abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:22 | Zajímavý projekt

    TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 486 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    Proč všichni používají Direct3D?

    24.4.2005 23:09 | Linux

    Začal jsem se zabývat programováním v OpenGL (rozuměj hrát si s OpenGL ;-). OpenGL mi (zatím) přijde mnohem jednodušší než Direct3D.

    Proč tedy skoro všichni vývojáři her pro Windows používají Direct3D? Použitím OpenGL by navíc umlčeli část linuxáků, kteří touží po portu hry pro Linux.

    Nechápu je.

    ID Software rulez :-)        

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.4.2005 23:16 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL
    Linux? To je ten praci prasek?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.4.2005 23:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    No jo, ale i tak zůstává to, že OpenGL je jednodušší.

    No možná že ne na první pohled (na první pohled je OpenGL neorganizovaná kopice funkcí)....
    24.4.2005 23:26 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    Tomu ja nastesti nehovim. Co jsem kde videl (letak k MS Gaming zone), tak nejjednodusi je prece Microsoft DirectX (A). Coz ani nevim, jestli se od Direct3D (B) lisi.
    Rekl bych, ze B je podmnozinou A, ale nekamenujte mne, prosim, mylim-li se.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 16:33 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    Jojo, Direct3D patří do skupiny DirectX.

    Další důvod proč nepoužívat DirectX:
    s každou novou verzí DirectX (alespoň částečně) překopou API.

    24.4.2005 23:44 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše pokus o vysvětlení
    1. Protože ho přece používají všichni

    2. Když to pochází od stejné firmy jako operační systém, bude si to s ním nejspíš rozumět lépe než nějaké podivné bastly třetích stran.

    P.S. Aby nedošlo k nedorozumění: oba argumenty osobně považuji za naprosto pochybené. Ale občas se potkám s lidmi, kteří Windows používají nebo pro ně vyvíjejí software, a ti často přesně takto uvažují.

    25.4.2005 00:48 Ladislav Thon
    Rozbalit Rozbalit vše Vážně všichni?
    No, máme tu ňákého Carmacka, ale to bude asi cvok... :)
    25.4.2005 00:53 Ladislav Thon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vážně všichni?
    Heh, lehce jsem přehlédl tu větu o ID softu. Omlouvám se, to bude tou kurzivou (prosil bych nekamenovat) a pozdní hodina na to má taky svůj vliv :)
    25.4.2005 06:59 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše opengl vs directx
    opengl je jen o grafice, kdezto dirextx obsahuje komplet veci okolo grafiky, zvuku, pakovych ovladacu, sitovani atd... kdyz chcete delat portovatelnej projekt vetsinou pak pouzijete opengl + sdl a pripadne dalsi multiplatformni knihovny.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 16:29 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
    To já vím, že DirectX má v sobě Direct3D, DirectInput, DirectSound, DirectMusic, DirectPlay a DirectShow.

    Jenže mi přijde (i u Win-only produktu) lepší kombinace OpenGL & DirectInput (a spol.) než to samé s Direct3D.
    25.4.2005 17:40 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
    a co OpenML?
    USE="-gnome -kde";turris
    25.4.2005 17:40 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
    a co OpenML?
    USE="-gnome -kde";turris
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 19:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
    To vypadá taky zajímavě.

    Akorát pokud se OpenML postará o zvuk, tak k čemu je nám pak OpenAL? :-D
    25.4.2005 17:46 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL vs. DirectX
    Uz nevim kde to bylo, ale nekde jsem videl mensi diskuzi ohledne toho, jestli je OpenGL (ta verze, ktera je podporovana soucasnymi grafickymi kartami, operacnimi systemy) ekvivalentni DirectX (to same, co minula zavorka), tedy alespon co se tyce grafiky. Je to tedy tak?

    Mimochodem, John Carmack z ID Softu pokud vim pouziva OpenGL spis kvuli rychlosti nez kvuli multiplatformnosti, ta je totiz pouze prijemny vedlejsi efekt.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 19:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL vs. DirectX
    NVidia (blbá nVidia) podporuje jen OpenGL 1.5, ale už vykřikuju na nvnews.net na fóru o Linuxu ;-)

    Taky by mě to zajímalo, tohle by nám možná mohl říct někdo, kdo se zajímá o Pixel a Vertex Shadery - tuším, že pokud bude OpenGL v něčem pokulhávat, tak je to jedině tohle.
    20.5.2005 21:45 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše DirectX
    DirectX, potažmo Direct3D, umožňuje přístup k HW na nižší úrovni.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.