Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Pokud si nechces psat vlastni engine (coz je ta nejvetsi blbost)Proč je to největší blbost?
Pak jsou samozrejme spolecnosti, ktere delaji jeden typ her a maji svuj vlastni firemni engine. To je ale dlouhodobe strategicke rozhodnuti, ktere se rozhodne nedela pro jednu hru.otazka je, jake hry chce delat... pamatuju doby (a neni to tak davno), kdy drtiva vetsina her byla one-man-show a clovek se s tim vyblbl do alaluja. s nostalgii vzpominam treba na puvodni wormsy ... vec kterou bez problemu udela jeden clovek... a prislo mi to jako nejhratelnejsi verze. ono pokud chce clovek udelat hru s vlastnim napadem (neco noveho) tak nezbyde, nez se uchylit k psani vlastniho enginu.
Ahoj do konečně slunečného dne
No to teda. První den to bylo fajn, ale teď už mě to nebaví, laptop se přehřívá a já pomalu taky.
Jinak jsem četl knížku Design patterns in * (existují varianty pro X programovacích jazyků), kterou má autor na webu; dokumentaci ke knihovnám máš, znalosti fyziky taky; není špatné projít si na webu zdrojáky, ale záleží k čemu (jazyk, knihovna,...) -- já si prolézám hry z té rychloprogramovací soutěže s PyGame (PyWeek?).
Záleží, co chceš přesně.
Záleží, co chceš přesně.No tak nejvíc bych chtěl dobrý nápad
Tiskni
Sdílej: