Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více ».ds_text_user28893 > .ds_text::before { content: "<falešný Bherzet>"; } .ds_text_user28893 > .ds_text::after { content: "</falešný Bherzet>"; }(ano, po 7 letech jsem musel upravit stylospis. Vlastně mě překvapilo, že to bylo jenom 7 let)
Pouc sa z minulosti.
oplyvnilo:
- odstupenie predchadzajuce sefa hlavneho Mozila Firefoxu
- odstupenie Richard Stallman (zrejnem, nepoznam presne pribeh)
- povolene/nepovelene slova v kernely a inom software
neoplyvnilo:
- projekty na podporu istych skupin do IT
... c) V rámci narovnání disktiminace by měl vývoj kernelu jít stylem, že se přijme střídavě jeden patch od muže, jeden od ženy. Dokud nepřijde patch od nějaké ženy, nebudou se přijímat patche kernelu od mužů. Prostě ve správném poměru 1:1...I ty ctveraku, zda se, ze drze veris, ze pohlavi jsou jen 2.
evolucne vyhody - teda umozni prezitie genov na ukor konkurencieje neporozumění evoluci; ostatně, jak potom vysvětlit vůbec kooperující sociální tvory nebo mezidruhově – mutualismus?
UrzaJá nemám problém tyhle videa sledovat, celkem mě to baví a pokaždé, když někdo přijde s podobnou myšlenkou na řízení světa mě zajímá, kdy se mu ta jeho teorie sama zhroutí a co ten proponent vymyslí potom. Tak Urza má neprůstřelnou argumentaci typu, že "být chudý, nemocný a mrtvý" je výchozí stav. Potom je taky super, že po já nevím 20 dvouhodinových přednáškách o své teorii při rozhovoru řekne, že ho na státu štvou hlavně policajti, co ho buzerujou při parkování. Takže tj jak malé děcko, co se rozčiluje na pískovišti a vymýšlí si model světa aby ono nebylo potrestáno.
dnešní levičáckou doktrínou silničních pirátůTo ma byt jako co?
Urza nemá neprůstřelné argumenty.No jistě, že nemá. Jen mi přišlo úsměvné, že když je v koncích, tak použije singularitu typu normální je být nemocný a mrtvý. Když nějaká teorie narazí na jakoukoliv singularitu, kterou nedokáže vysvětlit, je to vždy selhání dané teorie a nikoliv její triumf.
Je geniální oblbovat pravicové a bohaté lidi - kápne z nich více.Já nevím, jestli někde oblbuje bohaté lidi. V diskusích na YT to spíš vypadá na houf 13 letých děcek, které nekriticky žerou každé jeho slovo (tohle má ostatně v daleko větší míře třeba Vávra, jehož videa jsou v podstatě výukový materiál na potřebu kritického myšlení a rozpoznávání argumentačních faulů), aby na konci videa, stejně jako začínající youtuber, škemral o donate. To fakt nevypadá, že se topí v penězích od boháčů.
Oblbování manažerů a bohatých je doména řady různých koučů, psychologů, radilů na zbohatnutí - a nežijí si špatně. Rozdávat rozumy do manažerských profesí - to je zlatý důl.Což je úplně fascinující samo o sobě. Jak se stalo, že tady vznikla třída lidí, kteří by default nic neví, berou neskutečné peníze a ještě generují další výdělky "koučům a jim podobným", kteří sice taky nic neví, ale alespoň se dokážou lépe přetvářet. Celá tahle skupina lidí nic skutečného nevytváří, přesto nějakým zázrakem žije.
Což je úplně fascinující samo o sobě. Jak se stalo, že tady vznikla třída lidí, kteří by default nic neví, berou neskutečné peníze a ještě generují další výdělky "koučům a jim podobným", kteří sice taky nic neví, ale alespoň se dokážou lépe přetvářet. Celá tahle skupina lidí nic skutečného nevytváří, přesto nějakým zázrakem žije.To mi připomíná jednu nedávnou diskuzi :)
Je fakt, že vybral na knížku, ale vybral na ni tak, že vy/zneužil Paralelní Polis ke svým přednáškám a je pikantní, že Polis udělala z mnoha lidí bitcoinové boháče a když potom chtěli po Urzovi, aby své posluchače požádal o dobrovolné vstupné, tak to neudělal a raději je požádal o dotaci na knížku. Krásná ukázka praktického jednání v tom jeho ultrakapitalismu.Jste zřejmě mnohem informovanější než já. Já se s Urzovinami setkávám spíše nedobrovolně.
V diskusích na YT to spíš vypadá na houf 13 letých děcek, které nekriticky žerou každé jeho slovo (tohle má ostatně v daleko větší míře třeba Vávra, jehož videa jsou v podstatě výukový materiál na potřebu kritického myšlení a rozpoznávání argumentačních faulů), aby na konci videa, stejně jako začínající youtuber, škemral o donate. To fakt nevypadá, že se topí v penězích od boháčů.A mě zase Urzoviny nutí lidé dospělí, bohatí, úspěšní, do kterých bych nikdy neřekl, že naletí na každou ptákovinu jako toto. Mimochodem d-fens cpal každou chvíli Grubera a Urzu co jen mohl. Dokonce jim dělal i reklamu na různých místech na svém webu, což nedělal nikomu jinému.
Což je úplně fascinující samo o sobě. Jak se stalo, že tady vznikla třída lidí, kteří by default nic neví, berou neskutečné peníze a ještě generují další výdělky "koučům a jim podobným", kteří sice taky nic neví, ale alespoň se dokážou lépe přetvářet. Celá tahle skupina lidí nic skutečného nevytváří, přesto nějakým zázrakem žije.Někteří se prosadí tím, že něco umí. Jiní se prosadí sociální inteligencí. V obou oblastech jde parazitovat i dělat užitečnou práci. Jsme bohatá společnost. Sneseme poměrně velké množství parazitů, aniž by nás to ohrozilo hladomory. To je daň za bohatství. Mám dojem, že starověký Řím to dokonce postupně zlikvidovalo. Na druhé straně zbytečně chceme po každém, aby pracoval. Já mám ve své práci i okolí lidi, kterým bych nechal platit za to, aby na nic nesahali a o nic se nepokoušeli. Protože předstírají práci tak, že škodí, vytvářejí pro mě spousty práce navíc k ničemu, jen aby prezentovali práci. Například vytvářejí formuláře k vyplnění, byrokracii, nebo se učiní nepostradatelným někde jako žába na prameni. V horším případě ještě navíc vytvářejí dusno a trpí paranoiou, že je chce někdo vyhodit ze sedla, dobře si jsouce vědomi, že umějí hovno. Nemáme bohužel pro každého práci. Stát proto poslal většinu lidí na univerzity, čímž se opticky zmenšila nezaměstnanost. Stát vytvořil enormní množství úřednických a státních míst, aby opticky zmenšil nezaměstnanost. Stát umožnil řadě lidem se flákat a žít na dávkách. Kdyby opravdu měla být pro každého práce, tak to není. Moderní výroba a produktivita je tak vysoká, že 2 % lidí by stačilo.
Primarily it is a tendency that is suspicious and skeptical of domination, authority, and hierarchy. It seeks structures of hierarchy and domination in human life over the whole range, extending from, say, patriarchal families to, say, imperial systems, and it asks whether those systems are justified. It assumes that the burden of proof for anyone in a position of power and authority lies on them. Their authority is not self-justifying. They have to give a reason for it, a justification. And if they can’t justify that authority and power and control, which is the usual case, then the authority ought to be dismantled and replaced by something more free and just. And, as I understand it, anarchy is just that tendency. It takes different forms at different times.—Noam Chomsky
Po aplikaci Urzových ptákovin - nedej bože - by se znovu rychle vytvořily mocenské subjekty, které by násilím zotročily obyvatele včetně Urzy samotného. Ze státu, úřadů, zákonů, regulací, které fungují sice špatně, ale trochu ano. Nastává skok do vlády divoké mafie, korporací, oligarchů, kteří včas pochopili situaci a využili mocenské vakuum.Nejlepší na tom je, že se nejedná o hypotetickou situaci. Tohle už tu bylo, mockrát. Vlastně celý ten slavný stát vznikl přesně takhle (tj. jako banda gangsterů).
Hlavní problém Urzy je, že nechápe, že když zruší veškerou moc (státu, lidí, společnosti), a necháte to na individuích a jejich dobrovolnosti - on tu zahozenou moc někdo zvedne. Těch zájemců o moc je tolik, že konkurence bude extrémně velká.Si úplně představuju alternativní vesmír, kde je debian konfrontován s myšlenkou státu, a hned říká „to nejde, jakmile se taková instituce vytvoří, tak tu moc zneužije, a myslíte si, že bude prosazovat tvé zájmy? Že bude prosazovat zájmy lidí?“.
Vždyť by měl pravdu.No ano, ale určitě by neměl pravdu v tom, že by kvůli tomu takový systém vůbec nemohl fungovat. Jistě, dnešek má spoustu různých nedostatků, ale nějak to funguje.
Vsetkych ludi, ktori riesia nejake neuchopitelne a subjektivne veci ako "moralka", "uzitok" a podobne pokladam za magorov a to duplovanych, ak zacnu nieco take preberat s plnou vaznostou.To je ignorantstvi.
zásadou, že se nerozhoduje o věcech, kde to není nutné (některých voličů se to netýká)Tohle bych asi potřeboval vysvětlit, přijde mi, že vyhodnotit, jestli je něco nutné, je podobně těžký problém, jako samotné rozhodování.
Tvrzení typu "nerozhoduje se o věcech, kde to není nutné" je totálně prázdná věta s nulovou informací. Nedefinovatelná abstraktní slovní vata k ničemu a bez významu.No, ve skutečnosti je to naprosta klíčová podmínka pro to, aby demokracie mohla vůbec nějak rozumně fungovat. Taky bychom mohli hlasovat o tom, co si pan Novák dá k večeři a jestli si na zeď má pověsit obraz nebo nástěnné hodiny, ale naštěstí to neděláme. Proč? Protože respektujeme nějakou osobní svobodu pana Nováka a necítíme potřebu to rozhodovat za něj? Já ten fenomén jen pojmenoval a v reakci na Jendu zkusil naznačit, kam by to mělo podle mě směřovat. Že to neumím přesně specifikovat neznamená, že je to „k ničemu a bez významu“. Stejně bys mohl mluvit i o morálce.
Vždycky, když si někdo myslí, že vymyslel něco, co uřídí svět lépe, než svět sám - tak je šílenec.Ale vždyť přece právě Urzův systém je ten jediný, kde se svět řídí sám. Ve všech ostatních svět (více či méně) řídí nějaká vláda/stát/whatever.
Osobně jsem se Urzy ptal, proč neemigruje do Somálska, kde je dokonalý anarchokapitalismus podle všech jeho snů.Doporučovat Urzovi, ať emigruje do Somálska, je podobně chytré, jako doporučovat příznivcům státu, ať emigrují do Severní Korei.
Ale vždyť přece právě Urzův systém je ten jediný, kde se svět řídí sám. Ve všech ostatních svět (více či méně) řídí nějaká vláda/stát/whatever.Urza došel v sílenosti ještě do vyššího levelu. Urza si vymyslel svět s pravidly a zákony, které jsou v rozporu se zákony fyzikálními, psychologickými a společenskými. Urza ve své blbosti šel ještě výše. Vymyslel si svět s pravidly a zákony, podle kterých svět nikdy nefungoval, nefunguje, a fungovat nemůže. A tomuto vysněnému světu předal řízení.
Doporučovat Urzovi, ať emigruje do Somálska, je podobně chytré, jako doporučovat příznivcům státu, ať emigrují do Severní Korei.Jeden z nejdebilnějších "argumentů" zastánců Urzy je: "Kdo nesouhlasí s Urzou, je zastánce státu." Urzova sekta na to vymyslela dokonce nadávku ETATISTA. Jako kdyby svět byl fotbalový mač stát versus anarchokapitalismus. Jak kdyby byly jen dvě jasně vymezené možnosti.
Urza došel v sílenosti ještě do vyššího levelu. Urza si vymyslel svět s pravidly a zákony, které jsou v rozporu se zákony fyzikálními, psychologickými a společenskými. Urza ve své blbosti šel ještě výše. Vymyslel si svět s pravidly a zákony, podle kterých svět nikdy nefungoval, nefunguje, a fungovat nemůže. A tomuto vysněnému světu předal řízení.Aha, tak to je asi novinka (Urzu jsem nezkoumal moc detailně a poslední dobou vůbec), takže to nedokážu posoudit.
Jako kdyby svět byl fotbalový mač stát versus anarchokapitalismus. Jak kdyby byly jen dvě jasně vymezené možnosti.No a jaké jsou ty další možnosti? Ještě je tu anarchokomunismus, ale ten předpokládám také nepovažuješ za funkční možnost.
V tom ma Urza naprostou pravdu. Pokud jsi nekdy videl cerstve narozene dite, tak by ti doslo ze prvnich par let je:UrzaTak Urza má neprůstřelnou argumentaci typu, že "být chudý, nemocný a mrtvý" je výchozí stav.
2,3) Tak znova. Lidske cerstve narozene dite bez pece nevydrzi ani tyden. To je dost blizko "nemocny a mrtvy je vychozi stav". To, ze lze kohokoli zabit s tim nesouvisi.Blízko to možná, ale jen když přidáš tu podmínku "bez péče". Jak často ta podmínka nastává? V dnešní době u nás jsou IMHO ty vraždy dospělých častější. A moc obvyklé to IMHO není a nebylo jinde a jindy, a to ani když bývalo časté, že matka zemřela při porodu. Postarat se o novorozence (třeba ho jen odnést někam, kde se o něj postarají) je IHMO jedním ze záladních lidský instinktů. Tímhle argumentem buď ignoruješ lidi kolem, nebo předpokládáš, že jsou to psychopati.
Uvnitr rodiny ekonomika nefunguje, takze nema smysl argumentovat vlastnim potomkem.No asi ne taková ta klasická s penězma, ale princip něco za něco funguje a je hojně používán.
Jestli dite nejake prostredky dostane a jestli nezemre je vule ostatnich, kteri svym rozhodnutim ten defaultni stav ovlivni.Ano a právě proto se nedá stavět teorie na individualismu. Protože stejně jako dítě se samo o sebe nepostará, tak ani jedinec si nepostaví barák, pekárnu, silnici a ani to auto, co mu denně dováží rohlíky. Ve společnosti se tak nějak potřebujeme všichni navzájem.
Jinými slovy, kdyby nastal ten jeho vysněný ultrakapitalismus, tak by do jedné generace lidstvo vyhynulo, protože čerstvě narozené dítě nemá nic ke směně.Pro vlastni rodice dite samozrejme ma ke smene emoce a "budoucnost", coz je hodnota dostatecne vysoka na to, abychom si zde mohli povidat i po xxx generacich lidskych deti. A tu hodnotu vlastni potomek bude mit i v jinych ekonomickych systemech, ktere lidstvo zatim nevyzkouselo... Problem maji odjakziva deti cizi - a dokud nebude nastolen absolutni komunismus (rodice ani nevi ci dite vychovavaji) tak na tom budou nevlastni hur nez vlastni.
Ano a právě proto se nedá stavět teorie na individualismu. Protože stejně jako dítě se samo o sebe nepostará, tak ani jedinec si nepostaví barák, pekárnu, silnici a ani to auto, co mu denně dováží rohlíky. Ve společnosti se tak nějak potřebujeme všichni navzájem.Urza a dalsi propaguji svoji verzi API uspokojovani potreb. Etatisti navrhuji ruzne stromovou strukturu (nadrizeny urad rozhodne co ti bude prideleno), anarchisti navrhuji ruzne decentralizovanou strukturu (kazdy at se stara sam o sebe). A dalsi smery jdou jeste jinudy, pricemz vsechny modely Usporadani maji svoje bezne klady/zapory a singularity kde prestanou fungovat.
Urza a dalsi propaguji svoji verzi API uspokojovani potreb. Etatisti navrhuji ruzne stromovou strukturu (nadrizeny urad rozhodne co ti bude prideleno), anarchisti navrhuji ruzne decentralizovanou strukturu (kazdy at se stara sam o sebe). A dalsi smery jdou jeste jinudy, pricemz vsechny modely Usporadani maji svoje bezne klady/zapory a singularity kde prestanou fungovat.Ovšem normálně by měly teorie vycházet z reality, což je základní kámen úrazu u Urzy a u anarchokapitalismu vůbec. Zatímco ti nenávidění etatisté mají struktury společnosti, které historicky i současně v tisících příkladech fungují v realitě. Urzův anarchokapitalismus nikde a nikde v realitě nefungoval, protože ani nemůže. První "feasibility study" by musela Urzu roztrhat na cucky a hadry. Navrhovat může každý, kdo má díru do zadku, tedy i Urza. Ale měl by počítat s realitou, měl by počítat s existencí fyzikálních zákonů, psychologického nastavení člověka, přírodními zákony, vyššími zákony. Urza se nedostal ani do této počáteční fáze. Opinions are like assholes. Everybody has one.
Urzův anarchokapitalismus nikde a nikde v realitě nefungoval, protože ani nemůže.Ze fungovat nemuze je velice silne tvrzeni, ktere by se hodilo dokazat. Napriklad experimentem?
První "feasibility study" by musela Urzu roztrhat na cucky a hadry.Tak do toho.
Těžko můžeš udělat experiment, který vyžaduje podmínky, které na Zemi nikdy nebyly, nejsou a nebudou.Jaké ty podmínky jsou? Mně přišlo, že ty jeho teorie jsou pouze sociální, na prostředí žádné speciální nároky nekladou.
Funguje tenhle argument i u jiných věcí? debian@1900: Kolikrát v historii lidstva letěl horkovzdušný balón? Nesčetněkrát. Kolikrát v historii lidstva letělo motorové letadlo? Nikdy. Proto je nemožné postavit létající stroj těžší než vzduch.To je validný argument, ale ono sa ten ankap štylizuje slovne do roly niečoho "prirodzeného", čo by malo fungovať ako keby "samo", keby tomu nebránili agresívne štruktúry štátu a ním vykonávaná indoktrinácia obyvateľstva. Teda je tam určitý teoretický predpoklad, že ak tieto vplyvy na nejaký čas pominú, malo by ankapové usporiadanie nejakým spôsobom vzniknúť.
Jaké ty podmínky jsou? Mně přišlo, že ty jeho teorie jsou pouze sociální, na prostředí žádné speciální nároky nekladou.Opäť to nebýva špecifikované explicitne, ale nevysloveným predpokladom býva, že (prakticky) všetci ľudia sú približne rovnako inteligentní, schopní dohody, nezávidiaci a nezákerní, výrazne mysliaci na dlhodobý úžitok, ďalej vlastnia každý približne rovnaký majetok, predovšetkým rozlohu pozemkov (to je dôležité, lebo v ankapovej teórii je pozemok najdôležitejším vlastníctvom, vlastník pozemku si môže vytvárať ľubovoľné pravidlá, ktoré budú platiť pre kohokoľvek, kto tam vstúpi) a zároveň je plocha Zeme homogénna a izotropná, najmä čo sa týka rozloženia prírodných zdrojov a ideálne plochá (aby nebolo možné, že niekto - alebo organizovaná skupina - trebárs skúpi všetky prakticky použiteľné zdroje nejakej suroviny či jedinú prakticky použiteľnú cestu medzi pohoriami)... Za takéhoto "úvodného" rozloženia by mohli po nejakú dobu fungovať tie teórie o tom, ako vzniknú decentralizované a navzájom sa v šachu držiace bezpečnostné agentúry, ktoré sa vždy dohodnú lebo "válka je drahá", ktoré sa budú správať morálne, lebo by inak "prišli o zákazníkov" a ako ľudia budú navzájom dobrovoľne dodržiavať dohody a navzájom dobrovoľnými výmenami navzájom si zvyšovať úžitok. A vlastne najdôležitejšia podmienka je, aby všetci uznávali koncept vlastníctva, ktorý ponúka ankapová teória (keď niekto nebude uznávať, tak ho k tomu prinútime, ale to je tzv. obranné násilie. A trebárs komunisti si môžu vytvoriť aj komunizmus, ale "na svojom a za svoje", t.j. musia chápať ankap koncept vlastníctva ako nadradený). A to je vec, ktorá nikdy človeku prirodzená nebola, človek prirodzene tým viac akceptuje nejaké vlastníctvo, čím viac sa približuje k prostej držbe - teda vlastníctvo drobných vecí, ktoré človek môže nosiť pri sebe, je skoro vždy prijímané, ale už oveľa menej to, že jednotlivec by vlastnil pozemky "kam až oko dohliadne" a ešte by si na nich mohol určovať vlastné, hoc aj drakonické, pravidlá.
nevysloveným predpokladom býva, že (prakticky) všetci ľudia sú približne rovnako inteligentní, schopní dohody, nezávidiaci a nezákerní, výrazne mysliaci na dlhodobý úžitok, ďalej vlastnia každý približne rovnaký majetok, predovšetkým rozlohu pozemkovTo je například pro demokracii nutné taky. Jinak by se mohlo stát, že se zvolí nějaký populista kvůli tomu, že chydým přidal pětistovku k důchodu, nebo by se třeba mohlo stát, že se selling pointem všeobecné volební kampaně, zjevně mířené na lidi, kteří nemají ani tušení o tom, jak funguje vyhledávání a těžba nerostných surovin, stane slogan „pro děti lithium“, nebo nám do počítačových sítí bude kecat člověk, který netuší, jak funguje DNS, a člověk, který nikdy v životě nešifroval.
skúpi jedinú prakticky použiteľnú cestu medzi pohoriamiDtto, kdyby tohle neplatilo, tak by se třeba taky mohlo stát, že stát bude mít monopol na dálnice a železnice, ale nebude to zvládat udržovat a dálnice budou trvale rozorané, pro část lidí nepřístupné, a na železnici budou ob den bourat vlaky.
Za takéhoto "úvodného" rozloženia by mohli po nejakú dobu fungovať tie teórie o tom, ako vzniknú decentralizované a navzájom sa v šachu držiace bezpečnostné agentúry, ktoré sa vždy dohodnú lebo "válka je drahá", ktoré sa budú správať morálne, lebo by inak "prišli o zákazníkov" a ako ľudia budú navzájom dobrovoľne dodržiavať dohody a navzájom dobrovoľnými výmenami navzájom si zvyšovať úžitok.Ale jo, já netvrdím, že to nezní bizarně a že si taky nedokážu představit, jak by mnohé věci fungovaly. Jenom si to netroufám odsoudit (ne na základě těchto argumentů), protože si dokážu představit, jak by na mě úplně stejně bizarně působil popis současného systému, a často lze použít přesně ty stejné protiargumenty. Hmm, bych si asi měl líp nastudovat jak se řeší Epistemic Learned Helplessness.
Nicméně jakýkoli člověk, který si přečte či poslechne 3 věty od Martina Urzy, a nepozná, že jsou to totální ptákoviny a hlouposti - nemůže být považován za racionálního a rozumného člověka.Mě by zajímalo, jestli kdybychom žili v nějakém jiném společenském systému, a nějaký Urza2 by nám přišel vyprávět o současné ČR, tak bychom ho taky smetli ze stolu jako magora, a že to přece nemůže fungovat, protože něco. Bojím se, že docela ano.
Mě by zajímalo, jestli kdybychom žili v nějakém jiném společenském systému, a nějaký Urza2 by nám přišel vyprávět o současné ČR, tak bychom ho taky smetli ze stolu jako magora, a že to přece nemůže fungovat, protože něco. Bojím se, že docela ano.To neni pravda, vzdycky muzes delat prave historickou analyzu, ale na to je potreba tu historii znat. V tomhle je skvely Against the Web on Michaela Brookse, protoze prave stavi historizaci jako metodu diskursu v otazkach etiky do kontrastu s mytologizaci a naturalizaci.
Co je to „inteligence“?Nejlepsi esej na tohle tema: Are Humans Intelligent? An AI Op-Ed
Co je svět světem, tak se úspěch snažení (lidí, zvířat, ...) měří podle výsledků. Ne podle toho, kolik přitom uděláš chyb.Nevim, mne pripada, ze cim min chyb udelas, tim lepsi ty vysledky.. A vubec myslim, ze v tom eseji se argumentuje prave temi vysledky. Hlavni vysledek toho vseho "uspesneho snazeni" se zda se byt, ze je nas 8 miliard a budeme brzy bojovat o zdroje (pokud to uz davno nedelame). Navic nam hrozi nuklearni holokaust a globalni oteplovani. Ja nevim, jestli neco jako inteligence vubec existuje samo o sobe. Podle me muze existovat jenom v kontextu konkretniho cile. Jenze co je tim cilem? Ale jasne, lidi jsou na svoji inteligenci proste hrdi, protoze na co jineho by mohli byt. Mozna by meli byt spis hrdi na ten cil, jenze to by pak bylo videt, jak omezena ta je jejich inteligence (tedy uspech v dosazeni toho cile) ve skutecnosti je. Existuje teorie, podle ktere se svet vyviji smerem k "inteligenci", protoze vyssi inteligence zvysuje narust entropie v systemu. Pak je to co lidstvo dela skutecne inteligentni, a "sedet a nedelat nic" je naopak neinteligentni. No pokud ma byt ale cilem lidske civilizace vydrzet nejak co nejdele, tak by mozna bylo lepsi spis to nicnedelani.
Nevim, mne pripada, ze cim min chyb udelas, tim lepsi ty vysledky.. A vubec myslim, ze v tom eseji se argumentuje prave temi vysledky.Jsi-li dostatečně pitomý stačí, když uděláš jen jednu.
Jestli chceš diskutovat o inteligenci, měl bys nejdříve definovat co to inteligence je.To vykladej BPWOWovi, ten to take zadefinoval vazane s konkretnim cilem.
Mensina je vzdy lepsia ako vacsina, lebo inteligencia kazdej skupiny je len taka, aka je inteligencia najhlupejsieho clena. A toto plati vseobecne a bez vynimky.Pokud Samuel Kupka postupuje tak, že sejde-li se více lidí, dá prostor tomu největšímu blbovi, pak je to pravda. Ovšem v řadě společenství [a to je pro Samuela Kupku překvapivé a za hranicí fantazie] nepouštějí největší blby k řízení. To pouze v moderní západní společnosti pouštějí k řízení chovance psychiatrických ústavů. To je moderní aktivistický trend - čím větší vůl a čím více toho podělal - tím spíše ho necháme věci řídit. Například Greta Thunbergová. Autistka, OCD, a přehršel mentálních nemocí. A tak nám je vzorem, podle hesla čím větší vůl a mentální retard tím lépe, ekologii a zelené myšlení. Například vedení a špičky EU. Taková Ursula von den Leyen dokázala zlikvidovat Bundeswehr natolik, že na cvičení NATO musela německá armáda používat namísto kulometů načerno natřená košťata. Nemluvě o tom, že letectvo zlikvidovala úplně a loďstvo také. No a teď nám řídí Evropu. Ovšem ne všude jsou takoví kreténu. Ještě historicky nedávno byla doba, kdy blbci se k řízení nepouštěli. A je to také zvykem na mnoha místech mimo moderní Západ. CHápu. že Samuel Kupka to ještě nezjistil.
Například Greta Thunbergová. Autistka, OCD, a přehršel mentálních nemocí. A tak nám je vzorem, podle hesla čím větší vůl a mentální retard tím lépe, ekologii a zelené myšlení.Na okraj. Ted jsem si konecne precetl Havlovu Moc bezmocnych, a je fascinujici, jak moc se to, co Havel pise o motivacich "disidentu", vztahuje na Gretu a jeji motivaci. A dynamika toho, proc ji tolik lidi nenavidi a zboznuje (proc tak emocionalne pusobi) je stejna jako u tech disidentu, ti take spolecnost rozdelovali, ackoli to nebyl naprosto jejich umysl, jim slo predevsim o ne same.
Ve skutečnosti Linux a linuxová komunita velice pomáhá marxismuOn svobodny a dokonce i do jiste miry otevreny software je v podstate myslenka socialismu aplikovana na oblast tvorby software. Jde o to, ze kapital (zdrojovy kod), by mel patrit sirsi spolecnosti, nebo prinejmensim pracujicim, co ho vytvari (programatorum), a nemel by byt ohrazen jako soukrome vlastnictvi.
jo napiš :D navíc si to už jakoby slíbil hele :O :D ;D ;D
se teďko venku trošičku vochladilo :O ;D
'Nemažte komentáře!' - Petr Krčmář, Krizová komunikace, 11. pravidlo přežitíHmmm, 23 stránek blábolů, které by se ve slušné společnosti daly napsat: "Omlouvám se za chybu, už se to nikdy nestane." (A dodržet to.)
jako fakt by mě zajímalo pro koho sou ty bláboly určený. pokuď se někdo věnuje pr tak takovou přednášku nepotřebuje nóó a pokuď je to nějakej asociál/ašpergerjako třeba goldfinger z linuxsoftu tak mu to taky moc nepomůže protože to jakoby bude kazit nějak jinde jinak a vubec by s děláním pr neměl přijít do kontaktu :O :O :/ :/
jako jasně. nějaká věčí korporace si to asi jako v rámci nějakýho interního poloúředního procesu koupí aby menčí šéf ukázal věčímu že to maj vodfajfkovaný jakože tamto školení v krizový komunikaci jinak jako nevim :/ :/ prostě pokrytectví :O :/
Mě politika nezajímá.Aha, a proto jsi napsal blogpost s nazvem "Linux a politika"?
A ty seš anarchista nebo komunista?S timhle bych se ztotoznil, tedy anarchista.
Anarchie (z řec. an-arché, příd. jméno anarchický) je stav bezvládí. Naproti tomu anarchismus je politická ideologie, jejímž cílem je nastolit anarchii. „Anarchismus lze definovat jako odmítání hierarchií (stálých struktur nadřízenosti a podřízenosti), jako je kapitalismus, rasismus nebo sexismus, a společenské chápání svobody, v němž je přístup k hmotným prostředkům a svoboda druhých nezbytným předpokladem osobní svobody.“ Anarchie jako stav společnosti často vzniká pádem autority. Historická zkušenost, například Velké francouzské revoluce nebo Říjnové revoluce ukazuje, že nastalá anarchie může vyvolat teror. Proto se lidské společnosti anarchii většinou vyhýbají a brání. Anarchie však netrvá příliš dlouhou dobu a po čase bývá znovu vystřídána obecnou slučující autoritou (viz uvedené příklady). Anarchismus vychází ze skutečnosti, že vlády a držitelé moci často společnost utiskují a omezují lidské svobody. Proto chtějí donucení nahradit samosprávou na čistě dobrovolném základě. Od demokracie se ovšem liší tím, že netrvají na dodržování zákonů, jež naopak pokládají za nástroj útisku.Anarchie
Pojem anarchie se nejčastěji spojuje s představou chaosu a zmatku. Anarchisté si však představují organizovanou společnost, která se řídí zásadou solidarity a dobrovolně přijímaným zvykovým a přirozeným právem.Stránka je zmatená a mizerně ozdrojovaná, ale Proudhona, Bakunina, Kropotkina či několik praktických příkladů zmiňuje.
[…] V roce 1929 se na obranu trampských zájmů zformoval redakční okruh prvního trampského časopisu Tramp, tvořený levicovými intelektuály blízkými komunistické straně. Inklinace k levici byla pro identitu trampingu v jeho prvních letech určující. Trampové se totiž rekrutovali především z dělnické mládeže ve velkých průmyslových městech. Není náhodou, že westernovou romantiku trampských přezdívek a názvů osad doplňovala romantika revoluce. V osadách Rudý les, Red Boys či Okťábr tak k šerifským odznakům přibyly rudé vlajky a čapky rudoarmějky. Trampští intelektuálové se snažili zdůraznit třídní rozměr trampingu a nabádali kluky z osady, aby nebojovali proti „paďourským“ vykořisťovatelům pouze v neděli, ale po celý pracovní týden. Pro tramping byl typický jistý eskapismus, který se projevoval v odmítání prvorepublikové společnosti a odporu zapojit se do jejích mocenských struktur. Základní zkušeností trampů byl generační vzdor – svět dospělých jim neměl co nabídnout. Trampové v lesích a říčních údolích usilovali o vytvoření autonomního prostoru k realizaci vlastních představ o naplněném životě, který jim tehdejší společnost neumožňovala. Kamarádství, ústřední pojem trampské kultury, dovolovalo alespoň v neděli odhodit bolestně pociťované společenské hierarchie i národnostní, stavovské a třídní rozdíly. Kamarádství mělo také prostoupit vztah mezi trampem a jeho „squaw“. Důležitá byla vzájemná rovnost, úcta, ale i otevřené sexuální vztahy a možnost trávit společný čas bez dohledu rodičů.Divocí skauti. Proměny českého trampingu
například si pamatuji ty anarchisty, kteří obsadili klinikuA znas jejich nazory? Ptal ses jich na ne?
Ale je na tobě, abys mě přesvědčil, a tys mi nedal vůbec žádné argumenty, pouze jsi zbytečně vztahovačný.Presvedcil o cem a argumenty k cemu? Ja nejsem vztahovacny, jen si myslim, ze zpusobem, kterym se snazis (ne)vest diskusi to nejde. Snazis se opravdu pochopit pozici druhe strany?
Takže budete v anarchistické společnosti pořádat demokratické volby?No konecne, tohle je docela dobry pokus pochopit druhou stranu. Ja myslim, ze spousta anarchistu (ja urcite) prijima demokraticky princip jako zpusob rozhodovani, ale vesmes by se mu radeji vyhli pokud nejsou lepsi moznosti (treba nalezenim vhodneho konsensu). Treba takovy projekt Debian je docela pekny model. Hlasovani je mozne, ale v zasade se o vetsine veci snazi nejprve dohodnout na zaklade konsensu.
… A o tobě si myslím, že jsi docela inteligentní, protože umíš Haskell, a proto mě zajímá tvůj pohled na anarchismus. Mimochodem tvůj anarchistický kolega, kterému zde přezdívají "Kolibáč", je také jistě dost inteligentní, alespoň na mě tak působí. A možná jsem z vás nejhloupější.Inteligence není zárukou, že takový člověk nebude zastávat hloupé názory. Ty se formují na základě výchovy a životní zkušenosti. Nehledě na to, že se taky na základě toho v průběhu života mění.
pomůžou do hrobečku se počítá jako první nebo druhá možnost?? :O :O
Tiskni
Sdílej: