abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 719 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Do jakých akcií investovat?

    22.4.2020 21:36 | Přečteno: 2129× | poslední úprava: 22.4.2020 23:32

    Občas slyším nebo čtu něco jako "chtěl bych investovat do akcií, ale nevím do jakých".

    V 99% případech je správný postup nekupovat konkrétní akcie, ale nějaký akciový index.

    Například S&P 500 (pokrývá většinu tržní kapitalizace amerických akcií), MSCI World (pokrývá většinu tržní kapitalizace trhů ve vyvinutých zemích, 65% jsou americké firmy) nebo MSCI All Country World Index (obsahuje navíc vyvíjící se trhy). Jestli je ideální co největší pokrytí světa včetně vyvíjících se trhů popravdě nevím. Zmíněné indexy neobsahují small-cap firmy, které jsou v dlouhodobém horizontu výnosnější, ale i rizikovější. Za posledních několik let se malým firmám i vyvíjejícím trhům dařilo hůř než S&P.

    Když máte vybrán index, je ještě potřeba vybrat ETF který ten index sleduje, burzu na které ho nakupovat a brokera. Nejvíc peněz spravují ETF od firem Vanguard a Blackrock (ty mají "značku" iShares).

    Prvním kritériem pro výběr jsou roční poplatky, např. u S&P ETF od iShares to je prakticky nula, 0.04%. Druhý důležitý faktor je, jak fond nakládá s dividendami, může je buď přímo vyplácet nebo reinvestovat. Osobně moc nevidím důvod pro dividendové ETF, u kterých je také otázka, jak to je se zdaněním, u reinvestujících (akumulačních) ETF se nemusíte o nic starat.

    Jedno ETF se může obchodovat na různých burzách, v různých měnách a pod různým symbolem. Pokud tomu tak je, vybíral bych podle velikosti burzy (a tedy likvidity) a poplatků.

    Poslední krok je výběr brokera, to už nechám na vás.

    Proč je lepší pasivní investování

    Pasivní investování je to co jsem zde popsal, tedy nákup indexu, aktivní investování je výběr konkrétních akcií. Když si trh rozdělíte na dvě skupiny, aktivní a pasivní investory, obě budou mít prakticky stejnou návratnost. Představte si to tak, že pasivní investoři nakoupí polovinu trhu a drží 10 let, aktivní investoři nakoupí druhou polovinu a vzájemně obchodují mezi sebou 10 let. Po 10 letech jsou na tom obě skupiny stejně.

    Pasivní investoři ale za tu dobu zaplatí v podstatě nulu na poplatcích, stráví minimum času výběrem akcií, a co je hlavní, jejich portfolio je nejvíce diverzifikované.

    Výnosnost akcií

    Dlouhodobě mají americké akcie s reinvestovanými dividendami návratnost 6% plus inflace. Upřímně, nemám úplně jasno v tom, jak to že to je o tolik více než růst ekonomiky, kolem 2%. Jedno možné vysvětlení je expanze amerických firem do zahraničí. Další možný důvod je rostoucí podíl kapitál/práce na HDP.

    Podobná otázka je equity premium puzzle: proč mají akcie o tolik vyšší výnos než bezrizikové státní dluhopisy? Jinými slovy, proč je kompenzace za riziko tak velká? Na Wikipedii je přirovnání, že pozorovaná averze k riziku u akcií je podobná, jako kdyby investoři preferovali jistých $51 300 místo hodu mincí, kdy dostanou buď $50 000 nebo $100 000        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Do jakých akcií investovat?, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    JiK avatar 22.4.2020 23:27 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    celkem zajimavou alternativou k pasivnim fondum s malymi poplatky je koupit primo akcie neceho, co uz diverzifikovane je. Jednim z takovych spolecnosti je treba Berkshire Hathaway (Warren Buffett tam sice nebude naveky, ale zatim zije).

    Nicmene, ve svetle ruznych "bajecnych" napadu vlad po celem svete bych zopakoval svou hypotezu, ze jedine bezpecne penize, investice nebo majetek je ten, o kterych pritel stat nevi, ze jej mate.
    Člověk z Horní Dolní avatar 23.4.2020 00:09 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    ze jedine bezpecne penize, investice nebo majetek je ten, o kterych pritel stat nevi, ze jej mate.
    Hm... vyhoda americkych akcii je, ze nejake tam vlastni kazdy druhy, takze politici maji zajem na tom aby se akciovemu trhu darilo.
    23.4.2020 16:29 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Pokud nemáte v úmyslu emigrovat a získat tam občanství (hodně štěstí), tak bych vám připomněl, že nejste volič a tudíž politici nemají žádný extra zájem na tom, aby se dařilo vám.
    Quando omni flunkus moritati
    Člověk z Horní Dolní avatar 23.4.2020 16:49 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Kdyz se bude darit americkym investoum, bude se darit i mne.
    23.4.2020 17:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    A důl je díra v zemi, tu vám nemůžou vzít :-) Ale vážně, opravdu si nedovedete představit situaci, ve které nebudou mít cizinci jiné podmínky než místní?
    Quando omni flunkus moritati
    23.4.2020 17:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    *ve které budou
    Quando omni flunkus moritati
    Člověk z Horní Dolní avatar 23.4.2020 17:25 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Asi dovedu, ale nepovazuju ji za pravdepodobnou :)
    23.4.2020 16:31 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    jedine bezpecne penize, investice nebo majetek je ten, o kterych pritel stat nevi, ze jej mate
    ... a nemůže na to snadno přijít.
    Quando omni flunkus moritati
    23.4.2020 19:46 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    +1

    skunkOS avatar 23.4.2020 08:04 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Akciový trh je ukázkovým případem nabubřelosti a morálního úpadku společnosti.
    http://martinrotter.github.io
    23.4.2020 11:58 kol-ouch | skóre: 9 | blog: Co_to_je
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    A to jako proč - když koupím akcie nějaké firmy, tak do ní vlastně nacpu své peníze s tím, že si přeju aby se rozvíjela a tím i dávala práci zaměstnancům. Nebo když teda nemá zaměstnance, protože třeba robotika, tak zase muže nakoupit další roboty, čímž dá práci firmám co ty roboty vyvíjí.

    A z koupě a prodeje akcií platím daň, čímž dávám prachy do státu

    Je to jen jiná cesta kudy peníze tečou
    23.4.2020 19:48 Trautman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Kdyz koupis akcie nejake firmy, vyjma mozna IPO cpes penize jinemu akcionari. Firme je jedno, jestli akcie vlastni Franta nebo Jarda, oba z ni budou vysavat dividendy nebo tlacit na zhodnoceni akcii, coz se rozvojem firmy, natoz zajmy zamestnancu, tak uplne neprekryva, protoze pro Frantu nebo Jardu je kratkodobe zhodnoceni nasledovane krachem porad dobry vysledek, pro zamestnance moc ne.
    Ostatne zabavne cteni je na NY Times. Jedni prachaci prinuti management vzit si pujcky od jinych prachacu na nakup vlastnich akcii, cimz vysroubuji cenu a napakuji se, a danovi poplatnici pak sanuji ty druhe prachace, kdyz hovno vletne do vetraku.
    Rezza avatar 23.4.2020 09:29 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Ale z těch reinvestovaných akcíí se taky platí/musí platit daň. Jen se to stane zřejmě transparentně a IRS si něco vezme.
    23.4.2020 11:48 kol-ouch | skóre: 9 | blog: Co_to_je
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Záleží jak moc spěháš a jestli chceš gambit intradeně, nebo na long...

    Doba kdy se dalo ukrutně vydělat je tak 3 týdny zpátky, ale nedivil bych se, kdyby přišla ještě jednou během týdne - dvou (docela by se mi hodila, mám ještě za co kupovat)

    Osobně jsem ale z konkrétních akcií vycouval a cpu peníze do podílových fondů - dělá mi to ročně kolem +6% a když jsem si zprůměroval akcie jako takové tak jsem na tom nebyl o moc líp a stresu je s tím mín
    23.4.2020 11:51 kol-ouch | skóre: 9 | blog: Co_to_je
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Vlastně jsem si nechal čez, který zatím dává dividendy a nákupku mám cca 480,-Kč, takže je to ok
    Člověk z Horní Dolní avatar 23.4.2020 13:31 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Do čeho investují ty podílové fondy? ETF o kterých v blogu mluvím jsou v podstatě fondy obchodovatelné na burze.
    Člověk z Horní Dolní avatar 23.4.2020 13:43 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Jinak myslel jsem dlouhodobé investování minimálně na 5 let, když koupím a za měsíc prodám tak to beru spíš jako spekulaci než investici... stejné to je se zlatem a bitcoinem, je to spekulace na to, že to někdo koupí za víc než kolik to stálo.
    23.4.2020 13:57 kol-ouch | skóre: 9 | blog: Co_to_je
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Ty fondy mají buď akciové, nebo dluhopisove portfolium. Jinak to mám taky na delší dobu - na spekulovaní A) už nemám koule B) už mám rodinu...
    24.4.2020 13:23 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Fyzicke zlato rozhodne neni spekulace.
    Člověk z Horní Dolní avatar 24.4.2020 15:33 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Investici si predstavuju jako neco co pravidelne generuje zisky, zlato je jenom spekulace na to, ze to nekdo koupi za vic.

    Samozrejme muzu predpokladat (spekulovat), ze lidi budou mit vzdy nejake konstantni procento majetku ve zlate, takze jeho cena bude rust s objemem veskereho majetku. Ale co kdyz si najednou lidi uvedomi, ze zlato je v podstate k nicemu (resp. jeho realny uzitek neodpovida cene)?

    Za 20 let bude zlato stejne blystive a bude vodit elektrinu stejne dobre jako ted, takze klidne muze mit stejnou cenu jako dnes. Kdezto prumerna firma za tech 20 let vygeneruje spoustu zisku.
    Rezza avatar 24.4.2020 10:59 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Ta doba přijde, jak se začnou vyhlašovat výsledky a to hlavně firem, které mají čtvrtletí březen-květen.
    Jendа avatar 24.4.2020 12:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    24.4.2020 13:00 kol-ouch | skóre: 9 | blog: Co_to_je
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Je to možné, ale stejně tak je možné, že už je tam ten propad tržeb započítaný. Ale taky si myslím, že si “velký kluci” budou chtít ještě dobře nakoupit
    Rezza avatar 24.4.2020 17:31 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Spíš teď ještě řeším, jestli držet firemní nebo střelit. Jedna z pouček je nedržet akcie firmy, kde člověk dělá (nebo aspoň ne nějakou velkou část), protože když se něco bude dít, tak padne hodnota a ještě člověk třeba přijde o příjmy. Na druhou stranu mě tam drží slušné dividendy a nevypadá to, že by teď přestali vyplácet.
    Josef Kufner avatar 24.4.2020 17:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Tak za dividendy nakup něco dalšího.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    24.4.2020 20:22 kol-ouch | skóre: 9 | blog: Co_to_je
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    asi bych se rozhodoval podle toho jestli jsou to částky se kterýma se dá počítat, nebo je to jen přilepšeni - já za ty od cezu postupně čez přikupoval - ale jak jsem psal - čez jsou poslední který zatím mám a mám v tom jen malou část svých peněz
    Jendа avatar 7.8.2021 16:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Nepřišla, v době psaní příspěvku byl např. SPY za 279 a od té doby už nikdy na míň nebyl.
    Dalibor Smolík avatar 23.4.2020 12:39 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    No já jsem už investoval, ale bylo to k ničemu. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Gréta avatar 23.4.2020 15:23 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    23.4.2020 16:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Jen se nestyďte, tady se určitá dá řict, že tahle investice byla k hovnu.
    Quando omni flunkus moritati
    Dalibor Smolík avatar 24.4.2020 10:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    No právě, že ne, v tom je ten problém :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.4.2020 19:56 Trautman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Tak zas zz ostatni budou hladovet, ty budes mit 3x denne teple stekanatky, psickovou nebo stekacky.


    Ja jsem investoval do zdravotnictvi, konkretne do Lekaru bez hranic. Je to globalni firma, operuje v rade zemi (je mi sympaticke, ze v mnohych ziji zahalovaci tvari, jako jsme mi) a podle mne ji celka velky boom, protoze smrtici nakaza na jedne strane zajisti klientelu a na druhe strane paralyzuje letadlove lodi, takze bohate zapadni zeme jim nebudou tak casto bombardovat spitaly.
    24.4.2020 12:14 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Jak k ničemu? Skončil přesně tam, kde měl!
    23.4.2020 13:56 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Čas nakupovat akcie Tesly.
    23.4.2020 14:00 kol-ouch | skóre: 9 | blog: Co_to_je
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Byl nejlepší loni v létě, nebo před těmi třemi týdny...
    23.4.2020 14:03 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Pořád je, protože klasické automobilky prostě končí.
    Člověk z Horní Dolní avatar 23.4.2020 14:11 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Audi e-tron měl v Norsku několikrát větší prodeje než SuX a 3 dohromady. Současná cena akcií předpokládá obrovský nárůst získů v budoucnu, Tesla měla zatím každý rok ztrátový a v posledním kvartále jim klesly tržby oproti minulému roku.
    Člověk z Horní Dolní avatar 23.4.2020 14:14 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Teda ne tržby ale zisk za kvartál.
    23.4.2020 14:25 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Tesla masivně investuje, nemůže tedy vykazovat zisk.. Ale ano, třeba přežije i Audi. Ale většina automobilek nemá co nabídnout.
    23.4.2020 14:51 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Neblabol, elektromobil je mrtvola a vzdycky byla. Naprosto nepouzitelnej koncept kterej se navic snazi porazit fyziku.
    23.4.2020 15:06 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Asi jsi na fyzice hodně chyběl.
    Člověk z Horní Dolní avatar 23.4.2020 14:59 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Každá automobilka investuje. A když koupí továrnu za miliardu, neznamená to že se sníží zisk o miliardu, to pouze v případě že tu továrnu "spotřebuje", třeba spálí. Ford má 7x menší tržní kapitalizaci než Tesla, ale ročně prodá 16x víc aut.
    23.4.2020 15:36 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Jenže neinovuje a prodává zataralé krámy.
    JiK avatar 23.4.2020 15:58 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    asi jen socialista by dnes a zitra nutil lidi do hromadne dopravy a do dotovanych elektromobilu, v case, kdy je ropa zadarmo nebo ti jeste zaplati, kdyz ji odeberes... je ovsem pravdou ze prave socialiste jsou prukopniky v oboru hromadne dopravy osob, treba byli prvni, kdo hromadne vozili lidi ve vagonech na dobytek do takovych specialnich taboru na sibiri nebo ruzne po uzemi rise...
    23.4.2020 16:01 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Já jsem kapitalista, soudruhu.
    JiK avatar 23.4.2020 16:06 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    a ja realista. Elektromobily miluju, Elon je muj nejoblibenejsi afroamerican, ale Teslu (ktera je i s dotacema) za 3 nasobek ceny lepe udelane Toyoty Camry nebo Corolla si proste nekoupim.
    24.4.2020 13:31 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    tvl, vam uz s tou korektnosti hrabe. Elon je asi takovy afroamerican jako vy hnedocech.
    Josef Kufner avatar 24.4.2020 14:50 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Technicky vzato, Elon je afroameričan, neboť se narodil v jižní Africe a má americké občanství. V naprosté většině případů je ten výraz naprosto hloupý, ale zrovna tady sedí přesně.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2020 00:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Rudyard Kipling byl asi Ind, když se narodil v Bombaji.

    🤦 🤦 🤦
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.4.2020 01:02 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2020 15:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Tak si to ještě srovnejte s těm Afroameričany.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    JiK avatar 26.4.2020 16:21 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    takze kdyz nase sekretarka v roce 2000 imigrovala z nigerie do USA, a nikdy nebyla otrokem, naopak je jeji predci prodavaly arabum a oni dal holandanum, tak neni afroamericanka? Mozna bys ji to mohl prijit vysvetlit osobne... :-D
    26.4.2020 20:42 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Afroameričané jsou lidé, kteří mají vazby do Afriky i do Ameriky a to je přesně i Elonův případ. Jeho matka je Kanaďanka, jeho otec se narodil v Jižní Africe Jihoafričanovi (nevím jakému) a Britce. Kolonialismus holt s tou etnikou zamíchal, ale i u nás máme např. Vietnamskou, Tureckou nebo Ukrajinskou menšinu a těžko bych mohl o třetí generaci tvrdit, že to národnostně nejsou Češi. Čili Afroameričan to je a kdybys chtěl zdůraznit, že pouze národnostně, nikoliv etnicky, tak přidáš přívlastek bílý.
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2020 20:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Když už jsi odkazoval Wikipédii, tak já taky. Co říká? Resp. co říkají odkazované primární zdroje?
    African Americans (also referred to as Black Americans or Afro-Americans) are an ethnic group of Americans with total or partial ancestry from any of the black racial groups of Africa. The phrase generally refers to descendants of enslaved black people who are from the United States.

    According to U.S. Census Bureau data, African immigrants generally do not self-identify as African American. The overwhelming majority of African immigrants identify instead with their own respective ethnicities (≈95%).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.4.2020 21:13 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Ano, vymyká se to běžné interpretaci toho slova, ale v tomto případě je to odůvodněné. White (South-)African-American Muska charakterizuje naprosto přesně a každý pochopí, co to znamená, aniž by musel studovat jeho rodokmen.
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2020 21:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Co jihoafrického je pro Muska charakteristické?

    Že jeho tatíček v postkoloniální Jižní Africe hledal nerostné bohatství a Elon se tam pak narodil? Sorryjako, to by bylo Indoangličanů.

    Kdyby to mělo být podle pasu, je to ještě Kanaďan.

    Připomíná mi to mj. tu záležitost s „íránským útokem na norský tanker“, kdy – pominu-li „íránský útok“ – tanker nebyl „norský“, nýbrž patřil korporaci registrované v některém daňovém ráji.

    A mušketýři nebyli čtyři, ale dva.

    Ačkoliv, když se vrátím na začátek, South African American existuje – zvláště jako utečenec po konci apartheidu. To je dost výstižné.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Rezza avatar 24.4.2020 10:57 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Loni v létě. Jen jsem se lekl :D. Kolega si stěžoval, že kdyby místo Modelu 3 koupil v létě akcie, tak by měl tři :). Ale to jsou ty klasické kdyby.
    24.4.2020 13:04 kol-ouch | skóre: 9 | blog: Co_to_je
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    No, o tom co bych mohl mít kdyby... už radši ani nepřemýšlím :)

    A pak je taky zarážející, že na demo účtu jsem byl v pohodě za rok snad 25% v plusu, ale v reálu jsem měl nervy jen na těch 6% (občas s bídou):)
    JiK avatar 24.4.2020 15:03 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    A pak je taky zarážející, že na demo účtu jsem byl v pohodě za rok snad 25% v plusu, ale v reálu jsem měl nervy jen na těch 6% (občas s bídou):)
    Neni, to je ten rozdil mezi teorii a praxi vnimani rizika. Kdyz budes mit 45% pokles na demo/papertrading portfoliu, tak si proste reknes, ze to presne odpovida hustote rozdeleni pravdepodobnosti, otrepes se a jedes dal bez zmeny strategie. Kdyz se ale totez stane se skutecnyma penezma, na ktere jsi musel tvrde vydelat a pred investovanim je zdanit, pravdepodobne si reknes, ze je to vse v prdeli, prodas se ztratou a zacnes nadavat na kasinovy kapitalismus a to jeste nemluvim o tom, jaky dostanes pojeb, kdyz se o tom dozvi tva manzelka, treba...
    Rezza avatar 24.4.2020 17:29 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Manželka se o těch gamblech nesmí dozvědět!
    24.4.2020 20:59 kol-ouch | skóre: 9 | blog: Co_to_je
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Až na to nadávani na kapitalismus souhlas. Manželka o tom věděla, ale zase věděla ze do toho necpu zdaleka všechno. Na to fakt koule nemám. Beru to jako prémie když to vyjde a jako trénink trpělivosti když to vypadá na pytel...
    23.4.2020 15:12 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Boeing, ta firma do kytek nepujde, USA vláda ji kdyztak podrzí, akcie spadly za rok na mene nez polovinu, a pujdou zpatky na svoje misto.
    24.4.2020 00:37 Trautman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Pry se zacalo uvolnovat, takze akcie tovaren na lopaty a plastikove pytle.
    Jendа avatar 7.8.2021 16:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Dobrý výsledek, gratuluji. V době psaní příspěvku byla TSLA za 142, od té doby rychle stoupala na 800 a pak trochu poklesla na současných 700.

    Kdy plánuješ prodat?
    23.4.2020 15:43 Onanym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    A je teď vůbec vhodná chvíle kupovat jakékoli akcie, když je nejspíš čeká propad bůhvíkam?
    23.4.2020 15:51 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Pro spoustu firem/odvětví to je naopak příležitost.
    Člověk z Horní Dolní avatar 23.4.2020 16:24 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Trh si mysli ze rust je asi stejne pravdepodobny jako propad...
    Gréta avatar 23.4.2020 16:26 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Jendа avatar 23.4.2020 18:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Ano, protože propad bůhvíkam se čeká pořád. Jenom bych asi doporučil dollar cost averaging pokud chceš nakoupit za víc jednorázově.
    Jendа avatar 23.4.2020 18:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    1) To RSS na AbcLinuxu se aktualizuje snad jednou denně nebo co, už poněkolikáté na mě vyskočil blogpost až druhý den odpoledne.
    Druhý důležitý faktor je, jak fond nakládá s dividendami, může je buď přímo vyplácet nebo reinvestovat. Osobně moc nevidím důvod pro dividendové ETF, u kterých je také otázka, jak to je se zdaněním, u reinvestujících (akumulačních) ETF se nemusíte o nic starat.
    Tipy na taková ETF? Já mám ETF co vyplácejí (VTI, SPY, DIA, IVV, VXUS) a když přijdou dividendy, tak to (po 15% zdanění) přidám k dalšímu nákupu.
    Poslední krok je výběr brokera, to už nechám na vás.
    No to je právě docela problém, děs a bída.
    Člověk z Horní Dolní avatar 23.4.2020 19:14 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    tak to (po 15% zdanění) přidám k dalšímu nákupu
    Někde jsem četl že po 3 letech se výnos z investice nemusí danit, pokud to tak je, tak je ta automatická reinvestice podstatně výhodnější...
    Tipy na taková ETF?
    Tady bych vlevo vybral: equity, use of profit: accumulating, a v tabulce pak sort by largest.
    No to je právě docela problém, děs a bída.
    Co se týče půjčovaní u Degira, pochopil jsem to tak, že v podstatě tam je nulové riziko, vzhledem k tomu že to je zajištěné. A taky je otázka jestli se půjčují i ETF nebo jenom akcie.
    Jendа avatar 23.4.2020 19:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Někde jsem četl že po 3 letech se výnos z investice nemusí danit, pokud to tak je, tak je ta automatická reinvestice podstatně výhodnější...
    To platí pro výnos z prodeje, ne pro dividendy.
    Co se týče půjčovaní u Degira, pochopil jsem to tak, že v podstatě tam je nulové riziko, vzhledem k tomu že to je zajištěné.
    Zajištěné čím, stoplossem? Co když nebude likvidita na jeho vypořádání? (jo, uznávám, asi je to dost černý scénář a nějak se to vyřeší… ale pak mají ještě problém s těmi dividendami)
    Člověk z Horní Dolní avatar 23.4.2020 20:15 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    To platí pro výnos z prodeje, ne pro dividendy.
    Jj, tak jsem to myslel. Nevím, jak/jestli se daní dividendy u akumulačních ETF, předpokládám že například Apple zaplatí daň ze zisku, ze zbytku se část vyplatí na dividendách a fond který ty akcie drží (a v případě iShares má sídlo v Irsku) pak už žádnou daň neplatí.
    Zajištěné čím, stoplossem? Co když nebude likvidita na jeho vypořádání? (jo, uznávám, asi je to dost černý scénář a nějak se to vyřeší… ale pak mají ještě problém s těmi dividendami)
    To nevím, ale když jsem to dřív trochu zkoumal, došel jsem k závěru že riziko tam je zanedbatelné.
    26.4.2020 15:06 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Vidím to podobně, ale otázkou je, kde nakupovat. V Česku jsou možnosti Patria Direct a Fio.

    Fio má levnější poplatky 8 dolarů za pokyn k nákupu či prodeji, ale neposkytuje žádný prospekt či jiné informace k nabízeným ETF. Zkoušel jsem si udělat demo účet a je to ještě větší retro než Abíčko a neustále mě to odhlašovalo.

    Patria poskytuje informace a grafy výnosnosti ETF, ale nepochopil jsem jejich cenotvorbu. Cena pokynu je je 15 dolarů, měnová konverze je 1,5% a také píšou 0,8% vstupní poplatek.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Jendа avatar 26.4.2020 15:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    ale neposkytuje žádný prospekt či jiné informace k nabízeným ETF
    A potřebuješ to? Informace najdeš i jinde.
    Zkoušel jsem si udělat demo účet a je to ještě větší retro
    Je, ale celkem bez vlivu na funkčnost (teda, za mě je funkčnost koupit, dívat se kolik to má aktuální hodnotu, za dlouho prodat, takže tam není moc co pokazit).
    Patria poskytuje informace a grafy výnosnosti ETF
    Na grafy chodím třeba na Yahoo Finance. I když radši bych grafy které by ukazovaly i dividend reinvested výnos, ty jsem nenašel. Jinak z Fio jdou vyrazit CSVčka, takže si můžeš grafovat doalejujá.
    Cena pokynu je je 15 dolarů, měnová konverze je 1,5% a také píšou 0,8% vstupní poplatek.
    A ještě tam byl nějaký roční poplatek za každý jeden kus papíru…
    26.4.2020 15:40 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Takže běžná aplikace funguje. Díky.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Člověk z Horní Dolní avatar 26.4.2020 23:21 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Nejnizsi poplatky ma nizozemska firma Degiro (nekomu muze vadit pujcovani akcii u zakladiho uctu, ale maji to udelane tak, ze tam je prakticky nulove riziko).
    11.5.2020 22:08 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Do jakých akcií investovat?
    Nevim, jsem spis proti ETF. Je jedno, jestli to je fond indexovy, sektorovy, geograficky zamereny, v kazdem pripade bych si jako investor do ETF kupoval i firmy, do kterych bych z vlastniho rozhodnuti nikdy neinvestoval.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.