Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
No, je asi dobř, že to píšeš pohromadě, že to není ve 3 blogspotech.
Řidičák? To je podle toho, jak moc a často budeš jezdit, první dva roky buď víc při zemi.
Pokud jde o virtuální hry, viděl jsem nějaký polský film a ani na název se nevzpomenu, ale znělo to nějak bojovně, jednalo se tam o něco jako soubou jedněch zlejch s druhejma (a snad dalšíma zlejma), vyskytovala se tam jedna, co hrála samostatně, při hře byly levely atd., končilo to tím, že se dostala do nejvyšší úrovně ... a zjistila, že je ve skutečném životě (?). Byla u toho dost dobrá muzika. (Mně by se líbilo virtuální Diablo
)
Microsoft a "to nemá v linuxu konkurenci"? Teď třeba ne, ale věřím, že i to bude, aspoň Novell na tom určitě zapracuje.
Dík 
Ve hře? No, až ho znova uvidim, tak se pokocham, možná ve hře byla, ale ... bylo to nějak reálný.
Ridičák mám půl roku, ještě jsem nikoho nezabil, testy jsem měl na 57 :)
Hry...na windowsech jsem hrával CoD. Doom mě svojí grafikou uchvátil, ale zábavnej byl až datadisk. Toho jsem hrál jen ze zvědavosti jaká tam vlastně je grafika. Musím říct, že mě uchvátil.
Nevidím důvod proč by nešlo napsat pár skriptů a upravit KDE tak, aby se z nějaké distribuce stalo takové MEDIA CENTER.
Tiskni
Sdílej: