Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
Tiskni
Sdílej:
std::fstream
má jak RAII konstruktor, tak ale i non-RAII funkce.
Co si myslíte o použití RAII?
Šifrovací klíč by měl jít do konstruktoru. Asi by bylo lepší pro něj vytvořit vlastní třídu (která bude dělat samotné šifrování), obzvlášť pokud vyžaduje více než jeden parametr.Jj, budu to asi muset celý rozdělit do více objektů, minimálně vnitřně...
Pokud opravdu potřebujete vědět délku celého souboru (proboha, jaký algoritmus to je?)Steganografický
bool foo(Something ** ret) { try { ret = barThrowsSomething(); return true; } catch(...) { return false; } }
Dalsi pikantni veci pri je pouzivani vyjimek v multithreaded aplikacich. Muze se vam stat, ze vyhozena vyjimka bude odchycena v kontextu uplne jineho vlakna.Takhle fungují v multithreaded aplikacích signály (tedy minimálně v Linuxu) a i když je možné, že se kdysi vyjímky mohly implemenotovat pomocí nich, žádný moderní runtime nic takového, pokud vím, nedělá.
Ale mezi námi, myslíte si, že pouhé předání struktury v C je binárně kompatibilní s jinými jazyky? Není. I to se může rychle zhroutit.Samozřejmé to není (padding,...), nicméně dá se to zajistit.
Výjimky nejsou binárně kompatibilní, ale stejně tak nejsou binárně kompatibilní ani struktury, ani řada věcí z C.A to je co za argument? Vy zas bijete černochy?
Omlouvám se za svou drzost, že jsem si dovolil napsat jak to je.Já proti tomu nic nenamítal, ono to tak opravdu je (ano, pane Ponkrác, máte pravdu!), já jen namítal, že to je irelevantní.
Problém je programátor, který si myslí, že jediná nekompatibilita mezi binárními součástmi modulu jsou C++ exceptions.Ale vždyť to tady přece nikdo netvrdil.
Ve skutečnosti kdo umí, tak nekompatibility vyřešíOk, chceš použít knihovnu, od který máš k dispozici binárku zkompilovanou kompilátorem Y a ty používáš kompilátor X. Máš jinou možnost než přejít na kompilátor Y, přestože z různých důvodů nechceš?
Fakt se stydím, že jsem měl dokonce drzost napsat ještě tento příspěvek po Vaší káravé výtce.O tom silně pochybuju
IAnyIfc *anyobj=new AnyObj<Potomek>(foo); try { anyobj->throwAsPtr(); } catch (Predek *bar) { //převedeno z potomka na předka } catch (...) { //není kompatibilní }Pokud by někdo věděl, jak udělat dynamic_cast podle typeinfo, byl bych mu vděčný. V MSVC jsem našel jednu neveřejnou funkci, která to dělá, ale pak to není platformovně nezávislé. Má prototyp zhruba tento:
void *dynamicCastFn(void *src, const typeinfo &from, const typeinfo &to);
void* __dynamic_cast(void *what, // objekt, který chcete castovat const __cxxabi1::__class_type_info *from, // třída, pod kterou ten objekt vystupuje teď const __cxxabi1::__class_type_info *to, // třída, pod kterou chcete, aby ten objekt vystupoval int hint); // nápověda, pro full scan použijte -1Tahle funkce vrátí buď pointer na objekt vystupující pod požadovanou třídou (může, ale nemusí být stejný s
what
) nebo nullptr
, pokud to nejde převést. Trochu problém může být dostat se k class type info (nezkoumal jsem to, ale je to skryté někde ve vtable).
Pokud vám stačí konverze od potomka na předka, můžete rovnou použít virtuální metodu std::typeinfo pro castování výjimek
bool std::typeinfo::__do_catch(const std::typeinfo *target, // typeinfo třídy, pod kterou chcete, aby ten objekt vystupoval void **what, // pointer na pointer na objekt, který chcete castovat (může se změnit) unisgned outer) const; // Indikuje počet vnějších ukazatelů a jejich kvalifikace, podle zdrojáků by tam zřejmě měla být 1 nebo 3