Alyssa Anne Rosenzweig v příspěvku na svém blogu oznámila, že opustila Asahi Linux a nastoupila do Intelu. Místo Apple M1 a M2 se bude věnovat architektuře Intel Xe-HPG.
EU chce (pořád) skenovat soukromé zprávy a fotografie. Návrh "Chat Control" by nařídil skenování všech soukromých digitálních komunikací, včetně šifrovaných zpráv a fotografií.
Byly publikovány fotografie a všechny videozáznamy z Python konference PyCon US 2025 proběhlé v květnu.
Společnost xAI a sociální síť X amerického miliardáře Elona Muska zažalovaly firmy Apple a OpenAI. Viní je z nezákonné konspirace s cílem potlačit konkurenci v oblasti umělé inteligence (AI).
Byla vydána nová verze 9.16 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Americká vláda se po převzetí zhruba desetiprocentního podílu ve výrobci čipů Intel chystá na další investice do vybraných firem. Na sociální síti Truth Social to napsal prezident Donald Trump. Jeho ekonomický poradce Kevin Hassett v rozhovoru v televizi CNBC řekl, že nemusí jít pouze o firmy z technologického sektoru, ale i z jiných odvětví.
V Amsterdamu probíhá Open Source Summit Europe. Organizace Linux Foundation představuje novinky. Pod svá křídla převzala open source dokumentovou databázi DocumentDB.
Přesně před 34 lety, 25. srpna 1991, oznámil Linus Benedict Torvalds v diskusní skupině comp.os.minix, že vyvíjí (svobodný) operační systém (jako koníček, nebude tak velký a profesionální jako GNU) pro klony 386 (486), že začal v dubnu a během několika měsíců by mohl mít něco použitelného.
86Box, tj. emulátor retro počítačů založených na x86, byl vydán ve verzi 5.0. S integrovaným správcem VM. Na GitHubu jsou vedle zdrojových kódů ke stažení také připravené balíčky ve formátu AppImage.
Vláda Spojených států získala desetiprocentní podíl v americkém výrobci čipů Intel. Oznámili to podle agentur americký prezident Donald Trump a ministr obchodu Howard Lutnick. Společnost Intel uvedla, že výměnou za desetiprocentní podíl obdrží státní dotace v hodnotě 8,9 miliardy dolarů (zhruba 186 miliard Kč). Částka podle Intelu zahrnuje dříve přislíbené subvence 5,7 miliardy dolarů z programu CHIPS na podporu výroby čipů v USA,
… více »Je to bohužel tak, jen hodně málo bank má skutečně univerzálně použitelné (tedy postavené pouze na obecných standardech) internetové bankovnictví.To bych videl az na dalsi fazi. Prozatim bohate staci, pokud to je pouzitelne alespon v rozsirenych prohlizecich (IE, Mozilla, Opera). Kdyz tak patram v pameti, tak validni (dle w3c HTML) bankovnictvi ma u nas mozna jedna, dve banky ...
K mé velké nelibosti je na tom špatně např. Komerční banka, kde striktně vyžadují Windows + MSIE. Teď probíhal průzkum na zlepšení bankovnictví KB, takže se možná blýská na lepší časy (i když tomu moc nadějí nedávám).Tyto informace od KB je treba brat s obrovskym nadhledem; tohle tvrdili uz tak pred 2-3 lety ...
Bohužel jsem zatím nedospěl do fáze, že si budu vybírat banku podle tohoto kritéria (zatím u mě vedou jiné věci).Nu, pokud je mi znamo, tak z vetsich bank nejdou pod Linuxem pouze KB a jedna pobocka nemecke banky (nerad bych ji zkomolil nazev), takze i po zapojeni tohoto kriteria je vyber dostatecne siroky ...
Mám za to, že to je Waldviertler Sparkasse von 1842, ale ta je rakouská a navíc u nás regionální.Trefa do cerneho, prave to jsem myslel. Sveho casu potrebovala nejaky IE-only plugin take Volksbank, ale uz temer pul roku maji nove internetove bankovnictvi, ktere funguje v alternativnich prohlizecich a v Mozille v pohode.
[...]funguje v alternativnich prohlizecich a v Mozille v pohode.Oprava: Mozilla je stale "alternativni prohlizec", ukazovacek je rychlejsi nez oci a hlava.
Když jsem od PS přešel k eBance, tak jsem musel řešit problém s mobilním klíčem (nechodily mi na mobil autorizační smsky). Tak jsem absolvoval telefonní maraton po help-linkách T-Mobilu a eBanky... rozdíl více než markantní!
Zatímco u T-Mobilu jsem absolvoval třítýdenní akci "horký brambor", kdy jsem neustále volal a chodil do místních poboček, abych se dozvěděl po křížovém výslechu operátorek na druhé straně, že to "řeší" - kdo to řeší, jak to řeší, kdy to vyřeší - to bych se dozvěděl spíš z křišťálové koule :(
Zato help-linka eBanky, to bylo jiné kafe ... po prvním telefonátu o problému už volali neustále sami, a pokoušeli se zjistit, kde by mohla být chyba, informovali mně o každém kroku, který podnikli atd. Nakonec byla chyba samozřejmě u T-Mobilu -> vadná SIMkarta (která byla podle vyjádření technika na místní pobočce údajně v pořádku?). Po výměně simky jede všechno na 100%.
A nejlepší na závěr - T-Mobile se tvářil jako "mrtvý brouk" a v eBance se mi OMLUVILI za způsobené problémy (byť to nebyla vůbec jejich chyba).
Tiskni
Sdílej: