Byl vydán AlmaLinux OS 10.1 s kódovým názvem Heliotrope Lion. S podporou Btrfs. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Placená služba prohledávání zprostředkovatelů dat a automatického odstraňování uniklých osobních údajů Mozilla Monitor Plus bude 17. prosince ukončena. Bezplatná monitorovací služba Mozilla Monitor bude i nadále poskytovat okamžitá upozornění a podrobné pokyny k omezení rizik úniku dat. Služba Mozilla Monitor Plus byla představena v únoru loňského roku.
Waydroid (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové verzi 1.6.0. Waydroid umožňuje spouštět aplikace pro Android na běžných linuxových distribucích. Běhové prostředí vychází z LineageOS.
Příspěvek na blogu Raspberry Pi představuje novou kompletně přepracovanou verzi 2.0 aplikace Raspberry Pi Imager (YouTube) pro stažení, nakonfigurování a zapsání obrazu operačního systému pro Raspberry Pi na SD kartu. Z novinek lze vypíchnout volitelnou konfiguraci Raspberry Pi Connect.
Memtest86+ (Wikipedie), svobodný nástroj pro kontrolu operační paměti, byl vydán ve verzi 8.00. Přináší podporu nejnovějších procesorů Intel a AMD nebo také tmavý režim.
Programovací jazyk Racket (Wikipedie), tj. jazyk z rodiny jazyků Lisp a potomek jazyka Scheme, byl vydán v nové major verzi 9.0. Hlavní novinku jsou paralelní vlákna (Parallel Threads).
Před šesti týdny bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Minulý týden byly na stránkách Arduina aktualizovány podmínky používání a zásady ochrany osobních údajů. Objevily se obavy, že by otevřená povaha Arduina mohla být ohrožena. Arduino ubezpečuje, že se nic nemění a například omezení reverzního inženýrství v podmínkách používání se týká pouze SaaS cloudové aplikace.
Knihovna libpng, tj. oficiální referenční knihovna grafického formátu PNG (Portable Network Graphics), byla vydána ve verzi 1.6.51. Opraveny jsou 4 bezpečnostní chyby obsaženy ve verzích 1.6.0 (vydána 14. února 2013) až 1.6.50. Nejvážnější z chyb CVE-2025-65018 může vést ke spuštění libovolného kódu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 159 (pdf).
Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
--preset extreme u lame nemůže uškodit).
U oggenc bych s kvalitou pod 6 nešel (default je tuším 3). Ale i tak ten skript může být pro někoho určitě užitečný.
)
Závidím ti tu jistotu 
Neřekl bych. U mp3 zatraceně záleží na encodéru. Ogg (pokud vím), jen jeden.
Pokud seš tak náročnej, používej FLAC.Ono je problém, že v některých případech nestací CD. A to jak frekvencí, tak hlavně dynamikou. Na kvalitních sluchátkách to jde prostě poznat.
Když je někdo šílený audiofil, tak ať si to ve skriptu změní sám, normální člověk žádný rozdíl mezi standard a extreme nepozná ani na extra dobré aparatuře
Nicméně faktem je, že nepoužití volby --preset je hodně špatná věc, konstantní bitrate je uplně k ničemu. Tzn. pryč s -b 192 a šoupnout tam --preset standard.
Nebo --preset 192 výsledek bude mít průměr 192 a přitom se nepřipravíte o výhodu variabilního bitrate.
THX
A navíc, IMHO by to mělo brát pouze výstupní formát a seznam souborů, zjištění typu souboru si zajistíš přeci sám, ne?
To se nedá nic dělat.ale da :) ja taky nehodlam pouzivat ten tvuj skript...
Sam to za tebe delat nebudu, protoze ze vsech mp3 delam rovnou ogg, z tech i rovnou palim, a wma hazim do kose. A FLAC je bezva, ale realne mi jeste neprisel pod ruku, takze nic na co bych potreboval hromadne operace.
aac2wav() {
for F in *.[aA][aA][cC]
do
faad -o "${F%%.*}.wav" "$F"
done
}a
wav2aac() {
for F in *.[wW][aA][vV]
do
faac -q 192 "$F"
done
}
) ale nastavení kvality kvantizeru. Defaultní hodnota je 100, rozpětí může být 10 - 500. Osobně nevím co nastavit, ale možná je ta defaultní hodnota dostačující.
Standardní LC-AAC do kterého kóduje faac je dobré právě při nižších průměrných bitratech řekl bych okolo 80 - 128 kbps, kdy vcelku jasně překonává MP3... jinak moc smysl nemá, maximálně tak pro majitele nějakých iPodů nebo podobných blbůstek, které nic jiného než AAC nepřehrajou (nebo se pletu a přehrajou?). Tzn. dej tam asi radši tu standardní hodnotu -q 100. A přidej podporu pro ten referenční Enhanced HE-AAC+ enkodér, ten opravdu smysl má
Upozorňuju, že ten používá jako kontejner formát 3GP (standardizovaný formát pro mobilní zařízení 3. generace - UMTS, atp.), což je malinko upravený MP4 (software který si rozumí s MP4 si bude rozumět i s 3GP).
AAC (natož zastaralé MP3) se mu nehrabe ani po kotníky
Jediné co ho překonává (ovšem dost výrazně) je právě to Enhanced HE-AAC+ pro extrémně nízké bitraty (smysl má tak při 24 - 48 kbps, při standardních bitratech okolo 100 kbps už je pak na tom prakticky stejně jako LC-AAC).
Ale snad by vše měla být pravda
Btw. můžeš pak přidat kdyžtak ještě funkci na kódování z/do .mp4 kontejneru. Uplně na chlup stejně jako u toho aac, jen změníš příponu z aac na mp4 (faac podle přípony sám pozná do jakého kontejneru ten audio stream má uzavírat).
A pokud bys chtěl převádět mezi aac a mp4, tak žádné další rekódování (a tedy mršení kvality) provádět samozřejmě nemusíš, to je jen otázka přesypání toho AAC audio streamu z/do MP4 kontejneru a faad2 či faac to samozřejmě umí.
V pohodě, jen sem ti chtěl dát podměty k vylepšeníJá vím a za to dík.
Btw. můžeš pak přidat kdyžtak ještě funkci na kódování z/do .mp4 kontejneru. Uplně na chlup stejně jako u toho aac, jen změníš příponu z aac na mp4 (faac podle přípony sám pozná do jakého kontejneru ten audio stream má uzavírat).Stalo se.
A pokud bys chtěl převádět mezi aac a mp4, tak žádné další rekódování (a tedy mršení kvality) provádět samozřejmě nemusíš, to je jen otázka přesypání toho AAC audio streamu z/do MP4 kontejneru a faad2 či faac to samozřejmě umí.Tak na to už snad opravdu mrknu až zítra.
make[1]: Leaving directory `/home/david/compile/3GPP_enhanced_aacPlus_src_150905/FloatFR_aacPlusenc/FloatFR_bitbuflib' g++ -o enhAacPlusEnc ./src/main.o ./src/mp4file.o -LFloatFR_fastaacenc/lib/Linux -laacenc -LFloatFR_sbrenclib/lib/Linux -lsbrenc -Llib/linux -laudio -LFloatFR_resamplib/lib/Linux -lFloatFR_resamp -LFloatFRlib/lib/Linux -lFloatFR -LFloatFR_bitbuflib/lib/Linux -lbitbuf -Llib/linux -lisomediafile -lm /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/3.4.5/../../../../x86_64-pc-linux-gnu/bin/ld: skipping incompatible lib/linux/libaudio.a when searching for -laudio /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/3.4.5/../../../../x86_64-pc-linux-gnu/bin/ld: skipping incompatible lib/linux/libaudio.a when searching for -laudio /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/3.4.5/../../../../x86_64-pc-linux-gnu/bin/ld: skipping incompatible lib/linux/libisomediafile.a when searching for -lisomediafile /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/3.4.5/../../../../x86_64-pc-linux-gnu/bin/ld: skipping incompatible lib/linux/libisomediafile.a when searching for -lisomediafile /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/3.4.5/../../../../x86_64-pc-linux-gnu/bin/ld: cannot find -lisomediafile collect2: ld returned 1 exit status gmake: *** [all] Error 1Píšou tam, že je to jen pro x86. Zřejmě budu potřebovat binárku.
Tiskni
Sdílej: