Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
Plně souhlasím, od začátku roku jsem se svoji přítelkyní začal navštěvovat kurzy tenčních pro začátečníky a jsem rád, že tam chodím. Jsme zhruba v půlce a už teď jsem naštvaný na plesy, na kterých se prostě nedá tancovat, tisíc opilých dětí a kdovíčeho... Btw jaký tanec Vám dělal největší problém?
V prvních tanečních jsem vůbec nebyl schopen jít správně waltz.
To je jediné, u čeho nemám problém, protože... ^.^
Výuka tance na úrovni vyšší než "stacionární pogo" (jak tady někde padlo v diskuzi) má spoustu zajímavých vedlejších efektů. Asi nejzajímavější (d)efekt je, že v momentě, kdy člověk začne "tančit", zapomene na to, že již od svého raného období umí chodit a snaží se tuto svoji schopnost znásilnit, případně zcela zapomenout. Typicky se to projeví hned v první lekci základních tanečních, kdy při lekci anglického waltzu 90% zúčastněných není schopno obyčejně střídat nohy/kroky přestože nikdo z nich nedoskákal na lekci po jedné noze.
Druhou typickou věcí pak zpravidla bývá to, že se zvyšující se úrovní "produkce" tanečního pohybu se tance, které byly zpočátku strašné, stávají jednoduchými a naopak. Obvykle pak člověk zjistí, že strašně jednoduchá a pomalá rumba je totální masakr a pohodový slow foxtrot (který se v tanečních obvykle neučí) je pekelně těžký tanec. Výhodou na druhou stranu je, že pokud člověk zvládne v latině rumbu, tak v podstatě umí cha-chu i sambu (ač se to může jevit jako totální blbost) a po zvládnutí slow foxtrotu má člověk v kapse všechny swingové standardní tance.
Mým kámenem úrazu v počátcích byl ve standardu asi quickstep (v tanečních se mu většinou říká foxtrot a tančí se krapet pomaleji) a v latině samba (zejména kvůli neustálé potřebě hlídat si frázování. Když jsem začal latinu vnímat jinak než "1a 2, 2a 2, 3a 2..." už to bylo v pohodě).
Ahoj. Mam naprosto stejnou zkusenost. Misto aby uvolnili prostor po okraji se divi a blbe divaji, ze chces tancit "kolem dokola".
A nakonec jeden poznatek - cha-cha se da tancit prakticky na kazde "disko". A jeste budes "hvezda vecera"
Dejv
--------------------------- |\ /| | \ / | | \___________________/ | | / \ | | / \ | |/ \| --------------------------- směr tance --->V průběhu tance se pak můžete pohybovat nejen okolo parketu, ale i po diagonálách, po středové půlící čáře či setrvávat na místě v různých částech parketu. Jediné pravidlo pak de facto je, že se musíte pohybovat po směru tance (proti směru hodinových ručiček). Navíc některé figury nebo jejich kombinace ani "nelze" tančit striktně kolem sálu, ale musíte je směrovat tak, abyste se s partnerkou nepřizabili... Takže včil babo raď, kam se "parkující nešťastník" má na parketu uklidit. Nejrozumnější je asi úplně mimo parket, ale ne vždy je to bohužel možné.
No taky koukám, že to tu vypadá pomalu jako "co Linuxák, to tanečník"
Co se týče těch vyhýbacích figur, tak to je těžko obecně "od stolu" radit. Asi u každého standardního tance s výjimkou valčíku lze aplikovat některou S.O.S. figuru/kombinaci. Příkladem můžou být různé contra checky, impetusy, hover telemarky a jiné "statické" přechody do promenád a změn směru, ale vesměs vždy záleží na situaci. Je dobré mít v zásobě tuhle databázi figur pro strýčka příhodu. Jednak dobře vypadají i když je člověk nepoužije v nouzi a druhak je lze použít jak jsem psal výše.
Co se týče valčíku, tak tam je věc komplikovaná jednak rychlostí samotného tance, ale především omezeností figur (pokud se nebavíme o figurálním valčíku) - de facto má člověk k dispozici:
Takže u valčíku v podstatě nezbývá nic jiného než koukat před sebe a předvídat, co ten zadýchaný pán před váma asi udělá tamhle za tím rohem. Jinak nejjednodušší způsob jak se vyhnout blokádě je přejít do "potupné" aplikace změn vpřed a obkličkovat místo srážky, případně přitáhnout otáčku pokud je možnost vyhnout se.
Asi to vypadá jak elaborát, ale v reálu to není tak komplikované jako "na papíře"...
No taky koukám, že to tu vypadá pomalu jako "co Linuxák, to tanečník"Někde jsem slyšel, že programátoři jsou nejlepší tanečníci
Tiskni
Sdílej: