abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.96.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | IT novinky

    Společnosti IBM a Red Hat představily Project Lightwell s investicí 5 miliard dolarů. Jedná se o důvěryhodné clearingové centrum pro bezpečnost open source softwaru a zabezpečení dodavatelských řetězců s novým AI modelem a globální skupinou více než 20 000 softwarových inženýrů. Služby centra budou dostupné prostřednictvím komerčních předplatných. Project Lightwell staví na iniciativách jako Anthropic Glasswing nebo OpenAI Trust Access for Cyber.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 26.05. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | IT novinky

    Český stát by v budoucnu mohl provozovat vlastní alternativu ke komunikačním aplikacím typu WhatsApp, Signal, Telegram, Facebook Messenger a podobně. Cílem je zajistit bezpečnou datovou komunikaci pro stát a jeho důležité subjekty, jako jsou bezpečnostní složky, ministerstva a další organizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 11:22 | Pozvánky

    Už za týden, ve čtvrtek 4. června, se v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích uskuteční další konference věnovaná tématům spojeným s IPv6 - Den IPv6. Program akce a registrační formulář jsou k dispozici na webu akce. Kapacita konference je omezená, proto organizátoři doporučují, aby se vážní zájemci přihlásili včas (k dnešnímu dni zbývá přibližně 30 volných míst). Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    včera 05:22 | IT novinky

    Zařízení Steam Deck OLED bylo znovu naskladněno, ale vlivem rostoucích cen pamětí a úložišť má novou, vyšší cenovku. Steam Deck OLED 512 GB stojí nově 779 EUR (stál 569 EUR) a Steam Deck OLED 1 TB stojí 919 EUR (stál 679 EUR). Samotné zařízení se nijak nezměnilo a nové ceny tedy pouze odráží aktuální náklady na komponenty a další globální logistické výzvy, se kterými se potýká celá branže.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 22:22 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zahajuje novou etapu využívání vysokofrekvenčního rádiového spektra v pásmu 26 GHz. Toto pásmo bude od 1. 7. 2026 otevřeno pro provoz moderních bezdrátových sítí, zejména sítí páté generace (5G), pevných bezdrátových přístupových sítí (FWA) a lokálních či průmyslových sítí určených například pro výrobní areály, logistická centra nebo technologické kampusy. Současně s otevřením pásma 26 GHz přistoupil ČTÚ ke zpřístupnění informací o využívání rádiových kmitočtů v tomto pásmu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    27.5. 22:11 | IT novinky

    Logitech představil myš Signature Comfort Plus M850 L s polstrovanou opěrkou dlaně pro větší pohodlí a sadu s touto myší a klávesnicí s integrovanou opěrkou dlaní Signature Comfort Plus Combo MK880.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 16:33 | IT novinky

    Gaël Duval se rozepsal o novinkách a plánech Murena a /e/OS. Počet uživatelů telefonů Murena a mobilního operačního systému /e/OS bez aplikací a služeb od Googlu se blíží 100 000. Ambicí je, aby se /e/OS stal třetí mobilní platformou v Evropě i na světě, s potenciálem dostat se i na PC. Blíží se vydání nové verze 4 s funkcemi zálohování a obnova, import e-mailů z Gmailu a rozpoznávání hlasu. Murena Workspace přinese videohovory, elektronický podpis a správu zařízení (MDM).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.5. 15:22 | Komunita

    Dnes a zítra probíhá Ubuntu Summit 26.04. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze na YouTube. Úvodní slovo měli Mark Shuttleworth a Jon Seager.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1753 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    3.4.2006 13:16 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    mam podobny problem, sice ne z databazi ale s navrhem aut. Rad bych navrhoval auta (motory, karoserie, elektro-instalaci) a pod. Na google jsem neco nasel, ale je to jen velmi povrchni. Nema nekdo nejaky tip, kde najit knizku nebo tutorial ...
    belisarivs avatar 3.4.2006 13:26 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Ach jo, skvela narazka. Ja se ptam jestli nekdo poradi. Jestli jo, tak me to zajima, jestli ne tak at neztraci cas. Chapete? Je urcite super delat si s nekoho srandu a pripadat si jako king, ale ja bych si jako king pripadal spis kdyz nekomu dobre poradim a on to oceni.
    IRC is just multiplayer notepad.
    3.4.2006 13:30 ivitek | skóre: 5 | blog: Z_nudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    něco málo najdeš na linuxsoft.cz je tam seriál o MySQL...
    "Jidášku, kamaráde, můžeš mluvit... Hele je tam pro tebe třicetník za kříž..."
    belisarivs avatar 3.4.2006 13:38 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Jo, vim. Diky za radu, ale tam jsou spis jenom prikazy apod. O samotnem navrhu tam moc neni. Zkusim autorovi serialu poslat mail.
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 3.4.2006 13:42 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Tak jsem mu uz napsal.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Heron avatar 3.4.2006 14:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Databasové systémy se učí na VŠ a je to kurs minimálně na dva semestry. Zkus se mrknout po skriptech z (Č)VUT. V PDF toho bude dost.
    belisarivs avatar 3.4.2006 14:16 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Asi takhle. Ja jsem na VUT a ten predmet je fofrkurz na jeden semestr. Borec nam predvadi jak se to da naklikosit v nejakem Windowsackem programu (Magic eDeveloper se to tusim jmenuje), ale mam pocit, ze je to dost k hovnu. Po skriptech bych se mrknout mohl. To je dobry napad. Diky.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Heron avatar 3.4.2006 14:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Aha, no na INFu v Olomouci to bylo na dva semestry a učila se tam teorie a to docela do hloubky. Kámoš co to studoval, mi během 5minut odpovědel SQL příkazem na můj problém, se kterým jsem nepohnul dva dny. A to DB ani nedělá. To už se na VŠ učí jak si něco naklikat ve wizardu, jo? Kam ten svět směřuje...
    3.4.2006 14:20 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    3.4.2006 14:14 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Slajdy jsou vsak nic moc... http://service.felk.cvut.cz/courses/X36DBS/prednaska/
    belisarivs avatar 3.4.2006 14:19 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Diky.
    IRC is just multiplayer notepad.
    3.4.2006 14:51 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Pochybuju, že vůbec někde existuje návod jak navrhovat databáze. Každá aplikace si žádá jiný návrh a ten je spjatý s tím jak to naprogramuješ. V PHP: tvorba interaktivních webových aplikací od Koska je příklad se zaměstnanci. Podle toho si více méně uděláš představu a pak už to je jen na tobě. S tím autem to byla dobrá narážka...co auto to jinej design, jiný zpracování, jinej motor s jinými rozměry. Všechno do sebe musí zapadat. Neexistuje, že by se vyrobily jedny světla a ty pak zapadly do každýho auta. Designově by to nesedělo...třeba
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Heron avatar 3.4.2006 15:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Prosím? To je jako bych řekl, že neexistuje návod na programovaní, protože je každý program jiný. Ano, neexistuje kuchařka krok za krokem, jak napsat program, ale existuje pár obecně platných rad, které se potom konkterizují pro Funkcioální / Procedurální / Objektové jazyky a pak přímo pro jednotlivé konktrétní jazyky (jinak se píše v C++ než třeba v Javě a přitom to jsou Objektové jazyky).

    Stejně tak existují obecné rady, jak navrhnout DB. Což je přesně to, co tazatel chce.
    belisarivs avatar 3.4.2006 15:12 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    You got point.
    IRC is just multiplayer notepad.
    3.4.2006 15:13 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    To je jako bych řekl, že neexistuje návod na programovaní, protože je každý program jiný.
    No to není. Někdo ti může ukázat co to je cyklus, podmínka, proměnná, ale neřekne ti jak to dát do kupy.

    Odkázal jsem tazatele na knihu ze které jsem se o databázích naučil snad nejvíce. Snad krom SQL Kompletní kapesní průvodce.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Heron avatar 3.4.2006 15:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Mám pocit, že každý mluvíme o něčem jiné. Já vycházím z předpokladu, že programátor umí jazyk, tj zná jazykové konstrukce, zná syntaxi. A "návod" jak si ho představuji já, je typu: jak vytvářet neměnitelné objekty, jak ulehčit garbage collectoru, jak vytvořit ideální trídu pro kolekce, techniky cachování často používaných objektů, znalosti knihoven atd. Prostě něco jako kniha "Java efektivně". Podle mě by se klidně mohla jmenovat "OOP efektivně" s tím, že ukázky kódu jsou v Javě.
    3.4.2006 15:34 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Špatně si se vyjádřil no... :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    3.4.2006 15:53 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Návody, jak si je představuju jí, vypadají takhle... :-D

    http://www.htdp.org

    http://mitpress.mit.edu/sicp/full-text/book/book.html

    Ještě obecnější a ještě užitečnější... ;-)
    Heron avatar 3.4.2006 16:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Wau!!! Scheme. Proč jsi mi tohle neposlal před 4 lety?

    Kurni mohl bych konečně rozchodit ten můj math-scheme parser v linuxu (psal jsem ho v nějakým divným C na Windows, tam běží ok).
    3.4.2006 17:34 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Počkat, tak chcete mít knihu "OOP efektivně", nebo knížku "OOP v Javě"? Nevím, proč by etalonem OOP měla být právě Java. Půlka z toho, co jste napsal jsou speciality Javy a s principy OOP zase až tak moc nesouvisí.
    Heron avatar 3.4.2006 17:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Prakticky 75% knihy Java Effective se dá okamžitě použít i pro C#. A nechci flame, jestli byl dřív C# nebo Java a co je lepší. Umím programovat v obou.

    Půlka z toho co jsem napsal je spec pro Javu? Můžete to rozebrat konkrétně?

    jak vytvářet neměnitelné objekty: použitelné např. i pro C++

    jak ulehčit garbage collectoru: se hodí pro každou VM, která má GC.

    jak vytvořit ideální trídu pro kolekce: třeba i v C#

    techniky cachování často používaných objektů: Tohle snad využijete kdekoliv

    znalosti knihoven: Bez debat.
    3.4.2006 17:49 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Java a C# jsou jediné objektově orientované jazyky, žádné další už neexistují?
    Heron avatar 3.4.2006 18:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Tvrdím někde něco takového?

    Python, Ruby, C++, (Javu a C# už zde uvádět nebudu :-D), Delphi bych se asi neřadil, PHP už vůbec ne :-D.

    Teďka mě asi zasypete seznamem OOP jazyků, co?
    3.4.2006 19:58 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Spíš jde o to, že tyhle věci opravdu nemají nic společného s OOP... ;-)
    19.9.2007 11:32 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Zkousim jak to funguje...
    19.9.2007 11:32 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Zkousim jak to funguje...
    Dalibor Smolík avatar 3.4.2006 18:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Někdo ti může ukázat co to je cyklus, podmínka, proměnná, ale neřekne ti jak to dát do kupy.
    Souhlas. Někdo mi dá štětec do ruky, barvy a plátno a ukáže, jak s barvami na plátně zacházet. Ale to neznamená, že ze mě bude Picasso. A udělat dobrý program - je něco jako namalovat dobrý obraz.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    belisarivs avatar 3.4.2006 15:08 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Ja chapu, ze neexistuje univerzalni postup, mne slo o tu logiku navrhu nebo o ukazkovy priklad. Prece se musi to MySQL jit nejak naucit. Prece nemuzu rict ze je to vzdycky jine a tim to hasne.
    IRC is just multiplayer notepad.
    3.4.2006 15:14 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Zkus toho kapesního průvodce. Od stránky 43 se popisuje návrh databáze...je to malá knížka a není vázaná na jednu databázi.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    belisarivs avatar 3.4.2006 15:27 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Jo, mrknu na to. Diky.
    IRC is just multiplayer notepad.
    3.4.2006 15:26 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    my starsi mame jeste v pameti ten film "bajecni muzi na letajicich strojich" ... tam pred nastoupenymi dustojniky rakousko-uherske armady predcita velitel rozkaz rakouso-uherskeho cisare ..."narizuji, aby letecky zavod Londyn-Pariz vyhral rakousky dustojnik" a pote velitel vybere jednoho distojnika, ktery ma rozkaz splnit.

    Tento se osiva a pta se, jak se ma naucit letat ... "no z vojenske prirucky prece" ... odpovida nadrizeny ...
    belisarivs avatar 3.4.2006 15:32 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL

    No, pokud mu to nema kdo primo ukazat (metoda pokus omyl je neaplikovatelna), tak mu nic jineho nez prirucka nezbyva. A nebo to vzdat.

    Ja jsem Vas pochopil. Otazkou je, jestli jste vy pochopil me.

    IRC is just multiplayer notepad.
    3.4.2006 16:02 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    A proč vlastně trváte na tom, že se chcete naučit navrhovat databáze jen pro MySQL? Problematika návrhu databází je natolik obecná záležitost, že z větší části bude úplně jedno, jestli použijete MySQL nebo jakýkoli jiný relační databázový systém. Pravda, MySQL se z toho dost vymyká tím, že vás mnohem víc nutí tlačit na stranu klienta věci, které jinak patří na server (ano, vím, v nejnovějších verzích je to o dost lepší), ale to už je na vás, jestli pak nezjistíte, že by se vám jiná databáze hodila víc. IMHO je chybou si předem zvolit jeden konkrétní databázový systém a pak začít navrhovat databázi; vhodnější je zvolit databázový systém, který se bude nejlépe hodit pro danou úlohu.
    3.4.2006 15:21 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Náše jednosemestrální přednáška např. tady: http://urtax.ms.mff.cuni.cz/~skopal/cvic.htm
    Math, as Barbie says, is hard.
    3.4.2006 16:31 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    http://dev.mysql.com/doc/ – co lepšího bys ještě chtěl? ;-) Ještě doporučuju se podívat na něco jiného, třeba PostgreSQL, ať o sobě můžeš tvrdit, že databázím rozumíš :-)
    3.4.2006 17:48 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Je tu jen riziko, že až se podívá na PostgreSQL, nebude už schopen navrhovat databáze v MySQL… :-)
    Dalibor Smolík avatar 3.4.2006 18:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Před asi 4 lety jsem měl podobný dotaz, takže rozumím .. Docela dobrou sérii článků má Linuxsoft, chce si to nejdřív osvojit základy jazyka SQL ... materiály jsem sháněl porůznu, např. v časopise CHip byl v letech 1998-9 dobrý seriál... MySQL však nestačí, je nutno ještě přibrat uživatelské rozhraní, já používám PHP.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    3.4.2006 19:37 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Navrh a realizace databaze MySQL
    Pokud se chceš naučit myslet opravdu databázově, zkusil bych raději jinou databázi, než MySQL - třeba PostgreSQL nebo Firebird. Tyhle databáze se totiž zaměřují na to, co je podstatou SQL relačních databází - indexy, pohledy, uložené procedury, cizí klíče atd. MySQL tohle všechno určitě taky má nebo se to chystá do betaverze :-) *), ale síla MySQL je v tom, že je rychlá, jednoduchá a má spoustu vestavěných funkcí. A i když se snaží implementovat spoustu vlastností "velkých" databází (nechápu proč), nikdy nebude mít tuhle pozici, takže všechny tutoriály atd. budou MySQL pořád brát jako malou rychlou databázy, která umí jenom tabulky. Na tom není nic špatného, takové databáze jsou potřeba, spousta internetových projaktů nic jiného nepotřebuje. Pokud chceš naopak právě rychlou malou databázy, nechceš se zatěžovat nějakými složenými SELECTy, GROUPováním atd., nauč se MySQL a a "velké" SQL databáze tě nemusí zajímat. Samozřejmě je možné znát i obojí, ale přechod mezi MySQL a "velkou" SQL databází znamená i změnu přemýšlení o databázích.

    *) V každé diskuzi o MySQL, kde se zmíní, že MySQL je něco jiného než "velké" databáze, se najde někdo, kdo přinese podobné zvěsti. Sice jsou pravdivé, ale to nic nemění na zaměření MySQL. Tom čemu já tady říkám "velké" databáze je zase nahony vzdáleno ještě větším databázím typu Oracle.

    Doufám, že se mi podařilo dostatečně objasnit, že proti MySQL nic nemám, nepohrdám jí, a že se komentáře s obsahem "ale tohle už MySQL má" protentokrát konat nebudou :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.