Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.
Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.
zatim nejnizsi cenu co jsem nasel je cca litr za mesic. Jo neni to moc, ale kdyz vezmu v potaz to ze je to v podstate za nic, tak je to docela dost
A na to jste přišel jak?
Ekonomika funguje vlevo i vpravo ... o čem je řeč?
Snad by mělo platit vydělávej a nech vydělávat?
Zatim hostujeme vetsinou v programu Profi u jedne nejmenovane firmy, jejichz sluzby jdou od 10 k 5 (kde jsou ty casy jejich zacatku, kdy to vse fungovalo i na Free... ).
Pokud je to server na "hrani", nevim proc by mel klient pozadovat SLA garance, pokud se nejedna o Business Critical Application nebo nejakou smlouvy v ramci Business Continuity Planning procesu.mno, že nejde o miliony ještě neznamená, že to pro daného člověka nemůže být důležité - např. dohodne-li se člověk s někým, že si bude moci nějaký projekt stáhnout z onoho serveru, a on se tam nepřipojí, nebo to při uploadu poleze pár kb/s místo obvyklých MB, takže nestihne termín, je dost možné, že přijde o důležitý kšeft nebo vůbec partnera do budoucna, a nějakých pár procent slevy na platbě za hosting ho teda fakt nevytrhne ... (a to ještě tu slevu dostane pouze za předpokladu, že se vůbec takovýto výpadek bude dát klasifikovat jako výpadek, i to je tam nadefinováno dosti podezřele) - doufám, že někdo teď nevyrukuje s tím, že si tedy má na takovéto příležitostné "mission critical" výměny dat kupovat službu v úplně jiné (cenové) kategorii
Smluvni podminky obsahuji i slevy za snizenou dostupnost.- které jsou ovšem z hlediska garance použitelnosti docela směšné ...
Pokud neni investice na 100% dostupnost, tak se muze vzdy neco "pokazit"což jest, když "se to pokazí", ovšem jistý rozdíl oproti tomu, kdy je v podmínkách napsáno, že to provider sám může de facto utnout, jak se mu zlíbí
a kdo z hosteru tvrdi, ze jemu se nikdy zadny vypadek neudal, tak je to ...no právě ... :-/
Co mam za podklady, tam AbcHosting mel jediny pripad, kdy jsme museli klienta telefonicky kontaktovat a upozornit, ze za dva dny protocil 2 TB a zda nema nejake technicke potize. A meltaky se to ke mě doneslo :o) ... nicméně to bohužel prakticky vůbec nic nevypovídá do budoucna; co když se těch klientů, co "mají technické potíže", najednou sejde třeba deset? není lepší takovou situaci ošetřit smluvně předem?
Tiskni Sdílej: