abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | IT novinky

    Byl představen ICT Supply Chain Security Toolbox, společný nezávazný rámec EU pro posuzování a snižování kybernetických bezpečnostních rizik v ICT dodavatelských řetězcích. Toolbox identifikuje možné rizikové scénáře ovlivňující ICT dodavatelské řetězce a na jejich podkladě nabízí koordinovaná doporučení k hodnocení a mitigaci rizik. Doporučení se dotýkají mj. podpory multi-vendor strategií a snižování závislostí na vysoce

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 12:22 | Humor

    Nizozemský ministr obrany Gijs Tuinman prohlásil, že je možné stíhací letouny F-35 'jailbreaknout stejně jako iPhony', tedy upravit jejich software bez souhlasu USA nebo spolupráce s výrobcem Lockheed Martin. Tento výrok zazněl v rozhovoru na BNR Nieuwsradio, kde Tuinman naznačil, že evropské země by mohly potřebovat větší nezávislost na americké technologii. Jak by bylo jailbreak možné technicky provést pan ministr nijak nespecifikoval, nicméně je známé, že izraelské letectvo ve svých modifikovaných stíhačkách F-35 používá vlastní software.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:55 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report za rok 2025 s klíčovými daty o vývoji domény .CZ. Na konci roku 2025 bylo v registru české národní domény celkem 1 515 860 s koncovkou .CZ. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 16 222 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v lednu (18 722) a nejméně pak v červnu (14 559). Podíl domén zabezpečených pomocí technologie DNSSEC se po několika letech stagnace výrazně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 18:33 | IT novinky

    Google představil telefon Pixel 10a. S funkci Satelitní SOS, která vás spojí se záchrannými složkami i v místech bez signálu Wi-Fi nebo mobilní sítě. Cena telefonu je od 13 290 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:22 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Fedora 43 Asahi Remix s KDE Plasma už funguje na M3. Zatím ale bez GPU akcelerace. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | IT novinky

    Red Hat představil nový nástroj Digital Sovereignty Readiness Assessment (GitHub), který organizacím umožní vyhodnotit jejich aktuální schopnosti v oblasti digitální suverenity a nastavit strategii pro nezávislé a bezpečné řízení IT prostředí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Zajímavý software

    BarraCUDA je neoficiální open-source CUDA kompilátor, ale pro grafické karty AMD (CUDA je proprietární technologie společnosti NVIDIA). BarraCUDA dokáže přeložit zdrojové *.cu soubory (prakticky C/C++) přímo do strojového kódu mikroarchitektury GFX11 a vytvořit tak ELF *.hsaco binární soubory, spustitelné na grafické kartě AMD. Zdrojový kód (převážně C99) je k dispozici na GitHubu, pod licencí Apache-2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    17.2. 17:00 | IT novinky

    Podvodné reklamy na sociálních internetových platformách, jako je Facebook, Instagram nebo X, vytvořily loni v Česku jejich provozovatelům příjmy 139 milionů eur, tedy zhruba 3,4 miliardy korun. Proti roku 2022 je to nárůst o 51 procent. Vyplývá to z analýzy Juniper Research pro společnost Revolut. Podle výzkumu je v Česku zhruba jedna ze sedmi zobrazených reklam podvodná. Je to o 14,5 procenta více, než je evropský průměr, kde je podvodná každá desátá reklama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    17.2. 15:44 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.6 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 905 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    1.2.2014 19:44 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    S tou Prahou: v USA opravdu Praha je, v Google musíš hledat Praha, TX. Nejspíš ji založili čeští emigranti někdy v dávných dobách, dnes by vesnici asi pojmenovali jinak.
    1.2.2014 20:07 pako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    1.2.2014 21:24 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    ja viem že tam je, veď tam mi ju ukázalo. ale nie celkom verím napr. faktu, že tam majú ulicu nazvanú "28. pluku" - hľadal som Softcom a cez Bing mapy bez šance.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    1.2.2014 20:03 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    V Bing mapách lze použít jako podklad OpenStreetMap, ale je k tomu potřeba Silverlight (pod Moonlightem to údajně nefunuje) - více info v Bing blogu nebo na OSM wiki.

    Mimochodem, které jsou ty další služby, které by poskytovali mapy? Myslím tím celosvětově...
    1.2.2014 20:13 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    No Google, OSM, čiastočne Yandex, v ČR Atlas a Seznam.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    1.2.2014 21:38 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Google jo, OSM samozřejmě :-) , ale ten zbytek právěže ani ne. Jak Bing, tak třeba ten Yandex nebo Ask používají (alespoň v Evropě) naprosto stejná data pro své mapy (co jsem se ale díval, tak Yahoo je má jako jediné aktualizované). A ty stejné poklady používá mimo ČR i Seznam. Atlas své amapy už nějaký ten pátek neprovozuje.

    Mimochodem, nejlepší jsou asi mapy z portálu mail.ru, které si mimo Rusko ta data vyloženě cucají z prstu :-D
    1.2.2014 22:54 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    OK, tak potom sme sa nepochopili v zmysle slova "poskytovat". Ja som to bral ako portal, ktory tie mapy poskytuje koncovemu uzivatelovi, ty zrejme ako portal, ktory si tie mapy nechava pre seba aj vyrabat.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    2.2.2014 00:00 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Jde o to, odkud se data berou, neboť na nich závisí co jsi schopen najít (samozřejmě na vyhledávacím enginu také, ovšem kde nic není, tam ani smrt nebere, že ;-) ). Protože pokud bychom brali tu tvoji definici poskytovatele, tak bych tu mohl vypsat snad stovky "poskytovatelů" mapových podkladů - prostě každého, kdo si sám renderuje OSM data :-)
    brk avatar 1.2.2014 20:11 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Před pár lety jsem někde četl velmi pozitivně laděnou recenzi na vyhledávač obrázku u Bingu a tak jsem ho zkusil. Subjektivně mi přišel lepší než od Google. Za tu dobu se Google hodně zlepšil, tak už to neřeším, ale byl fajn.
    USE="-qt -kde"
    1.2.2014 22:23 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Bing jsem si nastavil jako homepage místo výchozí obrazovky FF. Kvůli těm fotkám :)
    1.2.2014 22:53 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    na to existovala nejaka aplikacia (pre Win), ktora to pravidelne menila na pozadi pracovnej plochy.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    |🇵🇸 avatar 2.2.2014 00:35 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Bing je nejlepší vyhledávač porna. Asi bych to ocenil, kdybych byl býval ochoten se na to péčko ještě koukat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    2.2.2014 00:58 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Lenže porno sa už neoplatí pozerať, dnes je to už len samý remake, všetko som už videl :-(
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    |🇵🇸 avatar 2.2.2014 10:04 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Taky už jsem ez hnutí brvou viděl 2 girl 1 cup, goatse i bathtub girl. Člověka dnes už nic nepřekvapí...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    gtz avatar 2.2.2014 01:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    když zkusím mapy a zadám třeba "Brno Táborská" tak to najde co má, ve většině případů to našlo co mělo. Satelitní mapy a zobrazení přes Nokia maps je bída a to zobrazení je brutus.

    Co je u nich pozitivního je služba Outlook s Dropboxem, v podstatě tam můžeš umístit své privátní album a sdílet jen s rodinou.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    2.2.2014 01:48 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    No ja mapy nejako intenzívne nepoužívam, ale za ten týždeň si spomínam na predajňu Softcomu (pritom here.com to našlo - síce ponúklo 3 rôzne miesta, ale 1 z nich bolo správne) a vyhliadku v Letenských sadoch. Google mapy bez zaváhania.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    |🇵🇸 avatar 2.2.2014 09:56 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Co je u nich pozitivního je služba Outlook s Dropboxem, v podstatě tam můžeš umístit své privátní album a sdílet jen s rodinou.

    Není takový komentář kapánek pokrytecký od někoho, kdo ječí, jak lidé nemají používat Atlas hub a jak Ubuntu šmíruje?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    gtz avatar 2.2.2014 14:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Co by mělo být pokryteckého na používání Dropboxu? nepsal jsem o mailech, ale o sdíleném úložišti na síti kde nahraji a sdílím jen se svojí rodinou. Něco podobného existuje u googlu, ale je to složitější a musím použít stejně g+.

    Atlas hub a jak Ubuntu šmíruje?
    ty jsi se zase dobře vyspal Kolibáči, že? Copak je Dropbox podobný nečemu co je šmír-šmejd ubuntu? Dropbox nepoužívá něco co UBUNTU. Stokrát Dropbox než jednou šmír-šmejd.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    |🇵🇸 avatar 2.2.2014 14:22 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Dropbox, the cloud storage and synchronization service, is described as “coming soon.”

    U.S., British intelligence mining data from nine U.S. Internet companies in broad secret program

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    gtz avatar 2.2.2014 16:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Jistě v tom máš pravdu, že ze všech těch služeb (FB,Google,MS) lezou data někam do pryč. To beru, ale já jsem měl pouze na mysli klasické privátní úložiště (např. fotek z dovolené apod.). FB mi něco podobného skoro neumožní (když na FB něco nahraješ tak ty věci jsou již jeho majetkem a je problém to celé a odevšad smazat). Google Tě zase nutí fotky nahrávat přes G+ s tím, že Tě stále otravuje o tom, aby jsi to s někým sdílel apod. A dokonce byl někde bug/script, který zobrazil fotky "*private" normálně na webu.

    Takže DropBox a Flickr mi přijdou jako to menší zlo.

    Kdyby MS otevřeně dělal to co dělá Ubuntu tak jistě budu pyskovat taky. Ale musíš se podívat do minulosti kdo s šmírováním začal. Ano UBUNTU to poprvé nasadilo ve svém systému a nařeklo nikomu ani zbla, že je to aktivní.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    |🇵🇸 avatar 2.2.2014 17:18 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    To beru, ale já jsem měl pouze na mysli klasické privátní úložiště (např. fotek z dovolené apod.).

    Ve skutečnosti není privátní, viz dále.

    Takže DropBox a Flickr mi přijdou jako to menší zlo.

    Menší zlo je stále zlo. Uživatel stejně nemá kontrolu nad tím, co se dále s daty děje, viz konec komentáře.

    Kdyby MS otevřeně dělal to co dělá Ubuntu tak jistě budu pyskovat taky.

    Hmmm?

    Ano UBUNTU to poprvé nasadilo ve svém systému a nařeklo nikomu ani zbla, že je to aktivní.

    Prdlajs. Do oficiálního Ubuntu to nacpal Canonical IIRC prý po diskuzi s představiteli komunity a netajili to, pouze to neprošlo demokratičtějším schvalovacím procesem. Pořád to jde vypnout, přestože bych preferoval, kdyby to tam nebylo nebo to bylo opt-in.

    To je poněkud slabší než nevypnutelné šmírování např. u telefonů Motoroly či LG nebo ukládání dat na cizí úložiště, ke kterému má prakticky nezrušitelný přístup někdo, kdo v ToS vlastně nefiguruje (viz NSA přisátá např. na Yahoo nebo Google).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    2.2.2014 01:18 NSA Rulez
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Larry Page - Page's mother is Jewish
    Sergey Brin - Brin was born in Moscow, to Russian Jewish parents, Michael Brin and Eugenia Brin
    Mark Zuckerberg - Zuckerberg was raised Jewish, had his bar mitzvah when he turned 13,[17] and has since described himself as an atheist.
    2.2.2014 01:45 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Nejako to aj rozvinieš? Zatiaľ mi z toho vychádza, že najlepší vyhľadávač založili potomkovia (čiastočne) židovských rodičov?

    Ja neviem. Z jednej strany bububu o tom, že všetko vlastnia židia, z druhej strany bububu o tom, že nás pohltia ázijci (alebo priamo číňania), z tretej strany bububu o tom, že rusi ešte nepovedali posledné slovo (minimálne v našom priestore).

    Ako to tak vidím, v najhoršom prípade sa vyplátia navzájom.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    2.2.2014 08:24 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Jdi se léčit.
    PepaSFI avatar 2.2.2014 09:32 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Když se tady před nedávnem objevil článek o tom jak tvořit pro OSM mapy pro dobročinné účely, řek jsem si že to vyzkouším na něčem co znám. Že vylepším pár detailů ve svém okolí. Otevřel jsem si tu editaci a chtěl načíst snímek z Bing map abych podle něj zeditoval mapu. Bohužel, to neklapne. Přímo prostředkem Vysočiny má Bing zónu nikoho kde zčásti není vůbec nic a zčásti jsou snímky v tak mizerném rozlišení že by se podle toho dal zakreslit tak zhruba odhadem přibližný tvar menšího městečka.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    2.2.2014 10:36 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Jo, to jsem psal já :-) S tím Bingem máš pravdu, někde opravdu chybí (to platí i pro to mapování "pro dobročinné účely"). Co se ČR týká, kde není satelitní pokrytí Bingu si lze prohlédnout tady.

    Ovšem!!! Pro ČR lze použít jako podklad ortofotomapu UHUL, která je sice starší (200/2001) a černobílá, ale pokrývá komplet celou ČR. No a pak lze samozřejmě chodit s GPS přijímačem, foťákem, ... ;-)
    Marián Kyral avatar 2.2.2014 14:34 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Bohužel to moc nefunguje.
    Server Error in '/wms_oprl' Application.
    Mám štěstí, že oblast, kde mapuji Bing pokrývá celkem slušně.
    2.2.2014 15:17 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing čelyndž
    Test funkčnosti: Může vyzkoušet zda je server UHUL v provozu, nezřídka mívá problémy: test.
    Pokud by to ale nefungovalo dlouhodobě, tak mne napadá snad jen to, že jejich web byl nedávno změněn. Tak že by měnili i adresu wms serveru? Ještě nedávno jsem to totiž zkoušel a vše fungovalo jak mělo (i když rychlostí to zrovna neoplývalo...)
    2.2.2014 11:41 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Praha
    U nás říká babička Praha určité pro mě zhruba hlavně směrově určené části naší dnes místní části města, které je na jihozápad od nás, i když naši bývalou městys (před pomalu sedmdesáti lety) považuje za svou součást. Pro mě je to, když sedím v její kuchyni: Tam.
    5.2.2014 13:11 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praha
    Ano. Hranice Prahy byly téměř až do konce 19. století vymezeny hradbami, takže ono "tam" má zcela jasnou lokaci. Je to podobné jako v OV - taky se mi vždycky ježily chlupy. Ostrava je shlukem obcí, které byly až třicátých let 20 stol. samostatné. Pro obyvatele jejich katastrů má ono "tam" zcela jasnou lokaci na Prokešově náměstí v Moravské Ostravě.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.