abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 1
    včera 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    včera 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.3. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 19 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 03:44 | Nová verze

    Bitwig Studio (Wikipedie) bylo vydáno ve verzi 6. Jedná se o proprietární multiplatformní (macOS, Windows, Linux) digitální pracovní stanici pro práci s audiem (DAW).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    12.3. 02:11 | Komunita

    Společnost Igalia představila novou linuxovou distribuci (framework) s názvem Moonforge. Jedná se o distribuci určenou pro vestavěné systémy. Vychází z projektů Yocto a OpenEmbedded.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1082 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    10.5.2011 12:56 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    Jako webmail Dovecot s rozšířeními pro managesieve a změnu hesla.
    Ten Dovecot tam asi nepatri. RoundCube?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.5.2011 13:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    Jasně.
    Heron avatar 10.5.2011 13:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.

    Skvělé popsáno, ať se v novém prostředí daří. Virtualizace se netřeba bát.

    Pro autory PHP je nějaká kompatibilita naprostý výsměch.

    + INT_MAX

    Čekal jsem hyper-super neomezenou spolehlivou věc a namísto toho jsem dostal věc s lehce nižším výkonem, tunou omezení a poškozením dat po pár minutách experimentů.

    Já už od MySQL nečekám naprosto nic. Replikace nefunguje (a tím myslím master-slave, ne jakože fake master master režim, kterým se to chlubí), nastavit se to pořádně nedá, neumí to obecně transkace (protože někdo musel nutně použít MyISAM na nějakou pičovinu). V MySQL nevidím žádnou výhodu, jen samé nevýhody. Vlastně ano, člověk se dobře procvičí v data recovery. To, že nefunguje NDB (u nás to taky chtěli nasazovat) mě nepřekvapuje. To už bych raději poradil nad SQL udělat nějakou memcached/redis vrstvu.

    msk avatar 10.5.2011 15:03 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    Super. Otazne je, co clovek moze realne pouzit. MySQL to nevie, Postgres to nevie, ... Co z opensource sveta clovek moze pouzit ako databazu, ktora sa da prevadzkovat v master-master mode?
    10.5.2011 23:05 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    MySQL je mozne v kruhove replikaci pouziat, ale s urcitymi omezenimi - zejmena je potreba na to brat ohledy pri psani aplikace, v dotazech a strukture databaze se vynout nekterym konstrukcim a tak podobne.

    Takove nejdulezitejsi body:

    1) na kazdem serveru mit nastavene posuniti generatoru autoincrementu

    2) vyhnout se nedeterministickym funkcim

    3) vsechny update/insert/delete dotazy provadet v transakci

    4) dusledne dodrzovat unikatni identifikaci pomoci primarniho klice ve vsech update/delete dotazech

    5) mit garantovanou linku mezi obema servery - replikace po internetu (a to vcetne propojeni po paternich linkach) rozhodne nedoporucuju - z vlastni zkusenosti

    6) omezit pouzivani kaskady triggeru, pokud mozno vubec nepouzivat

    7) nemixovat tabulky ruznych typu - pro replikaci pokud mozno pouzivat InnoDB

    8) pro master-master nepouzivat statement based, ale pouze row based.

    9) a to nejdulezitejsi - s verzi starsi nez 5.1.55 se o to ani nepokousejte...
    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    11.5.2011 01:48 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    Vivat la patches!
    11.5.2011 17:00 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    9) a to nejdulezitejsi - s verzi starsi nez 5.1.55 se o to ani nepokousejte...
    Muzu vedet co je za problem v < 5.1.55 verzich ?
    11.5.2011 17:24 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/news-5-1-55.html - Pomerne zasadni opravy v replikacich. Po teto varce oprav nam to zacalo celkem dobre chodit. Samozrejme s kazou dalsi verzi se dostavaji dalsi a dalsi opravy replikaci. Ale tohle byla alespon podle nasich zkusenosti prelomova verze od ktere se to da pouzivat.
    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    11.5.2011 17:37 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    MongoDB, mozna CouchDB a par dalsich... samozrejme pokud vam nevadi non-sql a javascript ;)
    10.5.2011 23:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    Na vině byl kruhový buffer ve virtio, který se zaplňoval daty ve špatném pořadí, a to hlavně kvůli zvýšené latenci (zátěži) v dané době.
    To jsi našel v nějaké bugzille, nebo tě už userspace přestal bavit a tak hackuješ jádro?
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.5.2011 23:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    Ne, že by mě jádro nezajímalo ;-), ale tohle řeší Standa z Hostingu 90 (a že mě vždycky těší, že tihle šikovní lidé mají profil na AbcLinuxu).

    Já jsem si zatím ani neopravil ten prokletý dvbloopback, aby se nezasekával na novějších jádrech :-)
    10.5.2011 23:29 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    To jsme nasli u nas - provozovatele VPS kde abclinuxu.cz bezi. Se stejnou chybou, ikdyz s trochu odlisnym projevem jsme se setkali uz v jednom pripade zhruba pred mesicem - v te dobe jsme ale problem prisoudili chybe na strane zakaznika. V zasade jde o zahlceni bufferu fragmentovanymi odpovedmi na diskove pozadavky kdy host nemuze pokracovat protoze jeste neodebral nejstarsi data o ktera zadal. Ta ale neni mozne zapsat protoze pri vyrizovani na realnem HW byly pozadavky z hlediska vykonu prehazeny jinak takze byly vraceny v jinem poradi a do bufferu se nedari zapsat zacatek dat. Tohle se dela kvuli vykonu, protoze virtualizovany system nema ani poneti o fyzicke geometrii disku, pozici a trase hlavicek, atd.. Docasnym resenim bylo upraveni vah deadline planovace (snizeni latence), cimz by nemelo dojit k tak velkemu zprehazeni pozadavku ze by se buffer zaplnil drive nez bude obsahovat vsechna data vcetne jejich zacatku.

    Dalsi vec ktera by mela v takovemto pripade zlepsit chovani je patch, ktery se pred tremi dny obevil v gitu a ktery definuje minimalni granularitu dat ve virtio:

    diff --git a/hw/virtio-blk.c b/hw/virtio-blk.c
    index b14fb99..91e0394 100644
    --- a/hw/virtio-blk.c
    +++ b/hw/virtio-blk.c
    @@ -290,6 +290,10 @@ static void virtio_blk_handle_write(VirtIOBlockReq *req, 
    MultiReqBuffer *mrb)
             virtio_blk_rw_complete(req, -EIO);
             return;
         }
    +    if (req->qiov.size % req->dev->conf->logical_block_size) {
    +        virtio_blk_rw_complete(req, -EIO);
    +        return;
    +    }
     
         if (mrb->num_writes == 32) {
             virtio_submit_multiwrite(req->dev->bs, mrb);
    @@ -317,6 +321,10 @@ static void virtio_blk_handle_read(VirtIOBlockReq *req)
             virtio_blk_rw_complete(req, -EIO);
             return;
         }
    +    if (req->qiov.size % req->dev->conf->logical_block_size) {
    +        virtio_blk_rw_complete(req, -EIO);
    +        return;
    +    }
     
         acb = bdrv_aio_readv(req->dev->bs, sector, &req->qiov,
                              req->qiov.size / BDRV_SECTOR_SIZE,
    -- 
    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    Bluebear avatar 10.5.2011 23:14 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    Doposud byly na Google Apps a my GA neradi. Máme radši e-maily u sebe a máme plnou kontrolu nad nabízenými funkcemi atd.

    Výrazy "u sebe" a "plná kontrola" na jedné straně a "virtuální server na cizím stroji" na druhé straně mi nějak nejdou k sobě :-) A to nebudu komentovat to zálohování na Amazon.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.5.2011 23:27 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    Po zkušenostech s placenou podporou Google (dostal jsem ticket# a nikdy mi neodpověděli)... Teď je to sice na cizím stroji, ale u někoho, s kým se znám.

    Extra zálohování kamsi do pryč je nekritická operace. To klidně Amazonu svěřím.
    11.5.2011 13:58 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    Jako třešnička na dortu je pak VNC klient ve Flashi, takže člověk má server rovnou v prohlížeči... Na jednu stranu to může znít jako "machrovina", ale takhle se zase například nemusím nikdy bát vyměnit jádro.
    To jsem nepochopil.
    Heron avatar 11.5.2011 14:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    Tím chtěl zřejmě říct, že pokud update jádra z nějakého důvodu selže a nové jádro nenabootuje, tak je opravava velmi snadná. Stačí se připojit na vnc, zjistit co se stalo a v boot manageru vybrat starší jádro, případně problém vyřešit. U fyzického serveru (bez managovací karty či kvm over ip) by v takovém případě bylo nutné k danému serveru fyzicky přijít a vyřešit to na místě připojením monitoru, klávesnice, nebo seriové linky apod. (což je zdlouhavé).
    11.5.2011 15:17 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    S Grubem se to dá udělat i tak, že se nenastaví pořadí položky menu, které se má ve výchozím nastavení bootovat, ale určí se, že se má použít uložená položka. Do té si dám aktuální jádro a v sekvenci příkazů je i takový, který uloženou položku přepne na původní jádro. Mezi startovacími skripty je pak takový, který uloženou položku nastaví zase na aktuální jádro. Takže když se boot podaří a provede se startovací skript, je v Grubu nastaveno, aby se příště nabootovalo zase aktuální jádro. Pokud se boot nepodaří, je v Grubu nastaveno, že se má bootovat z předchozího jádra – takže pak stačí na dálku počítač resetovat. Případně těch záložních jader může být i víc a může to končit nějakým, které nabootuje z nějaké záchranné oblasti minimální systém.

    Ale KVM je samozřejmě pohodlnější, ono se to s tím Grubem ne vždy podaří nastavit na první pokus správně.
    msk avatar 11.5.2011 15:19 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    No hej, ale to aby sa clovek potom posral strachom, kde sa uklepol a ci to zafunguje :-)
    pavlix avatar 11.5.2011 20:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    Tohle nevidím jako udržitelný stav... pravda, naposled, když jsem vyřadil nějaký server restartem z provozu (tzn včera večer), tak se nakonec ukázalo, že jsem žádnou chybu neudělal a hw prostě jen odmítl znovu startovat... ale v minulosti jsem těch chyb udělal až dost.

    A i tentokrát jsem pracoval s minimálně 200km vzdáleným strojem, takže „dojít“ si do serverovny, jako když dělám z domova a server je v Master Internet (tedy cca pět minut pěšky), nepřipadalo v úvahu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    msk avatar 11.5.2011 15:18 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    On to mozno zulu myslel tak, ze v pripade virtualizacie sa to povazuje tak trochu za samozrejmost ( technologicky aspekt vynecham ).
    11.5.2011 17:37 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    Ten Flash VNC klient sice vypadá jako machrovina, ale může být i poměrně užitečný. Ale jak je to s bezpečností? Prohlížel jsem různé Flash VNC klienty a žádný z nich neuměl VNCEncrypt (tedy SSL/TLS, které používá Qemu).
    11.5.2011 21:44 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se migrovalo AbcLinuxu a spol.
    Migrace Abc byla pohoda. Tady asi není nic dodat. Na původním Abc jsem dal read-only režim, překopíroval jsem data, spustil jsem Abc na novém, změnil záznamy v DNS a bylo hotovo. To samé se týkalo Linkboxu, který je rovněž v Javě.
    podobnými migracemi jsem si párkrát prošel, takže teď máš práci ulehčenou :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.