Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Zajímavé asi jen pro ty, kdo používají svůj vlastní CSS... Během posledních pár dnů jsem provedl do obou oficiálních stylů (výchozího světlého i alternativního tmavého) několik úprav, které by vám mohly narušovat vzhled stránek, pokud své styly nepřizpůsobíte.
Jde především o změny v nadpisech (které byly až doposud zobrazovány mírně chaoticky) a o změnu způsobu zobrazování sloupečkových výsledků anket (na návrh Yetiho).
Nadpisům (h1, h2, h3) jsem trošku poupravil odsazení nahoře i dole a přizpůsobil jsem tomu i odsazení odstavců (p). V šabloně to nedoprovázejí žádné změny, takže by to potíže působit nemělo, i kdybyste věci ponechali při starém. Ale ke změně došlo v kódu, který zobrazuje "Související články" a "Odkazy a zdroje" na konci článků. Když nahlédnete do zdrojáku kteréhokoliv článku, hned změny uvidíte (místo h1 je používán h3). Proto doporučuji okopírovat z ofic. stylu definici h3.
Ankety byly až do včerejšího večera zobrazovány pomocí tenkého obrázku, kterému byla šířka určována podle procentuálního podílu dané odpovědi/volby. Yeti však navrhl, aby se "sloupečky" řešily pomocí CSS a HTML, aby si je každý mohl nastylovat podle sebe. Já jsem se tím při vytváření tmavého stylu nezabýval (na rozdíl třeba od možnosti použít alternativní logo), protože ten modrý obrázek, kterým byly sloupečky tvořeny, mi pasoval jak do světlého, tak do tmavého stylu. Je však pravda, že čím více věcí lze individuálně nastylovat, tím lépe. A proto jsem vzal kód, který Yeti navrhl (díky), a s drobnými úpravami (většinou úlitby pohanským bohům a IE) jsem ho nasadil. V CSS to snadno najdete, když vyhledáte "ank".
Další na řadě bude barevné zvýrazňování syntaxe, které začal ve svém seriálu používat Yeti (Rukověť baliče RPM). V tmavém stylu se ty barvy blíží nečitelnosti, a proto bude nutné vymyslet způsob, jak to "zuniverzálnit".
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
<pre class="kod">) mít se světlým pozadím i ve tmavém stylu, nebo se inspirovat nějakým IDE (třeba jEdit), a vytvořit styly např. .kw_comment1, .kw_comment2, .kw_digit, .kw_function atd. Ty nechť si pak každý ostyluje dle své chuti a přesvědčení. Přičemž pro tmavé styly bude třeba vytvořit ještě alternativu pro tisk.
Nakonec bych byl ale pro výpis zdrojáků na světlém podkladu - IMHO zvýraznění syntaxe na tmavém podkladu není rozumně možné, protože barev, které jsou čitelné na tmavém pozadí, a dají se rozlišit, není podle mne mnoho.
            #!/bin/bash vim -R -e -s "$@" <<'EOF' :syn on :let use_xhtml=1 :let html_use_css=1 :unlet html_no_pre :run syntax/2html.vim :1,/<pre>/-1d :/<\/pre>/+1,$d :w! :qa EOF
 , ale tak jako tak je největší překážkou praktická otázka barev.
Jak už zmínil někdo v prvním komentáři, je těžké najít barvy, které by byly dobře čitelné na tmavém pozadí. Kdyby nebylo tohoto problému, byl bych už to zavedl - na staré díly seriálu by stačil jednoduchý search & replace. Varianta světlého pozadí v jinak tmavém stylu se mi nelíbí (nehledě na to, že to není řešení).
, ale tak jako tak je největší překážkou praktická otázka barev.
Jak už zmínil někdo v prvním komentáři, je těžké najít barvy, které by byly dobře čitelné na tmavém pozadí. Kdyby nebylo tohoto problému, byl bych už to zavedl - na staré díly seriálu by stačil jednoduchý search & replace. Varianta světlého pozadí v jinak tmavém stylu se mi nelíbí (nehledě na to, že to není řešení).
            Není možné se držet invariantu právě jednoho H1 na stránku?Ale proč? Čemu to vadí? Předpokládám, že máš na mysli třeba články, kde jsou jednotlivé "kapitoly" nadepsány právě pomocí h1. Nerozumím tomu, proč ti to působí takovou bolest (a chudáci ježci...).