Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Krátké polechtání variability nových médií podle Lva Manoviche z článku Principy nových médií.
Lev Manovich sepsal pět základních principů nových médií, kterými se liší od tradičních médií. Jsou mezi nimi:
Dneska bych Vám chtěl něco nastínit o variabilitě, kterou Lev myslí to, že nová média nejsou statická, ale neustále se vyvíjí a přeměňují. Lev nám předkládá sedm základních principů variability (existovat jich může mnohem více):
Oproti tradičnímu médiu, které se vytváří dopředu, novomediální díla jsou tvořena na požádání uživatele v reálném čase (on demand). Často jsou generována z databáze a liší se například podle rozlišení obrazovky uživatele nebo rychlosti internetového připojení. Dílo pak může měnit jak formu, tak svůj obsah.
Velkou změnou oproti starým médiím jsou rozhraní, pomocí kterých se k datům přistupuje. Dříve jste si koupili v trafice noviny, dnes si je přečtete na iPadu, ve svém Androidu nebo ti starší z vás na svém PC. Pokaždé však přistoupíte ke "stejným" datům pomocí jiné aplikace.
Aplikace toho dnes o uživateli ví opravdu mnoho a i když se EU snaží zakázat cookies, online marketéři už si prošlapávají nové cestičky s pomocí fingerprintingu prohlížečů. Obsah pak vidí každý uživatel šitý přímo sobě na míru.
Asi pro nikoho není překvapení, že se tvůrci novomediálního obsahu snaží implementovat stromové struktury pro průchod svým dílem.
Hypermediální dokumenty jsou tvořeny hypertextovými odkazy. Zde je zajímavá myšlenka, že uživatel, sledující nějakou cestu pomocí hypertextových odkazů, vytváří jedinečnou verzi dokumentu.
Různé verze jednoho díla jsou tvořeny pravidelnými aktualizacemi. Můžou to být aktualizace jak na straně softwaru, tak na straně obsahu. Aktualizovat vytisknuté noviny popravdě dost těžko.
A posledním principem je stupňovatelnost, kterou můžeme přirovnat ke generalizaci map - pro každé zařízení/médium se vytváří verze, která má například různou podrobnost, tím se tedy myslí jiné množství zobrazených prvků.
A akcie Gazpromu už máte?
Tiskni
Sdílej:
Tenhle trend podle mě určitě příjde i do těch informačních medií. A kdo bude, že tohle chytré filtrování/řazení dat je jen kvůli tvému pohodlní a není to nástroj skryté manipulace?No ale proc by sis mel vybirat zdroje, ktere tohle delaji? Pokud se ten zdroj snazi tvarit duveryhodne a dela si jmeno, zaroven tim usnadnuje zjisteni, ze neduveryhodny je.
Pokud ale máš názor, že současné západní mocnosti na manipulaci už žádný zájem nemají a proto tohle nehrozí, tak ti ho brát nebudu, ale vážně ho nesdílím a příjde mi naivní.Nemam, a samozrejme to hrozi. Proto je potreba, aby vsichni lide meli pokud mozno stejnou moc - pak se o to nebudou moc pokouset, protoze to fakt nedava smysl.
Jenže ono to není (nebylo) jenom s vírou, nýbrž i s filosofií, hnutími atp.Jednak to byly jen příklady, nikoliv kompletní výčet, a jednak mi nepřipadá, že by filosofie, hnutí apod. byly založené na něčem jiném než víře.
A pak to taky smrdí stalkingem.To si nemyslím.
Jednak to byly jen příklady, nikoliv kompletní výčet, a jednak mi nepřipadá, že by filosofie, hnutí apod. byly založené na něčem jiném než víře.
Tvrdit, že nihilista je věřící, je asi jako tvrdit totéž o ateistovi.
Tvrdit, že nihilista je věřící, je asi jako tvrdit totéž o ateistovi.Ještě jsem nevěřícího ateistu nepoznal.
nepoužíváš takovou definici víry, že je nicneříkající?Používám takovou definici víry, abych nemusel lhát sám sobě, tedy rozhodně ne žádnou z těch, co zhruba na principu ekvivalence mezi „věřím“ a „ježíše kristus je můj spasitel“, „ten pán na obláčku existuje“ nebo něčím podobným. Nevidím jediný důvod nechat si od někoho víru brát jen proto, že si myslí, že ta jeho je správná. Bez víry není morálka, bez náboženství samozřejmě ano. Na druhou stranu nevidím jediný důvod snažit se předstírat, že jsem za všech okolností racionálně jednající bytost, která čistě na základě logiky překládá své informace o světě v činy. Ale k něčemu takovému si musí každý dospět sám, takže pochopím, když mě nepochopíš ;).
nepleteš ateismus a antiteismusTo co ty nazýváš ateismem a antiteismem, jiní nazývají agnosticismem a ateismem. Ta terminologie není dostatečně ustálená na to aby mělo vůbec smysl se o ní hádat. Ale to nic nemění na tom, že to co říkám, říkám pro všechny *teismy obecně, bez ohledu na konkrétní definice. Jestli někdy potkám člověka bez víry, věřím, že mě to pořádně rozhodí.
Tohle už tu aspoň jednou bylo a nikam to nevedlo, protože ta tvoje definice směřovala k tomu, že lidi "věří" v Newtonovy zákony apod. Ten pojem je pak ale zbytečný a tvrdím, že naprosto zcestný.
Jestli někdy potkám člověka bez víry, věřím, že mě to pořádně rozhodí.
Být v USA, asi bych seděl s Jardíkem na terapii, žral prášky a vůbec se léčil z existenciální deprese. To je možná směr, kterým se dívat, chceš-li být rozhozen. Na druhou stranu to může být pozitivní desintegrace...
protože ta tvoje definice směřovala k tomu, že lidi "věří" v Newtonovy zákony apod.Newtonovy zákony jsou špatný příklad. O jejich existenci není pochyb, oproti tomu jejich univerzální platnost byla pokud vím i experimentálně vyvrácena. Jejich aplikovatelnost na běžnou realitu se naopak zpochybňuje dost těžko. Jestli chceš příklad, který dává alespoň trochu smysl, tak použij volný trh. Víra ve volný trh má všechny běžné atributy víry. Vychází ze zvláštní kombinace přání pozorování a zkušeností. Volnotrhovec má stejné potíže s vírou jako křesťan ve formě pochybností, okolních lidí, co se tě snaží odradit, atd...
Však víru, jak ji chápu já, člověk může nemít (nihilismus) a ani to nesouvisí s vnějším projevem (můžu chodit do kostela, ale nevěřit, nebo naopak být hluboce věřící, přesto nepraktikovat náboženství).V tom se shodujeme.
Jinými slovy, mám opět pocit, že to je opět o koze a voze.Já o koze, a ty střídavě o koze a voze, aniž bys dal najevo kdy o čem.
Jestli někdy potkám člověka bez víry, věřím, že mě to pořádně rozhodí.Někdo takový by musel být nejspíš následovík solipsismu a i to je problematické, protože je otázka, jestli se nevíra v existenci čehokoliv mimo vlastní hlavu dá považovat za víru. PS: V Adamsově Restauraci na konci vesmíru se jeden právě takový vyskytuje (a je vládcem vesmíru, i když o tom vlastně ani neví). A minimálně Zarniwúpa setkání s ním opravdu rozhodilo
Velkou změnou oproti starým médiím jsou rozhraní, pomocí kterých se k datům přistupuje. Dříve jste si koupili v trafice noviny,- memu dedeckovi predcitala noviny babicka, protoze byl skoro slepy. - v knihovne byly takove prohlizece, pomoci kterych se se prohlizely stare noviny Navic, s tim Rudym Pravem sis mohl vytrit prdel, zkus to s Androidem ....