abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl v březnu 5,33 % (Windows -4,28 %, OSX +1,19 %, Linux +3,10 %). Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 24,48 %. Procesor AMD používá 67,48 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Společnost Apple slaví padesáté narozeniny. Založena byla 1. dubna 1976.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    FreeTube, desktopový klient pro YouTube využívající lokální API, byl vydán ve verzi 0.24.0. Toto velké opravné vydání implementuje SABR (Server-Based Adaptive Bit Rate), což řeší část nedávných problémů s načítáním videí z YouTube, a aktualizuje základní komponenty jako Electron nebo přehrávač Shaka Player.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Humor

    Je tu opět apríl. O víkendu zmizel kamion s 12 tunami tyčinek KitKat. Firmy to využívají k aprílovým žertům. Groupon má super akci. Koupíte 1 tyčinku a dostanete 100 zdarma. Ryanair si přelepil letadla. Šéf Outlooku se ptá, proč mají v baráku 14 beden tyčinek KitKat (𝕏). Prusa Research představuje Prusa Pro ACU a vysvětluje proč přílišné sušení škodí vaším filamentům. Telefon Sony Xperia má miliónnásobný zoom (𝕏). PC.net představil Super Ultrabox 2600 se zajímavými parametry. Další aprílové novinky například na April Fools' Day On The Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem s umělou inteligencí (AI) ChatGPT, získala od investorů 122 miliard USD (2,6 bilionu Kč). Hodnota společnosti tak dosáhla 852 miliard dolarů (více než 18 bilionů Kč). Nejnovější kolo investování se stalo největší, jaké zatím firma uskutečnila, a peníze mají posílit ambiciózní plány rozšíření výpočetní kapacity, datových center a nábor talentů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:11 | IT novinky

    Nástroj k identifikaci občanů v on-line komunikaci s úřady byl dnes dopoledne zhruba dvě hodiny částečně nedostupný. Problém se objevil kolem 09:00 a podařilo se ho vyřešit kolem 11:00. Částečně nedostupná byla služba Národní identitní autority (NIA), problémy podle DIA (Digitální a informační agentura) ovlivňovaly přihlašování například i přes bankovní identitu. „Dostupnost NIA byla plně obnovena, přihlášení k digitálním službám

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:00 | IT novinky

    Eben Upton oznámil další zdražení počítačů Raspberry Pi kvůli růstu cen pamětí a představil Raspberry Pi 4 s 3 GB RAM za 83,75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Humor

    Anthropic patrně omylem zveřejnil celý zdrojový kód svého CLI nástroje Claude Code prostřednictvím přiloženého sourcemap souboru v npm balíčku. Únik odhalil doposud nijak nezveřejněné funkce jako je například režim v utajení, autonomní agent 'KAIROS', orchestrace multi‑agentů, režim snění nebo dokonce virtuální mazlíček Buddy. Zajímavostí je detekce naštvání uživatele pomocí obyčejného regexpu. Anthropic rychle odstranil sourcemap a vydal opravu, nicméně kopie kódu se již stihly na GitHubu rozšířit mezi prostým lidem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    31.3. 14:33 | Humor

    Copilot automaticky vkládal do pull requestů 'propagační tipy', reklamní text se na GitHubu objevil ve více než jedenácti tisících pull requestech. Po vlně kritiky byla tato funkce zablokována a produktový manažer Tim Rogers připustil, že umožnit Copilotovi upravovat cizí pull requesty bez vědomí autorů byla chyba.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    31.3. 12:55 | Upozornění

    Je 31. března a tedy Světový den zálohování (World Backup Day). Co by se stalo, kdyby Vám právě teď odešel počítač, tablet nebo telefon, který používáte?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1204 hlasů
     Komentářů: 29, poslední 31.3. 11:17
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Program time a cas user > real?

    18.6.2020 20:20 | pikošky | poslední úprava: 18.6.2020 19:42

    Viete, ako sa dosiahnuť, aby pri meraní času behu programu bol čas user väčšie ako real?
    real	3m18,417s
    user	3m23,219s
    sys	0m1,978s
           

    Hodnocení: 0 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.6.2020 20:36 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    Běh na více jádrech třeba?
    18.6.2020 20:37 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    Nejsem expert na Linux, ale je mozne, ze za to muze multiprocessing nebo hyperthreading? User se meri jako skutecny spotrebovany CPU cas na vsech procesorech, zatimco celkovy cas se meri jako cas realny, po ktery proces bezel a vyuzival procesor (byl dispatchovan).

    (Bohuzel knizku, v ktere by to mohlo byt, mam v praci a tam ted nemuzu.)
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    |🇵🇸 avatar 18.6.2020 21:03 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    (Bohuzel knizku, v ktere by to mohlo byt, mam v praci a tam ted nemuzu.)
    libgen?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    19.6.2020 01:22 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    Jo, vidis, to je napad. :-)

    Nekoukal jsem do ni, ale je to Systems Performance od Brendana Gregga.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    18.6.2020 23:28 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    Přesně tak:
    $ time stress-ng --cpu 2
    stress-ng: info:  [8790] defaulting to a 86400 second run per stressor
    stress-ng: info:  [8790] dispatching hogs: 2 cpu
    ^Cstress-ng: info:  [8790] successful run completed in 4.92s
    
    real	0m4.934s
    user	0m9.807s
    sys	0m0.012s
    
    There is no point in being so cool in a cold world.
    19.6.2020 07:36 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    Vlastne jsem to napsal ne uplne presne (v manualu pro time je to trochu vysvetlene), real je wall-clock time, coz znamena, ze i jakekoli cekani procesu (kdy nevyuziva CPU) by do nej melo byt zahrnuto.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.6.2020 09:05 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    Když místo "time" (což je builtin bashe) použijete "/usr/bin/time", tak tam místo "real" bude "elapsed", což je možná trochu názornější.
    mike@unicorn:~> time sleep 3
    
    real    0m3,002s
    user    0m0,001s
    sys     0m0,000s
    mike@unicorn:~> /usr/bin/time sleep 3
    0.00user 0.00system 0:03.00elapsed 0%CPU (0avgtext+0avgdata 2016maxresident)k
    0inputs+0outputs (0major+98minor)pagefaults 0swaps
    
    19.6.2020 08:51 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    Vedel by si to dat iba so zakadnymi nastrojmi v systeme?
    debian.plus@protonmail.com
    19.6.2020 08:52 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    Vedel by si to dat iba so zakladnymi nastrojmi v systeme?
    debian.plus@protonmail.com
    Gilhad avatar 19.6.2020 18:11 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    # cd /usr/src/linux;time make -j26
      DESCEND  objtool
      CALL    scripts/atomic/check-atomics.sh
      CALL    scripts/checksyscalls.sh
      CHK     include/generated/compile.h
      Building modules, stage 2.
      MODPOST 36 modules
    Kernel: arch/x86/boot/bzImage is ready  (#9)
    
    real	0m2.157s
    user	0m11.164s
    sys	0m5.057s
    
    Josef Kufner avatar 19.6.2020 09:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    Základní nástroje snad všechny jsou jednovláknové a na každou blbost spouští nové procesy. V tom se bude něco takového hledat těžko.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    19.6.2020 09:32 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?

    Především by se muselo definovat, co jsou to "základní nástroje". Můžu udělat třeba

      mike@unicorn:~> yes aes-128-cbc | head -24 | time xargs -P 24 -n 1 openssl speed
      ...
      431.96user 0.02system 0:18.02elapsed 2397%CPU (0avgtext+0avgdata 5420maxresident)k
      0inputs+0outputs (0major+7052minor)pagefaults 0swaps
    

    ale je to dost "základní"?

    19.6.2020 10:15 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    hm,
    $ yes aes-128-cbc | head -24 | time xargs -P 24 -n 1 openssl speed
    bash: time: príkaz nenájdený
    
    Vsetko co pojde v normalne vychodiskovom nainstalovanom systeme alebo LIVE.
    debian.plus@protonmail.com
    19.6.2020 10:27 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    No kdyz tam nemas "time" tak ho asi nepustis. Leda ze bys to nejak nahradil tim "time" uvnitr bashe.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.6.2020 13:58 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    $ type time
    time je kľúčové slovo shellu
    $ which time
    $ 
    debian.plus@protonmail.com
    19.6.2020 14:04 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?

    Já ho tu mám:

      mike@lion:~> type time
      time is a shell keyword
      mike@lion:~> which time
      /usr/bin/time
      mike@lion:~> rpm -qf `which time`
      time-1.9-lp152.3.5.x86_64
    

    Abych pravdu řekl, příkaz time jsem vždycky bral jako jednu ze zcela základních utilit (podobně jako třeba true, false nebo test, které má bash také jako builtin) a nenapadlo mne, že by někde mohl nebýt.

    19.6.2020 14:05 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    …takže mne trochu překvapilo, že je to samostatný balíček a ne třeba součást coreutils nebo něčeho takového.
    Josef Kufner avatar 19.6.2020 10:48 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    xargs -P je hezký příklad.

    Gratuluji, našel jsi výjimku, kterou jsem naznačil tím "snad".
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    19.6.2020 10:58 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    Takový make taky umí paralelizovat docela pěkně. :-)
    Jendа avatar 19.6.2020 16:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    Nikdo ti nebrání pustit si v (sub)shellu třeba deset yes>/dev/null současně.
    /usr/bin/time bash -c "yes > /dev/null& yes > /dev/null& yes > /dev/null"
    
    20.6.2020 00:22 kvr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    xargs -P není vyjímka, pořád je "základní" a pořád jednovláknový.

    Ano, všechny "základní" nástroje jsou sice jednovláknové, ale dokážou spouštět podprocesy paralelně (i když ty mohou být pořád jednovláknové. I základní shell shell umí pouštět podprocesy na pozadí a pak na ně počkat. A time reportuje čas včetně dětí. Možná i obyčejné true | true bude mít větší user time, záleží na overhead...
    Jendа avatar 20.6.2020 01:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    A time reportuje čas včetně dětí.
    Proč tedy ten můj příklad s openssl dole time nereportuje?
    20.6.2020 02:40 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?

    Pravděpodobně kvůli tomuhle: (je to citát z times(2)):

    Times for terminated children (and their descendants) are added in at the moment wait(2) or waitpid(2) returns their process ID. In particular, times of grandchildren that the children did not wait for are never seen.

    Podle strace to vypadá, že rodičovský openssl proces wait() ani waitpid() na potomky nezavolá.

    Jendа avatar 19.6.2020 16:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    Jinak openssl umí tohle samo
    openssl speed -multi 4 aes-128-cbc
    ale samozřejmě si za openssl může dosadit něco co považuje za „základní“
    19.6.2020 17:56 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Program time a cas user > real?
    Ani nie:
    $ time  openssl speed -multi 4 aes-128-cbc
    Forked child 0
    Forked child 1
    Forked child 2
    Forked child 3
    +DT:aes-128 cbc:3:16
    +DT:aes-128 cbc:3:16
    +DT:aes-128 cbc:3:16
    +DT:aes-128 cbc:3:16
    +R:4880758:aes-128 cbc:3.000000
    +DT:aes-128 cbc:3:64
    +R:4901158:aes-128 cbc:3.000000
    +DT:aes-128 cbc:3:64
    +R:4908932:aes-128 cbc:3.010000
    +DT:aes-128 cbc:3:64
    +R:5261213:aes-128 cbc:3.020000
    +DT:aes-128 cbc:3:64
    ^C
    
    real	0m3,953s
    user	0m0,010s
    sys	0m0,001s
    
    debian.plus@protonmail.com

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.