Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Už ani nevím kde, ale někde jsem slyšel teorii že člověk může vlastnit motorku, může na ní brázdit silnice a dálnice (v mém případě spíš polňačky a vesnice), může tůrovat motor těžce přes konstrukční otáčky ale dokud nemá najezděno alespoň 20 000km, stěží sám sebe může nazývat motorkářem nebo se mezi ně hlásit. Těžko říct kam se počítám já, nicméně poslušně hlásím, že tato hranice byla dnes úspěšně udolána:
Ano, správně! Na blbé dvourychlostní Babettě 210 bez řidičáku na motorky (samozřejmě s řidičským oprávněním AM, které jsem dostal teprve nedávno před pár měsíci) bez jediné hodiny v autoškole. Asi už ze mě bude ten motorkář. 20kkm bez vážných nehod (až na jednu nedávnou co radši nebudu počítat ať mám čisté skóre) a stále to roste. Co víc si přát? Snad jen co nejméně defektů v dalších kilometrech a co nejvíc hmyzu zapečeného v oleji mezi chladícími žebry hlavy motoru. A možná taky konečně nějaký řidičák. Moc keců, stejně jsem se přišel jen chlubit…
Takže kam dál?
Tiskni
Sdílej:
Ale pro zajímavost dodám že mám tzv. testovací motor u kterého bych chtěl odfrézovat hlavu abych zvýšil kompresní poměr (teď jsem si vyrobil stahovák na písty, mám to všechno nachystané) a přesně tohle vyzkoušet, takže ví-li nějaká hlava chytřejší jak na to tak kontakt je v profilu. Já jsem pro každou čertovinu.
hlavně bys to musel dodanit o spotřební daň a to bys byl na stejné ceněJasná věc
Jinak teda bych do dvoutaktu ten E85 taky radši zkusil do kelímku a nechat stát. Nejsem si jistý jestli se v tom správně rozpustí olej a jestli se časem neoddělí. Mám takový pocit, jestli z toho náhodou nepochází známá legenda o tom že líh je suchý a nemaže. Všichni jsme na podobných vzdychadlech jezdili, lilo se do toho kdeco, kdo by taky měl ve dvanácti letech prachy na benzin žejo a občas to někdo kousl.První věc co jsem udělal. Proto jsem tam ten E85 taky nelil samotný ale v poměrech. Na čistý E85 jsem jel jen jednou a stejně to moc nejede a asi by ani nejelo když by si předstih nastavil někam těžce před konstrukční vybrání. Je to docela omezení u dvoutaktů ten olej. Jinak stačilo vždy před nalitím důkladně protřepat a nenechávat stát a nikdy jsem neměl problém. Ba naopak.
dávali jsme čtyřtaktní M6AWTF? To je převodový olej, ne? To leju do převodovky.
normální moderní čtyřtaktní oleje protože netvoří karbony a má čistící aditivaTo je blbost. To všichni proklamujou že je to pomalu jak Vanish na výfuky a výfukové potrubý, ale karbonuje všechno.
když tam dal někdo nějaký lepší, klouzala mu spojka protože je tzv. mokrá, v oleji.Stejná pravidla platí i pro Babettu.
S klukama na stredni jsme planovali koupi nekolika Babett pro zalozeni "motorkarskeho" gangu, no nakonec z toho bohuzel seslo...Vaše mínus hoši. Tohle se opravdu děje. Mohli jste se dostat třeba na Ukrajinu, vim že jedni kluci s tim byli ve Vatikánu, na Islandu… Kubatura není důležitá. Důležité je odhodlání, správná nálada a vítr do plachet protože proti větru se jede pěkně na hovno.
... vim že jedni kluci s tim byli ve Vatikánu, na Islandu… Kubatura není důležitá. Důležité je odhodlání, ...To odhodlání se shání dobře, pokud je někdo podpoří na Kickstarteru. Kde jsou ty časy, kdy se na dobrodružství muselo za své :)
Mě nezajímá, co tě zajímáHlavně že to všichni víme.
Tak tak Dokonce už jsem za ním na laně táhnul fichtla
Mám pocit že to bylo C, protože nechat se táhnout je o hubu a táhnout cokoli mopedem je o spojku. Ale brali jsme to nejkratší cestou po nejmíň frekventovaných cestách jako naprostou nouzovku...a kupodivu to S11 vytáhnul na 40km/h o.o
Přesně tak jsem to dělal já! A hlavně slovíčkaření. Připadá mi že když inovovali testy na jednu správnou odpověď, tak prostě povolali profesora češtiny aby vybral tu nejsprávnější a víc to neřešili.
Kolega s ním jezdí do práce, každých 1000km se musí měnit řetěz, aby se nezničily rozety. Rozety vydrží asi 4 řetězy, takže po cca 4-5000 se musí měnit zadní kolečka a podle potřeby i přední. Když se na výměnu peče, tak pak řetěz přeskakuje a celé soustrojí je na picatchua.
Záleží, jak kdo řadí, jak to kolo myje atd.
Mimochodem, přehazovačka není povinná.
Model 2009 - Polly Nexus 3 viz katalog : http://www.leaderfox.cz/data/content/leader_fox_katalog_2009.pdf Řazení : SHIMANO NEXUS, resp. : SHIMANO SL-3S41E NEXUS Převodník : STEEL, LENGHT: 170mm 38T Řetěz : KMC Z-410 (šířka 8,6 mm, 116 článků) Pláště : 26x1.5 Náboje : ALLOY / SHIMANO NEXUS 3-SPEED HUB W/COASTER BRAKE Brzdy : V-BRAKE ALLOY Pedál : 100x76mm PLASTIC Představec : EXERACE ALLOY, ADJUSTABLE LENGHT: 90/110mm Pastorek : 18 T Váha : 17,7Kg Počet rychlostí : 3Jedná se tedy o velmi nízkonákladový servis. Dalo by se říci, že s ním těch 8000km mohla za těch 9 let najet.
Když se rozhlédneš po vesnici/městě, uvidíš staré arabáče, ukrajiny, MTB z 90. let,… Buď si jistý, že náklady na jejich provoz takové nejsou.
propíchaných duší bylo nesčetně
Eh, děláš něco špatně. Been there, done that.
Když se rozhlédneš po vesnici/městě, uvidíš staré arabáče, ukrajiny, MTB z 90. let,… Buď si jistý, že náklady na jejich provoz takové nejsou.S tím dojedeš tak maximálně na pivo či do sámošky občas ani to ne. Ale jinak souhlasím že pokud jde někdo vyloženě po efektivnosti tak je výhodnější koupit nějakého starého Favorita, udělat na tom pořádný servis a stroj se o tebe postará a ve štychu tě nenechá. Akorát mi přijde škoda ničit takové veterány
Kolo stálo asi 6kkč, těch propíchaných duší bylo nesčetně.Tak to dělá něco blbě. Já jsem pořídil po 550 Kč neprůpichové pláště a od té doby najeto asi 10000 km a 1 defekt.
jednou bylo na servisu (výměna ložisek a tak)Co s tím děláte že po <8000 km potřebujete vyměnit ložiska?! Já jsem vážil 118 kilo, takže to musel být ultra záhul na ně, jezdím za každého počasí, a po asi 10000 km jsem ulomil kousek konusu (spíš neodbornou manipulací než zátěží), jinak nic.
Každopádně přehazovačka je v nedobrém stavu, obě ozubená kola v hájiTo máte za to že kupujete kolo s planetovou přehazovačkou.
ale kdo jezdí víc a má plnohodnotný přehazovačky, tak věřím, že náklady na km jsou velkéNaopak, protože náhradní díly stojí pár korun a dá se to triviálně vyměnit.
Já jsem pořídil po 550 Kč neprůpichové pláštěKde? To existuje?
Mě napadá jen obří O kroužek
Vlastní zkušenost?
dokoupena svítilna za 1kkčWTF. Svítilna stojí do stovky.
Pokud se počítá komplexní cena, nejvíce stojí oblečení a obuv, zvlášť pokud se jezdí celý rok za každého počasí.Je to tak. Pod to se můžu podepsat. Jestli chceš lítat při 0°C, při mlze a dešti počítej s tím že potřebuješ minimálně nějaké termoprádlo, softshelovou výstroj, šály, kuklu, ponožky co hřejou, teď něco potřebuješ na jaro aby si se v tom neupekl, něco na pozdní podzim (nevím jestli to někteří blázni zkoušejí i v zimě). V podstatě atakuješ cenu samotného stroje i se servisem
Rozdíl je, že na kole se člověk zahřejeA potí jako prase. Proto je ježdění při nízkých teplotách značně nepříjemné. Jinak pod 8°C mam já už termoprádlo, lyžařské nohavice s reflexní vrstvou, nějaký svetr, dobrou softshelovou bundu, motorkářské rukavice, kuklu a integrální helmu a kde to není zaizolované tama na mě tahne (typicky na kříža). U kolařů je to podobně (musí ještě zohlednit že se bude potit).
U mě je nejnákladnější položkou duše, nesnáším lepení (a zvlášť v terénu), takže vždy vozím novou náhradní. Starou propíchnutou ... si většinou někdo vezme.
Neuvažoval jsi nad bezdušovým kolem?
U mě je nejnákladnější položkou duše, nesnáším lepení (a zvlášť v terénu), takže vždy vozím novou náhradní. Starou propíchnutou ... si většinou někdo vezme.Taky jsem to tak dělal a teď jich mám stoh, ale není to potřeba. V Lidlu prodávají sprej na defekty když mají akci, stačí vozit sebou a když není defekt vážný, jen to v terénu zastříkneš, doma si jich pár zalep a v podstatě využívej dokud to lepit půjde a není to tak strašné. Jestli máš montpáky tak pláště na kole by měly jít sundat snadno, chce to je trochu cviku.
Jestli máš montpáky tak pláště na kole by měly jít sundat snadno, chce to je trochu cviku.Tak už jen z toho, ze vozím novou duši, je snad jasné, že plášť sundat umím
Ta jedna / dvě duše ročně mě nezabije.Aha no tak to já jich mám trošku víc. Lepení v terénu to vůbec (ani u toho kola). Jen zastříknu sprejem, dojedu dom, vyměním. Ale doma už to není problém. Pár jich za to odpoledne zalepíš a pokud to uděláš dobře tak s lepeným místem nebudeš mít problém. Ono totiž nové duše začnou lézt za chvilku do peněženky. Ale jestli máš prachů dost…
proč se to nedělá víc festovníProtože tam na to není místo. Dneska máš vzadu 10 pastorků, řetěz může být jen nějak široký, takže toho materiálu tam není mnoho a prostě se to natáhne. Řetěz na motorku váží snad víc, než některá jízdní kola.
A za jak dlouho to vytáhneš z nuly na těch 20000?Když to shodíš ze srázu kolmo k zemi a budeš nepřetržitě akcelerovat tak možná za rok.
Teď vážně: Mírně cheatuju. Babetta není moje, dostala ji moje máti když se přestěhovala na Jižní Moravu aby měla na čem lítat. Pak na ní jezdil můj tata když stavěl barák, to mohlo být nějakých šest tisíc kilometrů celkem a pak ležela. Ten tachometr není moc funkční jak můžeš vidět proto tam mám ještě svůj cyklocomputer který tam ovšem není úplně od počátku co jsem mašinu osedlal. Na cyklocomputeru mám něco k 15000km. Jenže ono jednou nefunguje jeden (zrovna teď mi neodečítá computer nic), ten tachometr tam jednu dobu nebyl a bůh ví jestli odečítá vůbec kilometry nebo co (za to bych ruku do ohně nedal), takže technicky tam bude nalítané víc, ale v podstatě je to první ukazatel který mi ukázal nějakou hodnotu co jsem si mohl vyfotit a pochlubit se s ním v blogu. Jinak za jak dlouho určit je to těžké. Na konci minulé sezóny jsem tam měl ještě 8583km, jenže jsem začal tenhle rok od konce března v podstatě den co den na Babettě dojíždět do práce, dlouhé výlety takže to je v podstatě hned. Na konci roku ti řeknu o kolik sem to zvedl jestli rozjedu ten cyklocomputer. Můj odhad je tak 6000-7000km/rok úplně v pohodě. Možná i víc.
Apropo, kolik tě stojí 1km včetně amortizace?Tohle je těžké určit. Ale co tak čtu tak je to velice podobné tomu kolu. Za náhradní díly dám v podstatě víc než za palivo (minimálně minulé roky to tak bylo určitě, tenhle rok už asi bude docela dost i za to palivo). Zapisuji si to podrobně ale už se mi moc nechce tenhle poslední rok, tak ať shrnu palivo:
Kolega s ním jezdí do práce, každých 1000km se musí měnit řetěz, aby se nezničily rozety. Rozety vydrží asi 4 řetězy, takže po cca 4-5000 se musí měnit zadní kolečka a podle potřeby i přední. Když se na výměnu peče, tak pak řetěz přeskakuje a celé soustrojí je na picatchua. K tomu je pak třeba připočítat servis brzd, ložisek a další věci s tím spojený.No, tak něco. Na rachotinu mám kompletně celý rožek v garáži, na stěně dva závěsné boxy na nářadí kompletně narvaný starýma a novýma náhradníma dílama. Nejhorší je, že co koupíš je čínská druhovýroba úplně totálně na hovno. Je to drahý, nesedí to a když to aspoň funguje s mírným přihnutím tak mám radost. Spojkové obložení se mi teď u rozjezdové spojky rozsekalo a zničilo mi závěsný čep a v podstatě nádhernou soustruženou spojku z fabriky zničilo (čep se nedá vyměnit, musí se dát nový spojkový buben). Brzdy jsem dal nové pakny, ty byly furt v záběru a než jsem dojel dom tak se přehřál brzdový buben a mohl jsem měnit ložiska v zadním kolem. Řadící spojku, to nemluvím radši vůbec. V podstatě tady mám fungl nové lehké čelisti řazení za 1033Kč a ty jsem neviděl fungovat ani jednou. Duší a plášťů tady mám stoh a co nepotřebuju rozdávám. Měl jsem ještě jednu Babettu a z té jsem vybral náhradní díly a zbyl mi z ní už jen trubka rámu, zadní kolo a košík. Jedinou výhodou je že většinou jsou potřeba blbosti za pár kaček a dražší součástky jsou tak do 1000Kč, takže v podstatě z motorizovaných dopravních prostředků je to furt nejlevnější varianta. Práci nepočítám, šrubování mám jako koníček i když už mi poslední dobou leze na nervy.
Jestli chceš radu a myslíš to s dopravováním se maloobjemovým dopravním prostředkem vážně, kup si něco kolega, tzn. Hondu PCX125 s nějakým záručním servisem, je to velmi efektivní čtyřtakt s přímým vstřikováním paliva, v podstatě neprohloupíš i když je pořizovací cena docela pálka.
každých 1000km se musí měnit řetěz, aby se nezničily rozety.Jinak jak už bylo psané řetěz nemusíš vyloženě měnit. Jen se používáním vytahuje. Existuje na to přípravek kterým roznýtuješ články a jen ho zkrátíš. V podstatě jestli chceš jít na efektivnost potřebuješ jen dva, jeden do zálohy a zakracovat dokud ho opravdu nezhuntuješ k nepoužitelnosti. Zrovna mě to čeká.
Jinak je důležitá taky údržba. Nezapomeň důkladně umýt, vyčistit, jestli je zreznutej tak vydrhnout kartáčem, poctivě namazat a já ho ještě ze stran konzervuju konzervačním olejem ve spreji.
BTW: Kolik to může stát? Víc jak dvě kila?
je kolo, kde člověka stojí 1km minimálně 5,-Kč bez pořizovací cenyTak to ani náhodou, já jsem kolem 1 Kč i s pořizovací cenou.
Kolega s ním jezdí do práce, každých 1000km se musí měnit řetěz, aby se nezničily rozety. Rozety vydrží asi 4 řetězy, takže po cca 4-5000 se musí měnit zadní kolečka a podle potřeby i přední.Tahle čísla přetahuju na 2-3násobek, ke konci pak přeskakuje řetěz třeba na 2 převodech z 24 možných, s tím se dá žít. Řetěz stojí 139 Kč, kazeta 269 Kč a kliky 255 Kč. 7 řetězů, dvě kazety a jedny kliky tedy stojí 1766 Kč a vydrží mi to 15000 km, tedy 12 halířů na kilometr.
K tomu je pak třeba připočítat servis brzd, ložisek a další věci s tím spojený.Špalíky do brzd stojí 2*35 Kč (přední a zadní) a vydrží 2000 km = 3.5 halíře/km, destičky stojí 2*136 Kč a vydrží 10000 km = 3 halíře/km. K nehydraulickým brzdám potřebuješ jednou za 100000-15000 km vyměnit bowdeny, lanka a zadní kolo (protože probrzdíš ráfek; tím se současně vyřeší ložiska) za 1100 Kč celkem = 10 hal/km, v hydraulických jednou za dlouho olej/brzdovku za míň. Ložiska je jinak potřeba v 5000 a 9000 km vyčistit a namazat, což je jednorázová investice do stahováku (88 Kč) a použije se při tom ložisková vazelína v množství za asi 1 Kč. Přikládám kompletní výpis mých nákladů na kolo za tento rok (předtím jsem to bohužel detailně nelogoval) - najeto mám 3400 km.
322 lanka, bowdeny (brzdové a řadící) 1190 zadní kolo kvůli probržděnému ráfku, špalky, stahovák, řetěz 395 plášť 28 odrazky 450 ergonomická řídítka a gripy * 493 dres z aliexpresu * 1297 brašny na kolo * 169 řetězPoložky označené * nesouvisí s dojížděním do práce/školy, ale s dlouhými výlety. Celkově jsem tedy zatím na 0.62 Kč/km. Jiné to samozřejmě je pokud kolega počítá pro údržbu ajťáckou cenu za hodinu duševní práce.
Celkově jsem tedy zatím na 0.62 Kč/km.Což není úplně málo. Já se o tom bavil s jedním pánem ve vlaku (v oddíle u kol) a ten tam nakráčel s renovovaným Favotitem nad čímž jsem valil bulvy a ten mi to vyloženě vysvětlil tím způsobem že samozřejmě na cyklovýlety má horáka, ale do práce jedině něco takového. Jednak se na tom nenadřeš a jednak pokud je pěkná cesta domů tak tak, no.
1297 brašny na kolo *Ha, blbost (jak jsem to kopíroval z logu, kde to mám nepřehledně uložené). Brašny samozřejmě stály míň (asi 300?), v té objednávce byla ještě svářečská kukla a ocelové kartáče :) (a už jsem v kukle z Lídlu párkrát svařoval a je to překvapivě v pohodě)
ale zase to jezdí skoro zadarmoNo nevím, kamarádovi se po 2000 km ošoupala ozubená kolečka a baterka ztratila polovinu kapacity.
K čemu je na „pár km“ elektrická koloběžka?Čas. MHD tam nejede a chodit tam pěšky v kombinaci s tím že se tam nedá najíst (do nejbližší restaurace je to asi kilometr a půl) dá za den cca hodinu času stráveného chůzí (tam 20m, zpět 20m, oběd cca 15m jedna cesta). Chodit to pěšky bylo zábavné asi tak měsíc, pak mi došlo, že tolik času prostě vyhazovat nechci, speciálně ne v případě, když jsem byl placený od hodiny. Přemýšlel jsem nad kolem, jenže to se mi nechtělo tahat do třetího patra a před prací se mi ho taky nechtělo nechávat (jedno kolo už mi kdysi ukradli). Skutr je zas zbytečně drahý, auto zas overkill. Do kozích dechů jako babeta a pionýr musíš zase lejt neustálou práci, protože je to padesát let stará technika co se neustále rozesírá (na pionýrovi jsem se učil jezdit a mean time mezi poruchama byl tak týden) a mám trochu problém s parkováním (za litra si ho kupovat kvůli babetě fakt nebudu). Nedávno jsem tam skončil, takže jsem přemýšlel že se koloběžky zbavím, ale zatím se to ukázalo jako docela užitečný dopravní prostředek.
No nevím, kamarádovi se po 2000 km ošoupala ozubená kolečka a baterka ztratila polovinu kapacity.Zkusím to pak prodat na aukru třeba za půlku ceny. Taky jsem nekupoval zrovna nejlevnější čínský šmejd.
Před chvílí to bylo kilometrů „pár“Však to je pořád, ne? Píšu o „řádově kilometrech“. Co se ti na tom nezdá?
Ale kolo-skládačka nezmizelo.Asi by to mohla být alternativa. Mně vyšla z toho vzorce lepší koloběžka, kterou si vezmeš s sebou do obchodu, do tramvaje, busu a tak bez přerušení. S tou skládačkou by to asi šlo taky, ale přijde mi to těžkopádnější a nevím jestli to prostě vezmeš jednou rukou jako kufr jen tak.
Však to je pořád, ne? Píšu o „řádově kilometrech“. Co se ti na tom nezdá?
Jestli jsou to kilometry dva… technicky sice máš pravdu, ale pak bych to napsal rovnou a nepořizoval si kvůli tomu skoro-motorku, ale jenom hůl (hole).
Mně vyšla z toho vzorce lepší koloběžka, kterou si vezmeš s sebou do obchodu, do tramvaje, busu a tak bez přerušení. S tou skládačkou by to asi šlo taky, ale přijde mi to těžkopádnější a nevím jestli to prostě vezmeš jednou rukou jako kufr jen tak.
Složení na moderní skládačce je věc jednoho rychloupínáku a složení druhým pohybem. Ale má to 10 kg a musíš to vést jako ten kufr.
Jestli jsou to kilometry dva… technicky sice máš pravdu, ale pak bych to napsal rovnou a nepořizoval si kvůli tomu skoro-motorku, ale jenom hůl (hole).To by mi s časem pomohlo jak? Pokud bych na nich nelítal jako na koštěti, tak si myslím, že rychlostně by mě to vyšlo +- stejně. A jsou to dva kilometry tam, dva zpět a kilometr a půl na oběd a zpět. To máš sedm kilometrů za den jen v práci, nepočítám třeba cestu do tesca, která vyjde tam a zpět na něco kolem 3/4 hodiny. Ta koloběžka například zkrátila zpáteční cestu z práce z dvaceti na čtyři a půl minuty. Což není zanedbatelné. Tou dobou jsem měl velké problémy s časem (práce byla opruz) a tohle mi dalo necelou hodinu času denně navíc. Což mi prostě vyšlo, že se vyplatí.
Složení na moderní skládačce je věc jednoho rychloupínáku a složení druhým pohybem. Ale má to 10 kg a musíš to vést jako ten kufr.Jo, nechci to zatracovat. Nikdy jsem na tom neseděl a třeba by to šlo. Ta elektrická koloběžka má ale docela úžasné flow po městě, což se nedá jednoduše přiblížit, dokud to nezkusíš. Jinak taky není úplně nejlehčí, přeci jen ty baterie a motor něco váží, ale pořád se dá pohodlně zvednout jednou rukou.
Přemýšlel jsem, že bych k tomu přihodil longboard nebo kolečkové lyže, ale na těch dírách tady je to o hubu… to chce pak už rovnou horskou koloběžku nebo to kolo.Co brusle? Nad tím jsem zase přemýšlel já, ale nevím jestli na tom ve svých letech nebudu vypadat jak vůl.
Co brusle?
Brusle si musíš zvlášť obout a zout, nemůžeš z nich jen tak seskočit, když narazíš na kus nevhodného terénu nebo potřebuješ vlézt do baráku/autobusu.
Pokud tedy myslíš inlajny a ne ty stařičké přivazovací dvoustopé.
nevím jestli na tom ve svých letech nebudu vypadat jak vůl
To vadí čemu? Seš homo na Odina?
To vadí čemu? Seš homo na Odina?Jasné, zrovna na názor anonyma dám. Ale víš co, kapky dostávám už za blbý moped, takže brusle už jsou trochu přes střechu.
narazíš na kus nevhodného terénuNaštěstí podlaha v jídelně, obchoďáku je schůdnější než většina města![]()
Mně spíš trápí rozbitá cesta (díry), obnažený železniční přejezd, mizerný chodník (dlaždice jako na houpačce, v dešti tě obhodí vodou, na malých kolečkách si naryješ tlamu), strmý svah (nejhorších je 200 metrů s převýšením 40 metrů)
Nebo s tím chceš jezdit jenom uvnitř?
Já mám takový pocit že je na to i zákon, ne?Není, bruslař je dle zákona rovný chodci se všemi právy a povinnostmi.
Však na to musíš mít chrániče a helmu nebo jak si chtěl jezdit?Už chápu proč se bojíš, že by si vypadal ve svém věku jako idiot... :) Každopádně abych přispěl něčím užitečným; tak bruslení na místa kde víš jaká vede cesta je v pohodě, ale na random vyjížďky v neznámém terénu bych si je nevzal.
A jsou to dva kilometry tam, dva zpět a kilometr a půl na oběd a zpět. To máš sedm kilometrů za den jen v práci, nepočítám třeba cestu do tesca, která vyjde tam a zpět na něco kolem 3/4 hodiny.Jako se dívám že život v městě, žádná výhra. Máme jednoho zákazníka, jeho ségra pro něj dělá v kanclu a než objede celou Vídeň do toho kanclu od baráku, tak jí to zabere víc než hodinu. Teda na něco takového bych se dobře vys…
Skutr je zas zbytečně drahýJako víš co, máš i různé Číny, ale zrovna u měšťáků jsem si všiml že ti nějaké splašené trubky nesedlají, ba spíš naopak. Většinou jsou to nejdražší Vespy co jsou na trhu dostupné.
a mám trochu problém s parkováním (za litra si ho kupovat kvůli babetě fakt nebudu)O čem to mluvíš? Normálně to zatkneš někde na chodníku nebo trávníku, na parkovišti mezi autama, přetáhneš plachtou a jdeš od toho. Lepší je samozřejmě když to máš kam schovat. Kolega Babettista přijede do baráku, hodí ji na záda (je docela korba), rozkopne dveře a odnese si to do sklepa, ale jinak to klidně můžeš nechat stát pod schodama na chodbě pokud je to dostatečně malé. Další věc je že většina baráků dneska už má různé (dokonce i temperované) kolárky či vyhrazená místa na stání jednostopých dopravních prostředků. Platit za stání může jen Pražák (a brzo i Brňáci).
tam 20m, zpět 20m, oběd cca 15m jedna cestaJednoznačně případ pro nějakou rachotinu. Sedneš, nakopneš, otočíš plynem a než se ti zahřeje motor si tam. Resp. pokud je to schůdné na kole tak to kolo, protože jednak se nemusíš otravovat v posilce a jednak než to celé odplachtuješ a nachystáš na kole parkrát šlápneš a si v cíli. Já mám štěstí a kolo si normálně nechávám v práci (mam na to vyhrazenej sklep) a jezdím na něm právě na obědy, nakoupit a tak prostě na pochůzky.
Jako víš co, máš i různé Číny, ale zrovna u měšťáků jsem si všiml že ti nějaké splašené trubky nesedlají, ba spíš naopak. Většinou jsou to nejdražší Vespy co jsou na trhu dostupné.Jo, moje idea ale je, že to nebudu muset udržovat. Pokud si koupím něco, co budu muset každý měsíc opravovat, tak je pro mě lepší chodit pěšky. Na tuhle hru prostě odmítám přistoupit. Jde mi o šetření času a pokud ušetřím hodinu denně, abych pak X hodin a peněz ztratil tím, že budu volat odtah a řešit nějaké opraváře, to fakt ne.
O čem to mluvíš? Normálně to zatkneš někde na chodníku nebo trávníku, na parkovišti mezi autama, přetáhneš plachtou a jdeš od toho.Řekněme, že teď bydlím v ne úplně ideální části města (Depo Hostivař). Je to periferie, kde když někdo před týdnem zaparkoval starého citroena a sundal značky, tak včera měl vyražené okýnko a prasklé gumy a podle mě je jen otázkou času, než ho někdo zapálí.
Další věc je že většina baráků dneska už má různé (dokonce i temperované) kolárky či vyhrazená místa na stání jednostopých dopravních prostředků. Platit za stání může jen Pražák (a brzo i Brňáci).My tady máme kolem celého baráku parkovací místa pro rezidenty a taky je tu takový dvůr, kde jsou parkovací místa. Ale všude se za to platí, i pro ty motorky.
Jednoznačně případ pro nějakou rachotinu. Sedneš, nakopneš, otočíš plynem a než se ti zahřeje motor si tam. Resp. pokud je to schůdné na kole tak to kolo, protože jednak se nemusíš otravovat v posilce a jednak než to celé odplachtuješ a nachystáš na kole parkrát šlápneš a si v cíli. Já mám štěstí a kolo si normálně nechávám v práci (mam na to vyhrazenej sklep) a jezdím na něm právě na obědy, nakoupit a tak prostě na pochůzky.Ono právě ta koloběžka na to sedí úplně skvěle. Tak nějak to odpovídá dojezdu, nejezdí zas tak pomalu, provoz je prakticky zadarmo a nemusíš se o nic starat. A když přijdeš do cílové stanice, tak jí prostě složíš a vezeš s sebou. Jediné co mi dělá starost je ta baterie, protože je mi jasné, že to dá tak 500 cyklů a budu rád.
Jo, moje idea ale je, že to nebudu muset udržovat. Pokud si koupím něco, co budu muset každý měsíc opravovat, tak je pro mě lepší chodit pěšky. Na tuhle hru prostě odmítám přistoupit. Jde mi o šetření času a pokud ušetřím hodinu denně, abych pak X hodin a peněz ztratil tím, že budu volat odtah a řešit nějaké opraváře, to fakt ne.Potom platí to stejné co jsem doporučil Maxovi. Něco se záručním servisem. Kolega motocyklista si před pár dny pořídil fungl novou Hondu PCX125 a jen čvachtá. Máš tam záruční servis, takže když se něco posere jde to do servisu a jinak jen leješ palivo a držíš plyn.
My tady máme kolem celého baráku parkovací místa pro rezidenty a taky je tu takový dvůr, kde jsou parkovací místa. Ale všude se za to platí, i pro ty motorky.Tak to je mi líto. Opravdu žádná výhra.
Řekněme, že teď bydlím v ne úplně ideální části města (Depo Hostivař). Je to periferie, kde když někdo před týdnem zaparkoval starého citroena a sundal značky, tak včera měl vyražené okýnko a prasklé gumy a podle mě je jen otázkou času, než ho někdo zapálí.Čoveče kde to žiješ? Pak ti doporučím něco z produkce Wehrmachtu či Rudé armády s postranním vozíkem a přidaným vysokokapacitním kulometem nebo já nevim…
Jediné co mi dělá starost je ta baterie, protože je mi jasné, že to dá tak 500 cyklů a budu rád.
Tak tam nejspíš bude normální LiPolka, objednáš z HobbyKingu něco podobnýho, přihodíš balancér a hurá do práce
Jo, moje idea ale je, že to nebudu muset udržovat. Pokud si koupím něco, co budu muset každý měsíc opravovat, tak je pro mě lepší chodit pěšky.
Bezúdržbové jednostopé vozidlo myslim ještě nevynalezli. Ono to neni u těch čín zas tak, že bys to měl každej měsíc měl v opravě. Otec měl čínu deset let a celkem to jezdilo a to byla ta z těch nejlevnějších na ježdění kolem komína. U těch čín se traduje že vydrží plus mínus autobus 20k km. Někdo má štěstí a vydrží to mnohem víc. Určitý součásti musíš po x tisících km vyměnit jak na Hondě PCX za 75 klacků tak i na číňanovi (třeba řemenice variátoru). To je gumový a vyběhá se to za čas na každým skůtrovi.
Jistěže je kvalita zapracování a dílů někde jinde než u věhlasných značek. Užitnou hodnotu to má a ta je samozřejmě úměrná ceně. Pořizovací cena je pořád zhruba poloviční oproti Yamahám a Hondám. A když ti to někdo čorne, tak se z toho tolik nevotento, atraktivní lup to zrovna neni, takže to ani moc nehrozí. Takový ty lepší a celkem už kvalitní číny jako Keeway stojí okolo čtyřiceti. Díly na to jsou, protože všechny ty číny jsou víceméně na jedno brdo. Na kratší popojíždky naprosto dostačující. Akorát ty "stock" gumy bejvají dost hrozný. Jednou mě napadlo si s tim vyrazit trochu do přírody udělat trochu enduro a off-road a hned jsem si rozbil na trochu mokrý trávě tlamu . To ale platí spíš pro enduro, na silnici za sucha celkem OK
To je gumový a vyběhá se to za čas na každým skůtrovi.Tak tak. Co je gumové a může se vyběhat se vyměnit musí. Ten kolega na to měl kohosi a ten mu dělal servis a víceméně na tom taky jenom lítal a natáčel kilometry. Co u číny může být problém je kvalita různých součástek. Jemu se třeba podařilo zadřít píst. Ale kdo jezdí na nějakém kozím dechu pro toho je to běžnou součástí života a ví jak na to takže bych to tak úplně nehrotil. Číňana nebudu doporučovat nikomu, především někomu kdo má prachy na lepší, ale pokud se někdo rozhodne určitě na tom pár (desítek) tisíc kilometrů určitě natočí než to půjde do šrotu.