Byla vydána nová verze 14.3 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
CSIRT.CZ upozorňuje, že na základě rozhodnutí federálního soudu ve Spojených státech budou veškeré konverzace uživatelů s ChatGPT uchovávány. Včetně těch smazaných.
Ač semestr ve škole právě končí, bastlíři ze studentského klubu Silicon Hill neodpočívají a opět se jako každý měsíc hlásí s pravidelným bastlířským setkáním Virtuální Bastlírna, kde si můžete s ostatními techniky popovídat jako u piva o novinkách, o elektronice, softwaru, vědě, technice obecně, ale také o bizarních tématech, která se za poslední měsíc na internetu vyskytla.
Z novinek za zmínku stojí Maker Faire, kde Pájeníčko předvedlo … více »Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.
Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
DNS4EU, tj. evropská infrastruktura služeb DNS založená na vysoce federovaném a distribuovaném ochranném ekosystému, byla spuštěna v testovacím režimu [𝕏]. Na výběr je 5 možností filtrování DNS.
Skriptovací programovací jazyk PHP (PHP: Hypertext Preprocessor, původně Personal Home Page) dnes slaví 30 let. Přesně před třiceti lety, 8. června 1995, oznámil Rasmus Lerdorf vydání PHP Tools (Personal Home Page Tools) verze 1.0.
zatim nejnizsi cenu co jsem nasel je cca litr za mesic. Jo neni to moc, ale kdyz vezmu v potaz to ze je to v podstate za nic, tak je to docela dost
A na to jste přišel jak?
Ekonomika funguje vlevo i vpravo ... o čem je řeč?
Snad by mělo platit vydělávej a nech vydělávat?
Zatim hostujeme vetsinou v programu Profi u jedne nejmenovane firmy, jejichz sluzby jdou od 10 k 5 (kde jsou ty casy jejich zacatku, kdy to vse fungovalo i na Free...).
Pokud je to server na "hrani", nevim proc by mel klient pozadovat SLA garance, pokud se nejedna o Business Critical Application nebo nejakou smlouvy v ramci Business Continuity Planning procesu.mno, že nejde o miliony ještě neznamená, že to pro daného člověka nemůže být důležité - např. dohodne-li se člověk s někým, že si bude moci nějaký projekt stáhnout z onoho serveru, a on se tam nepřipojí, nebo to při uploadu poleze pár kb/s místo obvyklých MB, takže nestihne termín, je dost možné, že přijde o důležitý kšeft nebo vůbec partnera do budoucna, a nějakých pár procent slevy na platbě za hosting ho teda fakt nevytrhne ... (a to ještě tu slevu dostane pouze za předpokladu, že se vůbec takovýto výpadek bude dát klasifikovat jako výpadek, i to je tam nadefinováno dosti podezřele) - doufám, že někdo teď nevyrukuje s tím, že si tedy má na takovéto příležitostné "mission critical" výměny dat kupovat službu v úplně jiné (cenové) kategorii
Smluvni podminky obsahuji i slevy za snizenou dostupnost.- které jsou ovšem z hlediska garance použitelnosti docela směšné ...
Pokud neni investice na 100% dostupnost, tak se muze vzdy neco "pokazit"což jest, když "se to pokazí", ovšem jistý rozdíl oproti tomu, kdy je v podmínkách napsáno, že to provider sám může de facto utnout, jak se mu zlíbí
a kdo z hosteru tvrdi, ze jemu se nikdy zadny vypadek neudal, tak je to ...no právě ... :-/
Co mam za podklady, tam AbcHosting mel jediny pripad, kdy jsme museli klienta telefonicky kontaktovat a upozornit, ze za dva dny protocil 2 TB a zda nema nejake technicke potize. A meltaky se to ke mě doneslo :o) ... nicméně to bohužel prakticky vůbec nic nevypovídá do budoucna; co když se těch klientů, co "mají technické potíže", najednou sejde třeba deset? není lepší takovou situaci ošetřit smluvně předem?
Tiskni
Sdílej: