Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o naší práci, prostředí ve kterém pracujeme a o naší firemní kultuře. Letos se dveře otevřou 26. 11. 2025 v 16:00. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem naši inženýři v Praze pracují, jak spolupracujeme se zákazníky, partnery i studenty, proč máme rádi open source a co pro nás skutečně
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
--preset extreme u lame nemůže uškodit).
U oggenc bych s kvalitou pod 6 nešel (default je tuším 3). Ale i tak ten skript může být pro někoho určitě užitečný.
)
Závidím ti tu jistotu 
Neřekl bych. U mp3 zatraceně záleží na encodéru. Ogg (pokud vím), jen jeden.
Pokud seš tak náročnej, používej FLAC.Ono je problém, že v některých případech nestací CD. A to jak frekvencí, tak hlavně dynamikou. Na kvalitních sluchátkách to jde prostě poznat.
Když je někdo šílený audiofil, tak ať si to ve skriptu změní sám, normální člověk žádný rozdíl mezi standard a extreme nepozná ani na extra dobré aparatuře
Nicméně faktem je, že nepoužití volby --preset je hodně špatná věc, konstantní bitrate je uplně k ničemu. Tzn. pryč s -b 192 a šoupnout tam --preset standard.
Nebo --preset 192 výsledek bude mít průměr 192 a přitom se nepřipravíte o výhodu variabilního bitrate.
THX
A navíc, IMHO by to mělo brát pouze výstupní formát a seznam souborů, zjištění typu souboru si zajistíš přeci sám, ne?
To se nedá nic dělat.ale da :) ja taky nehodlam pouzivat ten tvuj skript...
Sam to za tebe delat nebudu, protoze ze vsech mp3 delam rovnou ogg, z tech i rovnou palim, a wma hazim do kose. A FLAC je bezva, ale realne mi jeste neprisel pod ruku, takze nic na co bych potreboval hromadne operace.
aac2wav() {
for F in *.[aA][aA][cC]
do
faad -o "${F%%.*}.wav" "$F"
done
}a
wav2aac() {
for F in *.[wW][aA][vV]
do
faac -q 192 "$F"
done
}
) ale nastavení kvality kvantizeru. Defaultní hodnota je 100, rozpětí může být 10 - 500. Osobně nevím co nastavit, ale možná je ta defaultní hodnota dostačující.
Standardní LC-AAC do kterého kóduje faac je dobré právě při nižších průměrných bitratech řekl bych okolo 80 - 128 kbps, kdy vcelku jasně překonává MP3... jinak moc smysl nemá, maximálně tak pro majitele nějakých iPodů nebo podobných blbůstek, které nic jiného než AAC nepřehrajou (nebo se pletu a přehrajou?). Tzn. dej tam asi radši tu standardní hodnotu -q 100. A přidej podporu pro ten referenční Enhanced HE-AAC+ enkodér, ten opravdu smysl má
Upozorňuju, že ten používá jako kontejner formát 3GP (standardizovaný formát pro mobilní zařízení 3. generace - UMTS, atp.), což je malinko upravený MP4 (software který si rozumí s MP4 si bude rozumět i s 3GP).
AAC (natož zastaralé MP3) se mu nehrabe ani po kotníky
Jediné co ho překonává (ovšem dost výrazně) je právě to Enhanced HE-AAC+ pro extrémně nízké bitraty (smysl má tak při 24 - 48 kbps, při standardních bitratech okolo 100 kbps už je pak na tom prakticky stejně jako LC-AAC).
Ale snad by vše měla být pravda
Btw. můžeš pak přidat kdyžtak ještě funkci na kódování z/do .mp4 kontejneru. Uplně na chlup stejně jako u toho aac, jen změníš příponu z aac na mp4 (faac podle přípony sám pozná do jakého kontejneru ten audio stream má uzavírat).
A pokud bys chtěl převádět mezi aac a mp4, tak žádné další rekódování (a tedy mršení kvality) provádět samozřejmě nemusíš, to je jen otázka přesypání toho AAC audio streamu z/do MP4 kontejneru a faad2 či faac to samozřejmě umí.
V pohodě, jen sem ti chtěl dát podměty k vylepšeníJá vím a za to dík.
Btw. můžeš pak přidat kdyžtak ještě funkci na kódování z/do .mp4 kontejneru. Uplně na chlup stejně jako u toho aac, jen změníš příponu z aac na mp4 (faac podle přípony sám pozná do jakého kontejneru ten audio stream má uzavírat).Stalo se.
A pokud bys chtěl převádět mezi aac a mp4, tak žádné další rekódování (a tedy mršení kvality) provádět samozřejmě nemusíš, to je jen otázka přesypání toho AAC audio streamu z/do MP4 kontejneru a faad2 či faac to samozřejmě umí.Tak na to už snad opravdu mrknu až zítra.
make[1]: Leaving directory `/home/david/compile/3GPP_enhanced_aacPlus_src_150905/FloatFR_aacPlusenc/FloatFR_bitbuflib' g++ -o enhAacPlusEnc ./src/main.o ./src/mp4file.o -LFloatFR_fastaacenc/lib/Linux -laacenc -LFloatFR_sbrenclib/lib/Linux -lsbrenc -Llib/linux -laudio -LFloatFR_resamplib/lib/Linux -lFloatFR_resamp -LFloatFRlib/lib/Linux -lFloatFR -LFloatFR_bitbuflib/lib/Linux -lbitbuf -Llib/linux -lisomediafile -lm /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/3.4.5/../../../../x86_64-pc-linux-gnu/bin/ld: skipping incompatible lib/linux/libaudio.a when searching for -laudio /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/3.4.5/../../../../x86_64-pc-linux-gnu/bin/ld: skipping incompatible lib/linux/libaudio.a when searching for -laudio /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/3.4.5/../../../../x86_64-pc-linux-gnu/bin/ld: skipping incompatible lib/linux/libisomediafile.a when searching for -lisomediafile /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/3.4.5/../../../../x86_64-pc-linux-gnu/bin/ld: skipping incompatible lib/linux/libisomediafile.a when searching for -lisomediafile /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/3.4.5/../../../../x86_64-pc-linux-gnu/bin/ld: cannot find -lisomediafile collect2: ld returned 1 exit status gmake: *** [all] Error 1Píšou tam, že je to jen pro x86. Zřejmě budu potřebovat binárku.
Tiskni
Sdílej: