abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 489 hlasů
     Komentářů: 19, poslední dnes 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    5.12.2010 15:41 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Myslím si že je blbosť (na webe nájdeš všetky údaje, aj z tvojho okolia), ale keď to už budeš robiť sprav aj meranie elektrostatického poľa, stačí ti jeden mosfet s nezapojeným hradlom.
    Martin Stiborský avatar 5.12.2010 15:44 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Kdybych chtěl jenom ty údaje, podívám se na internet.

    Já chci něco takové postavit, udržovat a mít z toho radost, to na netu není.

    Kvík ..
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.12.2010 15:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Spojení s Asus-Wl500gP pomocí ethernetu (ethernet shield pro Arduino), --- Napájet se bude po ethernetu, kabel půjde pod zem, vedení v husím krku.
    Jako někdo, kdo se aktuálně zabejvá i detektorama větru, deště, doporučuju ohledně toho napájení předem nastudovat vlastnosti kabeláží. ;-)
    5.12.2010 17:00 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    aby sis taky nepostavil rovnou bleskosvod ;)
    5.12.2010 17:14 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Ten srážkoměr přes počítání vyklopení je zajímavý. Já viděl jeden návod, kde to řešili přímo přes počítání jednotlivých kapek mikrofonem při dopadu, ale to bylo určerné do oblasti s malým množstvím srážek (Kalifornie, myslím), nevím, jestli by něco podobného fungovalo i pro mohutné deště u nás. Alternativní řešení je srážkovou vodu vážit (např. pomocí senzoru z lepší digitální kuchyňské váhy), ale to chce mnohem větší sběrnou plochu.

    Ale na anemometr jsem viděl zajímavé řešení, postavené z vnitřností optomechanické myši - jedna osička měřila rychlost, druhá směr větru, Tlačítka se používala pro reset polohy směru větru pomocí kontaktů z jazýčkového relé, aby se obešlo to, že se posílají jen změny souřadnic. Výhodou je, že elektronika je kompletně hotová, stačí udělat jen mechanická část, i když autor doporučoval minimálně pro změnu polohy vlastní kotouč s více zářezy pro vyšší citlivost. Škoda jen, že původni odkaz už nefunguje :-(

    BTW: Osobně bych přidal i detektor blesků, zapojení je jednoduché (jde o přímač naladěný na frekvenci 200-400 kHz, viz např tady), jen to chce pořádnou anténu.
    Martin Stiborský avatar 5.12.2010 17:50 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Jo, řešení s vykuchanou kuličkovou myší jsem četl na programujte.com, bylo to trochu jiné než popisuješ, ale myšlenka stejná.

    Detektor blesků by byl taky super, ale ten stožár dost dobře realizovatelný nebude, hned vedle místa kde chci stanici mít je elektrické vedení. Mohl bych to dát na střechu, ale to by bylo taky trochu komplikovanější.

    Kvík ..
    Grunt avatar 6.12.2010 15:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    detektor blesků
    Tak ten je drsný. Kdo ví jaký to má dosah. Kdyby se tam přidal nějaký A/D převodník a uzavřelo se to do trojúhelníku, tak by se dala pozice blesků i triangulovat, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.12.2010 17:43 wlofy | blog: wlofy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Videl sem zajimave reseni a s merenim srazek se da sehnat od cca 3000 coz za tu cenu asi nepostavis. Nechci te ale samozrejme odrazovat neco si doma ubastlit je nejlepsi. Jinak mereni vetru pekne realizovane bez mechanickych casti sem videl ve starsi circuit cellaru pomoci ultrazvukovych cidel. Zjednodisene receno se merilo zrychleni/zpomaleni zvuku pri foukani vetru, merilo se to ve dvou osach a pak prepocitavalo.
    Martin Stiborský avatar 5.12.2010 17:46 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Nabídka hotových meteostanic je velká, ale to mě vůbec neláká…

    Na ten ultrazvuk kouknu, díky.

    Kvík ..
    kotyz avatar 5.12.2010 17:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    ale moh by sis treba koupit hotovy cidla a z nich tu stanici potom postavit.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Martin Stiborský avatar 5.12.2010 17:51 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Jako třeba hotový anemometr? Jo, to bych mohl…pokud nebudu úspěšný v bastlení tak to tak i skončí :)

    Kvík ..
    kotyz avatar 5.12.2010 18:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    jo, presne ten sem mel na mysli.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    PepaSFI avatar 5.12.2010 19:52 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    měření větru je bohužel mechanická záležitost a pokud to má sloužit tak to musí být dobře udělané. Klasická vrtulka s polokulovýma lopatkama a nějak snímat otáčky. Buď optočlen nebo magnet. Dobrá ložiska aby se to lehko roztáčelo, nesmí to zamrznout a běhat pokud možno bez údržby. Ještě existuje nemechanické měření ale taky má nevýhody. Používá se žhavené odporové vlákno a proudění vzduchu ho ochlazuje. Musí se to kompenzovat podle okolní teploty a když prší a vítr žene vodní tříšť tak to dělá blbosti. Takhle fungují i takzvané váhy vzduchu v automobilních motorech, teda některé, někde je jen taková klapka co vlaje v průvanu. Horší to je se směrem větru, aby to mělo trochu rozlišení tak to bude složité.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Martin Stiborský avatar 5.12.2010 20:06 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Přesně takové informace potřebuji, děkuji mockrát.

    Nesmí to zamrzat, no, tak nad tím ještě pouvažuju…Je to pravda, nedošlo mi to. Nakonec to vyhřívání bude potřeba…

    Jako ložisko mám zatím v plánu použít mechanismus ze starého harddisku…

    Kvík ..
    gtz avatar 5.12.2010 20:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Koukl bych se na konstrukce třeba na pandatron.cz, tam jsem viděl Home-made meteostanici s PIC.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    5.12.2010 22:44 tisa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Za mých mladých let se požívala ruská ložiska z přadlářských strojů. 100k rpm a nemrzla. To ale dneska asi neseženete.
    5.12.2010 18:26 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    No kdyby jsi na to nespěchal tak bych mohl pomoci s konstrukcí té meteo budky. :-) Respektive návrh + výkresy. :-)
    Martin Stiborský avatar 5.12.2010 18:41 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Nespěchám, díky, to by bylo fajn.

    Kvík ..
    6.12.2010 08:12 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    něco takovédle ho? http://www.vubhb.cz/images/meteo/2010/m2-400.jpg
    6.12.2010 08:12 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    železo nebo dřevo?
    Martin Stiborský avatar 6.12.2010 09:24 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Dřevo.

    Bohatě mi bude stačit něco menšího. Pošlu ti mou představu…

    Kvík ..
    Josef Kufner avatar 6.12.2010 12:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    A co to zamaskovat do ptačí budky či krmítka? (A nechat i prostor pro ptáka.)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Marián Kyral avatar 6.12.2010 14:48 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    No pak ti asi nebudou naměřené hodnoty korespondovat se skutečností ;-)
    gtz avatar 6.12.2010 15:24 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    To nejde, nepůjde tam vzduch tak jak by šel, kdyby to bylo venku.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Josef Kufner avatar 6.12.2010 17:50 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Tak jasně, že čidla musí pokukovat porůznu ven či být jen za mřížkou, ale ta hromada elektroniky u nich by mohla mít pěkný domeček.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    gtz avatar 6.12.2010 18:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Asi bych všechna čidla nechal umístěné venku - teplota, tlak jsou na to hodně náchylné a pak hodnoty jsou mimo mísu, anemometr by měl být na takové pozici, aby se dokázal otačet - možná aparatura pod stříškou domečku a korouhvička nahoře. Co se běžně dělá je malý stožárek s T výložníkem, kdy na jedné straně je anemometr a na druhé vlhkoměr a ve špici tlak/teplota.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 5.12.2010 23:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    pandatron, meteostanice s PIC. Vynikající je i článek na HW.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 5.12.2010 23:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Možná to tu je někde zmíněno, ale pro jistotu doplním. Pro některé meteostanice existuje i český projekt meteolinger postavený právě na Linuxu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Martin Stiborský avatar 6.12.2010 09:26 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Obzvlášť dík za ten odkaz na hw.cz, je tam hezky popsaný postup kalibrace anemometru.

    Kvík ..
    gtz avatar 6.12.2010 12:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Doplním ještě Linux home automation snad budete znát popř. Výborný článek o domácí automatizace vč. čidel je zde
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 6.12.2010 12:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Najděte si v starším Amáru článek o konstrukci anemometru 1988/11.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    MaSo avatar 6.12.2010 10:30 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Super odkazy :-)
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    gtz avatar 6.12.2010 12:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Existoval jeden server v Německu, který se věnoval konstrukcím apod., byla tam popsána konstrukce přes 2x PIC s grafickým LCD, ale server jaksi již není :( :(
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    MaSo avatar 6.12.2010 10:33 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    UTP jsou i speciální pro venkovní (zemní) aplikace. Mají tvrdší/pevnější izolaci a bývají černé, cenu neznám
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    Martin Stiborský avatar 6.12.2010 12:32 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Paráda, díky, opravdu existuje, doufám že mi někde prodají těch pár metrů co potřebuji.

    Kvík ..
    gtz avatar 6.12.2010 12:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Přílohy:
    Přikládám stránky z AR 1988/11 - konstrukce anemometru a AR 2003/9 - anemometr z odporového drátu - prosím kvalita ja jaká je, nic lepšího nebylo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 6.12.2010 12:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Přílohy:
    Pokračování
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Martin Stiborský avatar 6.12.2010 12:57 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Díky moc! Kvalita je dostačující.

    Mimochodem, nenapadá vás z čeho vyrobit "lopatky" anemometru? Pinpongový míček mi připadá malý a dámské silonky u nás takhle asi nebalí :)

    Kvík ..
    gtz avatar 6.12.2010 13:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Pinpongový míček snad pro začátek stačí, ale možná tato konstrukce vetrometr by mohla pomoci.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Josef Kufner avatar 6.12.2010 13:48 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    A co pouťový větrník připevněný na korouhvi?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    kotyz avatar 6.12.2010 17:09 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    co dna z pet flasek? takovy vetrniky ma na zahrade soused, snad na plaseni spacku ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    6.12.2010 21:13 todler
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Timhle se neplasi spacci, ale krtci. Vertnicek z PET flasek se toci a otresy se prenaseji po osicce od zeme. Krtci to nesnasi a jdou radeji k sousedum. Moje babicka pestuje Hortenzie a od tech dob co tohle zprovoznila ma od krtku pokoj.
    6.12.2010 18:39 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Já bych zkusil prolézt nějakou prodejnu nádobí, pokud si pamatuju, polokulovité lžičky se používají na zmrzlinu. A existují i v nerezové verzi, které při vhodné kostrukci vydrží snad všechno mimo tornáda :-)
    7.12.2010 09:01 zenhas | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Jen nerezové budou asi dost těžké. Aby pak vánek do 2 m/s vůbec zaznamenal. :)
    gtz avatar 7.12.2010 11:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    plast, teflon, kevlar, možno i to udělat z pryskyřice
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    7.12.2010 18:00 dan | skóre: 9 | blog: paranoia | JO60WA
    Rozbalit Rozbalit vše detekce blesku
    blitzortung.org - k dispozici je i sw pro linux (vcetne openwrt)
    Víra se nikdy nezrodí jako výsledek racionální argumentace

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.