abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 1
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:22 | Zajímavý projekt

    TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    27.4. 21:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 23:00 | Komunita

    V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 485 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    xxx avatar 31.10.2012 23:40 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Neni zaroven upgradovana na Volvo?
    Please rise for the Futurama theme song.
    31.10.2012 23:46 lecgou2dmol | blog: LecGou2DMol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    jo :-)
    oné a yzé SÚ slová
    Migi avatar 1.11.2012 00:07 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    because proper volvo is too mainstream
    1.11.2012 01:04 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    "Hvězda"? Ty dvě ženský tam jezdí škodárnou?
    1.11.2012 01:55 lecgou2dmol | blog: LecGou2DMol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    to ne, ale vzhledem k počtu postav :-D
    oné a yzé SÚ slová
    coder avatar 1.11.2012 07:52 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení

    Skodovka me napsledy prekvapila na Islandu v klipu ke skladbe Triumph of a hearth od Bjork. Jedna se o skodu Octavii (asi) uplne te prvni generace 97+.

    PS: Bacha, v klipu vystupuje kocour :-D

    grubber avatar 1.11.2012 11:53 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Škodovka je taky ve videoklipu k Baby's got a temper od The Prodigy.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.11.2012 09:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    V poslední době jsem viděl hrozně moc Š105/120, přitom jsem si myslel, že už vymizely. Nebo se mi to jen zdá?
    GeoRW avatar 1.11.2012 09:57 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    to je na 100% nejake volvo z 80-tych rokov
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    1.11.2012 10:32 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Nevim na tomhle obrazku, ale Skoda mela ve Skandinavii driv ohromne silnou pozici s vyjimkou Svedska, kde vyrabeli svoje vlastni auta. V ostatnich zemich vlastni vyroba aut neni a tudiz ani zadna narodni vernost k jedne znacce, obvykla jinde ve svete. Ale komercne by mne taky zajimalo, jaky zisk mela Skoda v 80.letech z prodeje aut na Islandu, jen kvuli dopravnim nakladum kusovych objednavek.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    1.11.2012 12:35 Zett | skóre: 14 | blog: Dell_PowerEdge_1800
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Volvo serie 300 viz. http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_300_Series
    1.11.2012 12:39 lecgou2dmol | blog: LecGou2DMol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    ???
    oné a yzé SÚ slová
    1.11.2012 12:56 lecgou2dmol | blog: LecGou2DMol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    já ti nevím, ale na tebou linkované autá se to nepodobá.
    oné a yzé SÚ slová
    GeoRW avatar 1.11.2012 14:58 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    to bude asi Volvo 363 CS
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    GeoRW avatar 1.11.2012 15:01 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    ale skor asi o nieco stasi model (???) a stvordverova verzia; ale mozno fakt nemali peniaze na Volvo, tak kupili Skodu a premaskovali ju :-)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    1.11.2012 15:10 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Asi ne.
    bambas avatar 1.11.2012 15:44 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    podle zvuku zabouchnuti dveri jasna skodarna!
    2.11.2012 18:54 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    zvuk se dela ve studiu...
    houska avatar 1.11.2012 15:47 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    to zavreni dveri ma nejakej divnej zvuk
    Bedňa avatar 1.11.2012 15:52 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Jasne je to Škoda, teda okrem prednej masky.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    gtz avatar 1.11.2012 16:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Je to jasná ŠKODA. Tipoval bych to tak na nějaké m-ko 120/GLS / 13X/GLS na vývoz. Přední maska mi připadá jako nějaká home-made dodělávka. Ta maska je plnější a možná je to jen proto, aby v zimě auto rychleji topilo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bedňa avatar 1.11.2012 16:32 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    jj tam sa dávala koženka čo zakrývala chladič a tá je tam z Volva.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    1.11.2012 15:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    To bude asi fakt škodovka, má to vzadu nahoře za oknem i takovýto větrání, charakteristický kliky na dvěřích, sklon zadku... Ten Volvo krit je možná jen přidělanej přes originální, přijde mi, že je vystouplej dopředu.
    1.11.2012 15:39 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Volvo serie 300 viz. http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_300_Series
    Lidé dobří, kolik vám je let? Nikdy jste stodvácou nejezdili? I to zrcátko (bylo jenom na levý straně) a klika u dveří sedí. Ta co měl děda ale měla starší, méně zapuštěné světlomety.
    Bedňa avatar 1.11.2012 15:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Tak zrejme niekto nevie aké kilo dvadsať sa vyvážalo, po prvé to nebolo kilo dvadsať, ale kilo tridsať, zrkadlá na oboch stranách hliníkové disky a hliníková hlava motora. Mám o tom aj knížku z obrázky.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    gtz avatar 1.11.2012 16:28 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Měl jsem 120/GLS kupovanou v roce 1988. Auto mělo už obě zrcátka, 5-ti kvalt. Prostě je to škoda jak vyšitá. Zapuštěné světlomety měly myslím modely 120S.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    1.11.2012 19:01 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Děda měl červenou 120L z roku 1983, ta byla obyč, jenom jedno zrcátko, čtyřstupňovka + zpátečka. Pracoval na dost vysoké pozici v zemědělství, ale škodárnu měl holt obyčejnou (tuším, že byla normálně na pořadník... nechtěl bych vidět, jak dlouho musel čekat úplně obyčejnej člověk). Je ho škoda, budiž mu země lehká, achjo...

    Maska a světla jako na téhle, ale jak říkám, jenom levé zrcátko.
    gtz avatar 1.11.2012 20:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Tehdy také byly pořadníky, ale tehdy nějak vybyl jeden kousek GLS, nevím zda to byl model na vývoz, ale ten model měl jak "5-tku" tak i otákoměr v hlavní palubní desce. Akorát to byla bílá barva :-), která se celkem hodně ěpinila (slonová kost). Tehdy 87/88/89 se na normální škodárny čekalo už jen tak 2-3 měsíce. Jistě více se čekalo na modely kterých bylo pár (LS/GLS)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    the.max avatar 2.11.2012 17:51 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    tak aby bylo jasno. V Boleslavi, se delala porad jedna kastle, akorat rozdil mezi uzovkou a Mkem byli sirsi napravy, Uzovka mela stejne jako mela stovka. Dalsi zmena byla, kduyz se zacalo uvazovat o petikvaltu, tak se mirne upravil konec tunelu, aby se tam 5ka vesla. Dalsi zmena byli u nekterych 130tek zadni naprava z rapida.

    Co se tyka vybavy. Zakladni verze mela jen pevne sedacky, ktere se nedali ani sklapet, tapecirung na dverich nemel klasicke madlo ale jen jakysi kozeny reminek, ktery madlo nahrazoval. Nejsem si jisty, jestli tam byl vubec koberec. Proste social edition. Jina verze uz mela sklapeci sedacky, dalsi verze mela i sedacky s operkama, a misto tapecirungu s reminkem uz bylo na dverich i madlo. Dokonce, nektere auta meli i 2 predni zrcatka. Defaultne je meli az Mka. Tohle se ale tyka pouze nasich domacich aut, auta co sli na vyvoz, meli samozrejme mnohem lepsi vybavu, vcetne litych kol atd. Auta proste museli splnovat predpisy zemi, kam se vyvazeli a take museli byt konkurenceschopne v porovnani s vybavou jinych aut.

    Kdyz vezmu treba favority, do dneska jsem to nepochopil, ale v nejlevnejsi verzi nebyl otackomer ale hodiny, drazsi verze uz mela misto hodin otackomer. Paradoxni ale je, ze otackomer byl levnejsi, nez ty mechanicke hodiny, ale proste otackomer byla 'luxusni' vybava. Takze asi tak...
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    2.11.2012 21:36 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Dalsi zmena byli u nekterych 130tek zadni naprava z rapida.
    jj. byly tam loebro klouby
    Dokonce, nektere auta meli i 2 predni zrcatka. Defaultne je meli az Mka
    omyl. Mko zaclo nekdy v roce 1983 a melo jen jedno zrcatko, dve prisla az u 125, 135 a 136 - coz je rok cca 1987.
    ale v nejlevnejsi verzi nebyl otackomer ale hodiny
    protoze to prece bylo lidove auto, hodiny jsou pro normalniho cloveka uzitecnejsi. Otackomer byl pro "sportovni" verze. Bylo tomu tak uz od 110R
    We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
    gtz avatar 2.11.2012 21:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Nebyla 125 až v roce 1988? Ty 135/136 byly v 1987 ale byly prakticky nesehnatelné. Tehdy v 1988 jsem kupoval 120 GLS a když jsem se ptal na 125/135/136 tak 125 by byla už do cca půl roku, modely 135/136 prý až za rok. Ptal jsem se tehdy známého co dělal v menším městě v mototechně a i když měl přímý kanál tak by 135/136 nesehnal dříve než do půl roku.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    2.11.2012 22:09 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    ten rok 1987 jsem myslel na modely 135 a 136. 125 prisla, pokud si dobre pamatuju, opravdu az v roce 1988.
    Je to nostalgie :-) ja jsem zacinal na zelene 120L z roku 1984. Byla to jedna z nejrychlejsich :-) lesteny sani, vrtani zvetseny na 73mm, snizena hlava a jiny vzdusniky v karbecu. :-D
    We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
    gtz avatar 2.11.2012 22:17 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Tehdy se hodně experimentovalo, např. se hodně předělávaly motory z 105 na 130. Kupodivu auto s touto úpravou méně žralo :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    2.11.2012 22:42 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Tak ono to mozne bylo, ten blok snesl vrtani az 80.4mm. 105 mela vrtani 68, 130 mela vrtani 75.5. Ale lepsi bylo vymenit motor za komplet 130, kvuli osmikanalove hlave. Jinak ja jsem pak mel udelany motor i ve Favoritu - zdvih 78 mm a vrtani 78 mm, tj. jako Felicia 1500 Kit Car. Jezdilo to moc hezky a jeste hezci byl zvuk.
    We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
    3.11.2012 01:07 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    120L měla vepředu sklápěcí sedačky a madla, koberečnky si nepamatuju. Opěrky ale ne, ani pásy vzadu (mráz mi z toho dnes jde po zádech).

    Jinak se mi zdá, že ručičkové hodiny místo nějkého regulérního 'budíku' mělo ještě Punto S 55 v roce 1995-1996. Ale teď vám neřeknu přesně, který budík to nahrazovalo, skoro určitě to však byl otáčkoměr. IIRC ukazatel teploty motoru taky chyběl, ale ten byl v malém budíčku nalevo, takže ten tey hodiny nahrazovat nemohly.
    danaketh avatar 1.11.2012 11:06 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Mrkni na seriál Profesionálové (ten původní, s Bodiem a Doylem). Tam je stodváca i litr vidět celkem často.
    Bedňa avatar 1.11.2012 13:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Tisícke sa hovorilo MBera a stovke kilo, litr som nepočul. To si pamätám ako hlavný zloduch mal kilo dvadsať :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    1.11.2012 15:42 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Když jsem byl malej, tak jsme vždycky říkali "embéčko" stovce. Máte pravdu, že původní označení "MB" se vztahovalo k prvním modelům tisícovek, ale tak už to chodí.

    Stodvacítka byla pro nás prostě "škodovka". Favorit byla trošku vzácná novota, takže synonymem značky pořád byla stodvacítka.
    1.11.2012 23:17 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    "Embéčko" se říkalo Škodě 1000MB. Otec ji měl téměř 20 let než ji prodal. Byl to kus z nulté série, který měl ještě ty kulaté "žábry".

    Škoda 100 byla prostě "stovka". Měla ale s "embéčkem" kompatibilní díly.
    1.11.2012 15:48 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    1.11.2012 15:50 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    1.11.2012 13:27 RAdek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Za totace se auta vyvazeli z vychodniho bloku vevelkem at uz komplet nebo jenom dily. Doporucuju si precist knizku auta vychodniho bloku zminujou tam myslim i specialni varianty pro vyvoz na zapad http://www.grada.cz/auta-vychodniho-bloku_5309/kniha/katalog/
    1.11.2012 18:53 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Překvapení
    Je to Skoda typ 742, obchodní oznaceni 105 / 120 / 130. Skodovka byla popularni levne auto za hranicemi. Do Skandinavskych zemi byl jejich dovozcem Nor John Haugland, byvaly tovarni rally jezdec skodovky. Mimo jine se Skode docela darilo i v Anglii.
    A nevim kolik z Vas to vi, ale Skodu 1000 vlasnil i Gilles Villeneuve, jedna z nejvetsich legend formule 1.
    We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.