Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Malé rýpnutí: není i tenhle článek tak trochu bulvární?
Aneb kdyby Četky nebylo, copywriteři, ehm novináři! samožřejmě, by pomřeli hlady.
5,8 % přejatých zpráv není zas tak mnoho – znamená to, že ten zbytek (valnou většinu) napsali novináři sami. Nebo to jsou nějaké neoznačené PR žvásty a zprávy podstrčené někým jiným… ale nevypovídá to podle mého o nějaké vysoké závislosti na ČTK. Novináři by tedy hladem nepomřeli, přinejhorším by těch 5,8 % textu sesmolili sami.
Navíc pokud jde o běžné zprávy obsahující pouze místo, čas a jednoduchý popis nějaké události, tak v opisování nevidím až takový problém. Důležitý je spíš výběr takových zpráv, filtr, než kdo ten text napsal.
A to máme krásných 2,3 % Babiše na číslo, a to se vyplatí přátelé!
Tohle procento na jednu osobu je fakt hodně. Na druhou stranu, je to nová tvář v politice a ministr financí. Zajímavé by bylo relativní srovnání s ostatními dnešními ministry a politiky nebo s ministry financí předchozích vlád (v témže období vládnutí). Navíc se pořád ještě řeší to jeho estébáctví, ne? Jak moc se psalo o různých Topoláncích, Paroubcích, Čuncích, Rathech a jiných v dobách jejich průšvihů?
Světe kde tě mám...
Co se týče těch zemí, tady celkem souhlasím. Bude to takový mix mezi infotainmentem, hledáním senzací (Kim provedl to či ono) a nějakým tím záměrem (typicky odvrátit pozornost od věcí, které se nás týkají a proti kterým by lid mohl něco namítat – kdyby o nich ovšem věděl).
A tady už se dostaneme na krásných 9 % podílu z celku na jedno číslo! Z čehož nám vychází, že desetina novin není nic jiného než reklama, hezké ne?
Deset procent inzerce mi přijde ještě v pohodě (za předpokladu, že je řádně označená). Stačí to srovnat třeba s webem – tam ti klidně fláknou reklamu přes celou obrazovku a musíš hledat ten malinkatý křížek, v horším případě se to ještě hýbe a vříská to. Reklama je i v textu (zeleně podtržená náhodná slova a u nich nesouvisející odkazy) a vůbec všude kolem. Bez AdBlocku nepoužitelné. Nebo v hospodě, kde máš reklamy na ubrusech, na slunečnících, na táccích, na hajzlech, všude… Papírové noviny jsou v tomhle ještě zlaté.
To jsem do toho počítal. Cena papírových novin není až tak vysoká (někdy spíš symbolická a některé jsou zadarmo), jde mi o to, že když už si k tomu sednu a jdu číst, tak ten pocit je nesrovnatelný: papírové noviny = celkem pohoda vs. web bez AdBlocku = nepoužitelné.
Deset procent inzerce mi přijde ještě v pohodě (za předpokladu, že je řádně označená).To jo. Různé lokální a regionální noviny mívají podíl reklamy podstatně vyšší. Mnohdy jde primárně právě o tu reklamu (hlavně pokud se za noviny nic přímo neplatí), zatímco články jsou tam jen proto, aby to neputovalo bez prohlédnutí rovnou do odpadu. A úplně "nejhustší" bývají některé obecní/městské a krajské plátky (ať už samostatné nebo obsažené v jiných novinách), tam si politici dělají - navíc ještě z veřejných peněz - reklamu skoro v každém článku a jako reklama to není označeno ani náhodou. Viz např. Středočeské listy.
Aneb kdyby Četky nebylo, copywriteři, ehm novináři! samožřejmě, by pomřeli hlady.
porovnání s ostatnímiidnes/blesk?
Dnešní noviny obsahují obrázky. U některých článků přestavují polovinu plochy. Počítali jste čistý text, nebo včetně obrázků?
Zkopírovat zprávu ČTK plnou faktů a proložit tu samou zprávu vycucaným komentářem novináře spolu s ilustrační fotografií a infografikou přes půl stránky je a není rozdíl.
Jak to vypada s frekvenci zprav o planu|potrebe zemedelske sobestatcnosti CR a zavadnosti dovazenych potravin. A jak o planu | potrebe dostavby dalsiho bloku JET ? Pred a kratce po volbach byla kolem toho medialni masaz, nevim jestli to ustalo. Masmedia uz tak nesleduju, radsi hrajeme s kmotry Monopoly
Tiskni
Sdílej: