Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
zatim nejnizsi cenu co jsem nasel je cca litr za mesic. Jo neni to moc, ale kdyz vezmu v potaz to ze je to v podstate za nic, tak je to docela dost
A na to jste přišel jak?
Ekonomika funguje vlevo i vpravo ... o čem je řeč?
Snad by mělo platit vydělávej a nech vydělávat?
Zatim hostujeme vetsinou v programu Profi u jedne nejmenovane firmy, jejichz sluzby jdou od 10 k 5 (kde jsou ty casy jejich zacatku, kdy to vse fungovalo i na Free...).
Pokud je to server na "hrani", nevim proc by mel klient pozadovat SLA garance, pokud se nejedna o Business Critical Application nebo nejakou smlouvy v ramci Business Continuity Planning procesu.mno, že nejde o miliony ještě neznamená, že to pro daného člověka nemůže být důležité - např. dohodne-li se člověk s někým, že si bude moci nějaký projekt stáhnout z onoho serveru, a on se tam nepřipojí, nebo to při uploadu poleze pár kb/s místo obvyklých MB, takže nestihne termín, je dost možné, že přijde o důležitý kšeft nebo vůbec partnera do budoucna, a nějakých pár procent slevy na platbě za hosting ho teda fakt nevytrhne ... (a to ještě tu slevu dostane pouze za předpokladu, že se vůbec takovýto výpadek bude dát klasifikovat jako výpadek, i to je tam nadefinováno dosti podezřele) - doufám, že někdo teď nevyrukuje s tím, že si tedy má na takovéto příležitostné "mission critical" výměny dat kupovat službu v úplně jiné (cenové) kategorii
Smluvni podminky obsahuji i slevy za snizenou dostupnost.- které jsou ovšem z hlediska garance použitelnosti docela směšné ...
Pokud neni investice na 100% dostupnost, tak se muze vzdy neco "pokazit"což jest, když "se to pokazí", ovšem jistý rozdíl oproti tomu, kdy je v podmínkách napsáno, že to provider sám může de facto utnout, jak se mu zlíbí
a kdo z hosteru tvrdi, ze jemu se nikdy zadny vypadek neudal, tak je to ...no právě ... :-/
Co mam za podklady, tam AbcHosting mel jediny pripad, kdy jsme museli klienta telefonicky kontaktovat a upozornit, ze za dva dny protocil 2 TB a zda nema nejake technicke potize. A meltaky se to ke mě doneslo :o) ... nicméně to bohužel prakticky vůbec nic nevypovídá do budoucna; co když se těch klientů, co "mají technické potíže", najednou sejde třeba deset? není lepší takovou situaci ošetřit smluvně předem?
Tiskni
Sdílej: