Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Na průmce jsme byli ve třídě jen dva podivíni, kteří jsme odmítli chodit do tanečních. Já a jeden budoucí voják z povolání. Taneční jsem si tedy odkroutil se zpožděním až ve čtvrťáku a to jen díky (kvůli ) tomu, že mamka pracovala v jedné kanceláři s dcerou místního tanečního mistra. Ušily to na mě a já odporoval jen málo.
Další život jako by dal mému odporu za pravdu. Znalosti z tanečních jsem využil snad jen na maturitním plese a pak je úspěšně zapomněl.
Když jsem se seznámil se svojí manželkou, vyjádřila se, že ráda tančí a že by ráda chodila do tanečních. Pro mne to ale bylo něco nepředstavitelného, takže jí nezbývalo, než se smířit s tím, že mne k nějakému výraznějšímu tanečnímu projevu nepřiměje.
Na podzim roku 2007 se ozvala manželčina sestra, že u nich v obci bude taneční kurz pro začátečníky a jestli bychom s nimi nechtěli chodit. Svolil jsem. Udělám mé drahé polovičce radost a potenciální ostuda nebude tak veliká, protože mě tam nikdo nezná. Nikdy bych nevěřil, jak pozitivně se na mně tento "ústupek" podepíše...
Začátky byly krušné. Už u waltzu jsem tak zoufale pletl nohy, že si mě paní mistrová musela půjčit a mačkáním prsty signalizovat, kterou nohou vykročit. Latina mi šla naštěstí o poznání lépe, takže jsem neměl ani nejmenší tendence s tím praštit. Navíc jsem zjistil, že obavy, že snad někdo bude koukat na to, ja mi to nejde, byly naprosto liché. Každý měl totiž dost práce sám se sebou...
Z původního malého ústupku se stal další koníček. Máme za sebou už sedm kurzů různých úrovní (chodíme stále ke stejnému tanečnímu páru) a v neděli začíná osmý. Přitáhli jsme další. Baví nás to, jde nám to. V rámci našich kurzů vždy patříme k těm nejlepším. Samozřejmě se vůbec nemůžeme srovnávat s těmi, kteří tančí mnohem déle a nebo dokonce i závodně. Na ně zdaleka nemáme.
A s uměním tančit přichází problém. KDE tančit. Naivně jsme se domnívali, že tančit se dá na plesech. Po návštěvě řady plesů se však ukázalo, jaký je to omyl. K tomu, aby se dalo na plese dobře tančit, musí být splněny dvě podmínky:
1) Kapela musí mít rozumný repertoár. Většinou je to dnes k uzoufání. Jsme rádi i za jediné tango za večer. Waltz se skoro nevidí. Pokud hudebníci působí přívětivě, tak si párkrát za večer o nějaký tanec řekneme. Mimochodem, na našem nejlepším loňském i nejlepším letošním plese hrála skupina MARBO.
2) Parket nesmí být našlapaný k prasknutí.
Takže přesněji. Ano, občas se na nějakém plese dá tančit. Takové plesy vyhledáváme.
A nyní konečně k tomu, kde že to někteří nemají překážet. Na plesech se totiž neustále setkáváme s jedním nešvarem. Lidé, kteří se tanci nevěnují (nechci říct, že tančit neumí, protože to nemusí být pravda) se v dobré víře nepřekážet snaží uklidit někam stranou, tedy na okraj parketu. Problém je v tom, že spousta tanců se tančí právě kolem sálu a tudíž jsou uklizeni právě na místě určeném "k největšímu provozu". Velice se pak diví, že kolem nich musí kolem sálu tančící páry kličkovat a místo, aby uhnuli směrem ke středu sálu, tak se snaží nacpat ještě více na okraj...
Takže až se bude hrát waltz, tango, foxtrot, valčík, polka, samba nebo blues (a určitě jsem na něco zapomněl), nepřekážejte na okraji!
Tiskni
Sdílej:
Plně souhlasím, od začátku roku jsem se svoji přítelkyní začal navštěvovat kurzy tenčních pro začátečníky a jsem rád, že tam chodím. Jsme zhruba v půlce a už teď jsem naštvaný na plesy, na kterých se prostě nedá tancovat, tisíc opilých dětí a kdovíčeho... Btw jaký tanec Vám dělal největší problém?
V prvních tanečních jsem vůbec nebyl schopen jít správně waltz.
To je jediné, u čeho nemám problém, protože... ^.^
Výuka tance na úrovni vyšší než "stacionární pogo" (jak tady někde padlo v diskuzi) má spoustu zajímavých vedlejších efektů. Asi nejzajímavější (d)efekt je, že v momentě, kdy člověk začne "tančit", zapomene na to, že již od svého raného období umí chodit a snaží se tuto svoji schopnost znásilnit, případně zcela zapomenout. Typicky se to projeví hned v první lekci základních tanečních, kdy při lekci anglického waltzu 90% zúčastněných není schopno obyčejně střídat nohy/kroky přestože nikdo z nich nedoskákal na lekci po jedné noze.
Druhou typickou věcí pak zpravidla bývá to, že se zvyšující se úrovní "produkce" tanečního pohybu se tance, které byly zpočátku strašné, stávají jednoduchými a naopak. Obvykle pak člověk zjistí, že strašně jednoduchá a pomalá rumba je totální masakr a pohodový slow foxtrot (který se v tanečních obvykle neučí) je pekelně těžký tanec. Výhodou na druhou stranu je, že pokud člověk zvládne v latině rumbu, tak v podstatě umí cha-chu i sambu (ač se to může jevit jako totální blbost) a po zvládnutí slow foxtrotu má člověk v kapse všechny swingové standardní tance.
Mým kámenem úrazu v počátcích byl ve standardu asi quickstep (v tanečních se mu většinou říká foxtrot a tančí se krapet pomaleji) a v latině samba (zejména kvůli neustálé potřebě hlídat si frázování. Když jsem začal latinu vnímat jinak než "1a 2, 2a 2, 3a 2..." už to bylo v pohodě).
Ahoj. Mam naprosto stejnou zkusenost. Misto aby uvolnili prostor po okraji se divi a blbe divaji, ze chces tancit "kolem dokola".
A nakonec jeden poznatek - cha-cha se da tancit prakticky na kazde "disko". A jeste budes "hvezda vecera"
Dejv
--------------------------- |\ /| | \ / | | \___________________/ | | / \ | | / \ | |/ \| --------------------------- směr tance --->V průběhu tance se pak můžete pohybovat nejen okolo parketu, ale i po diagonálách, po středové půlící čáře či setrvávat na místě v různých částech parketu. Jediné pravidlo pak de facto je, že se musíte pohybovat po směru tance (proti směru hodinových ručiček). Navíc některé figury nebo jejich kombinace ani "nelze" tančit striktně kolem sálu, ale musíte je směrovat tak, abyste se s partnerkou nepřizabili... Takže včil babo raď, kam se "parkující nešťastník" má na parketu uklidit. Nejrozumnější je asi úplně mimo parket, ale ne vždy je to bohužel možné.
No taky koukám, že to tu vypadá pomalu jako "co Linuxák, to tanečník"
Co se týče těch vyhýbacích figur, tak to je těžko obecně "od stolu" radit. Asi u každého standardního tance s výjimkou valčíku lze aplikovat některou S.O.S. figuru/kombinaci. Příkladem můžou být různé contra checky, impetusy, hover telemarky a jiné "statické" přechody do promenád a změn směru, ale vesměs vždy záleží na situaci. Je dobré mít v zásobě tuhle databázi figur pro strýčka příhodu. Jednak dobře vypadají i když je člověk nepoužije v nouzi a druhak je lze použít jak jsem psal výše.
Co se týče valčíku, tak tam je věc komplikovaná jednak rychlostí samotného tance, ale především omezeností figur (pokud se nebavíme o figurálním valčíku) - de facto má člověk k dispozici:
Takže u valčíku v podstatě nezbývá nic jiného než koukat před sebe a předvídat, co ten zadýchaný pán před váma asi udělá tamhle za tím rohem. Jinak nejjednodušší způsob jak se vyhnout blokádě je přejít do "potupné" aplikace změn vpřed a obkličkovat místo srážky, případně přitáhnout otáčku pokud je možnost vyhnout se.
Asi to vypadá jak elaborát, ale v reálu to není tak komplikované jako "na papíře"...
No taky koukám, že to tu vypadá pomalu jako "co Linuxák, to tanečník"Někde jsem slyšel, že programátoři jsou nejlepší tanečníci