abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:00 | Nová verze

    Všem vše nejlepší do nového roku 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Zajímavý software

    Crown je multiplatformní open source herní engine. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT a GPLv3+. Byla vydána nová verze 0.60. Vyzkoušet lze online demo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Zajímavý článek

    Daniel Stenberg na svém blogu informuje, že po strncpy() byla ze zdrojových kódů curlu odstraněna také všechna volání funkce strcpy(). Funkci strcpy() nahradili vlastní funkcí curlx_strcopy().

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.12.30 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:55 | IT novinky

    Společnost Valve publikovala přehled To nej roku 2025 ve službě Steam aneb ohlédnutí za nejprodávanějšími, nejhranějšími a dalšími nej hrami roku 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    Byly publikovány výsledky průzkumu mezi uživateli Blenderu uskutečněného v říjnu a listopadu 2025. Zúčastnilo se více než 5000 uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Bezpečnostní upozornění

    V dokumentově orientované databázi MongoDB byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická bezpečností chyba CVE-2025-14847 aneb MongoBleed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.12. 23:11 | IT novinky

    Při úklidu na Utažské univerzitě se ve skladovacích prostorách náhodou podařilo nalézt magnetickou pásku s kopií Unixu V4. Páska byla zaslána do počítačového muzea, kde se z pásky úspěšně podařilo extrahovat data a Unix spustit. Je to patrně jediný známý dochovaný exemplář tohoto 52 let starého Unixu, prvního vůbec programovaného v jazyce C.

    🇨🇽 | Komentářů: 4
    29.12. 15:55 | Komunita

    FFmpeg nechal kvůli porušení autorských práv odstranit z GitHubu jeden z repozitářů patřících čínské technologické firmě Rockchip. Důvodem bylo porušení LGPL ze strany Rockchipu. Rockchip byl FFmpegem na porušování LGPL upozorněn již téměř před dvěma roky.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    29.12. 15:44 | Zajímavý software

    K dispozici je nový CLI nástroj witr sloužící k analýze běžících procesů. Název je zkratkou slov why-is-this-running, 'proč tohle běží'. Klade si za cíl v 'jediném, lidsky čitelném, výstupu vysvětlit odkud daný spuštěný proces pochází, jak byl spuštěn a jaký řetězec systémů je zodpovědný za to, že tento proces právě teď běží'. Witr je napsán v jazyce Go.

    🇨🇽 | Komentářů: 1
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (31%)
     (1%)
     (26%)
     (1%)
     (1%)
     (1%)
     (11%)
     (11%)
     (18%)
    Celkem 209 hlasů
     Komentářů: 21, poslední včera 18:58
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    David Watzke avatar 4.2.2006 19:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo
    suspend2-sources jsou jen pro x86 :P
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.2.2006 19:38 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo
    ANO! Bylo by to možné! Dokonce je to záležitost asi tří kliknutí myší. Ignorance některých lidí mě stále překvapuje.
    4.2.2006 19:56 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo

    Kdybych napsal rozsáhlý článek o tom, že LINUX RULEZZZ ! a Windows SUCKS!, tak bych takovou reakci čekal, a snad bych si ji i zasloužil.

    Ale jako odpověď na prostý dotaz mi to přijde... řekněme přehnané. Byla ta poslední věta opravdu nutná ?

    Z.H.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    4.2.2006 20:22 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo
    Někteří lidé trpí komplexem dokonalosti. Sem tam z toho se i dostanou. Nic si z toho nedělejte, já jsem podstatně větší ignorant a váš článek mi objasnil věci o nichž jsem neměl ani tušení. Díky
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    5.2.2006 08:34 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo
    Omlouvám se, pochopil jsem ten dotaz jako další jízlivou řečnickou otázku.
    5.2.2006 05:30 machr | skóre: 2 | blog: machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo
    > ANO! Bylo by to možné! Dokonce je to záležitost asi tří kliknutí myší.

    a pak ses najednou probudil....
    (__) (oo) /-------\/ / | || * ||----|| ~~ ~~
    4.2.2006 23:05 Petr Soběslavský | skóre: 2 | blog: Sobův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo
    Bylo by možné podobné chování počítače (tzn. Suspend při stisku vypínače, apod.) nastavit i ve Windows ?
    Bylo, Dell přímo instaluje aplikaci jménem Dell QuickSet s průvodcem. V závislosti na rychlosti čtení to může zabrat 60-90 vteřin.
    4.2.2006 23:24 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo

    Aha. OK a bez té aplikace ? Spolubydlící má ACER a při stisku vypínače se vypne (překvapivě :o)) a při stisku "Suspend" usne, ale má nějaký odběr.

    Kdyby to chtěl zařídit podobně, jako já, musí na to sehnat soft od ACERu, nebo to jde přímo ve Win ?

    Z.H.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    5.2.2006 01:37 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo
    W2K a výše tohle zvládají obvykle bez problémů, jak suspend-to-ram (to, pokud se nepletu, uměly nativně už Win98), tak hibernaci na disk (na to se na notebooky se staršími Windows instalovávaly speciální utility od výrobce). V Ovládacích panelech je možnost nastavit power management včetně akcí při stisku vypínacího tlačítka a zavření displaye nebo po určité době nečinnosti, opravdu je to otázka několika kliknutí myši.
    5.2.2006 02:03 Haaja | skóre: 25 | blog: haaja | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo
    Na mém starém notebooku, kde jsem měl ještě i windows to šlo, v ovládacích panelech ve správě napájení, nebo tak nějak se nastavovaly události po stisku tlačítka vypnout a toho dalšího tlačítka.
    5.2.2006 10:58 Petr Soběslavský | skóre: 2 | blog: Sobův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo
    WinXP: Start > Ovládací panely > Možnosti napájení > Upřesnit

    Uspávání mají Windows opravdu vyřešena lépe, funugje to od začátku a spolehlivě. Pro mě to byl i jeden z hlavních důvodů, proč jsem se na svém notebooku po třech dnech bezvýsledných pokusů naučit totéž Ubuntu, vrátil k Windows...
    5.2.2006 12:56 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo
    Jo jo, mně trvalo půl roku, než jsem přišel na to, jak oživit display po probuzení ze suspend-to-ram. Vím, že za to může výrobce, je tam nějaký problém s videobiosem (pomohl mi vbetool), ale faktem zůstává, že tohle ve Windows funguje bez problémů a pod Linuxem ty problémy často jsou. Proto se ani moc Spikovi nedivím, že tu závěrečnou otázku pochopil jako provokaci. :-(
    5.2.2006 21:11 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo

    Ubezpečuju všechny, že to jako provokace míněno nebylo. S uspáváním nemám totiž moc zkušeností.

    Co se týká spaní ve WinXP, tak spolubydlící s tím měl na ACERu docela problémy (počítač se dycky tak měsíc po instalaci Win. přestal probouzet).

    No a na Linuxu mi to zatím chodí dobře a zas tolik práce mi to nedalo...

    Z.H.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    Josef Kufner avatar 5.2.2006 01:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo
    Ad zvukovka po suspend2ram: Odloaduj moduly před uspaním a naloaduj je zpět po probuzení. Mělo by to pomoct. Nevýhoda: Zvukovku nesmí nic používat.

    Ad poslední odstavec: Zbytečná provokace.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    5.2.2006 21:18 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo

    Mě to unloadnout nejde. Module is in use ... Ale díky za tip, teď mi to chodí, jak potřebuju.

    Jak už jsem psal, jako provokace to míněno nebylo. Zajímalo mě to, abych pak nekecal blbosti a netvrdil lidem, že výhoda Linuxu je proti Windows v nečem, co se dá ve Win. nastavit na pár kliknutí...

    Z.H.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    Josef Kufner avatar 5.2.2006 01:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo
    Ad zvukovka po suspend2ram: Odloaduj moduly před uspaním a naloaduj je zpět po probuzení. Mělo by to pomoct. Nevýhoda: Zvukovku nesmí nic používat.

    Ad poslední odstavec: Zbytečná provokace.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    5.2.2006 01:43 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo
    K tomu ještě doplním, že mně po probuzení zvukovka ožije obvykle až po několika vteřinách po znovunatažení modulů alsy, takže s obnovením nastavení mixeru musím chvilku počkat, jinak mám všechny kanály na nule. Nevím, nakolik je tenhle jev obecný...
    5.2.2006 12:12 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše default.sh
    #!/bin/sh
    # Copyright 1999-2004 Gentoo Foundation
    # Distributed under the terms of the GNU General Public License v2
    # $Header: /var/cvsroot/gentoo-x86/sys-power/acpid/files/acpid-1.0.4-default.sh,v 1.1 2005/03/15 19:15:53 ciaranm Exp $
    
    # Default acpi script that takes an entry for all actions
    
    set $*
    
    group=${1/\/*/}
    action=${1/*\//}
    
    case "$group" in
            button)
                    case "$action" in
                            power)  /etc/hibernate/suspend2
                                    ;;
                            sleep)  /etc/hibernate/standby
                                    ;;
                            *)      logger "ACPI action $action is not defined"
                    
                    esac
                    
                    ;;
    
            *)
                    logger "ACPI group $group / action $action is not defined"
                    ;;
    esac
    takhle by to mělo správně vypadat
    5.2.2006 21:21 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: default.sh

    Jj..to je asi pravda. Hodil jsem sem první funkční konfiguraci, ale jak na to tak koukám, uznávám, že je to zhovadilost.

    Z.H.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    5.2.2006 23:18 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uspávání notebooku v Gentoo
    Shodou okolností jsem totéž vyrobil na svém desktopu včera. Naštěstí všechno funguje jak má, jen před hibernací doporučuju odpojit výměnná média.
    Only Sith deals in absolutes.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.