abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (2%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (53%)
    Celkem 316 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    9.5.2009 11:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Rozhodně to je na hry dobrá volba, pokud na to máš prachy... ;-)
    9.5.2009 11:15 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Co takhle herní konzole + počítač v jednom...

    Mám na mysli Playstation3
    Jsem mimořádně obtížný případ
    kotyz avatar 9.5.2009 11:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Kdyz by se na nem zrovna nehralo, moh by pocitat seti@home :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    cezz avatar 9.5.2009 15:50 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Takto to pouzivam ja. Linux tam casto nebootujem, PS3 ma celkom pouzitelny browser a zvycajne radsej pouzivam MacBook. Predsalen pohodlnejsie ako sediet za stolom ;)

    Computers are not intelligent. They only think they are.
    xkucf03 avatar 9.5.2009 20:52 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Až na tu RAM. Nebo už má víc než 256 MB?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    cezz avatar 11.5.2009 01:03 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Mne chodí 256 ram + 256 swap vo video ram. Žiaľ gnash ak práve nepadá tak aspoň ukusuje z pamäti.. Chcelo by to od chlapcov z adobe aj verziu pre ppc..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    kotyz avatar 9.5.2009 11:17 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Ja, kdybych si uz teda nakou konzoli kupoval, tak by to bylo PS3.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    9.5.2009 11:21 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Hry pro XBOX360 jsou drazsi nez pro PC, u novinek 1000 Kc vs 1500 Kc. Grafika v XBOX360 je zastarala, ve stejnem rozliseni na PC staci graficka karta za 3000 Kc. To ze potrebujete nabusene PC je mytus, pri stejnem rozliseni vyjde PC cenove podobne. Pokud si, ale chcete zahrat ve full HD tak na XBOX360 zapomente a u PC si jednoduse priplatte.
    kotyz avatar 9.5.2009 11:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Hry na konzole sou vzdycky drazsi, protoze je z nich dotovana cena ty konzole.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    9.5.2009 11:36 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Ano, tudiz cena konzole je jako rozhodovaci faktor na nic, protoze drahe hry si bude kupovat uz porad. A na PC uz pri koupeni ctyr her se zaplati licence za Windows.
    lukve avatar 9.5.2009 11:54 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    a chcem windows? this is the right question? napr. xbox a ps3 maju iny os.. zatial som videl len xbox  ale ps3 nemam skusenosti


    linux user more than 20y
    AsciiWolf avatar 9.5.2009 15:00 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Nevím, na čem jedou dnešní Xboxy 360 (předpokládám nějaký Windows Embedded nebo Windows CE), nicméně původní Xbox jel na modifikovaných Windows 2000 (viz. Wikipedia).

    xkucf03 avatar 9.5.2009 20:54 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    To je právě ono – např. já bych v herní konzoli spíš akceptoval uzavřený OS než v PC.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.5.2009 12:43 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Xbox360 len na hry je dobra volba - navyse, ak neplanujes pripajat sa na xbox live a stahovat dema, tak by ti mala postacit aj arcade verzia s pamatovou kartou.

    Rozhodne by som to vsak pripajal k niecomu, co zvlada HD...
    9.5.2009 12:50 mycz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Xko zvlada HD...

    9.5.2009 12:52 mycz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Sry, to melo byt Zdenkovi

    lukve avatar 9.5.2009 13:29 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    ake rozlisenie je HD moj da len 1440x900


    linux user more than 20y
    Max avatar 9.5.2009 14:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Řekl bych, že PS3 by byla lepší volba ;-). V klidu na něm můžeš naladit linux jako dualboot. Má oproti Xboxu BD mechaniku a zdvládá přehrávat BD filmy atd.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    cezz avatar 9.5.2009 16:32 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Ja osobne som stal pred volbou X360/PS3 cca rok dozadu. Rozhodol som sa pre PS3 a nelutujem.

    Za X360 hovori cena (cca polovicna). Tusim uz na to existuje modchip, takze ak to niekomu neni proti srsti, moze setrit aj tymto sposobom.. Pokial ale viem, tak na X360 je multiplayer (a cely ten network cosi) za peniaze. Cize ak chces setrit, tak asi bez online.. (pre mna veeelke minus)

    PS3 stoji 2x tolko, ale ma naozaj nadupany HW. Povedal by som, ze najblizsie 4 roky to bude stale jednotka od SONY, niekedy v tom case sa presadi PS4. (Na PS2 doteraz vychadzaju tituly) Hry su o cosi drahsie, nez na PC, ale uz pol roka po uvedeni titulu ho niekto predava dohrany v bazare, takze mas relativne nove pecky za nejakych 20eur, co uz je celkom v pohode.

    Co mna uplne dostalo je UT3, ktore sa da normalne hrat s pripojenou USB myskou a klavesnicou tak, ako su PC-ckari zvyknuti - toto X360 nevie - AFAIK.. Potom je tu pomerne bohata Playstation network, kde zadarmo potahas dema a multimedia. Prvy mesiac - dva mi uplne stacilo len to az potom som zacal rozmyslat nad kupou nejakej originalky. Nakoniec hravam najcastejsie UT3 - samozrejme online. Worms, ktore stalo tusim $9. Potom Bowling, ktory bol v cene predplatneho qore (taky elektronicky magazin - celkom fajn vec a clovek ziska sem - tam nejaku hru zadarmo) a sem-tam Motorstorm. Uvazujem, ze si splasim NHL, demo bolo celkom chytlave.. Inak na PSN sa daju za smiesnych 5-6usd kupit PS1 klasiky. (je ich tam pomerne vela) Asi rok som stravil s PS1 hrami na PC s emulatorom a musim povedat, ze tych par dolarov za to pohodlie stoji. Konzola je holt konzola.

    Co sa tyka vyuzitia konzoly ako desktopu, tak X360 tusim este takto nehackli (dalsie minus pre mna) kdezto PS3 priamo iny OS podporuje, cize ziadne hackovanie a strach updatnut na najnovsi firmware. Co trochu vadi vyuzitiu ako desktop je absencia adobe flash na 64bit PPC linux. (gnash sa neda moc dobre pouzit ani na to obcasne pozeranie videa, na druhej strane PS3 system ma browser aj s flashom a video na tom pozeram casto..) Druhy prolem je pristup ku grafike. Priamo na VGA sa zatial neda a framebuffer je dost pomaly (opat problem pozriet film)

    Cize ak chces aj nejaky obcasny desktop, tak jednoznacne PS3. Ak len hry, tak podla mna kratkodobo usetris s X360 ak ozelies multiplayer a ten ich network. Na online zabavu by som skor siel do PS3. No a ak ta laka CELL CPU, tak potom je to jasne ;)

    Computers are not intelligent. They only think they are.
    9.5.2009 14:18 ponozka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    ja som si s brachom kupil tiez XBOXA 360 ale ten so 60GB HDD, a hry sa daju celkom dobre kupit od niekoho resp. z bazaru. no rad by som upozornil ze na xboxa su ine hry ako na PC, resp ak ta bavia strategie, RPG , tak radsej PC, aj ked taka FF XIII ..... (ale to zas nepotrebujes najnovsie) a ak ta bavia strielacky a arkady alebo auta tak toho XBOXA.

    ja hravam na PC , warhammer, R6:raven shield, BG1, BG2 atd . . . a na xboxa je celkom fajn GOW2, HALO3 a tie hudobne hry . jo a este je velkom fajn ze niektore hry maju multiplayer cez splitscreen, co je celkom sranda :D.
    robotics avatar 9.5.2009 14:22 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Zbytečnost. Na hraní bohatí stačí emulátory všeho druhu na Linuxu.

     

    Max avatar 9.5.2009 16:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Ze kterého prstu jsi si to vyžužlal? Nebo co si představuješ pod pojmem : "bohatě stačí" ? To, že se spustí instalátor, nebo že se podaří hru nainstalovat? Nebo, že se podaří hru spustit aspoň na nejmenší možné detaily?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    robotics avatar 9.5.2009 16:36 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Nemyslel sem zrovna emulaci XBOX360, která předpokládám pod Linuxem ani nejde. Je jasný že tam sou při emulaci potřeba lepší PC. Ale když chce XBOX tak at si ho koupí, mě je to jedno. Ale jak psal někdo víše, rpg a strategie se na tom moc hrát nedají.

    robotics avatar 9.5.2009 16:39 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Krom toho, když vemu v potaz cenu her...

    Max avatar 9.5.2009 17:40 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Cena je irelevantní, protože proč? Protože bazar ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    robotics avatar 9.5.2009 17:44 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Jo, ale je lepší zajít do kamennýho bazaru. Přes internet ti někdo klidně může poslat poškrábaný CD,DVD.

    Max avatar 9.5.2009 17:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Já také nemyslel emulaci Xbox360, proč taky (je to blbost). Myslel jsem to obecně, třeba wine apod. ;-). Nevím, jak moc jsi se zabýval třeba rozcházením her pod wine, ale podle toho, co z tebe padá, zřejmě moc ne.
    Pokud je RPG/ strategie k dispozici, tak nevím, proč by se na tom neměla dát hrát. Navíc třeba na takové pěkné LCD TV při slušném rozlišení.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    robotics avatar 9.5.2009 17:43 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Máš pravdu, wine je asi jediný čím sem se moc nezabýval a hry tam řeším tím, že bud jde nebo ne :-).

    No jo ale ted jde o to jestli se ta strategie ovládá myší nebo joypadem. Většinou je dělaná na joypad a osobně co sem zkoušel v emulaci Starcraft pro Nintendo64, tak to bylo strašný to ovládání.

    11.5.2009 00:17 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Kdzž konzoli, tak jedině Playstation3.

    11.5.2009 09:05 headhunter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    presne moj nazor :) X-BOX nebrat ani zdarma!!! :D Preslo mi par X-BOX-ov cez ruky a nechcem ich viac vidiet. Ovela lepsie je zainvestovat viac do PS3, ale najlepsie by bolo asi do Wii :D

    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.5.2009 08:23 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    V jednotlivych konzolich se nevyznam, ale obecne je to dobra volba a IMHO je to smer, kterym se ted ubira trh... hry se budou cim dal vice presouvat na konzole (vsak uz i o Applu se spekuluje, ze nejakou chysta -- lidsky, technologicky i financni kapital na to ted ma -- a ze pry udajne chce i mozna koupit EA... ale to jsou divoke spekulace :-) )
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.