Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Tiskni
Sdílej:
Poté, co označíte jedny dveře, moderátor otevře jedny ze dvou neoznačených dveří, za kterými se odměna nenachází, a vy máte možnost svou volbu změnit.Možná bych to tedy mohl napsat formálněji:
Soutěžící označí dveře di € D, kde D je množina všech dveří. Moderátor otevře dveře dj € D tak, aby platilo, že di ≠ dj ∧ dj neobsahují výhru.
Ten divák byl možná nějaký kvantový fyzik, a jakmile se začly otevírat dveře, začaly mu kolapsovat vlnové funkce.Myslíš toho posluchače v zeleném svetru? Jo, ono je na téhle úloze krásné, jak je význam toho prvního rozhodnutí skrytý a intuitivně by tě to neslo naprosto nerelevantním směrem. Přitom stačí se podívat na jednotlivé případy, které můžou nastat, a najednou je to srozumitelné. Na první dobrou jsem se taky nechal „napálit“…
Ač se to zdá naprosto neuvěřitelné, změnou volby zvýšíte svou pravděpodobnost z 1:3 na 2:3 (nikoliv 1:2, jak tvrdí výše zmiňovaný posluchač)To bude možná jen takovéto notace, kde 1:2 - čteno "jedna ku dvěma" - odpovídá pravděpodobnosti 1/3. Je to taková ta debilní syntaxe, kde si to musíš nejdřív sečíst, aby ses dozvěděl pravděpodobnost, viz Poměr pravděpodobností. (Nicméně přijde mi, že ten člověk to tam v zápalu diskuse míchá dohromady taknějak všelijak, čemuž se nedivim, ono je těžký to vysvětlit srozumitelně, navíc takhle ad-hoc z patra.)
sup
a sub
, např. 1/3, ale moc se mi to nelíbí (sémanticky z hlediska HTML, pokud to tedy má smysl v tomto CMS vůbec řešit, ani vzhledově; ⅓ je o něco hezčí).
Další varianta je se na situaci dívat tak, že se pro strategii (změnit / nezměnit) rozhodnu ještě před tím prvním výběrem. Pokud je moje strategie "zůstat", tak musím už v prvním kole trefit auto. Pokud moje strategie zní "změnit", tak jediné, co se mi musí v prvním kole povést, je auto netrefit.+1, tohle je IMHO nejsrozumitelnější vysvětlení. Ale samozřejmě YMMV.