abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Komunita

    Během akce Arduino Days 2026 byl publikován Arduino Open Source Report 2025 (pdf) a oznámeno 7 nových produktů kompatibilních s deskou UNO Q (Arduino USB-C Power Supply, USB-C Cable, USB-C Hub, UNO Media Carrier, UNO Breakout Carrier, Bug Hopper, Modulino LED Matrix).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Google v pátek spustil v Česku Vyhledávání Live. Tato novinka umožňuje lidem vést plynulou konverzaci s vyhledávačem v češtině. A to prostřednictvím hlasu, nebo prostřednictvím toho, na co ukážou svým fotoaparátem či kamerou v mobilu. Rozšíření této multimodální funkce je možné díky nasazení Gemini 3.1 Flash Live, nového hlasového a audio modelu, který je od základu vícejazyčný, takže umožňuje lidem po celém světě mluvit na vyhledávač přirozeně a v jazyce, který je jim nejbližší.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Jsongrep je open-source nástroj, který efektivně prohledává JSON dokumenty (editovat je neumí). Kompiluje regulérní jazyk dotazu do podoby deterministického konečného automatu (DFA), díky čemuž prochází strom JSON dokumentu pouze jednou a je v tom tedy rychlejší než jiné nástroje jako jsou například jq, JMESPath nebo jql. Jsongrep je napsaný v programovacím jazyce Rust, zdrojový kód je dostupný na GitHubu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    28.3. 05:55 | Komunita

    O víkendu probíhá v Praze na Karlově náměstí 13 konference Installfest 2026. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Vstup na konferenci je zcela zdarma, bez nutnosti registrace. Přednášky lze sledovat i online na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.3. 05:22 | Komunita

    Mozilla a společnost Mila oznámily strategické partnerství za účelem rozvoje open source a suverénní AI. Cílem je ukázat, že open source AI může konkurovat uzavřeným systémům. Obě organizace chtějí posílit technologickou suverenitu a snížit závislost na hrstce velkých technologických firem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    28.3. 04:00 | Humor

    Adam Rice předvedl, že pomocí DNS lze distribuovat a spustit kompletní hru DOOM. Rozdělil WAD soubory a binárky do téměř 2000 DNS záznamů v Cloudflare zóně (jeden TXT záznam v DNS může nést okolo 2000 znaků textu). Ty pak stáhl PowerShellem, dekomprimoval a spustil přímo v paměti počítače bez nutnosti zápisu na disk, což prakticky dokazuje, že DNS může sloužit jako distribuované úložiště dat a možný kanál pro načítání kódu. Repozitář projektu je na GitHubu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    27.3. 13:00 | Komunita

    Dnes a zítra probíhají Arduino Days 2026. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze od 17:00 na YouTube. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. Dnes v Poličce v městské knihovně a zítra v Praze na Matfyzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    27.3. 12:11 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Ubuntu 26.04 LTS s kódovým názvem Resolute Raccoon. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 26.04 LTS mělo vyjít 23. dubna 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    27.3. 02:22 | Komunita Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    26.3. 23:22 | Komunita

    Ubuntu plánuje v budoucích verzích nahradit tradiční nástroje pro synchronizaci času (chrony, linuxptp a gpsd) novým, v Rustu napsaným ntpd-rs, který nabídne vyšší bezpečnost a stabilitu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1182 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    21.4.2006 12:59 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    suhlas
    21.4.2006 13:23 EiFFeL | skóre: 27 | blog: EiFFeL | Vranovská Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    precetl jsem kousek clanku a koukam ja divej. hlavne ze ta jeho skoro komunisticka strana kritizuje ODS a jeji navrh na rovnou dan...
    21.4.2006 21:52 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    s rovnou dani at dou do prd*. nebo snad budu mit lepsi silnice a zdravotnictvi nez ostatni? NE. Jsem pro rovny poplatek z platu. Dan z prijmu, socialni a zdravotni dan je plivnuti do xichtu vsem pracujicim lidem. vcetne tem z nizkoprijmovych vrstev
    21.4.2006 13:29 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    Myslím si že nezamestnanosť z 20% na 12% je dosť veľké číslo

    Bolo by to fajn číslo, keby hovorilo o tom koľko ľudí skutočne nemá prácu a nie o tom o koľko ľudí menej evidujú na úradoch práce. Skrátka k tomu "pozitívnemu" vývoju nezamestnanosti značne prospelo administratívne vyradenie nezamestaných z evidencie, pretože sa sprísnili predpisy.

    Súčasná vláda mala moje sympatie, ale usilovne pracuje na tom, aby o ne prišla. Minister financií Mikloš sa oháňa tvrdením, že podľa šatistík, ktoré má k dispozícii, je priemerný plat v zdravotníctve 27000,- (ak sa nerátajú pohotovosti). Webové stránky štatistického úradu, ale uvádzajú o 10000 menej. Minister zdravotníctva Zajac, sa tvári, že platy zdravotníkov nie sú jeho problém, lebo ich vyplácajú VÚC-ky. Tak na čo tam je? Predseda vlády Dzurinda povýšil "politiku pre politiku" nad racionálne rozhodovanie (viď. napr. kauzu Cargo, alebo debatu o zmluve s Vatikánom). Kedysi robil raz za čas online rozhovory na IRC. Naposledy ale v r. 2003. Teda krátko po voľbách. Potom už asi nebolo prečo. Ministerstvo školstva pravidelne oznámi, že zvyšuje platy učiteľom (zvyčajne to vyjde tak o prevratných 200-300 Sk). Urobí tak vždy ku začiatku letných prázdnin pretože cez prázdniny dostávajú učitelia menej ako cez rok, takže zvýšenie sa vypočítava z nižšej sumy. Nepovedia tiež, že sa znížia počty hodín, ktoré môžu mať učitelia ako nadčasy.

    Ľudia čo vo vláde boli a vyzerali, že pôsobia v oblasti svojej odbornosti (Lipšic, Palko) odišli. Výnimkou je Mikloš. Sympaticky vyzerala Radičová, ale mám pocit, že neodolá systému robenia "politiky pre politiku".

    Skrátka, jediný stabilný člen, čo ešte neurobil kiks, je SMK. Čo považujem za tragikomické.

    21.4.2006 13:43 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    rasto, nepozeral si nahodou vcera pod lampou?

    nazory typu "co je zle na tom, ked za uspesnu operaciu mi da pacient uplatok", a "preco by som mal od rodiny kolegu lekara pytat platbu", "preco by som mal platit tymu, ved chirurg som ja"

    co sa tyka konkretne zdravotnictva, je pravda, ze na slovensku to nefunguje prave najlepsie, ale moj nazor je, ze stat nema co byt financne zainteresovany, nema existovat ziadna statna spolocnost (ako statna zdravotna poistovna, a pod), stat jedine co ma robit, zabezpecit kontrolu, prehladnost.

    to, ze 50% lekarov prijde o pracu, pretoze su nadbytocny? no a?

    co sa politiky samotnej tyka, s tym SMK mas uplnu pravdu. ja len pripojim, ze je paradoxne, ze najschopnejsi politik na slovensku je madarskej narodnosti. chudak slota :-)

    21.4.2006 15:00 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    rasto, nepozeral si nahodou vcera pod lampou?

    Nepozeral. Ale ako tak sledujem, asi som urobil dobre a ušetril si nervy.

    co sa tyka konkretne zdravotnictva, je pravda, ze na slovensku to nefunguje prave najlepsie, ale moj nazor je, ze stat nema co byt financne zainteresovany, nema existovat ziadna statna spolocnost (ako statna zdravotna poistovna, a pod), stat jedine co ma robit, zabezpecit kontrolu, prehladnost.

    Pokiaľ štát rozhoduje o tom, koľko odvediem zo svojej mzdy na zdravotnú starostilovosť, tak by sa mal aj postarať o to aby som dostal to, za čo som zaplatil. A keď sa o to starať nechce, tak nech nepýta odvody.

    to, ze 50% lekarov prijde o pracu, pretoze su nadbytocny? no a?

    V princípe máš pravdu. Ale mám za sebou dve operácie a úhrnne niekoľko mesiacov v nemocnici.( Vlastne v dvoch - obe patria medzi tie, kde sa teraz štrajkuje) Ani v jednom prípade nemám pocit, že by tam lekári boli nadbytoční. Skôr som videl lekárov, ktorí mali problém udržať oči otvorené, lebo ťahajú X-tú službu v kuse, alebo ktorých bol problém zohnať, pretože mali na starosť priveľa ľudí. Btw, lekárov je podstatne menej ako sestričiek, a tie sú zaplatené podstane horšie a tak od boku by som odhadol, že v nemocnici pripadá jedna sestra na 20 ľudí. Tomu nehovorím prezamestnanosť.

    21.4.2006 15:14 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    ano, stat by sa mal postarat. a nie, aby si statna poistovna neprehladne kupovala nepotrebne veci/sluzby - ako su mramorove obklady ci zlate klucky.

    kazdy ma ine skusenosti, mozno niekde je ludi nedostatok, mozno inde prebytok. co sa tyka odvodov, tam si myslim, ze by mal byt system ako v dochodkoch - polovica do spolocneho, polovica na sukromne poistenie, s prenosom celej sumy pri zmene poistovne. v kombinacii s vlastnym pripoistenim.

    ale my sme asi prilis nizko na to, aby sme dokazali daco pomenit.

    21.4.2006 15:35 hrobar | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    co sa tyka odvodov, tam si myslim, ze by mal byt system ako v dochodkoch - polovica do spolocneho, polovica na sukromne poistenie, s prenosom celej sumy pri zmene poistovne. v kombinacii s vlastnym pripoistenim.
    A k comu je taky paskvil dobry? Dochodkove je teraz totalne nafigu. Paci sa mi ako u nas kazdy ultrakapitalista kvaka o trhu a ja sa pytam kde je ten trh? Je trhom to ked mas zo zakona povinnost platit nejaku cast platu sukromnej spolocnosti? Urcite nie je. Trh by bolo keby u nas existoval treti dochodkovy pilier a bolo by to nastavene tak, ze ked chcem nemusim platit nic a mozem si to doma tlacit do ponozky. Zda sa mi ze nieco take fachci v Usa. To iste plati o zdravotnictve. Mas povinnost platit odvody do zdravotnej poistovne. Aka je jej motivacia poriadne s tymi peniazmi narabat. Ziadna. A preto to vyzera tak ako to vyzera. Ked sa k tomu prida este "vladny vypredaj" vsetkeho co prinasalo statu nejake zisky ktore teraz tecu do zahranicia tak vazne niektorym ludom nerozumiem nad cim jasaju. Rovna dan je sice pekna, ale to, ze sa to vykrylo cez zvysenie inych dani o tom sa uz moc nehovori. Taky zazrak dokazem spravit aj ja. Zavediem dan na vzduch a ked bude malo penazi v statnej kase tak ju zvysim. A takto by sa dalo rozpravat dalej napr. astronomicke stimuly pre zahranicnych zdieracov a podobne. Nieco sa u nas urcite zmenilo k lepsiemu ale v sucte je to stale na zaplakanie.
    21.4.2006 16:09 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    naco? aby sa ludia cudovali, preco sa nepouziva ten carovny prutik z muzea. aby ludia mali naco nadavat, a nemuseli rozmyslat, aby nezistili, co to vlastne za blbost chovaju vo vlastnej hlave.

    preco si vlastne od sukromnych firiem kupujes potraviny? preco si tie peniaze netlacis doma do ponozky?

    to ze niektore casti su platene zo zakona je kvoli tomu, ze ak by sme to nechali na ludoch, nikto by neplatil.

    21.4.2006 16:25 hrobar | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    Ja od ultrakapitalistov neustale pocuvam, ze sa mam starat sam o seba ale ako to mam robit ked mi to nedovolia? Potraviny si kupovat nemusim. Mozem si ich vypestovat na zahrade, vykrmit si vlastnu svinu a pod. Vyber predajcov v oblasti potravin je neporovnatelny napriklad s poctom DSS. Navyse ako som uz povedal ked nechcem nemusim a preto tu vznika aj nejaky tlak na dane spolocnosti. Oni sa ma musia snazit prilakat lebo nic nemaju iste a bez zakaznikov skrachuju. To pre DSS neplati, musis platit. Zdravotna poistovna detto. To je riadne zdeformovany trh. Automaticky tu potom neexistuje tlak na kvalitu. To, ze by nikdo neplatil je blbost. Len par darmozracov by muselo zacat hybat ritami aby si na seba zarobili. A keby aj nikto neplatil vies co by to znamenalo? Ze ta ponukana sluzba je o nicom a nema sancu na prezitie. To je na trhu uplne normalne.
    21.4.2006 16:43 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    mas pravdu, aj ked len ciastocne (podla mna)

    s povinnostou platit zdravotne ci dochodok je ten problem, ze ked niekto neplati, tak ho nenechaju chcipnut. a to niekto platit musi. preto tam existuje ten dajaky "princip solidarity".

    co sa tyka zdravotnych poistovien (a povedzme podobny princip ako je v dss), tam by som dal povedzme pol rocnu minimalnu viazanost. a bud by doslo k dohode poistovien, alebo k efektu trhu.

    na druhej strane, trh 5 milionov, ako v inom blogu bolo povedane, buranov, je nic, v takej cine je by to bolo mesto, ktore nestoji za to ani pomenovat :-D

    21.4.2006 16:12 hrobar | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    Radicova uz neodolala: Zmeniť DSS bude možné len každé dva roky.
    22.4.2006 20:53 greggie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    co je v dlhodobom poisteni ako dochodkove urcite je uplne v pohode doba :)

    snad nechces DSS menit kazdy tyzden podla toho, ktory spostredkovatel ti slubi vacsie provizie? :)
    22.4.2006 20:58 greggie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    ohladne nezamestnanosti - neviem co je zle na systeme merania ludi evidovanych na urade prace ako poctu nezamestnanych... to, ze sa vela ludi dobrovolne odhlasilo z UP, pretoze boli nuteni chodit kazdy tyzden na UP co im nesadlo do ich rozrobenych "fusiek" (po cesky - melouchu) na cierno? sam poznam 2 dotycne zmyslajucich ludi a som velmi rad, ze ich uz z mojich dani nesponzorujem (minimalne zdr./doch. poist. ked uz po pol roku nedostanu podporu)...

    podla mna ovela dolezitejsi je udaj _ZAMESTNANOSTI_, ktory sa pocas posobenia sucastnej vlady nie o malo zlepsil a je velmi porovnatelny s okolitym Polskom a Madarskom, s Ceskom bohuzial nie, ale to suvisi s ich cca o 30% lepsou ekonomikou (9% vs 11% nezamestnatnost)...
    21.4.2006 13:36 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    Ja jsem na slovensku byl panove. A říkám vám jednu věc. V Blave Dobre na čím více na východ tím více jste v řiti a to totálne.
    21.4.2006 13:50 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    :-))

    strajkuje banda nezamestnanych pred ministerstvom prace a krici "my chcem pracu, my chceme pracu". vyjde ministra radicova, ukaze prstom, "ty, pre teba mame pracu". "a preco ja? preco nie ten druhy?"

    takto to na slovensku chodi :-))

    21.4.2006 13:57 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    jo tu storku jsem taky slyšel od příteklině. prý starosta nabýzel nekolik tisíc za to ež nekdo pujde pracovat. A přihlasili se dva nebo tři. :-))
    Saljack avatar 21.4.2006 14:41 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    Já se divim že na to někdo reaguje Paroubek je takovej "kretén" že to svět neviděl Rath ještě větší. Být váma vůbec bych si jich nevšímal a hlavně prosim nevolte někdo ČSSD to bych asi nepřežil tydle dva kokoty vypatlaný
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    21.4.2006 14:51 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    hmm, bohužel Topolánek a Tlustý jsou na tom +- stejně. Mimo to stále nejsem úplně přesvědčen, že většina ODS v krajích, Senátu a parlamentu bude to pravé...
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Mikos avatar 21.4.2006 17:58 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    Přesně... už to říkam dlouho, opravdu nevím koho budu volit :-( Chybí mi tu nějaká rozumná a svobodomyslná mírně levicová strana (možná nějaká taková pidistranička existuje, ale to je prakticky to samé jako nevolit vubec).

    ODS nepřipadá v úvahu (za prvé mam mírně levicové smýšlení a za druhé debilové jako Topolánek nebo Tlustý nejsou o moc lepší než debilové jako Paroubek či Rath), ČSSD po tom co předvádí Paroubek taky ne (dříve jsem je volil, ale nesnáším autoritativní politiku), Zelené s jejich stupidními názory např. na jadernou energetiku taky ani náhodou a zakonzervované netolerantní pánbíčkáře z KDU-ČSL považuju spolu s KSČM za absolutní _zlo_ :-) Pak jsou tu ještě třeba SNK-ED, jenže to je čistá pravice, to nepřipadá v úvahu (do Evropského parlamentu sem je volil, ale tam nemůžou napáchat takové škody a bylo to především kvůli softwarovým patentům).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    22.4.2006 21:01 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    Zelené s jejich stupidními názory např. na jadernou energetiku taky ani náhodou
    Vidim, ze podlehas emocim na zaklade zprav agentury JPP.

    1) Nazory jsou od toho, aby se diskutovaly.

    2) Tato verejna diskuse i o jaderne energetice a nic jineho bude jedinym prakticky myslitelnym dusledkem vstupu SZ do parlamentni politky (pokud by samozrejme neziskali 35% :PPP).

    3) Fakt je ten, ze ty mas evidentne "taky" hotovy apriorni nazor a nehodlas o nem diskutovat. Mam ho proto oznacit za "stupidni"?
    21.4.2006 17:32 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    chtělo by to asi více demokracie ve tvém vzdělání doplnit. :-)
    prometeus avatar 21.4.2006 15:56 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    Nepotrebujem pocuvat Paroubka, aby som zistil ze tento stat je totalne v riti. Skreslovanim skutocnosti pomocou grafov na papieri, bolsevickymi metodami, represiami na vych. Slovensku, stlacanie zivotnej urovne vacsiny obyvatelstva v prospech 7 - 10% vyvolenych, prispela tato vlada k mohutnemu nastupu Fica, ktoreho sice nikto nechce, ale percenta mu rastu, k prijatelnejsiemu pohladu na KSS a SNS.

    Bratia Cesi, teste sa na pravicovu vladu, lebo ak bude postupovat ako ta nasa, o nejakych 8 rokov budete s nostalgiou spominat na zlatych komunistov, az sa bojim, ze zasa sa tu vykonava nieco uz podla davno naplanovaneho scenara.
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    prometeus avatar 21.4.2006 16:07 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    Mimochodom Slovensko je v raste inflacie na 2. mieste v ramci EU podla najnovsich prieskumov, asi vdaka uspechom tejto vlady, nekupis banany kamarat? Banany z Bananovej Republiky....
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    22.4.2006 08:59 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    Tu inflaciu sposobila zla politika narodnej banky. V porovnani s CNB v CR nehovoriac este s FED v USA.
    21.4.2006 18:10 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paroubek o kritike slovenských reforiem
    o nejakych 8 rokov budete s nostalgiou spominat na zlatych komunistov
    Neboj. Ti, kteří vědí, že komunisti nikdy zlatí nebyli, vzpomínat nostalgicky nebudou. A ti, kteří si to myslí, je volí už teď (nebo Paroubka, což vyjde skoro nastejno).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.