Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
std::fstream má jak RAII konstruktor, tak ale i non-RAII funkce.
Co si myslíte o použití RAII?
Šifrovací klíč by měl jít do konstruktoru. Asi by bylo lepší pro něj vytvořit vlastní třídu (která bude dělat samotné šifrování), obzvlášť pokud vyžaduje více než jeden parametr.Jj, budu to asi muset celý rozdělit do více objektů, minimálně vnitřně...
Pokud opravdu potřebujete vědět délku celého souboru (proboha, jaký algoritmus to je?)Steganografický
Tam prostě potřebuju dopředu vědět, kolik dat ukládám.
No, dík za tipy, zkusim si s tim nějak poradit...
bool foo(Something ** ret) {
try {
ret = barThrowsSomething();
return true;
} catch(...) {
return false;
}
}
Dalsi pikantni veci pri je pouzivani vyjimek v multithreaded aplikacich. Muze se vam stat, ze vyhozena vyjimka bude odchycena v kontextu uplne jineho vlakna.Takhle fungují v multithreaded aplikacích signály (tedy minimálně v Linuxu) a i když je možné, že se kdysi vyjímky mohly implemenotovat pomocí nich, žádný moderní runtime nic takového, pokud vím, nedělá.
Ale mezi námi, myslíte si, že pouhé předání struktury v C je binárně kompatibilní s jinými jazyky? Není. I to se může rychle zhroutit.Samozřejmé to není (padding,...), nicméně dá se to zajistit.
Výjimky nejsou binárně kompatibilní, ale stejně tak nejsou binárně kompatibilní ani struktury, ani řada věcí z C.A to je co za argument? Vy zas bijete černochy?
Že něco taky nefunguje v C je sice možné, ale to nijak neovlivňuje fakt, že binární nekompatibilita C++ exceptions je dost problém.
Omlouvám se za svou drzost, že jsem si dovolil napsat jak to je.Já proti tomu nic nenamítal, ono to tak opravdu je (ano, pane Ponkrác, máte pravdu!), já jen namítal, že to je irelevantní.
Problém je programátor, který si myslí, že jediná nekompatibilita mezi binárními součástmi modulu jsou C++ exceptions.Ale vždyť to tady přece nikdo netvrdil.
Ve skutečnosti kdo umí, tak nekompatibility vyřešíOk, chceš použít knihovnu, od který máš k dispozici binárku zkompilovanou kompilátorem Y a ty používáš kompilátor X. Máš jinou možnost než přejít na kompilátor Y, přestože z různých důvodů nechceš?
Fakt se stydím, že jsem měl dokonce drzost napsat ještě tento příspěvek po Vaší káravé výtce.O tom silně pochybuju
IAnyIfc *anyobj=new AnyObj<Potomek>(foo);
try {
anyobj->throwAsPtr();
} catch (Predek *bar) {
//převedeno z potomka na předka
} catch (...) {
//není kompatibilní
}
Pokud by někdo věděl, jak udělat dynamic_cast podle typeinfo, byl bych mu vděčný. V MSVC jsem našel jednu neveřejnou funkci, která to dělá, ale pak to není platformovně nezávislé. Má prototyp zhruba tento:
void *dynamicCastFn(void *src, const typeinfo &from, const typeinfo &to);
void* __dynamic_cast(void *what, // objekt, který chcete castovat
const __cxxabi1::__class_type_info *from, // třída, pod kterou ten objekt vystupuje teď
const __cxxabi1::__class_type_info *to, // třída, pod kterou chcete, aby ten objekt vystupoval
int hint); // nápověda, pro full scan použijte -1
Tahle funkce vrátí buď pointer na objekt vystupující pod požadovanou třídou (může, ale nemusí být stejný s what) nebo nullptr, pokud to nejde převést. Trochu problém může být dostat se k class type info (nezkoumal jsem to, ale je to skryté někde ve vtable).
Pokud vám stačí konverze od potomka na předka, můžete rovnou použít virtuální metodu std::typeinfo pro castování výjimek
bool std::typeinfo::__do_catch(const std::typeinfo *target, // typeinfo třídy, pod kterou chcete, aby ten objekt vystupoval
void **what, // pointer na pointer na objekt, který chcete castovat (může se změnit)
unisgned outer) const; // Indikuje počet vnějších ukazatelů a jejich kvalifikace, podle zdrojáků by tam zřejmě měla být 1 nebo 3
Tiskni
Sdílej: