Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Tak sa už dlhšie zamýšľam nad stratégiou mobilných operátorov. Sme svedkami veľkých reklamných kampaní, v ktorých ponúkajú mobily za neuveriteľné ceny, x mesačných paušálov zadarmo, voľné minúty či SMS. Asi pred rokom ma pobavila správa, že holandský Orange dokonca k paušálom pribaľuje aj bicykel. Tu to síce nie je až také, ale aj tak sa môžeme tešiť napríklad na plážovú súpravu prípadne na volanie na dva roky zadarmo.
Lenže to je asi tak všetko. Nikto už nehovorí o tom, že akonáhle sa zaviažete zmluvou, nedostanete už v podstate nič iné (teda okrem služby za ktorú platíte). Napríklad mne sa za celé štyri roky Orange odvďačil zaslaním jedného cédečka s vianočnými koledami, malým kalendárom a tento rok malým gumovým stojanom na telefón. Čiže ich celkové náklady na moju osobu cca 40 Sk. V porovnaní s bombastickými darčekmi pre nových zákazníkov je to úbohé.
Takisto minule keď som si išiel predlžovať zmluvu, lákala ma akcia, ktorá sľubovala po prevolaní paušálu voľné minúty a SMS v domácej sieti na celý rok (tuším že to bolo ohraničené, ale limit bol aj tak dostačujúci). U predajcu som však dostal ľadovú sprchu, že vraj je to len pre nových zákazníkov. Takže som sa musel spokojiť s 200 SMS, ktoré som musel minúť myslím za dva mesiace.
Prečo je to takto? Prečo sa všetko točí len okolo tých nových? Prečo aj nám verným troška neulahodia? Možno by stačili úplné maličkosti, možno tu ide len o ten pocit, keď človek vie, že jeho operátor naňho myslí... No nič, asi budem v budúcnosti každé dva roky meniť operátora, nech som aj ja ten "nový"...
Tiskni
Sdílej: