Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.
Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB
Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.
Marek Tóth v příspěvku DOM-based Extension Clickjacking: Data ve správcích hesel v ohrožení na svém blogu popsal novou clickjacking techniku s několika variantami útoků a otestoval ji proti 11 správcům hesel. Výsledkem bylo nalezení několika 0-day zranitelností, které mohly ovlivnit uložená data desítek milionů uživatelů. Jedno kliknutí kdekoliv na webové stránce kontrolované útočníkem umožňovalo ukrást uživatelská data ze
… více »Na dnešní akci Made by Google 2025 (YouTube) byly představeny telefony Pixel 10 s novým čipem Google Tensor G5 a novými AI funkcemi, hodinky Pixel Watch 4 a sluchátka Pixel Buds 2a.
The Document Foundation oznámila vydání nové major verze 25.8 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs) a také na Youtube a PeerTube.
Zeek (Wikipedie), původně Bro, byl vydán v nové major verzi 8.0.0. Jedná se o open source platformu pro analýzu síťového provozu. Vyzkoušet lze online.
Byl vydán Mozilla Firefox 142.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 142 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Tak sa už dlhšie zamýšľam nad stratégiou mobilných operátorov. Sme svedkami veľkých reklamných kampaní, v ktorých ponúkajú mobily za neuveriteľné ceny, x mesačných paušálov zadarmo, voľné minúty či SMS. Asi pred rokom ma pobavila správa, že holandský Orange dokonca k paušálom pribaľuje aj bicykel. Tu to síce nie je až také, ale aj tak sa môžeme tešiť napríklad na plážovú súpravu prípadne na volanie na dva roky zadarmo.
Lenže to je asi tak všetko. Nikto už nehovorí o tom, že akonáhle sa zaviažete zmluvou, nedostanete už v podstate nič iné (teda okrem služby za ktorú platíte). Napríklad mne sa za celé štyri roky Orange odvďačil zaslaním jedného cédečka s vianočnými koledami, malým kalendárom a tento rok malým gumovým stojanom na telefón. Čiže ich celkové náklady na moju osobu cca 40 Sk. V porovnaní s bombastickými darčekmi pre nových zákazníkov je to úbohé.
Takisto minule keď som si išiel predlžovať zmluvu, lákala ma akcia, ktorá sľubovala po prevolaní paušálu voľné minúty a SMS v domácej sieti na celý rok (tuším že to bolo ohraničené, ale limit bol aj tak dostačujúci). U predajcu som však dostal ľadovú sprchu, že vraj je to len pre nových zákazníkov. Takže som sa musel spokojiť s 200 SMS, ktoré som musel minúť myslím za dva mesiace.
Prečo je to takto? Prečo sa všetko točí len okolo tých nových? Prečo aj nám verným troška neulahodia? Možno by stačili úplné maličkosti, možno tu ide len o ten pocit, keď človek vie, že jeho operátor naňho myslí... No nič, asi budem v budúcnosti každé dva roky meniť operátora, nech som aj ja ten "nový"...
Tiskni
Sdílej: