je pro to podpora na nižší úrovni.
    otasomil avatar 5.5.2010 18:36 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?

    No tak samozrejme.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    5.5.2010 19:54 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    To je to hlavní.
    5.5.2010 15:39 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    Je to šnek při instalaci i při aktualizacích. Na vině je bug kterej podle vyvolených není prioritní : http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1428806
    5.5.2010 15:55 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    U me trvala instalace 10.04 5minut a boot trva 2 sekundy. Trochu rozdil ..
    ZeX/OS - http://zexos.org
    5.5.2010 16:09 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    Napiš, co máš za hardware. Podle všeho se zdá, že je to nehorázná sračka. Taky bych mohl porovnávat Ubuntu 9.10 s MS Windows 2000 na plečce s historickým celerem a 256MB RAM.

    Jelikož teď nemám moc čas si s tím hrát, hodil jsem Loudavého Lempla na netbook s příšerně pomalým SSD a první generací atomu -- boot za asi 20 sekund, instalace byla hodně pod hodinu. Absolutně není problém. Ten tvůj hardware musí být nechutná sračka a obávám se, že ani duševní zdraví nebude optimální, když z toho chceš něco vyvozovat.
    5.5.2010 16:20 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    no moment.. ja porovnávam win7 (najnovší OS od MS) s ubuntu 10.04 (najnovší OS od canonicalu) s defaultným nastavením - takže nič také, ako píšeš ty.

    HW je nepodstatný, nakoľko oba systémy porovnávam na rovnakom HW.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.5.2010 16:26 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    Proč, kurva, nenapíšeš, co je to za hardware? Z toho by se dalo vyvodit, co je příčinou těch výkonnostních regresí. Protože tady fakt něco smrdí.

    MS Windows a Ubuntu mají rozdílné minimální požadavky na hardware, rozdílné ovladače.
    5.5.2010 16:40 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    a načo by to bolo dobré? si jasnovidec a napíšeš mi potom, čo mám vymeniť, aby bol stav opačný?

    Win95 až Win7 - bez zaváhania, od bleskového (win95 - winxp) po uspokojivý (vista, 7) beh na tomto stroji.

    openSUSE, Fedora, Mandriva - okrem problému so zvukovkou (bude opravený v jarných vydaniach) OK - pomalšie ako WinXP, mierne pomalšie ako Vista a 7, ale dá sa.

    Ubuntu 8.10 - posledné "bezproblémové" Ubuntu - super rýchlosť inštalácie, slušný beh (vzhľadom na nové Ubuntu)

    Ubuntu 9.10 a novšie - v porovnaní so zvyškom je to pomaléééééé. Plus chyby 10.04, ktoré som popísal (a ktorými to nekončí).
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.5.2010 18:02 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    a načo by to bolo dobré? si jasnovidec a napíšeš mi potom, čo mám vymeniť, aby bol stav opačný?
    Já jsem zkoušel Windows 7 na Pentiu M 1,73 GHz a 2 GiB RAM. Jediné co si pamatuju je, že větrák dělal randál jakoby chtěl celý notebook odstartovat a po pár minutách mi vyskočila hláška, že se systém přehřívá a stroj bude vypnut.

    A i když jsem dodal intelácké drivery tak se s tím systémem nedalo pracovat. Přitom Windows XP nebo jakákoliv dnešní linuxová distribuce na tom funguje bez problémů (náročnější je akorát KDE 4, ale GNOME funguje svižně včetně kompozitních efektů).

    Takže ano, HW konfigurace je podstatná.
    5.5.2010 18:05 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    Pokud někdo tvrdí, že "ty linuxy jsou na hovno", jelikož má rozbitou grafiku... ale neobtěžuje se sdělením, že má GPU od ATi a nesvobodné ovladače, o něčem to svědčí. Stejně tak pokud někdo takhle mlží.

    To se za svůj hardware stydíš, že nechceš napsat, co to je? Nebo by se tím odhalilo, že jsi PÍÍÍP?
    5.5.2010 18:13 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    nvidia.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.5.2010 18:53 Michal Jordán | skóre: 6 | Kunovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?

    No sláva, známe značku "grafického čipu". Zítra se možná dočkáme výrobce MB.

    Pokud "většině" trvá instalace a boot o hodně kratší dobu, bude patrně problém v konfiguraci HW.

    Ad. "jasnovidec" - právě bez podrobnějších informací bude muset _w4rr10r_ věštit. I když bych se mu (i ostatním) ani nedivil, kdyby touto záležitostí přestal ztrácet čas!

    5.5.2010 19:20 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    Tento problém s pomalým rozbalovaním balíčkov je známy. (ale je možné, že ako Ubuntu fanboy máš potrebu odvádzať pozornosť iným smerom a tak ochraňovať svoju obľúbenú distribúciu)
    5.5.2010 19:50 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    A co ty ostatní bugy? Ty jsou také způsobeny pomalým rozbalováním balíčků? Co ten pomalý boot...?

    (Ubuntu rozhodně není má oblíbená distribuce, ale tohle chování mě fakt smolí.)
    5.5.2010 20:10 Michal Jordán | skóre: 6 | Kunovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?

    Já jsem snad nic o rozbalování balíčků nepsal...

    Xubuntu používám, protože mně vyhovuje (v práci i doma). Pokud je v distribuci krpa, tak bych byl sám proti sobě, abych to nějak omlouval.

    Moje reakce se v podstatě týkala pouze chování autora blogu. Pokud se dotyčný vůbec chce dobrat nějakého řešení, měl by trochu spolupracovat.

    5.5.2010 19:54 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    To jsi toho napsal. Aby ti neupadly ruce!
    vain avatar 6.5.2010 06:52 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    Taky mám ten dojem, že bude chyba někde jinde než v Ubuntu (i když kdo ví, jestli tam nemají nějakou regresi), už třetím dnem se tady piplám s počítačem, kde jsou Visty (dual-core, 1GiB paměti, Intel grafika - je to malý AcerPower2000) a rychlost je... no v mém případě už ten třetí den k smíchu nějakého šílence. Doma provozuji Fedoru 13 na hardwarem obdobné mašině a je to radost.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    5.5.2010 16:21 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    a P.S.: na sračke by išiel Win7 lepšie ako ubuntu? nemyslím.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    5.5.2010 16:11 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    Moje dosavadní dojmy z 10.04 jsou zatím rozpačité. Ne, že bych narazil na nějaké katastrofální problémy, ale pár věcí není odladěno právě ideálně.
    • Nefungující zvukové notifikace v Empathy i v Pidginu.
    • V amd64 repo není 64b Flashplayer (rád ho sice nemám, ale...).
    • Zlobící Privoxy (default konfigurace, jenom jsem přidal několik málo blokací).
    6.5.2010 15:12 Habo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    To bude tym alternate CD. Kamaratovi som instaloval Karmic z USB za 3 min 26 sec, Lucid na ten isty PC tiez z USB za 8 min ale to iba kvoli tomu ze automaticky nainstaloval vsetky aktualizacie aj jazykovu podporu (kedze kamarat nema prave najrychlejsi net...) inac sa to ale dalo preskocit - bez toho by to trvalo asi tiez zhruba 3 - 4 min
    6.5.2010 19:15 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    to uz vieme :-)

    otazkou stale ostava, preco vydali taky paskvil a preco su tam dalsie problemy...
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    vain avatar 7.5.2010 08:01 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 final = STABLE?
    Ty musíš být dost zpomalený, když kladeš tak stupidní otázky. Prostě to je jejich politika, musí to vyjít ten měsíc, tak to vyjde ten měsíc ať se děje co se děje. Proč to řešíš? To nepoužívej, když ti tahle politika nevyhovuje nebo počkej pár týdnů až se to aktualizacemi vyladí. Ale zakládat nesmyslné blogy a blbě o tom pindat to opravdu nevyřeší.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.