abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    7.1. 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.1. 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 299 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník

    Propagace

    22.12.2005 12:24 | Přečteno: 1293× | poslední úprava: 22.12.2005 13:23

    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevlastní odkazy na propagační materiál ve formě letáků
    Osobně rád instaluji produkty typu OpenOffice,FireFox, ThunderBird ale i spoustu jiných produktů, zejména u uživatelů, kteří nemají ani ponětí, že něco této filosofie je. Mám možnost tisknout letáky na kvalitní laserové tiskárně ve větších objemech a taky možnost umístění na vhodných místech. V minulosti se mě např. líbil leták na OOo 1.4.
    vytiskl jsem taky spoustu letáků, které hlásaly Osvoboďte se od proprietárních formátů, ale ty jsem stáhl, protože se mě spousta lidí ptala co je to proprietární.
    Několikrát jsem přemýšlel o výrobě vlastního letáku , který bych měl možnost vyvěsit na mnoha vhodných místech, ale bohužel nejsem schopný grafik a nechtěl bych nevhodnou prací poškodit vidění na zmíněné produkty.
    kdyby měl někdo vhodný materiál, tak bych uvítal jeho URL adresu, zejména na Open Office, protože ten nejvíc "letí"
    všem díky
    Roman Valášek        

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.12.2005 13:17 Ich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    Každopádně bych zapojil i jazykového korektora, aby se text "líbyl" :-)
    22.12.2005 13:24 peskua | skóre: 8 | blog: Peskua_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    tak tohle je ještě vetší problém, ale snažím se
    Luk avatar 22.12.2005 13:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    Počítám s tím, že bych takové nechal v blízké době navrhnout (řeším totiž podobný problém). Pak by byly samozřejmě k dispozici každému, nejlépe asi přes příslušné portály (openoffice.org atd.). Nic neslibuji, ale byl bych rád, kdyby to bylo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 22.12.2005 13:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    Tedy měl jsme na mysli ty české portály, tedy openoffice.cz apod. :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.12.2005 14:35 Mr. J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    vytiskl jsem taky spoustu letáků, které hlásaly Osvoboďte se od proprietárních formátů, ale ty jsem stáhl, protože se mě spousta lidí ptala co je to proprietární

    na to se nedá říci nic jiného než LOL
    22.12.2005 14:49 peskua | skóre: 8 | blog: Peskua_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    lidé chcou asi vidět tabulky a grafy a nějaké pěkné menu
    tím stáhnul jsem myslel s oběhu, aby nedošlo k nějakým nesrovnalostem :-)
    Základní problém všech propagačních akcí je, že většinou prezentují jako výhody něco, o co normální člověk ani nestojí, nebo nemůže stát, případně tomu vůbec nerozumí. To je bohužel nevýhoda technicky zaměřených lidí, že se nedokáží vžít vůbec do situací většinu běžných uživatelů.

    Já třeba taky nechápu, jak může být pro někoho problém naprogramovat si nějakou jednoduchou věc. :-)

    Druhý aspekt propagačních akcí je také to, že většinou slibují něco, co se ukáže jako lež, a to bohužel velmi velmi časté. Základními nepravdami, které rychle přesvědčí běžného uživatele o tom, že jejich šiřitel je utopista jsou třeba tvrzení jako třeba: "Linux je snadný a bezproblémový", nebo "OpenOffice stoprocentně nahradí Word a Excel", případně "Firefox stoprocentně nahradí Internet Explorer". Jakmile začnete něco takového tvrdit, pak při prvním problému (a s čím nejsou problémy, že?) vás takový uživatel odkáže tam, kde slunce nesvítí.

    Takže než začnete propagovat, tak si uvědomte, že hesla typu "proprietární", "svobodný", "open source", "bezpečnost", atd. nemá pro běžného uživatele pražádný význam.

    Mimochodem, z výše uvedených důvodů bych nikdy nedoporučil žádnému zájemci o Linux stránky proc.linux.cz, které považuji za velmi nešťastné a jsem rád, že se o těch stránkách moc mezi nelinuxáky neví. Jsou to přesně ty stránky, které slibují s Linuxem ráj na zemi.

    Já když někoho přemlouvám na jiný operační systém/program/formát atd. rovnou bez obalu říkám výhody a problémy. Rovnou upozorňuji i na stinné stránky. Od té doby, co jsem to začal dělat jsem přesvědčil daleko víc lidí a pokud někoho přesvědčím, tak u toho většinou zůstane. A získávám si tak v okolí větší reputaci, než mnozí evangelisté, kteří slibují jen pečené holuby do huby a ráj na zemi.

    Když chce někdo v mém okolí začít třeba s Linuxem, tak to s ním proberu, zeptám se ho, co od toho očekává a podle toho mu buď Linux doporučím, nebo mu vysvětlím, že pro něj Linux není. A tak postupuji u všeho.
    Luk avatar 22.12.2005 16:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    tvrzení jako třeba: "Linux je snadný a bezproblémový", nebo "OpenOffice stoprocentně nahradí Word a Excel", případně "Firefox stoprocentně nahradí Internet Explorer".
    Taková tvrzení jsou samozřejmě mimo mísu (to je asi jako tvrdit, že Smart nahradí Audi A8 nebo naopak). Kdo s nimi operuje, je zaslepený (v tom má JXP pravdu) ;-)

    Jsou prostě různé věci, vzájemně částečně nahraditelné, ale ne stoprocentně. MSIE umí a, b a c, a neumí d. Kdežto FF umí a, b a d, a neumí c. Právě o tomto je potřeba říkat pravdu.
    Takže než začnete propagovat, tak si uvědomte, že hesla typu "proprietární", "svobodný", "open source", "bezpečnost", atd. nemá pro běžného uživatele pražádný význam.
    Ale význam má slovo zdarma (byť je v bujícím SW pirátství řádně otupený - ale např. v neziskových organizacích, kde už mají - po nedávných událostech - strach z policejních razií, význam rozhodně má). Slovo bezpečnost bych úplně nezavrhoval, pro mnoho lidí není úplně lhostejné (hlavě pro ty, kdo si zanesli do počítače nějaké pořádné škůdce).

    Proto propagaci rozhodně nezavrhuji - bez ní není šance, že by se bezesporu kvalitní programy více rozšířily. Je ale potřeba postupovat uvážlivě a nenásilně, a používat srozumitelné argumenty.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.12.2005 17:16 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    Souhlasim s oběma příspěvky, problém ale vidím v tom, že málokdo umí "reklamu" tímto způsobem udělat. Bohužel v okolí narážim víc na ty zaslepence a bezmezně věřící, kteří mají potuchy maximálně o Windows 98, než na ty racionálně uvažující s přehledem o situaci na obou stranách "barikády".

    Ono by možná nakonec bylo nejlepší, kdyby takové akce vzešly z hlavy a ruky někoho, kdo tomu nerozumí tolik, aby jednu variantu předem odsoudil. Moje zkušenosti to minimálně částečně potvrzují. Laik (tj. typický zákazník) vám řekne, jak se chová DVD přehrávač za 1500 korun, co má doma - co umí a neumí. Naproti tomu expert vám už při pohledu na cenu řekne, že je to krám, aniž by věděl, co od toho přístroje vy chcete.
    Ano souhlasím. Pořídil jsem si již několik věcí, které experti označili za krám, a jsem s nimi dlouhodobě spokojen. Je to jen o tom, že vím, co za parametry požaduji a nepotřebuji super hyper technologie, které stejně nevyužiji.
    Luk avatar 22.12.2005 18:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    Také si někdy kupuji věci, o kterých dokonce sám říkám, že jsou to šmejdy. A to tehdy, když vím, že se mi lepší věc nevyplatí kupovat.

    To se ovšem nikdy netýká nářadí (šroubováky, kleště, klíče apod.) - protože tam vím, že by šmejd nepřežil první pokus o použití k vážné práci.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.12.2005 19:06 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    Nikdy, nikdy… Ani na laciném kladivu se nic zkazit nedá a kdo říká, že mu jenom kladivo nestačí stejně lže.
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 22.12.2005 22:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    Pozor - jedno kladivo už jsem reklamoval. Nepřežilo můj pokus s ním pracovat :-D

    Ale zrovna kladivo je docela nebezpečná věc. Komu někdy uletěla ta kovová část a v ruce mu zůstalo jen topůrko, dá mi za pravdu. Hlavně pokud se jedná o větší kladivo, znamená to smrtelné nebezpečí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.12.2005 22:12 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    To je pak otázka co je ještě vada nástroje a co už vada pracovníka ;-)
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 22.12.2005 23:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    To mi připomíná někdejší reklamu: "Pokuste se boty nošením zničit!" Myslím, že bych s tím neměl sebemenší problém :-D:-D:-D

    Ale mám dojem, že kvalitní nářadí by mělo něco vydržet. Šroubovák, který praskne při pokusu utáhnout mosazný (!) šroub, desítka klíč na dvě půlky při pokusu povolit s ním nějakou matku, ulomené kladivo při pokusu zatlouct padesátku hřebík do prkna atd. - to všechno jsou případy totálních šmejdů. Mám víc než 30 let staré klíče a šroubováky z Cr-V oceli, přežily i velice hrubé zacházení, a slouží spolehlivě dál. Co si tedy myslet o klíči, který při použití praskne, a v lomu je vidět třímilimetrová bublina (o druhu oceli bych se ani nebavil)?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Ne, slovo bezpečnost pro 99,999% obyčejných lidí nemá žádný význam. Běžnému člověku je naprosto ukradené, jestli se mu v počítači prohání padesát breberek (pokud mu počítač jede plynule), a že si lidé z druhého konce republiky prohlížejí jeho nasdílený disk ve Windows a tahají si k sobě intimní fotky manželky, které má na disku.

    Mnoho lidí, které na to upozorníte dokonce začne reagovat slovy: "Já nemám co skrývat, nejsem terorista, zloděj, atd...".

    Já Vám povím, kdy začnou lidé bezpečnost brát vážně. Bude to tehdy, až se objeví NIČIVÝ virus. Všechny viry pro Windows jsou jen hračky, které se šíří a sem tam něcopřenášejí po síti. Ale až někoho napadne napsat virus, který třeba zformátuje disk, pak se to teprve dotkne obyčejných uživatelů. Dokud viry nezačnou být destruktivní, tak se to běžného uživatele netýká.

    Proto byly antiviry tak populární v době DOSu, protože mnoho DOSovských virů bylo skutečně destruktivních, nebo alespoň hodně hodně otravných.
    Luk avatar 22.12.2005 18:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    Ne, slovo bezpečnost pro 99,999% obyčejných lidí nemá žádný význam. Běžnému člověku je naprosto ukradené, jestli se mu v počítači prohání padesát breberek (pokud mu počítač jede plynule), a že si lidé z druhého konce republiky prohlížejí jeho nasdílený disk ve Windows a tahají si k sobě intimní fotky manželky, které má na disku.
    To není tak úplně pravda. Některé druhy havěti (např. známý RPC-exploitový červ MSBlaster) totiž úplně znemožňují práci. Zrovna uvedeného červa jsem před něco víc než 2 lety odstraňoval z desítek počítačů (bohužel včetně svého :-(). Mělo jednoho společného jmenovatele - všichni uživatelé kašlali na bezpečnost, a neměli žádný firewall, anebo si ho z nějakého důvodu vypnuli (jako já - potřeboval jsem pod XP krátkodobě otevřít nějaký port, a z lenosti jsem místo změny konfigurace firewallu tento úplně vypnul).

    To jsou momenty, kdy lidi bezpečnost zajímá, a jsou ochotni udělat skoro cokoliv. Tehdy je vhodná chvíle ukázat jim, jak se mohou sami bránit, jaké programy jim mohou pomoci atd. - s varováním, že příště to může být horší, a oni přijdou o všechna data. Někdy to zabere, ale často je každá rada drahá.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.12.2005 18:39 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    Tak je to skoro se vším, člověk si prostě musí namlátit hubu sám.
    22.12.2005 19:33 lukas.ramlich | skóre: 3 | blog: linux_a_ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    Aby ses nedivil. Běžnému uživateli je dokonce jedno i když přijde o všechny svoje data.

    Příhoda 1:

    Uživatelka nic neukládá, má jen jeden dokument "Dokument1.doc" a ten pořád dokola přepisuje.

    - "Proč si to neukládáte samostatně?" - "Já to nepotřebuju."

    Sem tam opisuje starý dokument ze starého výtisku kvůli nějaké chybě. Nijak jí to nevadí, "počítače jsou prostě takové".

    Příhoda 2:

    "Pokročilý" uživatel si hrál se svým počítačem a odstřelil si OS. Pak ho sám pokoušel přeinstalovat, zformátoval při tom disk.

    - "To je průůůůser, jsem tam měl fotky za půl roku dozadu" sděluej skoro radostně - "Proč nezálohujete na CD? Stokrát to opakuju, vypalovačku máte" - "Nemám na to čas."

    Uživatel se ztrátou dat dále nevzrušuje, "počítače se občas chovají nevyzpytatelně a nedá se s tím nic dělat."

    Takže moje zkušenost ukazuje, že ani destruktivní virus by nikoho moc nevzrušil. Uživatelé jsou zvyklí a vědí, že práce s počítačem je nebezpečná, sem tam člověk přijde o data, anebo dělá něco delší dobu. Ve světě, kde se celá firemní oddělení zabývají přepisováním jedněch excelových tabulek do druhých (činnost řešitelná krátkých skriptem), mě to už nepřekvapuje.
    Luk avatar 22.12.2005 23:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    "Proč si to neukládáte samostatně?" - "Já to nepotřebuju."
    Tohle znám moc dobře (už jsem o tom psal do blogu). Legrace byla, když tohle někdo praktikoval v T602, a dostal se do bodu, kdy vyčerpal paměť. Pak už nešlo udělat vůbec nic - jen smazat část dokumentu, aby šlo vůbec něco uložit.

    Zajímavé bylo také pozorovat tyto lidi při hledání toho textu, který je zajímal (což v několikasetstránkovém dokumentu není triviální). Zuřivě mačkali PgUp-PgDn třeba i několik minut (a o funkci vyhledávání nechtěli ani slyšet).
    "Nemám na to čas."
    Spousta lidí nemá čas u semaforu počkat, až jim skočí zelená. Je zajímavé, že pak v nemocnici toho času mají dostatek (o hřbitovu nemluvě) ;-)
    Ve světě, kde se celá firemní oddělení zabývají přepisováním jedněch excelových tabulek do druhých (činnost řešitelná krátkých skriptem), mě to už nepřekvapuje.
    A nejhorší je, že když jim takovou činnost chce člověk odebrat, tak narazí na tvrdý odpor. Ukázalo by se totiž, že těch x lidí jinou práci nemá, a že jsou tam tedy zbyteční. A i kdyby nebyli propuštěni, museli by se učit něco nového - a to, jak známo, bolí :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.12.2005 16:45 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    ja myslim, ze i preklad slavne vety (Torwalds?): The software is like sex: it's better when it's free! je docela vhodny slogan :)
    22.12.2005 17:25 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    Free ale ještě neznamená open-source. Free má několik významů, můžeme si pod tím představit i uzavřený freeware.

    Kromě toho, cena není jediné kritérium výběru softwaru. Pokud software neumí to, co od něj potřebuji, je mi jeho cena ukradená. A pokud nejsem programátor, opravdu mi argument "tak si to tam dopiš" asi moc nepomůže. Tímhle argumentuje spousta lidí, aniž by si uvědomila, že ne každý má schopnosti/čas to dělat. A když k tomu přidám to, že v některých odvětvích mám pro Windows stále ještě mnohem větší výběr z aplikací, dojdu k tomu, že Linux pravděpodobně stále ještě není pro každého.

    P.S.: Torvalds se AFAIK píše s V :-)
    The software is like sex: it's better when it's free! je docela vhodny slogan :)

    Takhle přemýšlí Torvalds, ale kdybyste byl proutník, nebo protřelý obchodník, tak můžete přemýšlet taky takhle (a Vaše zkušenosti by Vám dávaly za pravdu):

    1) Sex zadarmo může být ve svých důsledcích daleko daleko dražší, než ten, co si zaplatíte.

    2) Některé věci zadarmo obecně můžou vyjít daleko dráž, než když si je koupíte.

    Samozřejmě výše uvedené dva body nemají obecnou platnost, ale pravda v nich taky je.
    22.12.2005 19:48 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propagace
    Ehm, panove, pokousite se racionalne rozebirat reklamni slogan (reps. bonmot) nebo mam jen vlci mlhu? :P

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.