abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 516 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    KOMIX - Systém kůň

    30.1.2021 00:00 | Přečteno: 2088× | KOMIX | poslední úprava: 30.1.2021 08:21

    Zdá se, že s protiepidemickým systémem PES zde koexistuje systém kůň. Jakých slov je kůň zkratkou netuším, jsem si ale jistý, že je vždy zkratkou do horoucích pekel ;-).

    Původně jsem chtěl vtipkovat o panu Hniličkovi a agentech nechvalně známé třípísmenkové organizace NSA, ale světe div se, oni skandál v hotelu Prince de Ligne stačili ještě do konce týdne trunfnout zřízením vládního účtu na TikToku a nákupem reklamního prostoru za půl milionu korun pod záminkou boje proti dezinformacím ohledně očkování. Navíc na kontroverzní sociální síti, kde většina českých uživatelů nemá ještě ani občanský průkaz, natož rozum. Schůzku mafiánů na uzavřené hotelové párty Vám hlava ještě pojme, však v našich končinách jsme na podobné události bohužel zvyklí. Ale předvádění lustru ve Strakově akademii slečnou, kterou již proslavil igelitový pytlík na hlavě je něco zcela nového. Samotné video zde :-D.

    PS: Mezi Caligulou, který údajně jmenoval svého oblíbeného koně Incitata konzulem aby tak senátorům demonstroval jejich podřadnost, a pádem Říma jsou více jak čtyři století. Jenže i dnes "koně senátorem" vnímáme jako symbol úpadku Říma. Zkrátka výborné a nadčasové PR k nezaplacení.

     

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    KOMIX - Systém kůň, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jendа avatar 30.1.2021 00:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Gréta avatar 30.1.2021 12:17 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň

    tvl voni jako nemužou ukazovat ani ten pitomej barák aby ztoho jakoby neměli vostudu zase nějakou :D :D :D ;D

    1.2.2021 21:22 MIRIAM MAREK
    Rozbalit Rozbalit vše KUPUJTE AKCII GME
    PANICOVÉ UKAŽTE SE, JESTLI DOKÁŽETE JEN HRBIT ZÁDA NEBO SE UMÍTE POSTAVIT SVÝCH ŽIDOVSKÝM PÁNŮM A KOUPÍTE SI AKCII SPOLEČNOSTI GAMESTOP, ABYSTE JI DRŽELI A ZNIČILI TY ZMRDY V OBLECÍCH. ALE VĚTŠINA Z VÁS TO NEZVLÁDNE, PROTOŽE JSTE NULY
    xkucf03 avatar 30.1.2021 09:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše influenceři

    influencer = zbytečný člověk, který se momentálně věnuje prostituci

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Darth Phantom avatar 30.1.2021 09:55 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: influenceři
    Za starých časů se takovému člověku říkalo prostě debil. Dnes je to holt influencer.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    30.1.2021 10:16 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: influenceři
    no úplně si nejsem jistý, jestli si mladá holka (kluk) studující nějakou vejšku a která si komunikací dokáže vydělat sama na sebe a cestování po světě a tak podobně zaslouží označení debil...

    to, že někdo dokáže využít šanci místot toho aby furt remcal, jak něco nejde není chyba
    30.1.2021 10:34 S.B.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: influenceři
    To se dá říct i o korupci ;-)
    30.1.2021 10:39 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: influenceři
    myslel jsem to samozřejmě v rámci zákona - ale jo - klidně hledejte skuliny...
    30.1.2021 16:34 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: influenceři
    Tu skulinku už lobbisté našli, a je to pořádná dálnice :-D
    Gréta avatar 30.1.2021 12:15 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: influenceři

    zrovinka tydlety dva moc chytrý asi jako nebudou když kejvli na todleto :O :/
    půl mega možná dostanou/možná ne ale sou to hlavně jako poslední peníze na hrozně moc dlouho který by jakoby vod někoho mohli dostat protože si uplně poplivali ména. si je koupí max už jenom prchal :D ;D

    30.1.2021 15:23 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: influenceři
    Uz sa vraj zriekli penazi. Takze uz im zostane len vecna hanba a vysmech :)
    Gréta avatar 1.2.2021 18:30 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: influenceři

    sou uplně pitomí :D toje jako by se přiznali žeto byl podvod :O :D :D ;D

    měli hrát blbí toby jim asi jako šlo :D nebo měli říct něco jako žeto bylo všecko předem domluvený aby jakože přitáhli pozornost tak uďáli tendleten skandál nebože blatnej dá prachy každýmu kdo natočí lepšejší videjko nějaký :D ;D

    30.1.2021 12:19 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: influenceři
    Myslím že ke komunikaci není tolik třeba IQ, i když označení "debil" patří správně někomu kdo to IQ má hluboce podprůměrné (což tihle lidé logicky nejsou). Každopádně si vždycky vzpomenu na Konrada Lorenze, který rybce žijící v hejnu udělal lobotomii a ta "lobotomizovaná" rybka se ihned automaticky stala vůdcem hejna, protože jako jediná neřešila co dělají ty ostatní rybky... aneb kdo přemýšlí, obykle mlčí a nemá tolik "followerů" ;-)
    30.1.2021 12:32 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: influenceři
    A ještě bych dodal jednu věc - dnes je na jednu stranu až příliš snadné křičet na celou planetu, pořád je však dost věcí které šokují a člověka proslaví právě proto že jsou to věci které by masy vidět neměly (jako je zapalování ohýnku na záchodě v letadle nebo nasazování si pytlíku na hlavu) a nejen mladá generace neví co si s tím počít..
    30.1.2021 17:17 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: influenceři
    Máte pravdu, to označení si spíš zaslouží lidé, kteří jí (jemu) ty prostředky věnují, i když je evidentně nedávají ze svého.
    30.1.2021 19:36 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: influenceři
    Hele, přeci jen je tady někdo komu to myslí :)
    Gréta avatar 30.1.2021 20:46 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: influenceři

    voni ale asi jako nemužou zato že žijou vprostředí kde sou půl mega drobný noa tak jim to jakoby ani nepřišlo žeby ďáli něco špatně/plejtvali penězma :D :D ;D ;D

    30.1.2021 12:57  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: influenceři
    Zbytečnost posuzuješ podle čeho? Evidentně naplňují potřeby více lidí než ty, takže zbytečný jsi spíš ty.
    30.1.2021 21:08 debil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: influenceři
    Podobne Evangelista = David Jezek
    30.1.2021 17:19 Jerguš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Dpč to za konzervy tu diskutuju? Vratte sa do hrobu dinosaury. Videa su dzive a kto ich nechape alebo sa mu nepacia tak nech si ide vyhonit pod most do ruska :)
    30.1.2021 19:41 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Ty se vrať do hrobu. Videa byla cool ve středověku, tak před dvěma lety. Teď je cool chodit irl do speakeasies.
    31.1.2021 08:41 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็༼ ຈل͜ຈ༽ส้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้
    31.1.2021 11:53 chichi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Příloha:
    chyba vykresleni nebo zamer?
    Gréta avatar 1.2.2021 18:30 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    30.1.2021 21:49 ing. Čočkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    PES je mrtev.
    Ať žije PIČUS. Proti Infekční Český Univerzální Systém!
    Fluttershy, yay! avatar 30.1.2021 23:40 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Promarněná příležitost co do tématu: stonks
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jendа avatar 31.1.2021 00:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Nikde tam není vysvětleno, co že se teda jako stalo. Tak tady.
    31.1.2021 09:51 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Tady je pěkné, že dokud tohle dělaly firmy, tak to nikomu nevadilo... ale jakmile se do toho pustila hromada jednotlivců, tak najednou regulátoři zbystřili a vymejšlí, jak to zatrhnout
    Quando omni flunkus moritati
    31.1.2021 10:53 Lukas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Firma má nějakou společenskou zodpovědnost a je řízena manažery. Jednotlivci? Je to imho prostě terorismus. Proč vůbec mají k takovým nástrojům jednotlivci přístup?
    31.1.2021 12:13 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Proč by jednotlivci nesměli dělat to co firmy? Tohle je svoboda!
    31.1.2021 20:01 Lukas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Pletes si svobodu a anarchii
    1.2.2021 07:52 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Já ne, ty si je pleteš. Chceš místo svobody diktaturu korporací?
    1.2.2021 12:06 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    A ty místo svobody diktaturu jednotlivcu?
    1.2.2021 12:36 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Jednotlivců jako třeba Rockefeller nebo Zuckerberg? To fakt ne.
    1.2.2021 09:33 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Firma má nějakou společenskou zodpovědnost
    Ale prd. Firma má zodpovědnost vůči svým majitelům. Je na to zákon.
    1.2.2021 10:27 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Ono se to trochu podobá DDoS útokům. Připojit se na nějakou adresu/port a poslat tam svůj požadavek je legitimní chování. Ale když někdo koordinuje velký počet lidí či botů, aby se ve stejnou chvíli připojili na konkrétní službu a tím ji položili, tak už to košer není. Výše popsané chování na burze má bohužel blíž k tomu (kyber)terorismu a koordinovanému útoku než k legitimnímu využívání služby.
    1.2.2021 10:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Tudíž když někdo koordinuje velký počet lidí, tak je to útok, zatímco když to samé udělá hedge fond, tak je to v pořádku?
    Quando omni flunkus moritati
    1.2.2021 13:51 nemalp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Ano, fond jsou odbornici a ne tlupa milenialu. Je to to same jak poslat do utoku vycvicenou rotu versus luzu s vidlema. Elektrarnu taky nebudes ridit nejakym na kolene zdratovanym linuxem.
    1.2.2021 14:00 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Lůza s vidlemi a cepy byla postrachem rytířských armád svolaných z celé Evropy. Namyšlení odborníci s nimi opakovaně prohráli.
    1.2.2021 14:38 nadtržítko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    To jsi cet v nejake ceske komunisticke ucebnici co? Protoze v svetovych to pisou jinak.
    1.2.2021 14:56 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Je vtipné, že se dnes české dějiny vyučují podle německých historiků.

    A četl jsem to v učebnici vydané dřív, než vznikla Komunistická strana Československá.
    1.2.2021 14:57 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    No já nevím, máme i jiné příklady. Kuba, Vietnam, Alžír, Afghánistán, Somálsko,… Nezdá se, že by tam "odborníci" moc vítězili.
    1.2.2021 16:00 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    No - vzpomeň si kdo a jak dostal ve Vietnamu Vietcong k jednacímu stolu, kdo a jak zatlačil hromadu dobrovolníků v Korei (rigwayuv mlýnek na maso) a v neposlední řadě třeba jak dopadli Vagnerovci (nebo kdo to tam všechno byl) v Sýrii - asi ti splývají pojmy jako je vojenská a politická prohra...
    1.2.2021 18:16 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Rád bych připoměl, že na počátku tohoto vlákna je premisa: Namyšlení odborníci s nimi opakovaně prohráli. a řeč byla o tzv. lůza s vidlemi a cepy, kterou Vietcong nepochybně byl, dokud se do toho nezačali montovat rusáci.
    1.2.2021 19:03 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Také si vzpomínám že v Koreji bylo donedávna pořád jen příměří, a válečný stav defakto trval. Než je Trump přiměl konečně uzavřít mír aspoň na papíře, a nepotřeboval k tomu ani to kobercové bombardování.

    A v Sýrii si vzpomínám ty umírněné rebely, podporované USA a jinými demokratickými zeměmi, což byla přejmenovaná Al-Kaida podřezávající krky i dětem. Zdrhli s brekem před Rusy, naštěstí je Američané nechali evakuovat do Turecka. Libye, Ázerbajdžán, dál to znáš.

    Ty pojmy mi nesplývají, protože ve Vietnamu prohrály USA vojensky i politicky, přímo na bojišti i doma ve Státech. Prostě prohrály na celé čáře. Ale to ses značně vzdálil od té mnou uváděné středověké lůzy, takže si jako další příklad nastuduj švýcarské milice. Ve své době se jednalo o neporazitelnou sílu drtící inovativní taktikou profesionální a lépe vyzbrojené armády v celé Evropě.

    No a dnes jde o volné sdružení aktivních jedinců využívajících slabiny korporátních mamrdů, zvyklých beztrestně a neomezeně silou peněz terorizovat celý trh i jednotlivce pro vlastní neregulovaný zisk.
    1.2.2021 20:16 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Bože muj, to je zas bizár diskuse tudleto.

    Problém je v tom, že jak Husité, tak Švýcaři jsou naopak příkladem naprostých profesionálů kteří byli ve svém oboru rozhodně odborníky. Husité sice občas improvizovali s vybavením, ale na druhou stranu proti nim nikdy žádná profesionální armáda nestála (koneckonců, žádná ještě neexistovala). Švýcaři pak v 16. století pár profesionálních armád porazili, ale rozhodně ne s vidlema.

    Takže příměr na prd.

    Na druhou stranu, jedná se jen o nějaké historické nepřesnosti. Celkem detail, v tím jak je dementní celý ten výrok o lůze s vidlema. Jak řekl Pauli: To není ani špatně!

    1.2.2021 21:41 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Vidly zas nie sú až taká zlá zbraň, ale dobrú armádu vtedy nerobili až tak zbrane, ale výcvik a organizácia. Kto mal na toto, nejaké "lege artis" zbrane si už nejako zadovážil.

    Dnes je to samozrejme s nástupom dronov a podobných vymožeností iné, Arméni by vedeli rozprávať...
    1.2.2021 22:12 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Nesouhlasím. Proti Husitům táhly křížové výpravy složené z rytířů - profesionálních válečníků - s nejlepším dostupným vybavením té doby, zakutých do železa. Těm se postavila tlupa venkovanů, oblečených v prošívaných halenách, kteří uměli profesionálně zacházet jen s těmi vidlemi, kosami a cepy. Takže dostali do rukou právě tyhle věci, trochu upravené do více smrtící podoby. Největší improvizací bylo rozsáhlé použití palných zbraní, které v té době měly spíš odstrašující efekt, namísto nedostatkových profesionálních lučištníků. Ti se totiž musí cvičit dlouhé roky, na rozdíl od husitských kušníků, jejichž výcvik se dal zvládnout za pár týdnů.

    Ano, Švýcaři neválčili vidlemi. Jejich novou taktiku a do té doby neznámou výzbroj pak víc než století kopírovali jimi poražení soupeři i všichni ostatní. Kopírovali, a často nepochopili. Ale to je příliš rozsáhlé téma.
    2.2.2021 09:05 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Nesouhlasím. Proti Husitům táhly křížové výpravy složené z rytířů - profesionálních válečníků - s nejlepším dostupným vybavením té doby, zakutých do železa. Těm se postavila tlupa venkovanů, oblečených v prošívaných halenách, kteří uměli profesionálně zacházet jen s těmi vidlemi, kosami a cepy.
    To není pravda. Husitské oddíli organizovali a vedli profesionální vojáci - vesměs také rytíři, ale hlavně zkušení žoldnéři. Samozřejmě, bylo jich málo, ale dokázali nové brance zavčasu dobře vycvičit a hlavně rozdílné povaze vojsk přizpůsobit taktiku i strategii.

    Na druhé straně sice byli profesionální válečníci, ale nikoliv profesionální vojsko. Tam je totiž zásadní rozdíl. Jednotliví rytíři sice byli dobře vybaveni a měli celoživotní trénink v boji, ale byli špatně organizovaní a nedisciplovaní. Kromě toho není pravda že by se křižácké armády skládali jen z rytířů - jako ve všech středověkých válkách, velkou část armády tvořila pěchota. A zrovna v případě křižáckých výprav to byla právě křižácká pěchota na kterou by se dal použít termín lůza, když už ho potřebujeme někam nalepit. Profesionální žoldnéři se do kruciát moc nehrnuli, měli zrovna lepší kšefty ve Francii a Itálii (a od druhé bylo jasné, že z celého podniku nekouká žádný zisk).
    2.2.2021 17:20 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    No zkušení, jak v čem. Bývalý lupič Žižka měj nepochybně zkušeností dost, když neskončil na rožmberské šibenici.

    Kolem každého rytíře byl jeho houf. Ten se na útoku jízdy nepodílel, uměl akorát okrádat mrtvé a rabovat vesnice.

    Ano, byli nedisciplinovaní, bohatí, pyšní, a bojovali jen pro svojí slávu bez ohledu na ostatní, takže je disciplinovaná lůza s jednotným velením opakovaně porážela. Což je přesně případ bitvy o GameStop.
    3.2.2021 12:31 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    No zkušení, jak v čem. Bývalý lupič Žižka měj nepochybně zkušeností dost, když neskončil na rožmberské šibenici.
    Nemáme sice hodnověrné zprávy o tom kde své zkušenosti nabíral (účast u Grunwaldu je sice dost dobře možná, ale nedoložená), nicméně v době královské služby už byl jednoznačně brán jako zkušený válečník a velitel (a že to bylo zasloužené později dokázal). Takové zkušenosti mohl nabrat prakticky jen jako žoldnéř v zahraničí. Rozhodně ne jako rožmberský opovědník (nebo dokonce lapka).

    Mimochodem, zprávy o jeho loupežnická kariéře jsou známy hlavně z výpovědí údajných spolupracovníků kteří skončili na Budějické šibenici. Budějovice Rožmberkové rozhodně neměli přátelské vztahy.
    Kolem každého rytíře byl jeho houf. Ten se na útoku jízdy nepodílel, uměl akorát okrádat mrtvé a rabovat vesnice.
    Války i bitvy se právě neskládaly jen z útoků jízdy. A pěchotní oddíly existovaly nezávisle na jízdě.

    Kromě toho, Husité měli jízdu. Naopak, v pozdějších fázích války se jednalo o integrální součást taktiky vozové hradby.
    Ano, byli nedisciplinovaní, bohatí, pyšní, a bojovali jen pro svojí slávu bez ohledu na ostatní, takže je disciplinovaná lůza s jednotným velením opakovaně porážela. Což je přesně případ bitvy o GameStop.
    Jo, takhle to dává smysl.

    1.2.2021 20:22 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Ano, fond jsou odbornici a ne tlupa milenialu. Je to to same jak poslat do utoku vycvicenou rotu versus luzu s vidlema. Elektrarnu taky nebudes ridit nejakym na kolene zdratovanym linuxem.
    Tak nevím co je víc zarážející: to že sem někdo vybleje takhle trapný flamebait, nebo to že se někdo chytne na tu část co je nevíc mimo?

    Někdy si říkám že abclinuxu už nelze číst bez THC.
    2.2.2021 14:07 nemalp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Protoze "cesky linuxak" je tak vdecny material na troleni, ze jsem nemoh odolat a hodil sirku do stohu :D
    3.2.2021 12:42 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Tak to jo :-)
    Blaazen avatar 2.2.2021 19:00 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Lepší přirovnání je kasíno. Pravidla jsou nastavena tak, aby vyhrávalo kasino. A když náhodou začne někdo příliš vyhrávat (třeba počítá karty), zakáže se mu vstup.
    1.2.2021 12:39 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Takže když někdo vyzve skupinu lidí, aby si teď hned koupila stejný produkt ve všech vhodných obchodech, je to podle tebe terorizmus?
    1.2.2021 14:58 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Někdy může být. Představ si, že dotyční např. koordinovaně vykoupí určitý lék v lékárnách a způsobí tím problémy jiným lidem. Ti nakupující ten lék nepotřebují a dělají to čistě proto, aby někomu škodili. Nebo když někdo ve vesnické prodejně vykoupí všechno pečivo a na místní nezbude. Nebo vykoupí všechnu limonádu a zmrzlinu, protože ví, že na cestě je učitelka s třídou dětí a chtějí se tam občerstvit - a on jim chce zkazit radost, škodit, nekupuje ty limonády a zmrzliny, protože by je potřeboval pro sebe.

    Existuje spousta zmrdského chování, které nejde zákonem postihnout, ale to nemění nic na tom, že jde o zmrdské chování.
    1.2.2021 15:24 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Jsi normální?! To, že někdo vykoupí ve vesnické prodejně veškeré pečivo, že nezbude na místní, nedělá někdo proto, že by chtěl místním škodit, ale proto že obvykle jinou možnost nemá. Jistě, bylo by lepší kdyby dal v předstihu vědět aby se předzásobili, ale kdo to dnes dělá?! V té prodejně také křišťálovou kouli nemají, takže se dodává podle obvyklé spotřeby a prodává tomu kdo dřív přijde. S tím, že je čistě na libovůli prodejce jestli někoho zvýhodní tím, že pro něj něco odloží, pokud si to včas zamluvil. A normální člověk tohle akceptuje. Buď si to zamluví předem, nebo si přivstane, nebo se holt spokojí s něčím jiným.

    A sorry, učitelka, která spoléhá na to že se děti občerství v nějakém vesnickém krámu limčou a zmrzkou­… No to si snad ani nezaslouží komentář.
    1.2.2021 15:54 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    To, že někdo vykoupí ve vesnické prodejně veškeré pečivo, že nezbude na místní, nedělá někdo proto, že by chtěl místním škodit, ale proto že obvykle jinou možnost nemá.
    Ale Mlho, vždyť o tom se tu už dobrou půlhodinu bavíme! Možná jsem to nenapsal dost explicitně, ale klíčová je právě ta motivace - proč to dotyčný dělá.

    Jestli si ten chleba kupuje pro sebe, aby ho jedl, a jestli se takových lidí náhodou sejde tolik, že dojde k nečekanému vyprodání zásob, tak je to obyčejná smůla a nelze to nikomu vyčítat.

    Ovšem když se skupina debilů a debilek třeba na Facebooku dohodne, že zaútočí na nějakou konkrétní prodejnu, aby škodili místním, a to zboží nepotřebují (třeba ho cestou vyhodí do škarpy, nebo si ho i vezmou domu, ale jednodušší by měli si ho koupit ve svém městě), tak to není náhoda, není to obyčejná smůla a je to prostě zmrdské chování motivované čistě tím, že chtějí někomu škodit. A pokud by nešlo jen o hlad, ale o zdraví, tak bych to klidně nazval i tím terorismem - byť je to jeho lehčí forma, ale ta společenská nebezpečnost a snaha škodit tam je.
    A sorry, učitelka, která spoléhá na to že se děti občerství v nějakém vesnickém krámu limčou a zmrzkou­…
    Prakticky nic v životě není 100 % jisté - a přesto se na to spoléháš - spokojíš se s nějakou dostatečnou pravděpodobností. Šance, že se zboží náhodou vyprodá, je dostatečně nízká. Ale těžko se ubráníš cílenému útoku nějakých zmrdů. Jasně, nejde o život, bez limonády a zmrzliny se přežít dá, napiješ se vody - ale to nic nemění na tom, že ti útočníci nejsou dobří lidé, chovají se hnusně a jejich motivace je škodit ostatním.
    1.2.2021 15:57 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Takových lidí je i tady dost. A co?
    1.2.2021 16:14 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Ne. Představuji si, že dotyční koordinovaně vykoupí zboží, na manipulaci jehož ceny vydělávají profesionální spekulanti a keťasové, kteří ho nepotřebují a nijak neužívají, jsou jenom překupníci. Tím je připraví o jejich příživnické zisky a nastaví zrcadlo jejich zmrdskému chování.
    1.2.2021 20:26 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Existuje spousta zmrdského chování, které nejde zákonem postihnout, ale to nemění nic na tom, že jde o zmrdské chování.
    Mezi zmrdským chováním a terorismem je dost velká vzdálenost.
    31.1.2021 16:16 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Nejlepsi je kouknout na 4 mesice stary a verejne znamy plan
    1.2.2021 08:42 Elon Musk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    #bitcoin
    1.2.2021 13:53 Takeshi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Bitcoin padne, Indie ho zakaze.
    1.2.2021 13:57 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Mě by zajímal pohled z více stran na drobné škudlily jako jsem já:

    Peníze co vydělám nacpu do dětí, bydlení a koníčků. Část toho, co mi zbyde dávám do podílových fondů, aklcií a dluhopisů. S vyhlídkou toho, že výnosy se budou zase hodit pro děti, bydlení a koníčky

    Nejsem (zatím) a ani nechci být na nikom závislý, hypotéku mám skoro splacenou a peníze pro mě znamenají spíš rezervu pro život jaký chci, než cíl - podělat se může kdykoli cokoli.

    Tzn “klidný růst” je něco, co mi celkem vyhovuje, když přijde průser, tak se ho snažím využít k nákupu. Na druhou stranu “naschvály” mi přijdou dost zbytečný...
    JiK avatar 2.2.2021 03:50 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    hmm, tak zrovna v cesku/ceskoslovensku bys s touhle (imho ferovou) strategii prisel o vsecko:
    1. za prvni svetove valky
    2. po ni, zrodem ceskoslovenska a novou menou
    3. behem velke hospodarske krize
    4. obsazenim republiky
    5. za protektoratu
    6. koncem protektoratu a novou menou
    7. v roce 1953 za menove reformy
    8. v roce 1989 muzes zase zacit setrit a kupovat akcie a dluhopisy...
    Vzhledem k typicke frekvenci a periode "vyjebani s drobnymi stradateli" bych rekl, ze jsi od roku 1990 uz dost naskudlil a jsi "overdue" na nove oskubani, jak je tady v kraji zvykem.

    Za povsimnuti stoji, ze prakticky ani jednou v tech zminovanych prikladech te neokradl hnusny kapitalista, ale hodny politik, ktery chce vlastne jen tve dobro, a stabilitu, a pevnou menu, a poradek a jistoty, a lepsi zitrky, a tak vubec...

    Zda se, ze vyrazne lepsi strategii nez si hrat na ceskeho Warrena Buffetta je pri nejake zmene rezimu ukrast fabriku, banku nebo investicni fond, pripadne postavit na uver banku dotovanych solarnich elektraren, ktere ti pak spotrebitele zaplati, nebo brat evropske dotace na neziskovky, nebo na capi hnizda a kdyz by hrozila basa, jit do politiky a zaridit si beztrestnost...
    2.2.2021 07:59 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Zajímavý přehled - a tak trochu děsivý
    2.2.2021 08:57 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Leč pravdivý.
    Blaazen avatar 2.2.2021 12:29 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Si zapomněl na kupónovou privatizaci.

    Prof. Milan Zelený: Kupónové rozdání majetku bylo srozumitelně komunikováno. Klaus tvrdil: čtyřicet let jsme si říkali, že to patří nám všem, tak si teď na to vydáme papír, kupón. Je to intelektuální tragédie, přeložená do ekonomického surrealismu. Sklidil nadšený, neutuchající potlesk, na UK!

    http://www.listy.cz/archiv.php?cislo=135&clanek=051311
    2.2.2021 15:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    JiK nezapomíná, JiK vynechává to, co se mu nehodí do krámu. Protože tady drobný střadatel od státu naopak něco dostal.
    Quando omni flunkus moritati
    JiK avatar 2.2.2021 16:01 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    vzhledem k tomu, ze tam mam:
    8. v roce 1989 muzes zase zacit setrit a kupovat akcie a dluhopisy...
    Tak nemyslim, ze jsem neco vynechal. Kazdy si to prebere po svem. Sirsi debata jestli kuponovka a privatizace drobne stradatele a akcionare okradla, nebo jim spise neco rozdala je mimo ramec kratkeho prizpevku a nazor se bude asi znacne lisit, jak podle individualnich zazitku, tak predevsim podle politickeho presvedceni kazdeho jednotlivce.

    V roce 1992 mi bylo 14 let, takze jsem osobne ani o nic neprisel, ani od nikoho nic nedostal...

    Blaazen avatar 2.2.2021 16:38 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Za povsimnuti stoji, ze prakticky ani jednou v tech zminovanych prikladech te neokradl hnusny kapitalista, ale hodny politik, ktery chce vlastne jen tve dobro, a stabilitu, a pevnou menu, a poradek a jistoty, a lepsi zitrky, a tak vubec...

    Tohle ovšem platí, neb Klaus nebyl hnusný kapitalista, ale charismatický diletant.
    2.2.2021 20:10 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Klaus byl vsechno jen ne charismaticky.
    3.2.2021 13:32 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    No jestli je ze všech středo/východoevropských států nejlépe zvládnutá transformace socialistické ekonomiky na tržní dílem "diletanta", tak co potom byli ti ostatní...
    Quando omni flunkus moritati
    3.2.2021 16:46 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    nejlépe neznamená dobře.
    JiK avatar 3.2.2021 18:00 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    To je sakramentsky diskutabilni. Klidne jsme to mohli delat "pomalu" jak tehdy nekteri chteli a az by ty zaostale, nekonkurencni fabriky sli do stejne prdele, mohl z toho nejaky sladek obvinit slovaky, a nejaky meciar cechy, a vsichni mistni cikany/Zidy, a mohli jsme si uzit etnickeho cisteni a obcanske valky jako v jugoslavii. Mozna by k nam OSN poslalo modre prilby aby prolomili obkliceni ostravy a tocili by se filmy o koncentracnich taborech nekde za Brnem. Dik, nechci!

    Za sebe hodnotim jak rozdeleni federace tak kuponovou privatizaci a ekonomickou transformaci mimoradne pozitivne. Z prdele klika tomu rikam. Ona realita nenecha moc pochybnosti, zkuste si najit dobove fotky a podivat se jak vypadala Praha/Brno/Olomouc v roce 1988 a roce 1998. Je to o par svetelnych let jinde. Zkuste se podivat, jak vypadaly koncentrace skodlivin ve vzduchu a v rekach v roce 1988 a 1998...je to dramaticke...

    Zkuste se podivat jak se mel medianovy cechoslovak v roce 1988, co si mohl dovolit, co a pokud vubec neco ridil, kam jel na dovolenou, co mohl napsat, co mohl jist. A jak se tentyz medianovy cech mel v roce 1998? O kolik treba stoupla delka doziti? Jak byly vybavene nemocnice? Tam snad ani neni co diskutovat...
    3.2.2021 18:20 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Ještě by se mohli zkusit podívat jak se má mediánový občan české republiky v roce 2021…
    3.2.2021 21:37 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    To jo, likvidace průmyslu životnímu prostředí vždycky prospěje. Pamatuji si na zprávu někdy před rokem 2000, že ve Volze se znovu objevili raci...

    Jaké nemocnice máš na mysli? Ty které už dávno neexistují, a jejichž kapacity nikdo nenahradil?
    JiK avatar 3.2.2021 23:17 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    tahle debata zacina byt bezpredmetna. Ale kdyz to tu byla pred 89 takova hitparada, mozna bys mohl naznacit, proc lidi utikali odsud, z toho pozemskeho raje, a riskovali i kulku do zad? Proc neutikali k nam, do CSSR, do NDR, a vubec vsude, kde soudruzi zaridli socialne spravedlivou spolecnost a lepsi zitrky? Nebo vy nesmite ani naznacovat?
    4.2.2021 16:11 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Chamtivost, obyčejná lidské chamtivost, a někteří se po čase zase s brekem vrátili, protože se tady měli mnohem lépe než tam v té svobodě ;-)

    Ale tohle je zajímavé téma, jestlipak víš, proč se svého času lidé stěhovali do Grónska, zvaného Zelená země?
    Fluttershy, yay! avatar 4.2.2021 16:19 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Ale tohle je zajímavé téma, jestlipak víš, proč se svého času lidé stěhovali do Grónska, zvaného Zelená země?
    Kvalitní politický marketing.
    Íslendingabók, composed by Ari Þorgilsson foran Icelandic audience in the third or fourth decades of the 12th century, famously commemorates the naming of Greenland by its late 10th-century Norsepioneer, Eiríkr rauði. According to Ari, Eiríkr “kvaðmenn þat myndu fýsa þangat farar, at landit ætti nafngótt” (ÍF 1:13) (said that it would encourage people to go there that the land had a good name [Grønlie2006:7]). Ari’s story was propagated with the flowering of the Icelandic literary tradition in the 13th century, reappearing in Landnámabók, Eiríks saga, and a passage in Óláfs saga Tryggvasonar en mesta. Yet if Greenland was named by its first Norse settlersin terms calculated to advertise the attractions of itssouth-western fjord-country as a sort of North Atlantic locus amoenus, a fortunate and prosperous place well-suited for human habitation, the label outlasted the message. Fifty years or so before Ari wrote Íslen-dingabók, the Saxon ecclesiastical historian Adam of Bremen supplied an entirely different explanation of the name. For Adam, the land had acquired its designation from its people, who had lived there long enough to have acquired a greenish tinge from the sea-water beside which they dwelt, and whose style of life was still rooted in bad old northern habits: “Homines … similem Islanis vitam agunt, exceptoquod crudeliores sunt raptuque pyratico remiganti-bus infesti” (Schmeidler 1917:274) (the people livein the same manner as the Icelanders except that they are fiercer and trouble seafarers by their piratical attacks [Tschan and Reuter 2002:218]).
    The Place of Greenland in Medieval Icelandic Saga Narrative
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    5.2.2021 16:50 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Systém kůň
    Ták, to je přesně ono! :)
    xkucf03 avatar 3.2.2021 18:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Transformace na tržní hospodářství

    Tohle jsme kdysi diskutovali na politologii, když jsem studoval – a i učitel, který měl blíže k sociální demokracii a rozhodně ho nelze podezírat z nějakého „klausismu“ nám říkal, že naše rychlejší cesta byla ve výsledku úspěšnější, než jak to řešily jiné středoevropské státy, protože tam se toho rozkradlo nebo promrhalo mnohem víc.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.2.2021 19:28 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Transformace na tržní hospodářství
    … – a i učitel, který měl blíže k sociální demokracii a rozhodně ho nelze podezírat z nějakého „klausismu“ …
    Hovoří za vše. Víc netřeba.
    xkucf03 avatar 3.2.2021 20:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Transformace na tržní hospodářství

    Asi jsem měl napsat: ke klasické sociální demokracii (Německo, po odklonu od komunismu a po prodělání dalšího vývoje). Nepředstavuj si pod tím nějakou ČSSD za Grosse nebo Paroubka.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 3.2.2021 21:20 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše third way
    Takže Schröder a jeho Die Neue Mitte? To není „klasická sociální demokracie“.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.