abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    30.4. 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 497 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    9.2.2010 16:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Že prý někteří lidé měli neštovice jako malí a nevěděj o tom, páč to mělo mírný průběh (třeba jedna nebo pár neštovic někde ve vlasech apod...)
    Ale ber tuhle informaci spíš jako "jedna paní povídala"... :-D
    Luk avatar 9.2.2010 17:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Že prý někteří lidé měli neštovice jako malí a nevěděj o tom, páč to mělo mírný průběh (třeba jedna nebo pár neštovic někde ve vlasech apod...)
    Může být. Prakticky každá infekční nemoc může mít subklinický průběh, takže se člověk ani nedozví, že ji měl (resp. se to případně dozví později při testu na protilátky).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Isah avatar 9.2.2010 17:32 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo

    Ano, to může být, pravděpodobně se s nimi již setkali předtím a tělo vytvořilo protilátky.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Max avatar 9.2.2010 16:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Snad jediné, proti čemu se nechat očkovat, je tetanus. Jinak očkování proti chřipce je výsměch. Pro děti pak navíc asi tu dětskou obrnu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 9.2.2010 16:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Jinak mně se to samozřejmě lehko říká, že. Já, co si 1x za rok 3 dny smrkám do kapesníku a pak plně funguji další rok.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    9.2.2010 16:39 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Tak nějak. Jak co. Neštovice je podle mě jednodušší "očkovat" přirozeně proděláním. Kdybych se pomátl a přišel, že chci očkovat, tak se mi můj lékař vysměje (dobrý zkušený praktik) a přidá nějakou hororovou historku ze života. Ale jinak v zásadě se nechám (a taky malou) nabodat většinou věcí.

    A jinak bacha. U dospělého muže běžný následek planých neštovic neplodnost, tak doufám, že už máte splněnou kvótu... pro jistotu.
    Max avatar 9.2.2010 16:40 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Neplodnost by mi nevadila, ale jinak mám z dětství splněno :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Isah avatar 9.2.2010 17:43 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo

    To s tou neplodností je blábol. Lidi si to pletou s příušnicemi. Neštovice primárně neplodnost nezpůsobují. V extrému by mohly způsobit komplikace, třeba zánět varlat, ale běžné to rozhodně není.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Luk avatar 9.2.2010 17:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Snad jediné, proti čemu se nechat očkovat, je tetanus.
    Jedna dvě, klíště jde, klíště si jde pro tebe ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Max avatar 9.2.2010 17:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Tak o té vím, ale na očkování kašlu. Považuji to pro sebe jako zbytečné :). Možná, kdybych byl nějaký hajný, nebo těžař dříví apod. Ale takto ne. Už jsem přestal chodit i na houby a borůvky.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luk avatar 9.2.2010 17:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Můj děda měl klíšťovou encefalitidu v 60. letech (tudíž to znám jen z vyprávění), a to docela pořádnou. Usnul v trávě a po probuzení na sobě našel 32 klíšťat! Následující dva týdny se dost namáhal (sjížděli řeku), takže asi proto byla následná odměna tak sladká. Nesnesitelné bolesti hlavy (dávali mu sice dolsin, ale moc to nepomáhalo), 14 lumbálních punkcí (těch posledních už se bál, poté, co se lékaři povedlo u pacienta na sousedním lůžku zlomit jehlu), ochrnutí na půl těla (naštěstí postupně během několika měsíců vymizelo). To jen pro informaci, jaké to může být, když si pro člověka dojde klíště ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    9.2.2010 17:56 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Očkování proti TBE je fajn, ale jistota to není. účinná ochrana funguje pro zhruba 95% očkované populace.
    frEon avatar 9.2.2010 19:40 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    No me prijde sance 95% ze ockovani zafunguje jako dost dobra. Zvlast, kdyz si pak muzu overit, jestli to funguje.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    kotyz avatar 9.2.2010 19:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    ja mel zas od klistete lymskou boreliozu a na tu ockovani neni (jenom pro psy). do lesa uz nechodim leta a ani do vysoky travy, kliste sem nemel ani nepamatuju. mozna se nekdy proti ty encefalitide vovockovat necham, pro klid duse.

    a proti chripce sem se nechaval ockovat jedinkrat v zivote a pak sem ji stejne dostal. uz nikdy vice.

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    10.2.2010 10:17 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Mas tam spatne cas, kdyz jsi mel jednou boreliozu tak ji mas schovanou pekne naporad a nekdy pri oslabeni imunity muze zase udelat "baf!".
    Isah avatar 9.2.2010 17:38 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo

    Obrna je povinné očko, tuším, že je v hexavakcíně. Další důležitá očkování jsou proti pneumokokům, nám se vyplatilo, pak meningitis A a C, bohužel proti nejagresivnějšímu kmenu B očko není. Pak asi ještě Hepatitis A, B mají děti povinně.

    U neštovic se doporučuje do 10 let počkat, prodělá-li je dítě a pokud ne, očkovat.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Luk avatar 9.2.2010 17:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Obrna je povinné očko, tuším, že je v hexavakcíně.
    V posledních letech je v hexavakcíně. My jsme (tehdy ještě živou) vakcínu dostávali nakapanou na piškotu.
    Další důležitá očkování jsou proti pneumokokům
    Není to to očkování, které stojí tolik, jako všechna ostatní dohromady? ;-)
    Hepatitis A, B mají děti povinně
    To je snad také v hexavakcíně. I když možná jen B.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Isah avatar 9.2.2010 18:12 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo

    Pneumokok bude teď už zdarma, my za něj dali 6000,- a nelitujeme. Syn je odolnější a neskolí ho běžné jesličkové osídlení. Ve 3letech neměl ani jednou zánět středouší. Klepu.

    Ano, Hepatitis B je v hexe. A a C si musíš zaplatit, pokud je pro dítě chceš. Ono s nadstandartním očkováním je ta potíž, že v očkovacím kalendáři je toho dost a není jednoduché udělat tam místo. Aspoň u dětí do 3 let. Pediatři neradi vidí, když se do dětí pere těch očkování moc.

    Jj, také pamatuju živou vakcínu proti obrně. Na lžičce nám to dávali.

    Neštovice by si mělo dítě prodělat, je to lepší a prodělaná nemoc posílí imunitu. Tchýně mi hrdě hlásila, jak uchránila děti od neštovic, tak jsem jí řekla, že manželovi moc dobrou službu neudělala. U dospělých mají neštovky drsný průběh :-(

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Luk avatar 9.2.2010 18:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Pneumokok bude teď už zdarma, my za něj dali 6000,- a nelitujeme.

    Zdarma není nic ;-) Měl jsem na mysli právě ty náklady na očkování (dříve náklady státu, dnes pojišťoven). Že už se neplatí hotově, to vím. Vzpomínám, jak se to před časem nesystematicky (klasicky, po českém způsobu) schvalovalo.
    Ano, Hepatitis B je v hexe. A a C si musíš zaplatit, pokud je pro dítě chceš.
    Proti C už je vakcína? Žil jsem v tom, že jen proti A a B. Ale pokrok jde asi rychle kupředu...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Isah avatar 9.2.2010 19:23 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo

    Jé, pardon, proti hepatitis C není vakcína. Jen A a B. Spletlo se mi to s tím meningokokem.

    No, ten systém nakupování vakcín je ujetý. Pneumokok. vakcína je taky jasně tunel. Farma firmy pěkně zalobovaly a je to. Mělo to zůstat tak, jak to bylo, že si rodiče vakcínu koupili. Těmhle věcem už se nedivím. Stačí co se tady dělo kolem prasečí chřipky :-)

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    10.2.2010 00:46 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Zdarma není nic ;-)
    Ano, pneumokok je dnes zahrnut v pokrytí veřejným zdravotním pojištěním. Mohu potvrdit, neb se nás to zrovna týká.
    Jendа avatar 11.2.2010 21:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Pneumokok bude teď už zdarma
    Zdarma není nic ;-)
    Myslím si, že by ti nějaký nemocný klidně poskytl vzorek pneumokoka zdarma. ;-)
    9.2.2010 16:44 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Chýba mi v prvej ankete možnosť "netuším".
    vencour avatar 21.2.2010 21:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo

    Za to se omlouvam, navíc tam chybělo i to, zda někdo byl očkovaný a přesto je dostal.

    Já je teď nedostal, takže jsem je možná už měl.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    David Ježek avatar 9.2.2010 16:46 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    jo tetanovka je jasná, stejně jako očkování po 6 měsících věku atd. ale kraviny typu prasečí a jiné chřipky, to je jen o lobby a vymytejch mozcích.
    10.2.2010 13:19 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Pán je asi odborník... Možná by stálo za to dát konzultaci s někým, kdo problematice rozumí. Jen pro krátkou informaci: očkování se nedoporučuje jen kvůli tvojí ochraně, ale také (a v určitých případech je to klíčový důvod) kvůli ochraně lidí, s kterými přijdeš do styku v případě, že jsi hodně exponovaný a onemocněl bys. Ne každý musí být v dobré kondici jako ty a on by nemoc nemusel přežít bez následků (staří lidé, kojenci apod.)
    Luk avatar 10.2.2010 14:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Možná by stálo za to dát konzultaci s někým, kdo problematice rozumí.
    Třeba s Davidem Rathem, to je jistě odborník na slovo vzatý. Dlouho studoval ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.2.2010 15:20 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo

    Rath je prolhaný egoistický hovado, který navíc neví která bije. Což se mimojiné velmi dobře projevilo v linkované debatě (kterou jsem sledoval).

    Ale k pointě věci: očkování nemá pouze chránit jednotlivce, ale tím že je chrání před onemocněním zabraňuje i v šíření viru. To v konečném důsledku zase snižuje pravděpodobnost, že vir zmutuje.

    9.2.2010 17:41 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    zdravim,

    pres rokem chytil znamy spolubydlici nestovice v asi 48 letech. Najednou boule okolo usi a vypadalo to na prvni pohled jako slabsi chripka. Chlap vcelku namakanej a zil hodne zdrave.

    Ono co se tyce tech nemoci, tak o nich pulku zivota nemusite tusit. Ani v pribuzenstvu se nevyskytnou viditelne a pak Vas to skoli v plne sile a nechapete, jak je to mozne. I presto, ze se snazite nejak zdrave zit a tak dale. Vim, o cem mluvim. Vcelku potom dobre menite nazor na zdravi a zivot, i kdyz neklepete z posledniho "ploutvi".
    9.2.2010 18:09 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    ja mam na plane nestovice takove zvlastni vzpominky. Dostal jsem je v detske ozdravovne, bylo mi 10 let. Lezel jsem na izolaci v jednom pokoji se stejne starou divkou. (dnes by to asi neslo, ale tenkrat asi nemeli tolik pokoju). Dnes vim, ze ta divka patrila tak na pul k te skupine obyvatel, ktera je dnes diskriminovana. Natirali nas 2 x denne tim tekutym pudrem a kvuli tomu jsem se museli vzdycky uplne vyslict a lezet na posteli - a samozrejme, ze ten cekajici pacient ze zajmem pozoroval, jake ze jsou ty anatomicke rozdily. No a vecer, kdyz uz jsme meli spat ... ale to zde nemohu dal rozebirat .. protoze by to linkovali pedofilove ... no zkratka, rodice me uz nemuseli nic vysvetlovat.

    Tu divku s tema uhlikama v ocich vidim nekdy pred sebou a rikam si, co asi dela.
    robotics avatar 9.2.2010 19:11 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Neštovice prej ničí varlata a pak chlap nemůže mít děcka. Jelikož žádné děcka ještě nemám, tak bych to nerad chytl.
    kotyz avatar 9.2.2010 19:17 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    a ja je ani mit nechci a teoreticky bych to uz chytit nemel, kdyz sem je uz jednou prodelal, takze je mi to sumak :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    frEon avatar 9.2.2010 19:46 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Talking about music is like dancing to architecture.
    9.2.2010 19:17 Němec Tomáš | skóre: 15 | blog: muj001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Spadlo to na mě loni, když mi bylo 35, a bylo to jak morová rána. Teploty až 41 stupňů, osypaný komplet celý, málem jsem skončil až v nemocnici
    Isah avatar 9.2.2010 20:06 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo

    A jaks to léčil, můžeš se víc rozepsat, prosím ? Měl jsi nějaké, komplikace? Napiš víc, o neštovkách u dospělých toho moc není. Co tě bolelo? Ležel jsi? Měl jsi výsev i na sliznicích?

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    9.2.2010 22:37 neal_cz | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Předloni jsem je, v 36, dostal taky. Synek měl cca 20 pupínků po těle, průběh měl velmi lehký. U mě se neštovice objevily asi 3 týdny poté co synkovi pupínky zmizeli. Jen na obličeji jsem měl kolem 50, další kvanta po těle, ale nejhorší byly ve vlasech.

    Prvních 36 hodin byla pohoda, všichni se smáli, že jsem chytnul neštovice, já taky. Pupínky vypadaly jako červené flíčky, bylo jich pár a nesvědely. Pak se začaly objevovat další a nastoupili horečky atakující 40, spojené s bolestí kloubů (jako u chřipky). Dostal jsem nějaká antibiotika(?) a šel si lehnout. Pořád to vypadalo, že neštovice proběhnou jako chřipka. Svědění se přidalo až několik hodin po horečkách, a bylo to k nevydržení.

    Snažil jsem se většinu času prospat. Obličej jsem měl bílý od tekutého pudru jak gejša, zbytek těla potřený fialkou. Ve vrcholné fázi svědění jsem tekutý pudr vtíral i do vlasů, mohl jsem zfleku hrát s Kissákama :) Ten pudr pomáhal jen dokud nezaschnul :( Fialka možná fungovala o něco líp, ale tu jsem na obličej odmítnul a pupeny jí potřené déle mokvaly.

    Nesnesitelná fáze svědění trvala asi 2 dny. Pak začaly pupeny zasychat. Neuposlechl jsem radu a už zaschlým pupínkům jsem urýpával tvrdé kloboučky. Pár se mi jich odvděčilo ďolíčky :)
    Isah avatar 9.2.2010 23:01 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo

    Tý jo, drsný :-( Děkuju za zkušenost. Ono se sice píše, že dospělí mají u neštovic těžký průběh, velmi často s komplikacemi, ale kdo to nezažil si to asi neumí moc předtavit. A informací od lidí, kteří je prodělali v dospělosti je poskrovnu. Já mít 40 teploty, tak jsem na prkně :-(

    ATB jsi dostal asi preventivně, aby nevzniky ty komplikace, které mohou být i smrtelné. Zánět plic, zánět mozk. blan... Jinak se v extrémech podávají antivirotika. Nemoc je to virová, způsobují ji Herpes viry. Neštovky se dají chytit kdekoliv. Sezona je teda teď tak prosinec -únor a pak v létě, v létě je to prý horší. Asi jak se člověk potí a je vedro.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    frEon avatar 9.2.2010 19:53 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Jo, ja si pamatuju nestovice... Spousta svedivejch pupinku, ble :-P .

    Jinak, mit decko, tak ho ockovat necham proti vsemu co ma smysl (obrna a podobny hnusy)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Luk avatar 9.2.2010 21:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Jo, ja si pamatuju nestovice... Spousta svedivejch pupinku, ble :-P .
    Jo, není o co stát. A to jsem to měl pěkně zřetězené - nejdřív spála (= týden ve špitále na infekci) a hned vzápětí neštovice. Mazali mě tekutým pudrem v etheru a pořád jsem slyšel "Nedrbej si to, zůstanou ti jizvy!", to k tomu strašnému svědění opravdu dodá náladu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Isah avatar 9.2.2010 21:44 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo

    Jj, já si to svědění a vysoký teploty taky dobře pamatuju :-( Syna jsem koupala v roztoku hypermanganu, když měl tendence to škrábat a výrazně mu to ulevilo. Nedrápal téměř vůbec. Tekutý pudr jsem po poradě se zkušenými sestrami a matkami nemazala vůbec, on právě po zaschnutí vyvolá to svědění. Hypermangan desinfikuje a ty pupínky vysušuje. Za 4 dni byl klid a i hojení probíhá dobře.

    Zlatý zkušenosti. Rady mi moc pomohly.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Luk avatar 9.2.2010 22:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Tak tedy nevím, proč se tehdy ten pudr dával. To měl urychlovat vysušování? A mělo to vůbec smysl?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Isah avatar 9.2.2010 22:50 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo

    On se i dneska dává ze zvyku. Dle mého názoru je to síla zvyku. I když dřív ty zkušené matky, většinou sestry o kouzlu hypermanganu už věděly a používaly jej už v těch 70. letech. Dnes už ho doporučí i starší pediatr nebo mladý vzdělaný pediatr. Také se používala genciánová violeť, má antiseptické účinky a vysušuje. Tu je dobré použít třeba na sliznice.

    Tekutý pudr na několik sekund postižené místo chladí, ale neštovice pod ním nedýchá a velmi často i mokvá. Takže neschne. Navíc tek. pudr obsahuje 2 parabeny, na které je už dost lidí alergických. Doplní to trocha zinku, který pomáhá hojení tkání. Ve výsledku to namazání pudrem nesnesitelně svědí. Smysl to nemělo, ale v širší poulaci chyběly informace,čím jiným se dá mazat.

    Ještě se dá mazat Imazolem, což je taková univerzální mast. Ta hojí již suché neštovičky tak, že nezůstávají jizvy.

    Hypermangan se v rodině s dětmi neztratí. Pomáhá na různé věci, třeba velké odřeniny z kola. Do vany ho stačí dát trošku, asi tak na špičku nože, jinak to může pálit a silný roztok barví ruce.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Luk avatar 10.2.2010 00:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Také se používala genciánová violeť, má antiseptické účinky a vysušuje.
    Ta se kdysi používala na kde co, třeba na moučnivku. Ale teď každou chvíli někde čtu, že je prý karcinogenní a nemá se používat. Tak nevím, jaký je současný "oficiální postoj" (myslím postoj většiny lékařů).
    Do vany ho stačí dát trošku, asi tak na špičku nože, jinak to může pálit a silný roztok barví ruce.
    Hlavně ať tím nikdo nezkouší odstraňovat z rukou skvrny od ořechů. Ztmavnou a jsou ještě trvanlivější než normálně. Mimochodem nevím o žádném způsobu, jak se ořechových skvrn zbavit - když jsem se asi před 10 lety kontaminoval při manipulaci s čerstvými ořechy, vyzkoušel jsem všechny chemikálie, ke kterým jsem se dostal, ale nic nepomohlo (fleky zmizely až s obměnou kůže). Leda se tím obarvit celý a tvrdit, že jsem opálený z Afriky :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Isah avatar 15.2.2010 21:10 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo

    Tak Genciána a Novikov se používají všude dál naprosto běžně. Nic lepšího není na určití typy ran. Jeden čas bylo doporučení je nepoužívat, ale to pak stáhli. Prý ta karcinogenní složka není tak závažná. V roztocích její minimum a aby došlo k poškození pacienta musel by se tím natírat mnohokrát zaden ve velkých plochách, což je hloupost.

    Třeba u Jodových preparátů, které skvěle a rychle hojí rány se také ví, že nejsou úplně bez vady. Způsobují alergie. Přesto se běžně používají. Pozitiva převažují.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Isah avatar 16.2.2010 03:23 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo

    Určitý typy ran. Pardon.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    11.2.2010 20:53 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Otázka lehce OT: genciánová violeť má hnusnou tmavofialovou barvu. Já si ještě z nemocnice pamatuji na ještě jinou dezinfekci, takovou příšerně zelenou, něco mezi tyrkysovou a smaragdovou, ale v tmavém podání. Používala se hlavně na stehy. Nevíte prosím někdo, co to bylo?
    Luk avatar 11.2.2010 21:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Já si ještě z nemocnice pamatuji na ještě jinou dezinfekci, takovou příšerně zelenou, něco mezi tyrkysovou a smaragdovou, ale v tmavém podání.

    To je tzv. brilantová zeleň.
    Používala se hlavně na stehy. Nevíte prosím někdo, co to bylo?
    Na stehy se používá (jako "tekutý obvaz") Novikovův roztok, což je elastické kolodium s přísadou již zmíněné brilantové zeleně. Prý už se dnes nedoporučuje, nicméně lékaři ho stále hojně používají.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jendа avatar 11.2.2010 21:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Tak jsem rád, že u mě proběhly ve 14 celkem v pohodě. Moc to nesvědilo a horečky taky moc nebyly. Jenom se mi udělal jeden z pupínků na nose a držel dost dlouho, což snižovalo kompatibilitu s brýlemi :-).
    Jakub Lucký avatar 9.2.2010 20:36 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Očkování, to je legrace... Cestovatelé, kteří někdy jeli dál na východ, ví svoje... Hepatitida, cholera, tyfus, meningokok, žlutá zimnice a jako bonus antimalarická profylaxe Laryamem... Pěkně ve čtrnáctidenním tempu...

    A po tomhle všem si říkám, že fakt už takovou volovinu jako vepřovou, drůbeží nebo jakou chřipku nepotřebuju...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Pravák Bob avatar 10.2.2010 10:56 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Jojo, do Indie a Nepálu se žloutenka, tyfus a cholera určitě hodí, údajně i vzeklina, ale tam je snad víc komplikací než je zdrávo.
    knowledge brings fear
    Jakub Lucký avatar 10.2.2010 13:28 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Se vzteklinou zkušenosti nemám... Ale tyfus, to je ňamka... Živá vakcína, komu není týden divně (únava, potřeba spát 12 hodin, návaly horeček, nic co by stálo za návštěvu doktora, ale dost na to, aby to zkazilo celý týden), ten je king...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Pravák Bob avatar 10.2.2010 19:32 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Díky, jdu na to za dva týdny... :-)
    knowledge brings fear
    Jakub Lucký avatar 10.2.2010 23:26 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Centrum cestovatelské medicíny Myslíkova, nebo něco jiného?

    Jinak účinky tyfu mi takhle popsalo asi 5 různých lidí (15-50 let, muži i ženy), někteří už dostali tyfus i podruhé, tak se bojím, že je to relativně objektivní...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Pravák Bob avatar 11.2.2010 12:40 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    Obvoďačka - lékárna - sestřička :-) Tak uvidíme.
    knowledge brings fear
    xxxs avatar 10.2.2010 01:28 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo
    kiahne som mal, ale si nepamatam. virus zije v tele dalej a pri vhodnej prilezitosti zacne sarapatit - pasovy opar. a ten si pamatam dobre. oktober 2008. prve styri dni som od bolesti vobec nespal. bolest zacala za spankom, sirila sa po ocnom nerve cez spodok pravej hemisfery az na jej celu plochu, spojku a cast lavej hemisfery, potom ucho, zuby. nikdy by som neveril, ze sa da vydrzat byt tak dlho zakusnuty do periny.
    vencour avatar 15.2.2010 13:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zatim chodí okolo

    A furt nic ... malej už může chodit do jeslí a já jsem pořád zdravej ... tak něco na uklidněnou z Rodiny.Cz" cituju ...

    Pssst! To tady nepiš, co kdyby se někdo domáknul, že si chci jet 200km pro neštovice, ještě by na mě přilítli v bílých pláštích z Jihlavy

    Tsss, no bože, jen aby nepřijel Kocáb že týráš neštovice, to víš, i neštovice mají svá práva a nevím, jestli mohou takovou dálku cestovat

    Syn je nedostal nikdy, když se vyskytovaly, až letos v 1.třídě, rok po očkování proti neštovicím.

    Můj syn. Ani když měla neštovice jeho starší sestra (a lez jí do postele), tak neštovice nedostal, nedostal je ani při dvou epidemiích ve školce, kdy při jedné lehla skoro celá jeho školková třída. Zřejmě je to v genech, moje ségra to má stejně, nedostala je do dneška a je jí 30:-) (no možný je, že je prostě prodělali nějak neviditelně, ségra si protilátky nikdy zjistit nenechala)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.