Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Jinak ta cena samozřejmě není "za nic", stačí si spočítat, jen kolik to sežere energie (např. při 150 W je to 108 kWh/měs., tedy při 3 Kč/kWh to dělá cca 330 Kč).
zatim nejnizsi cenu co jsem nasel je cca litr za mesic. Jo neni to moc, ale kdyz vezmu v potaz to ze je to v podstate za nic, tak je to docela dost
A na to jste přišel jak?
Ekonomika funguje vlevo i vpravo ... o čem je řeč?
Snad by mělo platit vydělávej a nech vydělávat?
A nevím jestli někdo za dvě stovky měsíčně nabídne virtuální počítač aspoň trochu použitelných parametrů.
). A tohle vypada myslim docela dobre. No uvidime - diky za info
Zatim hostujeme vetsinou v programu Profi u jedne nejmenovane firmy, jejichz sluzby jdou od 10 k 5 (kde jsou ty casy jejich zacatku, kdy to vse fungovalo i na Free...).
jinak v serverhousingu panuje dost ostra konkurence, ty ceny budou realny (ale urcite na tom neprodelaj)
SLA je urcene pro jiny segment a vetsinou i pro jinou kategorii stroju, ale i takove klienty ma AbcHosting v portfoliu (3game3 z Ciny, gigahosting, Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech atd.) Pokud je to server na "hrani", nevim proc by mel klient pozadovat SLA garance, pokud se nejedna o Business Critical Application nebo nejakou smlouvy v ramci Business Continuity Planning procesu.
Smluvni podminky obsahuji i slevy za snizenou dostupnost. Chteli jsme tam tedy orezane SLA nabidnout bez naroku na dalsi priplatky, takze garance dostupnosti existuje.
Vsechno se muze stat a i AbcHosting muze prestat technicky zvladat. Pokud neni investice na 100% dostupnost, tak se muze vzdy neco "pokazit" a kdo z hosteru tvrdi, ze jemu se nikdy zadny vypadek neudal, tak je to ...
AbcHosting ma nyni 80+ serveru a zatim se i diky investicim do supportu HP, Sun a Juniper zeleza drzi.
Co mam za podklady, tam AbcHosting mel jediny pripad, kdy jsme museli klienta telefonicky kontaktovat a upozornit, ze za dva dny protocil 2 TB a zda nema nejake technicke potize. A mel
Nova verze AbcHostingu a objednavkovy system bude mit verejne sluvni podminky a dalsi minitorovaci nastroje. Snazime se byt Open Company. Kolegove na tom delaji velmi intezivne. Snad dukazem muze byt, ze abicko je na stejne infrastrukture a kazdy muze posoudit dostupnost. Nebo snad to, ze AbcHosting ma NULOVOU fluktuaci a za 9 mesicu je v objemu provozovanych serveru na urovni vetsich hosteru, kteri delaji business 3 roky. Strasne rad bych je jmenoval
i když teda na druhou stranu, na to jakým "businessem" se chlubí mi to přijde dost amatéřina, tedy jazykové potíže v dokumentech na mě přiliš dobře nepůsobí, rovněž že mi přijde informace o nesplacené faktuře, kterou mi ani neposlali
... ostatní jsem neměl tu čest poznat (ale reakce a domluva dobrá, jen bohužel nikoliv ku shodě ...)
Pokud je to server na "hrani", nevim proc by mel klient pozadovat SLA garance, pokud se nejedna o Business Critical Application nebo nejakou smlouvy v ramci Business Continuity Planning procesu.mno, že nejde o miliony ještě neznamená, že to pro daného člověka nemůže být důležité - např. dohodne-li se člověk s někým, že si bude moci nějaký projekt stáhnout z onoho serveru, a on se tam nepřipojí, nebo to při uploadu poleze pár kb/s místo obvyklých MB, takže nestihne termín, je dost možné, že přijde o důležitý kšeft nebo vůbec partnera do budoucna, a nějakých pár procent slevy na platbě za hosting ho teda fakt nevytrhne ... (a to ještě tu slevu dostane pouze za předpokladu, že se vůbec takovýto výpadek bude dát klasifikovat jako výpadek, i to je tam nadefinováno dosti podezřele) - doufám, že někdo teď nevyrukuje s tím, že si tedy má na takovéto příležitostné "mission critical" výměny dat kupovat službu v úplně jiné (cenové) kategorii
Smluvni podminky obsahuji i slevy za snizenou dostupnost.- které jsou ovšem z hlediska garance použitelnosti docela směšné ...
Pokud neni investice na 100% dostupnost, tak se muze vzdy neco "pokazit"což jest, když "se to pokazí", ovšem jistý rozdíl oproti tomu, kdy je v podmínkách napsáno, že to provider sám může de facto utnout, jak se mu zlíbí
a kdo z hosteru tvrdi, ze jemu se nikdy zadny vypadek neudal, tak je to ...no právě ... :-/
Co mam za podklady, tam AbcHosting mel jediny pripad, kdy jsme museli klienta telefonicky kontaktovat a upozornit, ze za dva dny protocil 2 TB a zda nema nejake technicke potize. A meltaky se to ke mě doneslo :o) ... nicméně to bohužel prakticky vůbec nic nevypovídá do budoucna; co když se těch klientů, co "mají technické potíže", najednou sejde třeba deset? není lepší takovou situaci ošetřit smluvně předem?
Tiskni
Sdílej: