Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Tak sa už dlhšie zamýšľam nad stratégiou mobilných operátorov. Sme svedkami veľkých reklamných kampaní, v ktorých ponúkajú mobily za neuveriteľné ceny, x mesačných paušálov zadarmo, voľné minúty či SMS. Asi pred rokom ma pobavila správa, že holandský Orange dokonca k paušálom pribaľuje aj bicykel. Tu to síce nie je až také, ale aj tak sa môžeme tešiť napríklad na plážovú súpravu prípadne na volanie na dva roky zadarmo.
Lenže to je asi tak všetko. Nikto už nehovorí o tom, že akonáhle sa zaviažete zmluvou, nedostanete už v podstate nič iné (teda okrem služby za ktorú platíte). Napríklad mne sa za celé štyri roky Orange odvďačil zaslaním jedného cédečka s vianočnými koledami, malým kalendárom a tento rok malým gumovým stojanom na telefón. Čiže ich celkové náklady na moju osobu cca 40 Sk. V porovnaní s bombastickými darčekmi pre nových zákazníkov je to úbohé.
Takisto minule keď som si išiel predlžovať zmluvu, lákala ma akcia, ktorá sľubovala po prevolaní paušálu voľné minúty a SMS v domácej sieti na celý rok (tuším že to bolo ohraničené, ale limit bol aj tak dostačujúci). U predajcu som však dostal ľadovú sprchu, že vraj je to len pre nových zákazníkov. Takže som sa musel spokojiť s 200 SMS, ktoré som musel minúť myslím za dva mesiace.
Prečo je to takto? Prečo sa všetko točí len okolo tých nových? Prečo aj nám verným troška neulahodia? Možno by stačili úplné maličkosti, možno tu ide len o ten pocit, keď človek vie, že jeho operátor naňho myslí... No nič, asi budem v budúcnosti každé dva roky meniť operátora, nech som aj ja ten "nový"...
Tiskni
Sdílej:
Jestli je to pravda, tak jsem to snad ani nechtel vedet. Jsou veci mezi nebem a zemi, a ty bych jeste pochopil, ale tohle vazne ne.