abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | Komunita

    Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | IT novinky

    Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Komunita

    MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.9. 12:00 | Zajímavý článek

    Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).

    |🇵🇸 | Komentářů: 21
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (7%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 182 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    3.12.2022 21:28 Hdhhduh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Nainštaluj si Android štúdio a v jave sprav aplikáciu. Je tam ale dosť veľa vecí čo musíš urobiť (kamera, posielanie dát). Bude to jebačka, tie Android api sú strašné.

    Druhá možnosť je ESP32-CAM modul za cca 6euro asi s kamerou, žerie 150mA, má wifi. Nemá ale GSM ani 3g čiže by si musel nejaký ďalší modul použiť, s tým že má už dosť málo voľných pinov (6 + 2uart) lebo väčšinu používa tá kamera, imho ten mobil bude jednoduchší.
    3.12.2022 21:42 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Takto vyzera rovenie 1 fotky v ESP32-CAM:

    https://randomnerdtutorials.com/esp32-cam-take-photo-save-microsd-card/

    Takto vyzera robenie 1 fotky na androide:
    Camera.PictureCallback jpegCallback = new Camera.PictureCallback() {
            public void onPictureTaken(byte[] data, Camera camera)
            {   
                FileOutputStream outStream = null;
                try {
                    File path = Environment.getExternalStoragePublicDirectory(Environment.DIRECTORY_DOWNLOADS);
                    String dir_path = path.getPath();// set your directory path here
                    String timeStamp = new SimpleDateFormat("yyyyMMdd_HHmmss").format(new Date());
                    String image_name = "fotka_" + timeStamp + "_" + fotka;
                    fotka++;
                    outStream = new FileOutputStream(dir_path+File.separator+image_name+".jpg");
                    outStream.write(data);
                    outStream.close();
                } catch (FileNotFoundException e) {
                    e.printStackTrace();
                } catch (IOException e) {
                    e.printStackTrace();
                } finally {
                    camera.stopPreview();
                    camera.release();
                    camera = null;
                    fotim = false;
                }
               Log.d(TAG, "onPictureTaken - jpeg");
            }
        };
    
    
    SurfaceView surface = new SurfaceView(this);
    Camera camera = Camera.open();
    try {
      camera.setPreviewDisplay(surface.getHolder());
    } catch (IOException e) {
      e.printStackTrace();
    }
    camera.startPreview();
    camera.takePicture(null,null, jpegCallback);
    
    Ked robim nieco na androide tak si to vsetko za velkeho bohovania implementujem raz a potom uz to len volam z javascriptu (webview) s nejakym normalnym api.
    Čo Rys, to vrah!
    Gréta avatar 4.12.2022 19:47 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?

    na 99.9999999999% už asi jako bude ňáká android appka co dělá z mobilku fotopast dávno hotová na google play :D ;D

    nicmeně nic open sourcovýho třeba na f-droidu nevidim :O ;D

    4.12.2022 20:38 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    To bude tím, že telefony nemají infračervený senzor, co odhalí pohyb. Tedy fotoaparát má jeden na ostření, ale zcela jistě není (v podání adroidího API) samostatně programovatelný a s napájením nezávislým na kameře. A dosah bude tak dva a půl metru. IPhony mají kvůli face ID jeden ve předu, ale jeho dosah asi taky nebude dostatečný.
    Glee avatar 6.12.2022 02:47 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    To bude tím, že telefony nemají infračervený senzor,...

    Driv u vetsiny Samsungu prej stacilo rozebrat foun a odstranit jistou tenkou plastovou clonu. Tj. ze to bere infra a timpadem by to mohlo zachytit i pohyb ve tme (duh).

    Nebo to byl hoax?
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    6.12.2022 08:33 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?

    To může být pravda. CCD čipy na viditelné světlo obvykle jsou citlivé i na infračervené, takže aby infračervené světlo nerušilo zamýšlený frekvenční a dynamický rozsah snímače, tak se před snímač dávají filtry.

    Jenže detekovat pohyb kamerou je energeticky náročné. Správně se na pohyb používají aktivně vysílané paprsky a změna v jejich odrazu se vyhodnocuje k tomu jednoúčelovým snímačem. To jsou takové ty krabičky v rozích pod stropem pro zabezpečení a rozsvěcení. Nejbližší tomu jsou „proximity“ senzory v přední části telefonu. Jenže jejich dosah je dobrý akorát tak na hlavu naklánějící se půl metru nad telefonem (protože jsou asi zcela pasivní). Nikoliv vyšší jednotky metrů, které člověk očekává od detektoru pohybu.

    Nicméně zcela prakticky určitě budou existovat specializované detektory pohybu do USB, kterým se dají připojit k telefonu. I když živit USB je drahé, asi by to bylo nejjednodušší řešení.

    Jendа avatar 7.12.2022 08:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Správně se na pohyb používají aktivně vysílané paprsky a změna v jejich odrazu se vyhodnocuje k tomu jednoúčelovým snímačem. To jsou takové ty krabičky v rozích pod stropem pro zabezpečení a rozsvěcení.
    Ne, ty krabičky jsou passive infrared sensor, a nic nevysílají, i bateriové verze vydrží rozumně dlouho.
    6.12.2022 18:10 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Ne, to je blízke IR, to je k nočnímu vidění úplně k ničemu.
    vlk avatar 4.12.2022 22:09 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    na spominanej esp32-cam sa hrajkam (bastlim?) s tymto: https://github.com/lemariva/micropython-camera-driver

    ale to len pre milovnkov pythonu
    You don't exist, Go away !
    xkucf03 avatar 4.12.2022 01:06 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?

    Mobil bys se solárním panelem měl udržet při životě v pohodě. Akorát bych v tom starém telefonu buď vyměnil baterku nebo dobíjel powerbanku a z ní teprve telefon. Ale jestli baterka v mobilu vydrží aspoň den, tak snad pohoda.

    Android se programuje v Javě případně jiném JVM jazyce (Kotlin atd.), nic nativního v C/C++ na tohle asi ani nebudeš potřebovat. Práce s tím bude, ale to by s tím RPi byla taky. Rozhodni se podle toho, co máš k dispozici a do čeho chceš investovat svůj čas (učení – třeba to využiješ i někde jinde).

    P.S. Vzhledem k tomu, že to nebudeš nosit v kapse, tak to může být vykuchané/otevřené/zbastlené a baterku tam můžeš připojit celkem libovolnou lithiovou a mobil ti ji bude dobíjet.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Glee avatar 4.12.2022 04:10 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Android neni Linux a to dobre vis. Nicmene pred mnoha lety, kdyz jeste Sauron chodil na diskoteky, jsem zjistil, ze nektere placene baby-monitor-apps tohle splnujou (chuvicky).

    Zkus strelit ten kod, pokud se bude prochazet v lese. :-)
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    4.12.2022 09:01 Pali
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Nevymyslaj ameriku, aj tak by ti ten mobil ci raspberry zmokli. Ty proste chces fotopascu.
    5.12.2022 14:56 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    proc by melo mobilu vadit, ze zmokne?
    Glee avatar 6.12.2022 02:42 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Chytre, co mas za zkusenosti s napr. IP68?
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    6.12.2022 15:14 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Se svou starou Huawei (jeste z dob, kdy mela google services) jsem uz dve sezony fotil pri snorchlovani, moknu s ni pravidelne a kazdy tyden ji beru do bazenu s detma. Pritelkyne totez s iphonem, jen tomu desti se trosku vic vyhyba nez ja (ne kvuli telefonu).
    JiK avatar 5.12.2022 15:34 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    fotopast typicky nema tu timelapse funkci. Tedy aby mi to uploadlo obrazek kazdych 60 minut, treba. A ma detekci pohybu, coz je nice extra.
    Max avatar 5.12.2022 17:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Fotopasti mají timelapse funkci.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    JiK avatar 5.12.2022 17:59 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    z toho, co jsem nasel, je to bud anebo. V menu si vyberes, ze to bude bud timelapse nebo ze to bude past s IR detekci. Ne oboje zaraz.
    5.12.2022 20:23 chytrak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Tak v pripade takovehoto detailu bych urcite zkusil cestu hackovani a zkusil zapnout oboje zaroven.

    Nedavno jsem potreboval VLANy v nejakem levnem wifi AP. Ukazalo se, ze kdyz jsem to trivialnimi utoky hacknul (melo to web ksicht, kterej byl pochopitelne deravej jak reseto) tak se tam daly VLANy zapnout shellovymi prikazy.

    S tim buzenim bud IR cidlem ci RTC hodinama to bude asi trochu slozitejsi ale mozna ne prilis...
    vlk avatar 5.12.2022 21:20 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    akoze raz za pol hodiny pomocou arduina a maleho serva niecim zamava pred pohybovym cidlom?
    You don't exist, Go away !
    5.12.2022 21:36 fotosop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Kurna a co se tak naucit nejdriv hledat na netu a nepsat tady chujoviny? Tahle ma oboji, hned prvni hit v mem vyhledavani.
    4.12.2022 09:10 Jjj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Urcite se androidu vyhni. Dokumentace k programovani pro to neni aktualni, a porad se to meni. Snazil sem se udelat jednoduchou appku ktera stahne z web serveru teploty a zobrazi je + udela notifikaci pokud klesne / vzroste nad urcitou mez, ale oficialni dokumentace stala za picu a blogy a howtos atd byly vzfycky stary. Nakonec sem splacal to zobrazovani teplot ale notifikace vubec. Zlatej lisp, tam tyhle globohomo srance nejsou.
    4.12.2022 09:32 panika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    zrovna tohle mi prijde idealni zadani na pwa
    Max avatar 4.12.2022 10:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Právě jsi popsal funkce trochu lepších fotopastí :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.12.2022 14:24 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    ako chces vzdy po hodine bootnut ten telefon?
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    6.12.2022 19:15 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    NE555?
    Čo Rys, to vrah!
    8.12.2022 13:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    To řešení s miniPC bych ještě tak úplně nezavrhoval, nešla by najít nějaká alternativa k Raspberry? Třeba na Banana Pi Zero bych se zkusil podívat.

    Výhodu tohohle řešení vidim v tom, že to je modulární / předělatelné. Až budeš chtít přidat motorek se stěračem na otírání kapiček z okéna kamery v mlžném počasí, tak to půjde lépe než s telefonem. Nebo to třeba budeš chtít předělat na něco úplně jinýho.

    Ale to řešení s telefonem by taky mělo fungovat.

    </comment><shitpost>

    Rozhodně bys neměl dávat solární napájení, to je ekoteroristický rudozelený zdroj energie. Solárním panýlkem u meteokamery to začíná, četbou Marxe a změnou pohlaví to končí. Na to pozor. Radši tam dej dieselagregát.
    xkucf03 avatar 8.12.2022 19:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?

    O rudozelený nesmysl se jedná, jen pokud to dotuje EU nebo stát. Jinak jsou solární panely pravicové a slouží k maximalizaci zisku (když to děláš dobře a nedáváš si je třeba do sklepa).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.12.2022 07:17 jozin z bazin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    +1, jakozto clovek silne inklinujici az k anarchokapitalismu sem na barak dal solarni panely a jenom se smeju. Vyfetovany eko-komo smazky si solarni panely neporidi, protoze na to nemaji.
    10.12.2022 09:35 Hornik z Dolne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    A i kdyby je meli tak panel hadrem nepretrou od prachu jak bude rok dlouhy protoze to je prace :-) Cokoli nez michani kafe lzickou je uz energeticky vydaj nehodny jejich svetonazoru.
    11.12.2022 23:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    No já k arachnokapitalismu neinklinuju a doufám, že v USA (a možná EU) dodržej levicovej socialistickej záměr dotovat výrobu čipů, abych na řízení těhle systémů měl na výběr i něco jinýho než jen Čínu, Čínu a taky Čínu...
    Jendа avatar 11.12.2022 23:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Kdyby o to byl zájem, tak ten fab přece někdo vybuduje, a bude to prodávat zájemcům o nečínské čipy, i bez dotací, ne? :)
    JiK avatar 12.12.2022 16:07 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Zajimalo by mne, proc si trebas ty myslis, ze se nikomu z tech chamtivych kapitalistu nechce v evrope postavit fabriku na chipy, na vyrobu leku, solarnich panelu, nebo hromady jinych veci, ktere maji v podstate zaruceny zajem zakazniku?

    Cim by to tak asi mohlo byt zpusobeno? Jsou evropsti zamestnanci horsi? Jsou mene efektivni nez jini? Je evropska infrastruktura uz 7 dekad stredre budovana z nejvyssich dani na svete spatna? Malo dotaci? Pujcime si na vic dotaci pro prumysl? Jsou snad vladni regulace malicko rigidni a prehnane? Je normalni aby vybehat povoleni a papiry trvalo dele nez hypoteticka stavba?
    Jendа avatar 12.12.2022 19:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Jsou evropsti zamestnanci horsi? Jsou mene efektivni nez jini?
    Ano, jsou, pracují polovinu jak Číňani a ještě chtějí prachy na větší životní standard.
    JiK avatar 12.12.2022 19:48 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    proc teda cinsti zamestnanci vic pracuji, kdyz je k tomu nikdo nenuti a jsou v zemi, kde oficialne vladne delnicka trida a komunisticka strana?

    Delaji snad dobrovolne aby snazive byli co nejefektivnejsi a nejuzitecneji svemu zamestnavateli a cele spolecnosti?

    Jendа avatar 12.12.2022 19:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Jako že chceš zavést 996 i tady? A já myslel, že když to tu kralyk psal, tak to byla parodie na tebe…
    JiK avatar 12.12.2022 20:39 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    Zavadet marxismus tu přeci chtějí jiní.
    13.12.2022 12:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    To není odpověď na otázku. Chceš zavádět 996, nebo ne? Pokud ne, jak chceš tržně bez dotací konkurovat Číně? Kromě toho, Čína masivně dotuje technologie také, takže budeš asi muset zavést ještě něco drsnějšího než 996...
    12.12.2022 10:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bastlení, má to smysl?
    neni to trosku pohadka, o tech cipech/elektronice z ciny? jeste jsem na zadnem cipu nemel made in china... nejblize taiwan, malaysia...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.