abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:22 | Zajímavý projekt

    TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    27.4. 21:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 486 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    10.5.2006 21:53 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Ten graf teda není moc přehledený. :)
    10.5.2006 21:56 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Ten graf není vůbec přehledný, ale nějak jsem nebyl schopen z OO dostat lepší. Což může mít dvě příčiny. Nejde to, protože jsou blbá data, a nebo neumím dělat s OO, což je pravděpodobnější. Ale přeťukávat do LaTeXu a GnuPlotu se mi nechtělo ;-)
    10.5.2006 21:54 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    chybí mi tam takové ty formulace jako na základě výsledků .. testu zamítáme testovanou hypotézu na hladině významnosti ..
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Cubic avatar 10.5.2006 22:35 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše 6ebříčky znamení
    Beran		Kozoroh	        Blíženec	Býk		
    debian	18,01%	debian	19,65%	debian	18,38%	debian	18,75%
    mandriva13,92%	ubuntu	14,81%	suse	16,71%	gentoo	15,63%
    suse	13,23%	gentoo	13,34%	mandriva15,04%	suse	13,44%
    gentoo	13,10%	mandriva13,05%	gentoo	12,85%	mandriva12,19%
    fedora	12,14%	suse	12,17%	fedora	11,57%	ubuntu	12,03%
    ubuntu	12,01%	fedora	11,58%	ubuntu	11,05%	fedora	10,63%
    slackware7,64%	slackware7,18%	slackware6,68%	slackware10,00%
    redhat	6,41%	redhat	5,13%	redhat	4,88%	redhat	3,91%
    arch	3,27%	arch	2,20%	arch	2,19%	arch	2,19%
    aurox	0,27%	aurox	0,88%	aurox	0,64%	aurox	1,25%
    
    Cubic avatar 10.5.2006 22:41 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 6ebříčky znamení
    sakra, sloupce jsou dobre ale poradi znameni je Beran Blíženci Býk Kozoroh
    Cubic avatar 10.5.2006 22:40 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Lev		Panna		Rak	        Ryby
    debian	19,05%	debian	17,83%	debian	19,55%	debian	17,10%
    mandriva14,92%	suse	16,00%	gentoo	14,63%	suse	17,10%
    suse	14,13%	gentoo	13,67%	suse	14,03%	mandriva14,64%
    gentoo	12,54%	fedora	13,50%	mandriva12,39%	ubuntu	12,02%
    ubuntu	12,06%	mandriva12,50%	fedora	12,24%	fedora	11,56%
    fedora	11,75%	ubuntu	12,00%	ubuntu	11,34%	gentoo	11,09%
    slackware8,89%	slackware8,67%	slackware9,40%	slackware9,24%
    redhat	3,97%	redhat	4,00%	redhat	3,13%	redhat	4,47%
    arch	2,06%	arch	1,17%	arch	2,54%	arch	2,62%
    aurox	0,63%	aurox	0,67%	aurox	0,75%	aurox	0,15%
    
    Cubic avatar 10.5.2006 22:42 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Šťír		Střelec		Váhy		Vodnář
    gentoo	15,14%	debian	16,55%	debian	15,70%	debian	20,79%
    debian	15,14%	gentoo	15,65%	suse	15,21%	gentoo	14,57%
    suse	15,14%	ubuntu	14,39%	ubuntu	14,88%	mandriva13,81%
    mandriva14,59%	fedora	13,13%	gentoo	14,21%	suse	13,05%
    fedora	12,43%	mandriva12,41%	fedora	13,22%	fedora	12,14%
    ubuntu	11,71%	suse	11,51%	mandriva12,56%	ubuntu	11,99%
    slackware7,75%	slackware9,53%	slackware6,45%	slackware6,37%
    redhat	5,77%	redhat	3,78%	redhat	4,30%	redhat	4,25%
    arch	2,16%	arch	1,98%	arch	2,81%	arch	2,12%
    aurox	0,18%	aurox	1,08%	aurox	0,66%	aurox	0,91%
    
    Cubic avatar 10.5.2006 22:59 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Všechny tři posty odemě jsou asi špatně, no co trocha ostudy
    dobre je to tady, vic prace uz jsem tomu po tomhle kiksu nechtel venovat

    ach jo to zas byl job
    11.5.2006 07:17 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Super :) diky za tabulku

    Ovsem je treba rict, ze zmatecne zadani (v prikladech) podle me zpusobilo, ze rada lidi hlasovala nikoliv pro "nejoblibenejsi" distribuci, ale pro ty distribuce, s nimiz je "nucena" pracovat.

    To ovlivnilo podle me i dalsi vysledky - dokonce tak, ze tahle anketa ma dost malou vypovidaci hodnotu (neni to ani hlasovani o oblibenosti, ani o skutecnem pouziti - protoze se vychazi od osoby uzivatele, a tak jedna jedina instalace v praci mohla mit za nasledek treba 50 hlasu lidi, kterym se ve skutecnosti libi docela jina distribuce). Podle me to je jedna z pricin prudkeho narustu Debianu (nekteri lidi asi uvadeli i to, na cem bezi server jejich webhostingu :P).

    Moje protesty uz pod navrhem ankety posilal Leos (jakoz i nadale) do /dev/null, takze smula nejen pro tyto vysledky, ale i pro vsechny, kteri by chteli z ankety vyvozovat jakekoliv zavery.

    Problem s korelaci tendenci charakteru (tj. co tvrdi astrologie vyjadruji znameni) a osobnimi preferencemi, napr. barvy, je, ze clovek musi mit jakz takz svobodu vyberu.

    Naprosto vedle by napr. byla anketa o "nejoblibenejsi barvu auta", pricemz by diky zadani lidi hlasovali nejen o barve auta, ktere jsou "nuceni" sami pouzivat, ackoliv se jim nijak extra nelibi, ale i o te, kterou ma jejich auto sluzebni. To je totiz ekvivalent letosnimu zadani ankety o "nejoblibenejsi" distribuci. Anketa bude tak jen simulovat obecnou dostupnost a pouziti distribuci, nikoliv osobni preference uzivatelu.

    Tento sber dat ovsem jakoukoliv tendenci osobnich preferenci nivelizuje, tedy se presne nehodi k tomu, tyto preference zjistovat.

    Nicmene prave aspon male odchylky od normalu sem tam jsou, tak co se da delat, aspon na ty se zkusim podivat ;)
    11.5.2006 07:33 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Tj. napriklad bych jako prvni odpreparoval pouziti na serveru, i kdyz se tim vzorek zmensi. To, co si dam na server (nebo nekdo dal tam, kde server pouzivam), vubec totiz nevypovida nic o mem charakteru. Stejne tak kdyz neco musim pouzivat v praci.

    Jedina relevantni data pro "astrolinux" jsou distribuce, ktere jsem si de facto sam vybral a ktere se mi libi.

    Napr. distro doporucene kamaradem, ve kterem se placam, ale nejsem spokojenej az za usima, je bezcenny udaj. Jak tohle ted v ankete oddelit, kdyz se nehlasovalo o "oblibenosti", ale o dostupnosti... to ted nevim.
    11.5.2006 08:09 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Souhlas. Jenže ono je to celé takové zapeklité. Málokdo si vybere svoji distribuci úplně sám. Navíc se ten názor může postupem času vyvíjet. Třeba já měl docela rád SUSE 6.4 a 7, ale ty další verze už ne, což ale neznamená, že ho nedeporučím někomu, kdo chce aby počítač "prostě pracoval". Naopak svůj milovaný Slackware nedoporučím někomu, kdo si ho chce sám nainstalovat a nechce do systému proniknout (tomu doporučím to SUSE), ale pokud ho nainstaluji a nakonfiguruji já, tak je to bez problémů. A tady je ten problém, který popisuješ. Naopak úplně nesnáším Mandrake, a nedoporučím ho nikomu, i když by pro někoho mohl být ten pravý.

    Dále. I když třeba já mám Slack nejradši, už bych ho asi nenasadil na server (zkušenosti s nedostatkem balíčku a kompilací nejsou nejlepší), ale taky jak na který server. Třeba tiskový server v pohodě, aplikační už asi ne, tam bych dal CentOS protože má 7 let podporu. Ale pokud se k serveru mají připojovat X-Terminály, tak bych tam dal SUSE, i když ho nemám rád. Což je blbé, protože jsem si ho sám vybral, ale rád ho nemám. Takže se tam zanáší taková docela zvláštní chyba.

    Nebo další příklad. Svou bakalářskou práci jsem stavěl na Debianu, i když ho rád nemám, ale protože Slackware nemá PAM a já PAM chtěl, musel jsem se poohlédnout jinde. A čistě logicky padla volba na Debian. Takže teoreticky bych měl hlasovat pro Debian, ale zase platí, že ho nemám rád.

    No a nakonec. Hodně lidí hlasovalo pro nějakou distribuci, i když ani neví, jestli náhodou neexistuje lepší, než ta co používají, protože jich reálně vyzkoušelo hrozně málo. Což ale zase neznamená, že třeba mě by nebylo milejší třeba Gentoo, ale z racionálních důvodů nevidím potŕebu kompilace, takže zůstanu u Slacku.

    Celé je to zapeklitá věc.
    11.5.2006 08:45 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Ano, dekuji za pekny rozbor typicke situace.

    Takze pokud jsi v ankete odevzdal jediny hlas pro Slackware (ne pro SUSE, ne pro Debian), tak je to relevantni vstup jak pro anketu o "nejoblibenejsi" distribuci, tak pro zjistovani relevance znameni zverokruhu a vyberu distribuce.

    Kazde jine hlasovani v tvem pripade bohuzel mozny relevantni vysledek zkresli do nepouzitelna.
    brk avatar 11.5.2006 16:23 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení

    Moc se mi ten tvůj graf nelíbil a tak jsem uplácal ještě jeden graf. Vadilo mi, jak si dal vedle sebe např. Aurok s 52 hlasy a debian s 1406 a tak jsem udělal graf, kde neporovnávám absolutní čísla, ale procentuální zastoupení.

    Všechny hlasy za jeden rok pro jednu distribuci jsem vzal jako 100% a pak vypočítal procentuální zastoupení pro jednotlivé měsíce. 1406 hlasu pro Debian i 172 pro Arch si najednou bylo rovných 100%.

    Aurox jsem vyhodil úplně. Tam bylo těch dat fakt hrozně málo a některé znamení ho používalo jen v jednom případě a jiné 8x. Akorát to zbytečně „natahovalo“ rozsah s minimální vypovídací hodnotou. Teď jde na tom grafu IMHO líp vidět vliv znamení na výběr distribuce a nemotá se v tom celková oblíbenost distrubce. Např. Debian je dlouholetá klasika a zná ho každý, kdežto o Auroku hodně lidí ani neví a tento fakt jsem z toho vyloučil. Na Suse je pěkně vidět, že vliv znamení se může projevit i na velkém vzorku a nedrží se to někde kolem průměru 100/12.

    USE="-qt -kde"
    11.5.2006 17:33 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Jo, tohle je mnohem lepší, díky. Pak z toho je i něco vidět. Už jsem upravil oficiální zápis pro ty, co nečtou komentáře.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.