V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od
… více »Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i
… více »QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Byla vydána nová verze 259 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub).
Cloudflare Radar poskytuje aktuální informace o globálním internetovém provozu, útocích nebo trendech. Publikován byl celkový přehled za rok 2025. Globální internetový provoz vzrostl v roce 2025 o 19 %.
Bylo nebylo, měl jsem Forda, resp. ještě mám, ale technická už není. Celkem se ta sranda prodražila, ale dala mi hodně zkušeností a auto stále mám, jen ho aktuálně prodávám. Brzdy jsou skoro nové, posilovač nový, altík repáslý, chybí udělat prahy a čidlo rychlosti a může dál svištět.
Přecijen jsem zatoužil po něčem lepším a strejc už byl k mání, takže jsem ho pověřil, ať něco dotáhne. Ze začátku se uvažovalo nad něčím na 2r a pak do šrotu, ale nakonec se šlo do něčeho lepšího. Chvilku se mi snažil nutit náklaďáky typu Citroen Xsara Picasso, jen novější, ale nedal jsem se. Nejsem tak starý, abych měl problémy s nastupováním a vystupováním. Bylo tedy třeba odpovědět na nějaké otázky :
Nakonec mi byla ukázána Alfa, oproti tomu fordu je to auto, které se mi líbí. Finál padl na Crosswagon verzi, nová stála kdysi 1,25milionu a musím říci, že je to pěkný autíčko. Co se mi líbí :
Co mi tolik nevyhovuje :
Mno, altík začal trochu zlobit, s tím jsem ale počítal, protože nájezd to má přes 230k a nejmladší to auto také není. Také trochu prosakoval posilovač. Překvapilo mně to mimo mou rodnou vísku, jinými slovy v Praze, tak jsem to hodil do servisu vedle jobu, kde mi to auto druhý den vrátili (prý jsem jim neřekl, že to je Q4, vidí to poprvé a neví, jak k altíku a že to dělat nebudou, tak jsem jim do očí řekl, že to jsou saláti a odjel jsem :D).
Sebral jsem pár kontaktů na alfa foru a začal volat do ověřených servisů, jedno bylo neexistující číslo, další byl na dovolené, další nereagovaly (nezvedaly tel. nereagovaly na sms, Facebook měli aktivní a přispívali). Nakonec jsem to hodil domu strejcovi (překecal mně, jinak bych počkal, až ten jeden technik dorazí z dovolené).
Potřeboval jsem zmizet na 3 týdny, takže jsem si půjčil auto od sestřenky, která s ním moc nejezdí. Už jsem ho měl půjčené dřív a celkem ok, je to dvoulitr, svižný, ale sedačky to má strašný. Nalepil jsem tomu na čelní sklo dálničku na měsíc a vyrazil jsem vstříc třítýdennímu dobrodružství.
Vzal jsem přítelkyni a dle plánu jsme jeli za jejíma rodičema na Moravu. Cesta celkem cca 300km. U Medříče (tak místní říkají Velkému Meziříčí, dřív jsem vezl holku, co tam bydlí, tak jsem chytrej :)) vyskočila kontrolka dobíjení. Později jsem zjistil, že kontrolka dobíjení nekontroluje dobíjení, ale asi jen případ, kdy napětí na baterii klesne pod určitou mez, protože altík byl úplně KO a nedával nic. Tak si to shňme (světla celou dobu ON, protože jsou natvrdo zapnutý na denní svícení):
Zbytek km mně tchán táhnul na laně, ale bylo to těsně před cílem, takže cajk. Baterii jsem skoro celou dobil, zjistili jsme, že altík nic nedává a je to tím pádem v řiti.
Nepřízní osudu jsem trochu ještě vyplácal baterii na místě, ale vypadala stále ok, tak jsme odpojili přední světla od napájení a vyrazili jsme vstříc 300km jízdě zpět do Phy. Žena mně na kolenou prosila, ať někde na pumpě ještě koupím baterku, ať dojedeme, ale jsem přeci chlap, mám koule, ne? :). Navíc by mi prodali předraženou baterii, která by byla nabitá třeba na 40%. Tak si to shrňme :
Dal jsem to do stejného servisu jako předtím alfu, všichni ho chválí a je hned vedle jobu. Tentokrát je altík krásně vidět, s přístupem není takový problém atd. Řekli, že nejlevněji našli altík za 6500,-Kč. Začal jsem googlit a 150A altík pro tento model auta jsem našel na netu repas za 2500,- a nový za 3300,-. Řekl jsem jim, že jim ty many nedám a auto si beru a budu jezdit jen na baterii. Čeká mně 100km cesta za kolegou slavit a pak zase zpět. To je cajk, 100km je nic, to dám i s předníma světlometama na ON, jen si sebou nesmím zapomenout vzít nabíječku :D.
Takže mám EV/Hybrid, jedu na baterku, dobíjím z 230V zásuvky a plánuji si dojezdy a musím říci, že to není taková nuda, kdy člověk třeba D1 místy uspává. Teď člověk musí sledovat, kdy se rozsvítí jaká chyba, aby odhadl dojezd atd. Za týden budu doma a beru zpět alfu a Xsaru dám dokupy sám, nebo budu asistovat a buď repásnu současný altík, nebo repas koupím.
Zdar Max
Tiskni
Sdílej:
Neviem. ale myslím, že jazda na vozidle bez dobijania batérie je riziko. Keďže elektrické systémy auta počítaju s funkčným dobíjanim. Príklad bateria 60Ah a maš vybijaci prúd 1C to znamená, že máš 60A po dobu 1hodiny. Nepoznám presne hodnoty jednotlivých zariadení vozidla ale je možne si urobiť prehlad podľa použitých poistiek v poistkovej skrini.
Výpadok ABS, airbagov je tým, že riadiaca jednotka má nastavenú hodnotu napätia pod ktorou nie je zaručená správna činnosť.
.
A moc neprovokuj ty slivovico nebo nakopnu svůj dvoutakt přijedu do krajů věčných trnkových sadů a předjedu tě po zadních. Budeš zostuzen a to nechceš zažít 
Grunte, jsi s tou babetou salát, jestli chceš, vezmu tě do učeníMi chceš dělat instruktora? Dík za nabídku, to se cení. Ale pointou mého posledního blogu je, že už jednoho mám. Radši se mrkni na který smeťák si vysypal ty diskety.
.Těch 300km byl extrém v krizové situace, která přes víkend nešla nijak vyřešit.Zvedneš telefon a přijede asistenční služba s náhradním vozem. Tvůj odvezou do servisu a než se vrátíš, tak to máš opravené.
A to vše za auto, které není moje a jeho hodnota je 20kkč. To fakt není řešení.To už máš skoro nějakou zachovalou ČZ350 k renovaci. Ty budeš tuším taky dobrej skrblík, že?
Nebo ty by jsi dal servisu 10kkč, když by jsi věděl, že to dáš v klidu sám za 2,5kkč?Ne, ale že jsem držgrešle je o mně veřejně známo. Já bych za náhradní díl víc jak 1000Kč nedal a do ruk to žádnému servismanovi radši nedávám aby mi to nedos…
Spíš bych řekl, že dávat 10kkč na opravu auta, jehož cena je 20kkč, je vyhazováním peněz z okna.To zas nemůžeš tak brát.
Tak předně, čokoláda je pro mně jako kokeš pro feťáka, takže jistě pochopíš, že pokud se ke mně nějaká čokoláda dostane, tak jediná cesta, jak by mohla jít dál, je přes septik.Též, též. Osobně to řeším koupí pytlíku Holandského kakaa, které doslazuju stévií v nápoji zvaném Hot cocoa a dopíjím Pu-erhem (když mi nějaký zbude).
Jediné, co je na sestřence iracionální je to, že je to pěkná matfyzačka.Tu radu o Babettě ignoruj. Jsem chtěl dodat že mám stejně prd s kým jezdit, ale on se vlastně vždycky někdo najde…