Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
Kaspersky pro Linux je nově k dispozici také pro domácí uživatele.
Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.
Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Na průmce jsme byli ve třídě jen dva podivíni, kteří jsme odmítli chodit do tanečních. Já a jeden budoucí voják z povolání. Taneční jsem si tedy odkroutil se zpožděním až ve čtvrťáku a to jen díky (kvůli
) tomu, že mamka pracovala v jedné kanceláři s dcerou místního tanečního mistra. Ušily to na mě a já odporoval jen málo.
Další život jako by dal mému odporu za pravdu. Znalosti z tanečních jsem využil snad jen na maturitním plese a pak je úspěšně zapomněl.
Když jsem se seznámil se svojí manželkou, vyjádřila se, že ráda tančí a že by ráda chodila do tanečních. Pro mne to ale bylo něco nepředstavitelného, takže jí nezbývalo, než se smířit s tím, že mne k nějakému výraznějšímu tanečnímu projevu nepřiměje.
Na podzim roku 2007 se ozvala manželčina sestra, že u nich v obci bude taneční kurz pro začátečníky a jestli bychom s nimi nechtěli chodit. Svolil jsem. Udělám mé drahé polovičce radost a potenciální ostuda nebude tak veliká, protože mě tam nikdo nezná. Nikdy bych nevěřil, jak pozitivně se na mně tento "ústupek" podepíše...
Začátky byly krušné. Už u waltzu jsem tak zoufale pletl nohy, že si mě paní mistrová musela půjčit a mačkáním prsty signalizovat, kterou nohou vykročit. Latina mi šla naštěstí o poznání lépe, takže jsem neměl ani nejmenší tendence s tím praštit. Navíc jsem zjistil, že obavy, že snad někdo bude koukat na to, ja mi to nejde, byly naprosto liché. Každý měl totiž dost práce sám se sebou...
Z původního malého ústupku se stal další koníček. Máme za sebou už sedm kurzů různých úrovní (chodíme stále ke stejnému tanečnímu páru) a v neděli začíná osmý. Přitáhli jsme další. Baví nás to, jde nám to. V rámci našich kurzů vždy patříme k těm nejlepším. Samozřejmě se vůbec nemůžeme srovnávat s těmi, kteří tančí mnohem déle a nebo dokonce i závodně. Na ně zdaleka nemáme.
A s uměním tančit přichází problém. KDE tančit. Naivně jsme se domnívali, že tančit se dá na plesech. Po návštěvě řady plesů se však ukázalo, jaký je to omyl. K tomu, aby se dalo na plese dobře tančit, musí být splněny dvě podmínky:
1) Kapela musí mít rozumný repertoár. Většinou je to dnes k uzoufání. Jsme rádi i za jediné tango za večer. Waltz se skoro nevidí. Pokud hudebníci působí přívětivě, tak si párkrát za večer o nějaký tanec řekneme. Mimochodem, na našem nejlepším loňském i nejlepším letošním plese hrála skupina MARBO.
2) Parket nesmí být našlapaný k prasknutí.
Takže přesněji. Ano, občas se na nějakém plese dá tančit. Takové plesy vyhledáváme.
A nyní konečně k tomu, kde že to někteří nemají překážet. Na plesech se totiž neustále setkáváme s jedním nešvarem. Lidé, kteří se tanci nevěnují (nechci říct, že tančit neumí, protože to nemusí být pravda) se v dobré víře nepřekážet snaží uklidit někam stranou, tedy na okraj parketu. Problém je v tom, že spousta tanců se tančí právě kolem sálu a tudíž jsou uklizeni právě na místě určeném "k největšímu provozu". Velice se pak diví, že kolem nich musí kolem sálu tančící páry kličkovat a místo, aby uhnuli směrem ke středu sálu, tak se snaží nacpat ještě více na okraj...
Takže až se bude hrát waltz, tango, foxtrot, valčík, polka, samba nebo blues (a určitě jsem na něco zapomněl), nepřekážejte na okraji!
Tiskni
Sdílej:
Plně souhlasím, od začátku roku jsem se svoji přítelkyní začal navštěvovat kurzy tenčních pro začátečníky a jsem rád, že tam chodím. Jsme zhruba v půlce a už teď jsem naštvaný na plesy, na kterých se prostě nedá tancovat, tisíc opilých dětí a kdovíčeho... Btw jaký tanec Vám dělal největší problém?
Obecně se musím u standardních tanců soustředit daleko více než u tanců latinskoamerických. Ty mi jdou tak nějak samy od sebe a v případě chyby se opět synchronizuji velmi rychle.
Naučit se kroky nových figur většinou není až takový problém. Ze začátku si je manželka minimálně zapamatovala, doma zrekonstruovala a mohli jsme nacvičovat. S přibývajícími zkušenostmi je to stále jednodušší.
Je hezké, když umíš kroky, ale držení dělá na estetice hrozně moc. Například při standardu jsem měl hrozný problém se zbavit oblíbeného kolébaní zleva doprava (pořád slyším mistrovo "nekolébat!"). Není to dokonalé dodnes. U latiny také nemáme ty správné latinářské pohyby. To je to, na čem je teď třeba pracovat. Držení těla a pohyby. Kroky umíme.
Takže problémy, na které si pamatuji. V prvních tanečních jsem vůbec nebyl schopen jít správně waltz. Tango mi na rozdíl od školních tanečních šlo. Když jsme se později učili foxtrot, absolutně jsem to rytmicky nestíhal, prostě jsem měl pocit, že není možné to stihnout ušlapat. Když mi začal foxtrot jít, tak jsem foxtrotovým tempem začal tančit i tango a musel jsem se to zase odnaučovat.
Valčík doleva (pro neznalé - má úplně jiné kroky) jsme se učili několik let, než jsme byli schopni ho začít běžně používat. Prokládat nácvik levé otáčky v tangu s valčíkem doleva byla vražda, dnes již mi to problém nečiní. V rumbě je pro mě dodnes těžké chytit rytmus (ale chytnu se). V tanci cha-cha jsme bojovali s kroky figur, které jsme se učili sami doma (vějíř a hokejka, následuj mě). Follow me leader (následuj mě) občas spleteme ještě dnes. Poslední oříšek pro mne byla samba teď na podzim. Vůbec jsem se nebyl schopen chytit. A týden na to už jsem zvládal alespoň kroky.
Pokud máš zájem, ozvi se a pošlu ti odkaz na naše neveřejné taneční video.
V prvních tanečních jsem vůbec nebyl schopen jít správně waltz.
To je jediné, u čeho nemám problém, protože... ^.^
Výuka tance na úrovni vyšší než "stacionární pogo" (jak tady někde padlo v diskuzi) má spoustu zajímavých vedlejších efektů. Asi nejzajímavější (d)efekt je, že v momentě, kdy člověk začne "tančit", zapomene na to, že již od svého raného období umí chodit a snaží se tuto svoji schopnost znásilnit, případně zcela zapomenout. Typicky se to projeví hned v první lekci základních tanečních, kdy při lekci anglického waltzu 90% zúčastněných není schopno obyčejně střídat nohy/kroky přestože nikdo z nich nedoskákal na lekci po jedné noze. 
Druhou typickou věcí pak zpravidla bývá to, že se zvyšující se úrovní "produkce" tanečního pohybu se tance, které byly zpočátku strašné, stávají jednoduchými a naopak. Obvykle pak člověk zjistí, že strašně jednoduchá a pomalá rumba je totální masakr a pohodový slow foxtrot (který se v tanečních obvykle neučí) je pekelně těžký tanec. Výhodou na druhou stranu je, že pokud člověk zvládne v latině rumbu, tak v podstatě umí cha-chu i sambu (ač se to může jevit jako totální blbost) a po zvládnutí slow foxtrotu má člověk v kapse všechny swingové standardní tance.
Mým kámenem úrazu v počátcích byl ve standardu asi quickstep (v tanečních se mu většinou říká foxtrot a tančí se krapet pomaleji) a v latině samba (zejména kvůli neustálé potřebě hlídat si frázování. Když jsem začal latinu vnímat jinak než "1a 2, 2a 2, 3a 2..." už to bylo v pohodě).
A s oběma mám drobný problém... jdu na ně moc rychle
Ahoj. Mam naprosto stejnou zkusenost. Misto aby uvolnili prostor po okraji se divi a blbe divaji, ze chces tancit "kolem dokola".
A nakonec jeden poznatek - cha-cha se da tancit prakticky na kazde "disko". A jeste budes "hvezda vecera" 
Dejv
Ale když už by to měla být pátá cha-cha za sebou, tak to je moc...
--------------------------- |\ /| | \ / | | \___________________/ | | / \ | | / \ | |/ \| --------------------------- směr tance --->V průběhu tance se pak můžete pohybovat nejen okolo parketu, ale i po diagonálách, po středové půlící čáře či setrvávat na místě v různých částech parketu. Jediné pravidlo pak de facto je, že se musíte pohybovat po směru tance (proti směru hodinových ručiček). Navíc některé figury nebo jejich kombinace ani "nelze" tančit striktně kolem sálu, ale musíte je směrovat tak, abyste se s partnerkou nepřizabili... Takže včil babo raď, kam se "parkující nešťastník" má na parketu uklidit. Nejrozumnější je asi úplně mimo parket, ale ne vždy je to bohužel možné.
Člověk je prostě při tanci rád, že má kam postupovat.
Třeba waltz nebo tango jsou dostatečně pomalé na to, aby se figura dala směrovat/stočit do volného prostoru. Pokud jste dostatečně sehraní, dá se také okamžitě zaimprovizovat figurou, která se do prostoru vejde. Vzhledem k pohybu při těchto dvou tancích tedy jednotlivé páry na okraji nutně nepřekáží, pokud je "řídko" alespoň kolem nich.
Jiný případ je však třeba valčík. Je dost rychlý na nějaké významné reakce, takže většinou přejdeme do valčíku na místě a snažíme se překážející pár nějak obtančit.
Ve foxtrotu stačí na odpoutání se od překážejících často udělat levou otáčku, kdyby tohle tak fungovalo i u valčíku! (Valčík doleva nic neřeší, je to jen prestižní záležitost.
)
No taky koukám, že to tu vypadá pomalu jako "co Linuxák, to tanečník" 
Co se týče těch vyhýbacích figur, tak to je těžko obecně "od stolu" radit. Asi u každého standardního tance s výjimkou valčíku lze aplikovat některou S.O.S. figuru/kombinaci. Příkladem můžou být různé contra checky, impetusy, hover telemarky a jiné "statické" přechody do promenád a změn směru, ale vesměs vždy záleží na situaci. Je dobré mít v zásobě tuhle databázi figur pro strýčka příhodu. Jednak dobře vypadají i když je člověk nepoužije v nouzi a druhak je lze použít jak jsem psal výše.
Co se týče valčíku, tak tam je věc komplikovaná jednak rychlostí samotného tance, ale především omezeností figur (pokud se nebavíme o figurálním valčíku) - de facto má člověk k dispozici:
Takže u valčíku v podstatě nezbývá nic jiného než koukat před sebe a předvídat, co ten zadýchaný pán před váma asi udělá tamhle za tím rohem.
Jinak nejjednodušší způsob jak se vyhnout blokádě je přejít do "potupné" aplikace změn vpřed a obkličkovat místo srážky, případně přitáhnout otáčku pokud je možnost vyhnout se.
Asi to vypadá jak elaborát, ale v reálu to není tak komplikované jako "na papíře"...
No taky koukám, že to tu vypadá pomalu jako "co Linuxák, to tanečník"Někde jsem slyšel, že programátoři jsou nejlepší tanečníci
Ve valčíku zatím umíme jen ty dvě otáčky. Že se mají střídat po osmi taktech víme, ale na plesech si většinou necháváme změnu do rohu sálu. Projít levou otáčkou roh je pro nás zatím velice obtížné.
Ale důležité je, že to člověka baví.
Co se týče otáčky vlevo (nejen ve valčíku), tak kamenem úrazu bývá ve většině případů chyba v držení těla a směrování prvního kroku. Krok partnera by neměl směřovat přímo vpřed, ale mírně diagonálně dovnitř a krok partnerky by měl být poměrně krátký a jakoby po oblouku dovnitř rotace. Oba partneři by pak především měli mít protažené strany těla, tzn. nezkrátit vnitřní stranu držení v rotaci, protože ztratíte veškerou energii, kterou jste vyvinuli při rozjezdu.
Tady to jde poměrně pěkně vidět v podání mého velkého vzoru
W. Pino & A.Bucciarelli
Já bych je asi prodal a koupil jiné, co nejodlišnějšího tavru a konstrukce.