abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Vývojáři z Laboratoří CZ.NIC vydali nové verze aplikací Datovka (Datovka 4.29.0, Mobilní Datovka 2.6.2). V případě desktopové verze přibyly možnosti projít všechny uložené zprávy, zkontrolovat časy expirací časových razítek a přerazítkovat datové zprávy, které lze v ISDS přerazítkovat. Novinkou je také možnost vytahovat myší ze seznamu ZFO soubory datových zpráv, tento úkon jde udělat i pomocí tlačítek Ctrl+C. Nová verze Mobilní Datovky přináší jen drobné úpravy.

    VSladek | Komentářů: 0
    7.4. 21:55 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.28.0. Z novinek lze vypíchnout novou třídu machine.CAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.4. 10:22 | Komunita

    Michael Meeks, CEO společnosti Collabora, na apríla oznámil, nebyl to ale apríl, že nadace The Document Foundation zastřešující vývoj kancelářského balíku LibreOffice vyloučila ze svých řad všechny zaměstnance a partnery společnosti Collabora, tj. více než třicet lidí, kteří po mnoho let přispívali do LibreOffice. Nadace The Document Foundation po několika dnech publikovala oficiální vyjádření. Přiznává pochybení při zakládání

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    6.4. 05:33 | Pozvánky

    Protože je už po aprílu, můžou strahováci opět zveřejnit program další Virtuální Bastlírny, aniž by připravená témata působila dojmem, že jde o žert. Vězte tedy, že v úterý 14. dubna (změna!!!) od 20:00 proběhne VB, kde se setkají bastlíři, technici, učitelé i nadšenci do techniky a kde i vy se můžete zapojit do družného hovoru, jako by všichni seděli u pomyslného piva. Co mají bastlíři tento měsíc na srdci? Pravděpodobně by nás musel zasáhnout

    … více »
    bkralik | Komentářů: 3
    5.4. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.4. 23:00 | Zajímavý projekt

    VOID (Video Object and Interaction Deletion) je nový open-source VLM model pro editaci videa, který dokáže z videí odstraňovat objekty včetně všech jejich fyzikálních interakcí v rámci scény (pády, kolize, stíny...) pomocí quadmaskingu (čtyřhodnotová maska, která člení pixely scény do čtyř kategorií: objekt určený k odstranění, překrývající se oblasti, objektem ovlivněné oblasti a pozadí scény) a dvoufázového inpaintingu. Za projektem stojí výzkumníci ze společnosti Netflix.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    5.4. 05:22 | Zajímavý software

    Design (GitHub) je 2D CAD pro GNOME. Instalovat lze i z Flathubu. Běží také ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (1%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1246 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    1.1.2012 12:51 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
    pouzivas solaris na laptope? neviem o nicom co by som chcel vidiet skopirovane zo solarisu. skor tu spotrebu, ktora na xp klesa az pod 6 wattov
    1.1.2012 13:15 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
    Ano, používám, už šest let je to můj primární systém pro moje osobní počítače včetně laptopu. V oblasti toho desktopu toho Solaris Linuxu asi už moc nenabízí, ale je to systém, který vnitřně obstojně znám a na rozdíl od stále bídné úrovně "observability" Linuxu jsem celkem schopen říci, co se tam děje, když jde něco špatně, aniž bych musel přebuildit kernel. Ta poznámka ohledně toho, co Linux ještě nezkopíroval, se týkala enterprise světa.
    1.1.2012 16:05 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
    stále bídné úrovně "observability" Linuxu jsem celkem schopen říci, co se tam děje, když jde něco špatně, aniž bych musel přebuildit kernel.
    Od ranych jader 2.6 (rok 2004) jsou k dispozici sondy, ktere lze instalovat z modulu. Takze uz asi tak 8 let kernel prekompilovavat nemusite.
    1.1.2012 16:38 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
    Kolikrát jste je v životě užil a k čemu? A jinak jasně, máme v Linuxu hromadu různých trasovacích mechanismů, jeden lepší jak druhý, a dokonce už i kernel debugger...
    1.1.2012 22:09 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
    Kolikrát jste je v životě užil a k čemu?
    V dobe, kdy jsem se zabyval spravou systemu, jsem to pouzil k vysledovani bugu v driveru sitovky. To bylo v dobe VS studia, ted pracuji ve vyvoji, takze takove veci nepotrebuji.
    A jinak jasně, máme v Linuxu hromadu různých trasovacích mechanismů
    Opravdu? IMO je jen jeden, ktery se da pouzit na produkcnim systemu (kprobes), nebo snad vite o dalsim?
    2.1.2012 12:37 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
    Super a jak pomocí sond budete řešit sledování průtoku dat z userspace až k ovladači? A to vám nevadí problematická implementace s pomocí trapu? Je zvláštní, že při vývoji nepotřebujete řešit nic takového řešit. Ano, dá se bez toho pracovat, ale proč se zbavovat mocného nástroje? A ano, vím o dalších trasovacích mechanismech, pokud se nemýlím, i SystemTap kprobes opustil. Kromě toho třeba dprobes, opakované snahy nějak dostat dtrace na Linux, LTTng, ftrace...
    1.1.2012 13:29 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
    od te doby, co bylo mozno Solaris nasazovat i na firemni servry 'za rozumne penize' jsme o tom neustale u nas ve firme take uvazovali. Ale priznam se, nikdy jsme nenasli tolik odvahy-

    Ptali jsme se napr:

    - najdeme nejakou rozumnou isdn kartu pro faxovani ze servru

    - musime pouzivat SUN hardware - je to jistejsi oproti x86

    - databaze a jine software - je dostatek 'inputu na forech' pri problemech nebo budeme odkazani na placeny support

    - jak je to s licenceni skutecne? - u linuxu se neni treba zamyslet nasidit centos na tisici pocitacich

    - jako mail server pouzivame na linuxu kerio - co vezmeme na solaris?

    Vsechno tohle a mnoho dalsiho je takova podivna 'nejistota'. A proto jsem to ZFS museli ozelet, i kdyz bychom to vlastne potrebovali.
    1.1.2012 14:17 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
    - najdeme nejakou rozumnou isdn kartu pro faxovani ze servru
    Nevím, nemám zkušenost, ale ISDN je tak stará technologie a v podstatě jen pro firemní prostředí, že bych nečekal problémy jiné než ISDN jako takovou. I Google odpoví téměř hned.
    - musime pouzivat SUN hardware - je to jistejsi oproti x86
    Tohle mi přišlo jako zvláštní argument proti firemnímu nasazení. Speciálně v době, kdy nejvíce Solaris x86 systémů bylo od HP.
    - databaze a jine software - je dostatek 'inputu na forech' pri problemech nebo budeme odkazani na placeny support
    Může a nemusí, těch "inputů" může být pro Solaris třeba i řádově více, takový sunmanagers mailing list obvykle nabízel možnost řešení (veřejným tajemstvím je, že na něm je i pár vývojářů Solarisu). Ano, může to být riziko, ale nacházíte tam vždy použitelné řešení i v případě Linuxu?
    - jak je to s licenceni skutecne? - u linuxu se neni treba zamyslet nasidit centos na tisici pocitacich
    Skutečně je to tak, že Oracle dostatečně jasně vysvětlil zákazníkům, že koupit si support pro jeden stroj a pak distribuovat patche na tisíce strojů je opravdu proti pravidlům komerčního supportu, speciálně, když pak zákazník chce řešit problém s jiným strojem než na který má support. Ono přece jen něco stojí udržovat systém 15 let a stavět vývoj čistě na studentech v případě enterprise systému také není zrovna ono. To není CentOS, žijící z RHELu. Ne, že by CentOS nebyl Red Hatu prospěšný, i když si možná Red Hat myslí něco jiného.
    - jako mail server pouzivame na linuxu kerio - co vezmeme na solaris?
    sendmail a postfix na SMTP straně, courier a cyrus a dovecot na IMAP/POP straně? Řekl bych, že to jsou opravdu spolehlivá a velká řešení, i když asi ne tak klikací.
    Vsechno tohle a mnoho dalsiho je takova podivna 'nejistota'. A proto jsem to ZFS museli ozelet, i kdyz bychom to vlastne potrebovali.
    Rozumím, je to cizí platforma, sice trošku podobná, a každá migrace je riziková, s otázkou, zda migrace přinese více výhody či nevýhod.
    pavlix avatar 1.1.2012 22:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
    Mno... konkrétní zkušenost s Keriem bohužel uplatnit nemůžu, ale ze základních údajů, co mám a zkušeností z téhle oblasti... bych za všech okolností nasadil radši postfix+dovecot než Kerio. Ty důvody jsou hlavně v otevřenosti, a pak už úplně subjektivně ve vyzkoušenosti daného řešení, na kterou došlo právě díky otevřenosti.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.1.2012 18:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
    Slyšel jsem, že poté, co se Oracle ukázal býti zlým, docela dost lidí z vývoje uteklo. Jak to s tím je?
    1.1.2012 19:05 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
    Někteří významní lidé odešli, viz třeba Illumos, ale ne každý - co člověk, to názor, ne každý vidí Oracle jako nesnesitelný, někdo je třeba spokojenější. Někteří odešli proto, že si řekli, že SUN už není a po 15-20 letech je na čase zkusit štěstí jinde a jinak. Také záleží na konkrétní pobočce a týmu. Třeba Praha jako taková měla dost těžké porodní bolesti při spojování, ale tým, který jsem opustil, má skvělé vedení a členy, což mnohé problémy značně utlumí.

    Oracle není SUN, tam je zcela normální změnit zaměstnání po letech a už se třeba ani nevrátit :-)
    2.1.2012 12:36 bb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
    Byl bych pro další podobné příspěvky se zajímavými informacemi. A třeba i náhled trošku pod pokličku ;-) Díky za post.
    2.1.2012 12:41 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
    Náhled pod pokličku čeho? Oracle? To rozhodně neplánuji, bylo by to nefér a krajně nevhodné. Takové věci se vždy debatují jen interně, v nejlepším případě na PQA (znalci vědí) :-)
    2.1.2012 12:59 bb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
    Ne, ne, Oracle mě nezajímá. Pod pokličku Solaris světa. Zajímá mě Váš pohled na (i budoucí) vývoj systému Solaris, včetně co očekáváte, kam půjde vývojem (když Solaris 11 je pro Vás nepoužitelný)? Včetně toho, jak vidíte vývoj v open source komunitě kolem post-OpenSolaris projektů (OpenIndiana,...)?

    2.1.2012 13:10 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Game over
    Ah, mno, uvidíme. Solaris 11 se mi osobně moc nelíbí, hlavně mnohé změny, které nastaly mezi Solaris 11 Express a Solaris 11 FCS. Jak je přijmou zákazníci, je jiná věc, některým určitě bude vyhovovat, pro jiné to bude asi šok. Pro mě je S11 nepoužitelný i proto, že FCS verze má zásadní problémy se stabilitou ovladače pro grafické karty od Intelu, což mi brání jej užívat. Navíc je problém najít desktop a laptop, pro který vám Oracle dovolí koupit svůj Premium support, který je navíc pro desktop systémy prostě drahý. Novější WiFi karty nemají ve FCS ovladače, degradace pro laptopy (časy, kdy Intel dodával ovladače pro Solaris prioritně, jsou zjevně pryč). Jak to bude okolo OpenIndiany, to netuším. Mám své obavy, ale o tom jindy. Nejdříve si chci najít čas na nějaké své příspěvky do Illumosu a dál se věnovat SFE.

    Prostě, uvidíme, když bude co komentovat a bude mít smysl vypsat se, tak tenhle blog neruším :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.