V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.
Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.
Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.
Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀
Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
spotrebiteľ
ja osobne vsem, kteri chteji nahlednou pod poklicku primo u zdroje doporucuji: http://www.microsoft.com/whdc/device/stream/output_protect.mspx.Ta analýza, kterou jsem překládal, ten dokument také využívala. Ale kromě toho i další zdroje. Viz seznam zdrojů na konci originálu.
"system HD ochran" budou oznacovat nespravnym pojmem "DRM"Ochrany u HD jsou podmnožinou DRM. Účelem těch ochran je zabránit kopírování a/nebo "nelegální" distribuci, takže to spadá pod DRM.
Kvalita filmu s nejakym HD vubec nesouvisi.Pochopitelně jsem nemluvil o kvalitě díla, nýbrž o kvalitě záznamu/reprodukce. Nicméně i na špatný film se raději podívám ve vyšším rozlišení.
Ja osobne se rad podivam na dobry film i v pripade, ze je k dispozici jen na nejake osuntele a stare VHS kazete.Ehm, pokud je k dispozici JEN na ošuntělé videokazetě, tak jaksi není na výběr, ne? Já jsem přeci nenapsal, že na VHS odmítám koukat. Když však MÁM na výběr, tak zvolím raději vysoké rozlišení a čistý obraz.
Amadeus.1984.HDRE.x264.dts-SiLUjen to chce mit "koule" na sosnuti nebo vyresena autorska prava. ja se tim zabyvat nehodlam, davali to nedavno v TV, ne poprve, ne naposled. jinak z tvym zapiskem souhlas, soucasna mainstreamova filmova produkce je z velke casti utrpeni. ani nechci domyslet, co bude, az prestanou tocit lide z generaci Davida Lynche ci Harvey Keitela :-S
Npriklad pred nedavnem bezela internetem akce: "posli organizaci OSA 0,50kc" OSA by tm ziskala 0,50kc ale zaplatila nekolik korun za takovouto operaci na jejim uctu... :o)ten napad se mi libi :)
Npriklad pred nedavnem bezela internetem akce: "posli organizaci OSA 0,50kc" OSA by tm ziskala 0,50kc ale zaplatila nekolik korun za takovouto operaci na jejim uctu... :o)Tohle se mi moc nezda. Pokud vim, tak nikdy neplatite operace, ktere nemuzete ovlivnit - stejne jako v zahranici s roamingem neplatite za prichozi SMSky (jen za hovory ktere mate moznost neprijmout), tak v bance neplatite za prichozi platby - to vzdy plati ten, kdo platbu posila. Takze IMO by byl vysledek takovy, ze OSA ziska padesatnik zatimco vy zaplatite 3,50. I kdyz je fakt, ze o praktikach bank v CR uz jsem slysel takove zvesti, ze si rikam ze tam je mozne vsechno.
Kde vy máte účet, že toto tvrdíte? 
. Ano, zbývá vyřešit maličkost, jak se to bude vyrábět.
Vyšší kvalitou už by snad argumentovat nemohli ...vyšší kvalitou nemohou v případě normálního domácího sledování televize (věcí přes ni přehrávaných) argumentovat už ani teď - přesto to úspěšně dělají a spousta lidí jim to žere ... viz výše Robert - tedy nechci se ho nijak dotknout, ale silně pochybuju o tom, že vidí významně lépe než průměrný člověk ... a když si vezmeme jako referenční pixel dle definice W3C, pak tento má na vzdálenost 3,5 m velikost 1,3 mm, z toho při rozlišení 1920*1080 dostáváme obrazovku velikou 2,496 * 1,404 m neboli s úhlopříčkou téměř 113 palců ... kdo to má nebo chce mít doma? (otázka jest, jestli "W3C pixel" je vhodně zvolená reference - je poměrně velký, na 600 DPI tiskárně odpovídá asi pěti bodům, na druhou stranu ovšem v tom filmu nesledujeme jednotlivé statické body, že ...)
vyšší kvalitou nemohou v případě normálního domácího sledování televize (věcí přes ni přehrávaných) argumentovat už ani teď - přesto to úspěšně dělají a spousta lidí jim to žere ... viz výše RobertEhm, možná jsi ještě HD záznam neviděl, nebo to říkáš jen tak s davem, ale ten rozdíl je velmi dobře patrný. Samozřejmě je k tomu potřeba pořádná televize, ale ty zanedlouho nebudou tak drahé. Přehrávání na klasické obrazovce žádné zlepšení nepřinese, ale u velké (LCD) televize s vysokým nativním rozlišením je zážitek o hodně lepší. Zkus si video v čistém HD formátu (1080i) nechat pustit pomocí HDMI na televizi s rozlišením 1920x1080.
ale ty zanedlouho nebudou tak drahé.
safra Roberte, tvoje vestecka koule je zjevne vykonnejsi nez muj lógr od kafe, pacto ja si takove iluze o rychlem poklesu cen nedelam (tedy doufam, ze se bavime o 1080p TV, ne o nejakych sra*kach s 1080i vstupy nebo nedejboze "polotovaru" s 1366x768).
v čistém HD formátu (1080i)
zrovna 1080i za "ideal krasy" nepovazuji. ale pokud byl zdroj progressive, tak s tim prob nemam.
safra Roberte, tvoje vestecka koule je zjevne vykonnejsi nez muj lógr od kafe, pacto ja si takove iluze o rychlem poklesu cen nedelam (tedy doufam, ze se bavime o 1080p TV, ne o nejakych sra*kach s 1080i vstupy nebo nedejboze "polotovaru" s 1366x768).A jak dlouho trvalo, než byly rozumně dostupné ty s 1366x768? Chvilku. Ceny spotřební elektroniky sice neletí tak rychle jako ceny počítačových komponent, ale druhé místo jim pravděpodobně patří. Řekl bych, že max. do dvou let budou HD televize tam, kde jsou teď ty 1366x768.
zrovna 1080i za "ideal krasy" nepovazuji. ale pokud byl zdroj progressive, tak s tim prob nemam.Blbý překlep
. I když i na 1080i60 je dobrá podívaná, když se "deinterlacuje" - řekl bych, že tohle ani nemůže být poznat.
Ehm, možná jsi ještě HD záznam neviděl,no, máš recht, nativně ještě ne - nechtělo se mi ukecávat monitor k vyššímu rozlišení, když jede 1600*1200, tak jsem to měl lehce přeškálované
nebo to říkáš jen tak s davem,hm, a já si myslel, že takovéto názory jsou proti davu ... ne že by na tom záleželo
ale ten rozdíl je velmi dobře patrný.ano, když si típneš políčko coby fotku - ale ne při normálním koukání na film
Samozřejmě je k tomu potřeba pořádná televize,a vo tom to je - viz výpočet výše, já bych si takovou krávu na zeď nedal když koukám na fotku, co držím v ruce, optimální je pro mě formát 15*21 - po větší už musím šmejdit zrakem sem a tam, nejsem schopen ji vnímat jako celek, musím si ji dát dál ... obdobně u tý televize, když rozsah scény překročí pozorovací úhel, je to ku škodě věci btw, když už jsem to nakous, ze stejnýho důvodu mi nevyhovujou superširoký filmy, už i 16:9 je na mě dost, nevím, co je za hřích na tom držet se starýho osvědčenýho zlatýho řezu ... každopádně ten poměr stran jest můj subjektivní názor, s tou velikostí to mám ovšem vypozorovaný obecně, že třeba diváci v kině neradi první řady, kde musí kroutit hlavou z jedný strany na druhou
ale ty zanedlouho nebudou tak drahé.to mi rovněž jako kolegovi přijde značně optimistický - už dva roky uvažuju o novým (resp. dalším) monitoru, a pomalu se schyluje k tomu, že asi koupím na inzerát nějaký starší slušný CRT, neb ceny LCD s parametry, které bych rád, dle mého názoru stále ještě neodpovídají tomu, aby se přechod od "klasiky" vyplatil
Přehrávání na klasické obrazovce žádné zlepšení nepřinese, ale u velké (LCD) televize s vysokým nativním rozlišením je zážitek o hodně lepší.myslímže zde byl hřebíček lehce polechtán po hlavičce - ano, nativní rozlišení LCD je docela problém ... potíž jest v tom, že obraz na LCD jest nepřirozený ... ale to už bychom se mohli rovnou ponořit do debaty navazující na mou pochybnost z předchozího příspěvku ohledně vhodnosti brát za referenční "W3C pixel" ...
kromě australských křováků
Křováci žijú v Afrike. (alebo som nepochopil ten vtip?)
U specializovaného dekodéru se ani o taktu nehovoří, ježto nemá instrukční sadu a tudíž není zapotřebí znát délku intrukčního cyklu, aby bylo možné počítat dobu provádění uživatelského programu.
A ty si takové příspěvky pod svým blogem rozhodně zasloužíš.
Krásně čitelné, vynikající sloh, vytříbený jazyk a téma, které asi zajímá kdekoho, ale i kdyby někoho nezajímalo, tak se nevnucuje. Připojuji se k NbS a také děkuji za krásný blogpost.
Tiskni
Sdílej: