Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Bylo nebylo, měl jsem Forda, resp. ještě mám, ale technická už není. Celkem se ta sranda prodražila, ale dala mi hodně zkušeností a auto stále mám, jen ho aktuálně prodávám. Brzdy jsou skoro nové, posilovač nový, altík repáslý, chybí udělat prahy a čidlo rychlosti a může dál svištět.
Přecijen jsem zatoužil po něčem lepším a strejc už byl k mání, takže jsem ho pověřil, ať něco dotáhne. Ze začátku se uvažovalo nad něčím na 2r a pak do šrotu, ale nakonec se šlo do něčeho lepšího. Chvilku se mi snažil nutit náklaďáky typu Citroen Xsara Picasso, jen novější, ale nedal jsem se. Nejsem tak starý, abych měl problémy s nastupováním a vystupováním. Bylo tedy třeba odpovědět na nějaké otázky :
Nakonec mi byla ukázána Alfa, oproti tomu fordu je to auto, které se mi líbí. Finál padl na Crosswagon verzi, nová stála kdysi 1,25milionu a musím říci, že je to pěkný autíčko. Co se mi líbí :
Co mi tolik nevyhovuje :
Mno, altík začal trochu zlobit, s tím jsem ale počítal, protože nájezd to má přes 230k a nejmladší to auto také není. Také trochu prosakoval posilovač. Překvapilo mně to mimo mou rodnou vísku, jinými slovy v Praze, tak jsem to hodil do servisu vedle jobu, kde mi to auto druhý den vrátili (prý jsem jim neřekl, že to je Q4, vidí to poprvé a neví, jak k altíku a že to dělat nebudou, tak jsem jim do očí řekl, že to jsou saláti a odjel jsem :D).
Sebral jsem pár kontaktů na alfa foru a začal volat do ověřených servisů, jedno bylo neexistující číslo, další byl na dovolené, další nereagovaly (nezvedaly tel. nereagovaly na sms, Facebook měli aktivní a přispívali). Nakonec jsem to hodil domu strejcovi (překecal mně, jinak bych počkal, až ten jeden technik dorazí z dovolené).
Potřeboval jsem zmizet na 3 týdny, takže jsem si půjčil auto od sestřenky, která s ním moc nejezdí. Už jsem ho měl půjčené dřív a celkem ok, je to dvoulitr, svižný, ale sedačky to má strašný. Nalepil jsem tomu na čelní sklo dálničku na měsíc a vyrazil jsem vstříc třítýdennímu dobrodružství.
Vzal jsem přítelkyni a dle plánu jsme jeli za jejíma rodičema na Moravu. Cesta celkem cca 300km. U Medříče (tak místní říkají Velkému Meziříčí, dřív jsem vezl holku, co tam bydlí, tak jsem chytrej :)) vyskočila kontrolka dobíjení. Později jsem zjistil, že kontrolka dobíjení nekontroluje dobíjení, ale asi jen případ, kdy napětí na baterii klesne pod určitou mez, protože altík byl úplně KO a nedával nic. Tak si to shňme (světla celou dobu ON, protože jsou natvrdo zapnutý na denní svícení):
Zbytek km mně tchán táhnul na laně, ale bylo to těsně před cílem, takže cajk. Baterii jsem skoro celou dobil, zjistili jsme, že altík nic nedává a je to tím pádem v řiti.
Nepřízní osudu jsem trochu ještě vyplácal baterii na místě, ale vypadala stále ok, tak jsme odpojili přední světla od napájení a vyrazili jsme vstříc 300km jízdě zpět do Phy. Žena mně na kolenou prosila, ať někde na pumpě ještě koupím baterku, ať dojedeme, ale jsem přeci chlap, mám koule, ne? :). Navíc by mi prodali předraženou baterii, která by byla nabitá třeba na 40%. Tak si to shrňme :
Dal jsem to do stejného servisu jako předtím alfu, všichni ho chválí a je hned vedle jobu. Tentokrát je altík krásně vidět, s přístupem není takový problém atd. Řekli, že nejlevněji našli altík za 6500,-Kč. Začal jsem googlit a 150A altík pro tento model auta jsem našel na netu repas za 2500,- a nový za 3300,-. Řekl jsem jim, že jim ty many nedám a auto si beru a budu jezdit jen na baterii. Čeká mně 100km cesta za kolegou slavit a pak zase zpět. To je cajk, 100km je nic, to dám i s předníma světlometama na ON, jen si sebou nesmím zapomenout vzít nabíječku :D.
Takže mám EV/Hybrid, jedu na baterku, dobíjím z 230V zásuvky a plánuji si dojezdy a musím říci, že to není taková nuda, kdy člověk třeba D1 místy uspává. Teď člověk musí sledovat, kdy se rozsvítí jaká chyba, aby odhadl dojezd atd. Za týden budu doma a beru zpět alfu a Xsaru dám dokupy sám, nebo budu asistovat a buď repásnu současný altík, nebo repas koupím.
Zdar Max
Tiskni
Sdílej:
Neviem. ale myslím, že jazda na vozidle bez dobijania batérie je riziko. Keďže elektrické systémy auta počítaju s funkčným dobíjanim. Príklad bateria 60Ah a maš vybijaci prúd 1C to znamená, že máš 60A po dobu 1hodiny. Nepoznám presne hodnoty jednotlivých zariadení vozidla ale je možne si urobiť prehlad podľa použitých poistiek v poistkovej skrini.
Výpadok ABS, airbagov je tým, že riadiaca jednotka má nastavenú hodnotu napätia pod ktorou nie je zaručená správna činnosť.
A moc neprovokuj ty slivovico nebo nakopnu svůj dvoutakt přijedu do krajů věčných trnkových sadů a předjedu tě po zadních. Budeš zostuzen a to nechceš zažít
Grunte, jsi s tou babetou salát, jestli chceš, vezmu tě do učeníMi chceš dělat instruktora? Dík za nabídku, to se cení. Ale pointou mého posledního blogu je, že už jednoho mám. Radši se mrkni na který smeťák si vysypal ty diskety.
Těch 300km byl extrém v krizové situace, která přes víkend nešla nijak vyřešit.Zvedneš telefon a přijede asistenční služba s náhradním vozem. Tvůj odvezou do servisu a než se vrátíš, tak to máš opravené.
A to vše za auto, které není moje a jeho hodnota je 20kkč. To fakt není řešení.To už máš skoro nějakou zachovalou ČZ350 k renovaci. Ty budeš tuším taky dobrej skrblík, že?
Nebo ty by jsi dal servisu 10kkč, když by jsi věděl, že to dáš v klidu sám za 2,5kkč?Ne, ale že jsem držgrešle je o mně veřejně známo. Já bych za náhradní díl víc jak 1000Kč nedal a do ruk to žádnému servismanovi radši nedávám aby mi to nedos…
Spíš bych řekl, že dávat 10kkč na opravu auta, jehož cena je 20kkč, je vyhazováním peněz z okna.To zas nemůžeš tak brát.
Tak předně, čokoláda je pro mně jako kokeš pro feťáka, takže jistě pochopíš, že pokud se ke mně nějaká čokoláda dostane, tak jediná cesta, jak by mohla jít dál, je přes septik.Též, též. Osobně to řeším koupí pytlíku Holandského kakaa, které doslazuju stévií v nápoji zvaném Hot cocoa a dopíjím Pu-erhem (když mi nějaký zbude).
Jediné, co je na sestřence iracionální je to, že je to pěkná matfyzačka.Tu radu o Babettě ignoruj. Jsem chtěl dodat že mám stejně prd s kým jezdit, ale on se vlastně vždycky někdo najde…