Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.
Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Tak a po mesici zase k blogu. A dneska s trochu delsim nazvem. Mozna se ptate, jak to spolu souvisi. Popravde receno - nijak. Je to jenom neklik veci, ktere se mi za posledni cca. mesic staly a ktere jsem jeste nezdokumentoval.
Ridicak
V dnesni dobe patri ridicak takrikajic k zakladnimu vzdelani. nejen ze vetsina lidi auto vlastni at svoje ci sluzebni, tak i vetsina firem se pta "Mate ridicak?". No a tak kdyz se ve skole objevila moznost si udelat za zvyhodnenou cenu ridicak, nevahal sem. Vyuka probehla v pohode, ale zaverecny zkousky uz tak snadno ne. Technickou cast sem udelal napoprve, jizdu taky (mozna proto ze zrovna nikdo nechtel prechazet). Ale testy, ty ne. Na ty jsem potreboval celkem 3 pokusy. Ale dal sem je, slava. Takze upozorneni nakonec: Lidi, zdrhejte ze silnic!
Moderni "Hry"
Dnes jsme se ve skole bavili (resp. bylo mi baveno) o nejake skvele nove hre. Kouknul jsem na screenshoty (pochvalen budiz clovek co vymyslel nasi skolu pokryt WiFi). Vypadalo to zajimave. Ale zacal sem trochu premejslet - k cemu mi jsou textury 4000x3000px, k cemu mi je skvela fotorealicnost, k cemu mi je, ze se klepe kazdy steblo travy kdyz se na to divam na 17" 2D monitoru?? K cemu mi je ze textury maj kolem 2GB, kdyz a) jich tolik do pameti nenahraju b) jich tolik ani nepotrebuju? K cemu mi je obrovsky rozliseni detailu, kdyz stejne mam monitor na 1280x1024? Kdyby radsi vyvojari misto kresleni obrovskych textur ktere stejne nevyuziju, misto skriptovani kazdyho stebla travy radsi dali trochu do hratelnosti a do "nebugovosti". A nebo udelejte HW pro hi-res VR dostupnej pro smrtelnika. Potom to zacne bejt zajimavy
Microsoft
Ne, nebudu se tady navazet ani nic jineho. Jelikoz se drzim hesla "je nutno poznat veskere alternativy" a jelikoz mimo jine vyvyjim pro MS platformu, byl jsem vcera ucasten TechNet konference. Mimo jine MS predstavil novou verzi Windows nazvanou Vista (nejednalo se o uvedeni na trh, pouze o predstaveni). No, jak to rict. System to neni spatnej. ma i nekolik fajn vychytavek, ktery se mi libej. Ale rasi pockam na plnou. Spis me zaujal WinXP Media Center. Musim naprosto nepokryte rict, ze podobna vecicka na linuxu konkurenci nema. Moznost nahravani celych serialu, velmi jednoduche prezenotvani obrazku, hudba atd. je opravdu vymakane. Proste neco, co se MS povedlo.
Misto zaveru: Tak, tohle byli nejdulezitejsi udalosti minuleho mesice. Tech mene dulezitych bylo relativne vic ale to nekdy jindy. nebo......nikdy.
Tiskni
Sdílej:
No, je asi dobř, že to píšeš pohromadě, že to není ve 3 blogspotech.
Řidičák? To je podle toho, jak moc a často budeš jezdit, první dva roky buď víc při zemi.
Pokud jde o virtuální hry, viděl jsem nějaký polský film a ani na název se nevzpomenu, ale znělo to nějak bojovně, jednalo se tam o něco jako soubou jedněch zlejch s druhejma (a snad dalšíma zlejma), vyskytovala se tam jedna, co hrála samostatně, při hře byly levely atd., končilo to tím, že se dostala do nejvyšší úrovně ... a zjistila, že je ve skutečném životě (?). Byla u toho dost dobrá muzika. (Mně by se líbilo virtuální Diablo )
Microsoft a "to nemá v linuxu konkurenci"? Teď třeba ne, ale věřím, že i to bude, aspoň Novell na tom určitě zapracuje.
Dík
Ve hře? No, až ho znova uvidim, tak se pokocham, možná ve hře byla, ale ... bylo to nějak reálný.
Ridičák mám půl roku, ještě jsem nikoho nezabil, testy jsem měl na 57 :)
Hry...na windowsech jsem hrával CoD. Doom mě svojí grafikou uchvátil, ale zábavnej byl až datadisk. Toho jsem hrál jen ze zvědavosti jaká tam vlastně je grafika. Musím říct, že mě uchvátil.
Nevidím důvod proč by nešlo napsat pár skriptů a upravit KDE tak, aby se z nějaké distribuce stalo takové MEDIA CENTER.