V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
mluvím o nějakých myšlenkách které by byli progresivní a jestli o něčem víš tka to sem hoď, já budu jenom rád a ostatní si myslím též.
to je jenom dohoda jak co bude vypadatTak se dohodneme a udelejme to, ne?
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
. To jenom fóra, domovský stránky menších projektů a hlavně oss projektů, jsou velmi jednoduché a bez animací 
Ale to by byla asi pohádka z jiného soudku... bohužel...
...Jenže Gnome není windowmanager, defaultní window manager v Gnome je pokud, se nemýlím Metacity. Gnome je desktop environment. A na gnome je dle mého názoru "novátorská" myšlenka (neříkám, že šťastná) HIG, nebo jak se tomu nadává, prostě vcelku vysoké nároky na to, jak mají aplikace pro Gnome vypadat, aby se všechny tvářily podobně, a ovládali se podobně, vše ve stylu "aby uživatel nebyl zmaten".
, protože všechno mělo xlet zpátky nějakýho svýho předchůdce, který si řekl, ááá, budu kreslit na PC a udělám na to program => takový photoshop je tudíž taky neoriginální a takhle bych mohl pokračovat. Kdo bude určovat hranice toho, co je originální a co ne? A budeme tedy ignorovat originální nápady v "neoriginálních" aplikacích, nebo to budem všechno strkat do jednoho pytle a říkat, že tento projekt není originální? Sepiš to a pak dej vědět, jak si to teda přesně představuješ, urči hranice a pak se můžem hádat dál
... :D
Opravdu ještě jednou ti z celého srdce děkuji a teším se na osobní setkání s GURU dnešního Unix like systémů. Třebas se něco nového naučím.
Vim je Vi Improved, a vi je snad jediný editor, který má svůj standard (mj. v IEEE Std 1003.1), vi je určitě starší než linux.
třebas vynález UNIXu, jakožto principu fungování OS, vynález způsobu ovládání něčeho v komplu pomocí myši, vynález oken, třebas vynález způsobu ovládání a fungování 3D CAD systémů, atd...
To je možná škoda že neprogramím, třebas by mě něco napadlo.
))
Ale jistě vím že Pro/E jede na vlastním jádru a má vlastní, doufám že se nemýlím, metodu konečných prvků, tzv P metodu myslím...jinak CADDS je součástí ptc company... A o CSG sytsémy ani tak nejde jako o mylšenku parametrem řízené geometrie. To by mě zajímalo kdy tato myšlenka vlastně vznikla a kdo jí poprvé použil. nevíš náhodou?
. Pod Parasolidem běží jen PRO/Desktop, což byl původně samostatný, slibně se vyvíjející CAD jiné firmy, ale PTC je odkoupila a "postarala" se o něj.
CADDS je součástí PTC protože je také někdy na konci 90 let odkoupili.
Vytvářet parametrem řízenou geometrii byl možná záměr už prvních systémů. Pokud jsem to pochopil správně tak to byly spíše nějaké skriptovací jazyky, jejichž výstupem byl 3D model. Takže stačilo spustit něco jako VytvořOzubení (m,d1 ...) a byla parametrická geometrie
.
Kdo to první navázal na GUI a kóty nevím, tak staré CADy jsem nikdy ani na vlastní oči neviděl. PRO/E je sice někdy uváděn jako první plně parametrický, ale možná je to myšleno tak, že každá entita musí být plně zavazbená, jinak tě to nepustí dál
.
Jak s tím souvisí MKP???
))
Tiskni
Sdílej: