abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | IT novinky

    Po 26 letech od protiprávního policejního zásahu, který byl spuštěn na základě podnětu společnosti Microsoft, Obvodní soud pro Prahu 2 rozsudkem potvrdil, že Mironet prokázal významnou část svého nároku na náhradu škody vůči Ministerstvu spravedlnosti ČR. Soudem nyní přiznaná část nároku znamená rekordní odškodné, jaké kdy české soudy přiznaly za nesprávný postup státu. Spor byl rozdělen na několik škod, u pravomocně uzavřených částí

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    včera 15:22 | Nová verze

    Lehké desktopové prostředí LXQt bylo vydáno ve verzi 2.4.0. Jde o převážně opravné vydání s drobnými vylepšeními podpory Waylandu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 12:44 | IT novinky

    Počítačová hra Kingdom Come: Deliverance 2 českého studia Warhorse získala cenu BAFTA v kategorii nejlepší příběh. V konkurenci pěti dalších nominovaných děl porazila i úspěšnou francouzskou hru Clair Obscur: Expedition 33, která v letošním ročníku získala cenu za nejlepší hru roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | Komunita

    Projekt KDE oslaví v říjnu 30 let. Matthias Ettrich poslal 14. října 1996 do diskusní skupiny comp.os.linux.misc zprávu, která započala historii projektu. Důležité milníky jsou zobrazeny na časové ose KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:55 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucí/ho projektu Debian (DPL, Wikipedie). Poprvé povede Debian žena. Novou vedoucí je Sruthi Chandran. Letos byla jedinou kandidátkou. Kandidovala již v letech 2020, 2021, 2024 a 2025. Na konferenci DebConf19 měla přednášku Is Debian (and Free Software) gender diverse enough?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 00:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Přidána byla podpora Orange Pi 4 LTS. Přibyl balíček Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.4. 18:55 | Nová verze

    Implementace VPN softwaru WireGuard (Wikipedie) pro Windows, tj. WireGuard pro Windows a WireGuardNT, dospěly do verze 1.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    19.4. 16:11 | IT novinky

    V Pekingu dnes proběhl 2. ročník půlmaratonu humanoidních robotů. První 3 místa obsadili roboti Honor Lightning v různých týmech. Nový rekord autonomního robota je 50 minut a 26 sekund. Operátorem řízený robot to zvládl i s pádem za 48 minut a 19 sekund. Řízení roboti měli časovou penalizaci 20 %. Před rokem nejrychlejší robot zvládl půlmaraton za 2 hodiny 40 minut a 42 sekund. Aktuální lidský rekord drží Jacob Kiplimo z Ugandy s časem 57 minut a 20 sekund [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 8
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 16
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1371 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Astrolinux - Roz(h)řešení

    10.5.2006 21:11 | Přečteno: 1322× | Linux | poslední úprava: 11.5.2006 17:31

    Dneska jsem si dal práci a po vyjití výsledků ankety vytvořil (snad) finální rozřešení problému, který lidstvo trápí od nepaměti :-) Ovlivňuje nějak datum narození výběr distribuce?

    Moc mě nepotěšil formát XML, ve kterém byly výsledky hlasování. Grepem tento formát nešel rozumně parsovat, takže nastoupilo na scénu XSL. S tím jsem dělal poprvé v životě a podle toho taky výstupy vypadaly (nové řádky všude kam se podíváš), takže přišli na řadu nástroje sed a tr. No dosti o technických detailech, vrhněme se rovnou na výsledky. Do těch nebyla započítávána BSD, a jiné OS, ale pouze 10 hlavních distribucí.

    Z výsledků jsem v OO Calcu (1.1.1 Prague) udělal sešit, který si můžete stáhnout na http://eva.fit.vutbr.cz/~xfries00/abclinuxu/poanalyze.sxc. Pro ty, kteří čistou náhodou OO nemají, jsem vyexportoval PDF a HTML (to už by snad měl přečíst každý). Kdo by měl zájem o skriptíky, které realizovali vlastní funkčnost tak si je může stáhnout také. Mělo by tam být vše, ale kdo čeká ultimátní nástroj, který jen spustí, tak se ale hodně mýlí. Něco jsem spouštěl rovnou z příkazové řádky, takže to v souboru chybí.

    Tak a teď vlastní tabulka s procentuálním zastoupením distribucí u jednotlivých znamení. Pozor! Je trošku větší. Po prohlédnutí navíc tím nejhorším možným způsobem posunutá.




















      Beran Blíženec Býk Kozoroh Lev Panna Rak Ryby Štír Střelec Váhy Vodnář Oficiálně všech
    arch 3,27% 2,20% 2,19% 2,19% 2,06% 1,17% 2,54% 2,62% 2,16% 1,98% 2,81% 2,12% 2,13%
    aurox 0,27% 0,88% 0,64% 1,25% 0,63% 0,67% 0,75% 0,15% 0,18% 1,08% 0,66% 0,91% 0,65%
    debian 18,01% 19,65% 18,38% 18,75% 19,05% 17,83% 19,55% 17,10% 15,14% 16,55% 15,70% 20,79% 17,34%
    fedora 12,14% 11,58% 11,57% 10,63% 11,75% 13,50% 12,24% 11,56% 12,43% 13,13% 13,22% 12,14% 11,39%
    gentoo 13,10% 13,34% 12,85% 15,63% 12,54% 13,67% 14,63% 11,09% 15,14% 15,65% 14,21% 14,57% 12,74%
    mandriva 13,92% 13,05% 15,04% 12,19% 14,92% 12,50% 12,39% 14,64% 14,59% 12,41% 12,56% 13,81% 13,24%
    redhat 6,41% 5,13% 4,88% 3,91% 3,97% 4,00% 3,13% 4,47% 5,77% 3,78% 4,30% 4,25% 4,41%
    slackware 7,64% 7,18% 6,68% 10,00% 8,89% 8,67% 9,40% 9,24% 7,75% 9,53% 6,45% 6,37% 7,92%
    suse 13,23% 12,17% 16,71% 13,44% 14,13% 16,00% 14,03% 17,10% 15,14% 11,51% 15,21% 13,05% 13,63%
    ubuntu 12,01% 14,81% 11,05% 12,03% 12,06% 12,00% 11,34% 12,02% 11,71% 14,39% 14,88% 11,99% 12,77%

    Z tabulky to možná není úplně dobře vidět, proto je v odkazovaných dokumentech udělán ještě graf, kde je vidět jasná věc. Výsledky jednotlivých znamení jsou takřka shodné s oficiálním výsledkem. Například Debian vede u všech znamení a Aurox zase u všech prohrává. Co z toho tedy plyne? S velkou pravděpodobností měsíc narození nikterak neovlivňuje výběr distribuce.

    Pokud někdo v číslech najde něco magického, co jsem přehlédl, nechť se vyjádří v diskusi.

    Doplnění: Díky uživateli Brouk Pytlik, je k dispozici jeden graf, který je dle mého názoru mnohem lepší, než ten můj. V komentáři si prosím přečtěte popis, co graf vyjadřuje.

           

    Hodnocení: 95 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.5.2006 21:53 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Ten graf teda není moc přehledený. :)
    10.5.2006 21:56 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Ten graf není vůbec přehledný, ale nějak jsem nebyl schopen z OO dostat lepší. Což může mít dvě příčiny. Nejde to, protože jsou blbá data, a nebo neumím dělat s OO, což je pravděpodobnější. Ale přeťukávat do LaTeXu a GnuPlotu se mi nechtělo ;-)
    10.5.2006 21:54 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    chybí mi tam takové ty formulace jako na základě výsledků .. testu zamítáme testovanou hypotézu na hladině významnosti ..
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Cubic avatar 10.5.2006 22:35 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše 6ebříčky znamení
    Beran		Kozoroh	        Blíženec	Býk		
    debian	18,01%	debian	19,65%	debian	18,38%	debian	18,75%
    mandriva13,92%	ubuntu	14,81%	suse	16,71%	gentoo	15,63%
    suse	13,23%	gentoo	13,34%	mandriva15,04%	suse	13,44%
    gentoo	13,10%	mandriva13,05%	gentoo	12,85%	mandriva12,19%
    fedora	12,14%	suse	12,17%	fedora	11,57%	ubuntu	12,03%
    ubuntu	12,01%	fedora	11,58%	ubuntu	11,05%	fedora	10,63%
    slackware7,64%	slackware7,18%	slackware6,68%	slackware10,00%
    redhat	6,41%	redhat	5,13%	redhat	4,88%	redhat	3,91%
    arch	3,27%	arch	2,20%	arch	2,19%	arch	2,19%
    aurox	0,27%	aurox	0,88%	aurox	0,64%	aurox	1,25%
    
    Cubic avatar 10.5.2006 22:41 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 6ebříčky znamení
    sakra, sloupce jsou dobre ale poradi znameni je Beran Blíženci Býk Kozoroh
    Cubic avatar 10.5.2006 22:40 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Lev		Panna		Rak	        Ryby
    debian	19,05%	debian	17,83%	debian	19,55%	debian	17,10%
    mandriva14,92%	suse	16,00%	gentoo	14,63%	suse	17,10%
    suse	14,13%	gentoo	13,67%	suse	14,03%	mandriva14,64%
    gentoo	12,54%	fedora	13,50%	mandriva12,39%	ubuntu	12,02%
    ubuntu	12,06%	mandriva12,50%	fedora	12,24%	fedora	11,56%
    fedora	11,75%	ubuntu	12,00%	ubuntu	11,34%	gentoo	11,09%
    slackware8,89%	slackware8,67%	slackware9,40%	slackware9,24%
    redhat	3,97%	redhat	4,00%	redhat	3,13%	redhat	4,47%
    arch	2,06%	arch	1,17%	arch	2,54%	arch	2,62%
    aurox	0,63%	aurox	0,67%	aurox	0,75%	aurox	0,15%
    
    Cubic avatar 10.5.2006 22:42 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Šťír		Střelec		Váhy		Vodnář
    gentoo	15,14%	debian	16,55%	debian	15,70%	debian	20,79%
    debian	15,14%	gentoo	15,65%	suse	15,21%	gentoo	14,57%
    suse	15,14%	ubuntu	14,39%	ubuntu	14,88%	mandriva13,81%
    mandriva14,59%	fedora	13,13%	gentoo	14,21%	suse	13,05%
    fedora	12,43%	mandriva12,41%	fedora	13,22%	fedora	12,14%
    ubuntu	11,71%	suse	11,51%	mandriva12,56%	ubuntu	11,99%
    slackware7,75%	slackware9,53%	slackware6,45%	slackware6,37%
    redhat	5,77%	redhat	3,78%	redhat	4,30%	redhat	4,25%
    arch	2,16%	arch	1,98%	arch	2,81%	arch	2,12%
    aurox	0,18%	aurox	1,08%	aurox	0,66%	aurox	0,91%
    
    Cubic avatar 10.5.2006 22:59 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Všechny tři posty odemě jsou asi špatně, no co trocha ostudy
    dobre je to tady, vic prace uz jsem tomu po tomhle kiksu nechtel venovat

    ach jo to zas byl job
    11.5.2006 07:17 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Super :) diky za tabulku

    Ovsem je treba rict, ze zmatecne zadani (v prikladech) podle me zpusobilo, ze rada lidi hlasovala nikoliv pro "nejoblibenejsi" distribuci, ale pro ty distribuce, s nimiz je "nucena" pracovat.

    To ovlivnilo podle me i dalsi vysledky - dokonce tak, ze tahle anketa ma dost malou vypovidaci hodnotu (neni to ani hlasovani o oblibenosti, ani o skutecnem pouziti - protoze se vychazi od osoby uzivatele, a tak jedna jedina instalace v praci mohla mit za nasledek treba 50 hlasu lidi, kterym se ve skutecnosti libi docela jina distribuce). Podle me to je jedna z pricin prudkeho narustu Debianu (nekteri lidi asi uvadeli i to, na cem bezi server jejich webhostingu :P).

    Moje protesty uz pod navrhem ankety posilal Leos (jakoz i nadale) do /dev/null, takze smula nejen pro tyto vysledky, ale i pro vsechny, kteri by chteli z ankety vyvozovat jakekoliv zavery.

    Problem s korelaci tendenci charakteru (tj. co tvrdi astrologie vyjadruji znameni) a osobnimi preferencemi, napr. barvy, je, ze clovek musi mit jakz takz svobodu vyberu.

    Naprosto vedle by napr. byla anketa o "nejoblibenejsi barvu auta", pricemz by diky zadani lidi hlasovali nejen o barve auta, ktere jsou "nuceni" sami pouzivat, ackoliv se jim nijak extra nelibi, ale i o te, kterou ma jejich auto sluzebni. To je totiz ekvivalent letosnimu zadani ankety o "nejoblibenejsi" distribuci. Anketa bude tak jen simulovat obecnou dostupnost a pouziti distribuci, nikoliv osobni preference uzivatelu.

    Tento sber dat ovsem jakoukoliv tendenci osobnich preferenci nivelizuje, tedy se presne nehodi k tomu, tyto preference zjistovat.

    Nicmene prave aspon male odchylky od normalu sem tam jsou, tak co se da delat, aspon na ty se zkusim podivat ;)
    11.5.2006 07:33 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Tj. napriklad bych jako prvni odpreparoval pouziti na serveru, i kdyz se tim vzorek zmensi. To, co si dam na server (nebo nekdo dal tam, kde server pouzivam), vubec totiz nevypovida nic o mem charakteru. Stejne tak kdyz neco musim pouzivat v praci.

    Jedina relevantni data pro "astrolinux" jsou distribuce, ktere jsem si de facto sam vybral a ktere se mi libi.

    Napr. distro doporucene kamaradem, ve kterem se placam, ale nejsem spokojenej az za usima, je bezcenny udaj. Jak tohle ted v ankete oddelit, kdyz se nehlasovalo o "oblibenosti", ale o dostupnosti... to ted nevim.
    11.5.2006 08:09 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Souhlas. Jenže ono je to celé takové zapeklité. Málokdo si vybere svoji distribuci úplně sám. Navíc se ten názor může postupem času vyvíjet. Třeba já měl docela rád SUSE 6.4 a 7, ale ty další verze už ne, což ale neznamená, že ho nedeporučím někomu, kdo chce aby počítač "prostě pracoval". Naopak svůj milovaný Slackware nedoporučím někomu, kdo si ho chce sám nainstalovat a nechce do systému proniknout (tomu doporučím to SUSE), ale pokud ho nainstaluji a nakonfiguruji já, tak je to bez problémů. A tady je ten problém, který popisuješ. Naopak úplně nesnáším Mandrake, a nedoporučím ho nikomu, i když by pro někoho mohl být ten pravý.

    Dále. I když třeba já mám Slack nejradši, už bych ho asi nenasadil na server (zkušenosti s nedostatkem balíčku a kompilací nejsou nejlepší), ale taky jak na který server. Třeba tiskový server v pohodě, aplikační už asi ne, tam bych dal CentOS protože má 7 let podporu. Ale pokud se k serveru mají připojovat X-Terminály, tak bych tam dal SUSE, i když ho nemám rád. Což je blbé, protože jsem si ho sám vybral, ale rád ho nemám. Takže se tam zanáší taková docela zvláštní chyba.

    Nebo další příklad. Svou bakalářskou práci jsem stavěl na Debianu, i když ho rád nemám, ale protože Slackware nemá PAM a já PAM chtěl, musel jsem se poohlédnout jinde. A čistě logicky padla volba na Debian. Takže teoreticky bych měl hlasovat pro Debian, ale zase platí, že ho nemám rád.

    No a nakonec. Hodně lidí hlasovalo pro nějakou distribuci, i když ani neví, jestli náhodou neexistuje lepší, než ta co používají, protože jich reálně vyzkoušelo hrozně málo. Což ale zase neznamená, že třeba mě by nebylo milejší třeba Gentoo, ale z racionálních důvodů nevidím potŕebu kompilace, takže zůstanu u Slacku.

    Celé je to zapeklitá věc.
    11.5.2006 08:45 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Ano, dekuji za pekny rozbor typicke situace.

    Takze pokud jsi v ankete odevzdal jediny hlas pro Slackware (ne pro SUSE, ne pro Debian), tak je to relevantni vstup jak pro anketu o "nejoblibenejsi" distribuci, tak pro zjistovani relevance znameni zverokruhu a vyberu distribuce.

    Kazde jine hlasovani v tvem pripade bohuzel mozny relevantni vysledek zkresli do nepouzitelna.
    brk avatar 11.5.2006 16:23 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení

    Moc se mi ten tvůj graf nelíbil a tak jsem uplácal ještě jeden graf. Vadilo mi, jak si dal vedle sebe např. Aurok s 52 hlasy a debian s 1406 a tak jsem udělal graf, kde neporovnávám absolutní čísla, ale procentuální zastoupení.

    Všechny hlasy za jeden rok pro jednu distribuci jsem vzal jako 100% a pak vypočítal procentuální zastoupení pro jednotlivé měsíce. 1406 hlasu pro Debian i 172 pro Arch si najednou bylo rovných 100%.

    Aurox jsem vyhodil úplně. Tam bylo těch dat fakt hrozně málo a některé znamení ho používalo jen v jednom případě a jiné 8x. Akorát to zbytečně „natahovalo“ rozsah s minimální vypovídací hodnotou. Teď jde na tom grafu IMHO líp vidět vliv znamení na výběr distribuce a nemotá se v tom celková oblíbenost distrubce. Např. Debian je dlouholetá klasika a zná ho každý, kdežto o Auroku hodně lidí ani neví a tento fakt jsem z toho vyloučil. Na Suse je pěkně vidět, že vliv znamení se může projevit i na velkém vzorku a nedrží se to někde kolem průměru 100/12.

    USE="-qt -kde"
    11.5.2006 17:33 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Astrolinux - Roz(h)řešení
    Jo, tohle je mnohem lepší, díky. Pak z toho je i něco vidět. Už jsem upravil oficiální zápis pro ty, co nečtou komentáře.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.