abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:11 | Komunita

    V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | IT novinky

    Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:22 | Nová verze

    Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.10. 23:33 | Komunita

    Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.10. 13:11 | Nová verze

    Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.10. 05:44 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.10. 05:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o kritické zranitelnosti v knihovně pro Rust async-tar a jejích forcích tokio-tar, krata-tokio-tar a astral-tokio-tar. Jedná se o zranitelnost CVE-2025-62518 s CVSS 8.1. Nálezci je pojmenovali TARmageddon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    21.10. 23:15 | Nová verze

    AlmaLinux přinese s verzí 10.1 podporu btrfs. XFS bude stále jako výchozí filesystém, ale instalátor nabídne i btrfs. Více informací naleznete v oficiálním oznámení.

    Max | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (49%)
     (20%)
     (20%)
     (23%)
     (18%)
     (21%)
     (18%)
     (18%)
    Celkem 261 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    24.4.2005 23:16 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL
    Linux? To je ten praci prasek?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.4.2005 23:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    No jo, ale i tak zůstává to, že OpenGL je jednodušší.

    No možná že ne na první pohled (na první pohled je OpenGL neorganizovaná kopice funkcí)....
    24.4.2005 23:26 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    Tomu ja nastesti nehovim. Co jsem kde videl (letak k MS Gaming zone), tak nejjednodusi je prece Microsoft DirectX (A). Coz ani nevim, jestli se od Direct3D (B) lisi.
    Rekl bych, ze B je podmnozinou A, ale nekamenujte mne, prosim, mylim-li se.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 16:33 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    Jojo, Direct3D patří do skupiny DirectX.

    Další důvod proč nepoužívat DirectX:
    s každou novou verzí DirectX (alespoň částečně) překopou API.

    24.4.2005 23:44 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše pokus o vysvětlení
    1. Protože ho přece používají všichni

    2. Když to pochází od stejné firmy jako operační systém, bude si to s ním nejspíš rozumět lépe než nějaké podivné bastly třetích stran.

    P.S. Aby nedošlo k nedorozumění: oba argumenty osobně považuji za naprosto pochybené. Ale občas se potkám s lidmi, kteří Windows používají nebo pro ně vyvíjejí software, a ti často přesně takto uvažují.

    25.4.2005 00:48 Ladislav Thon
    Rozbalit Rozbalit vše Vážně všichni?
    No, máme tu ňákého Carmacka, ale to bude asi cvok... :)
    25.4.2005 00:53 Ladislav Thon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vážně všichni?
    Heh, lehce jsem přehlédl tu větu o ID softu. Omlouvám se, to bude tou kurzivou (prosil bych nekamenovat) a pozdní hodina na to má taky svůj vliv :)
    25.4.2005 06:59 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše opengl vs directx
    opengl je jen o grafice, kdezto dirextx obsahuje komplet veci okolo grafiky, zvuku, pakovych ovladacu, sitovani atd... kdyz chcete delat portovatelnej projekt vetsinou pak pouzijete opengl + sdl a pripadne dalsi multiplatformni knihovny.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 16:29 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
    To já vím, že DirectX má v sobě Direct3D, DirectInput, DirectSound, DirectMusic, DirectPlay a DirectShow.

    Jenže mi přijde (i u Win-only produktu) lepší kombinace OpenGL & DirectInput (a spol.) než to samé s Direct3D.
    25.4.2005 17:40 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
    a co OpenML?
    USE="-gnome -kde";turris
    25.4.2005 17:40 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
    a co OpenML?
    USE="-gnome -kde";turris
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 19:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
    To vypadá taky zajímavě.

    Akorát pokud se OpenML postará o zvuk, tak k čemu je nám pak OpenAL? :-D
    25.4.2005 17:46 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL vs. DirectX
    Uz nevim kde to bylo, ale nekde jsem videl mensi diskuzi ohledne toho, jestli je OpenGL (ta verze, ktera je podporovana soucasnymi grafickymi kartami, operacnimi systemy) ekvivalentni DirectX (to same, co minula zavorka), tedy alespon co se tyce grafiky. Je to tedy tak?

    Mimochodem, John Carmack z ID Softu pokud vim pouziva OpenGL spis kvuli rychlosti nez kvuli multiplatformnosti, ta je totiz pouze prijemny vedlejsi efekt.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 19:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL vs. DirectX
    NVidia (blbá nVidia) podporuje jen OpenGL 1.5, ale už vykřikuju na nvnews.net na fóru o Linuxu ;-)

    Taky by mě to zajímalo, tohle by nám možná mohl říct někdo, kdo se zajímá o Pixel a Vertex Shadery - tuším, že pokud bude OpenGL v něčem pokulhávat, tak je to jedině tohle.
    20.5.2005 21:45 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše DirectX
    DirectX, potažmo Direct3D, umožňuje přístup k HW na nižší úrovni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.