Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
Byly publikovány informace o kritické zranitelnosti v knihovně pro Rust async-tar a jejích forcích tokio-tar, krata-tokio-tar a astral-tokio-tar. Jedná se o zranitelnost CVE-2025-62518 s CVSS 8.1. Nálezci je pojmenovali TARmageddon.
AlmaLinux přinese s verzí 10.1 podporu btrfs. XFS bude stále jako výchozí filesystém, ale instalátor nabídne i btrfs. Více informací naleznete v oficiálním oznámení.
Společnost OpenAI představila svůj vlastní webový prohlížeč ChatGPT Atlas. Zatím je k dispozici pouze na macOS.
Plně souhlasím, od začátku roku jsem se svoji přítelkyní začal navštěvovat kurzy tenčních pro začátečníky a jsem rád, že tam chodím. Jsme zhruba v půlce a už teď jsem naštvaný na plesy, na kterých se prostě nedá tancovat, tisíc opilých dětí a kdovíčeho... Btw jaký tanec Vám dělal největší problém?
V prvních tanečních jsem vůbec nebyl schopen jít správně waltz.
To je jediné, u čeho nemám problém, protože... ^.^
Výuka tance na úrovni vyšší než "stacionární pogo" (jak tady někde padlo v diskuzi) má spoustu zajímavých vedlejších efektů. Asi nejzajímavější (d)efekt je, že v momentě, kdy člověk začne "tančit", zapomene na to, že již od svého raného období umí chodit a snaží se tuto svoji schopnost znásilnit, případně zcela zapomenout. Typicky se to projeví hned v první lekci základních tanečních, kdy při lekci anglického waltzu 90% zúčastněných není schopno obyčejně střídat nohy/kroky přestože nikdo z nich nedoskákal na lekci po jedné noze.
Druhou typickou věcí pak zpravidla bývá to, že se zvyšující se úrovní "produkce" tanečního pohybu se tance, které byly zpočátku strašné, stávají jednoduchými a naopak. Obvykle pak člověk zjistí, že strašně jednoduchá a pomalá rumba je totální masakr a pohodový slow foxtrot (který se v tanečních obvykle neučí) je pekelně těžký tanec. Výhodou na druhou stranu je, že pokud člověk zvládne v latině rumbu, tak v podstatě umí cha-chu i sambu (ač se to může jevit jako totální blbost) a po zvládnutí slow foxtrotu má člověk v kapse všechny swingové standardní tance.
Mým kámenem úrazu v počátcích byl ve standardu asi quickstep (v tanečních se mu většinou říká foxtrot a tančí se krapet pomaleji) a v latině samba (zejména kvůli neustálé potřebě hlídat si frázování. Když jsem začal latinu vnímat jinak než "1a 2, 2a 2, 3a 2..." už to bylo v pohodě).
Ahoj. Mam naprosto stejnou zkusenost. Misto aby uvolnili prostor po okraji se divi a blbe divaji, ze chces tancit "kolem dokola".
A nakonec jeden poznatek - cha-cha se da tancit prakticky na kazde "disko". A jeste budes "hvezda vecera"
Dejv
--------------------------- |\ /| | \ / | | \___________________/ | | / \ | | / \ | |/ \| --------------------------- směr tance --->V průběhu tance se pak můžete pohybovat nejen okolo parketu, ale i po diagonálách, po středové půlící čáře či setrvávat na místě v různých částech parketu. Jediné pravidlo pak de facto je, že se musíte pohybovat po směru tance (proti směru hodinových ručiček). Navíc některé figury nebo jejich kombinace ani "nelze" tančit striktně kolem sálu, ale musíte je směrovat tak, abyste se s partnerkou nepřizabili... Takže včil babo raď, kam se "parkující nešťastník" má na parketu uklidit. Nejrozumnější je asi úplně mimo parket, ale ne vždy je to bohužel možné.
No taky koukám, že to tu vypadá pomalu jako "co Linuxák, to tanečník"
Co se týče těch vyhýbacích figur, tak to je těžko obecně "od stolu" radit. Asi u každého standardního tance s výjimkou valčíku lze aplikovat některou S.O.S. figuru/kombinaci. Příkladem můžou být různé contra checky, impetusy, hover telemarky a jiné "statické" přechody do promenád a změn směru, ale vesměs vždy záleží na situaci. Je dobré mít v zásobě tuhle databázi figur pro strýčka příhodu. Jednak dobře vypadají i když je člověk nepoužije v nouzi a druhak je lze použít jak jsem psal výše.
Co se týče valčíku, tak tam je věc komplikovaná jednak rychlostí samotného tance, ale především omezeností figur (pokud se nebavíme o figurálním valčíku) - de facto má člověk k dispozici:
Takže u valčíku v podstatě nezbývá nic jiného než koukat před sebe a předvídat, co ten zadýchaný pán před váma asi udělá tamhle za tím rohem. Jinak nejjednodušší způsob jak se vyhnout blokádě je přejít do "potupné" aplikace změn vpřed a obkličkovat místo srážky, případně přitáhnout otáčku pokud je možnost vyhnout se.
Asi to vypadá jak elaborát, ale v reálu to není tak komplikované jako "na papíře"...
No taky koukám, že to tu vypadá pomalu jako "co Linuxák, to tanečník"Někde jsem slyšel, že programátoři jsou nejlepší tanečníci
Tiskni
Sdílej: