Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Tiskni
Sdílej:
Poté, co označíte jedny dveře, moderátor otevře jedny ze dvou neoznačených dveří, za kterými se odměna nenachází, a vy máte možnost svou volbu změnit.Možná bych to tedy mohl napsat formálněji:
Soutěžící označí dveře di € D, kde D je množina všech dveří. Moderátor otevře dveře dj € D tak, aby platilo, že di ≠ dj ∧ dj neobsahují výhru.
Ten divák byl možná nějaký kvantový fyzik, a jakmile se začly otevírat dveře, začaly mu kolapsovat vlnové funkce.Myslíš toho posluchače v zeleném svetru? Jo, ono je na téhle úloze krásné, jak je význam toho prvního rozhodnutí skrytý a intuitivně by tě to neslo naprosto nerelevantním směrem. Přitom stačí se podívat na jednotlivé případy, které můžou nastat, a najednou je to srozumitelné. Na první dobrou jsem se taky nechal „napálit“…
Ač se to zdá naprosto neuvěřitelné, změnou volby zvýšíte svou pravděpodobnost z 1:3 na 2:3 (nikoliv 1:2, jak tvrdí výše zmiňovaný posluchač)To bude možná jen takovéto notace, kde 1:2 - čteno "jedna ku dvěma" - odpovídá pravděpodobnosti 1/3. Je to taková ta debilní syntaxe, kde si to musíš nejdřív sečíst, aby ses dozvěděl pravděpodobnost, viz Poměr pravděpodobností. (Nicméně přijde mi, že ten člověk to tam v zápalu diskuse míchá dohromady taknějak všelijak, čemuž se nedivim, ono je těžký to vysvětlit srozumitelně, navíc takhle ad-hoc z patra.)
sup a sub, např. 1/3, ale moc se mi to nelíbí (sémanticky z hlediska HTML, pokud to tedy má smysl v tomto CMS vůbec řešit, ani vzhledově; ⅓ je o něco hezčí).
Další varianta je se na situaci dívat tak, že se pro strategii (změnit / nezměnit) rozhodnu ještě před tím prvním výběrem. Pokud je moje strategie "zůstat", tak musím už v prvním kole trefit auto. Pokud moje strategie zní "změnit", tak jediné, co se mi musí v prvním kole povést, je auto netrefit.+1, tohle je IMHO nejsrozumitelnější vysvětlení. Ale samozřejmě YMMV.